Paard wilde de eerste oversteek niet doen! Kwam 3x op! Toen ben ik maar afgestapt en heb ik een tijdje naast haar gelopen.
Toen er later een paar paarden aan kwamen ben ik weer opgestapt. Ik mocht gelukkig even met 2 ruiters mee rijden!
Op de rustplaats zag ik helaas veel paarden die afgejakkerd waren... Zelf vlak voor rust stormde ze ons nog om de oren! Paarden zijk en zijk nat, zwaar hijgen en moe.. De tuigpaarden hadden na de rust nog een zware rit over de heide. Zelfs na de heide, waar een mooi vlak en niet zwaar stuk was, werden die paarden in een behoorlijk tempo door gereden.. Niet alleen de aangespannenpaarden hoor, de ruiters vlogen je daar ook om de oren. Ik vond dit toch best naar om te zien! Maargoed terug naar mijn eigen verhaal!
Na de rust gingen we dus de heide op

Ik heb nog een klein galopje gedaan, toen we de heide afgingen heb ik een eindje met mn paard meegelopen. Op eens bedacht ik me dat ik zwijnensporen had gezien

Naa een tijdje kwamer er weer een paar menwagens en ruiters voorbij gekletterd(met kleddernatte, zwaarhijgende paarden) dus ben ik er weer opgestapt. Paardje was droog en kalm dus een later hebben we ook maar een klein galopje gedaan. Langs de weg hebben we alles weer gestapt. NA de oversteek bij de rotonde hebben we weer een drafje en een galopje gedaan. Toen ik weer ging stappen hoorde ik een ijzer! Gezien ze een ijzer aan heeft waar maar 2 nagels aan zitten aan een kant heb ik maar even gecontroleerd. Bleek dus 1 van de 2 nagels los te zijn.. Ik heb hem gelukkig kunnen afbreken! Ijzer zat nog redelijk vast, dus ik heb verder alles gestapt.
Bij de stempelplaats werd ze weer net zo druk als de eerste dag van de 4daagse

Vandaag ga ik even bekijken wat ik ga doen. Misschien dat ik alleen de intocht ga rijden