Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:37

Cryssie schreef:
Het is persoonlijk hé ;). Zelf had ik gedacht dat het echt van die grote maaltijden zouden zijn uit 1 pan, bijv macaroni. Maar dit had ik ok niet verwacht. Ik heb lekker gegetene en kan best een miep zijn hahaha

Hoe gaat dat met de lessen ?
Houden ze rekening met dat er genoeg tijd zit tussen de 2 lessen op een dag zegmaar ?
En met hoeveel zaten jullie in een groepje ? :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:51

Nou het eten was niet als voorgaande jaren hoor! Zéker niet!
Het was prima, maar voorgaande jaren was er meer. Je had nu al zoiets van; zorg dat je op tujd bent anders is het op! Wij waren een keer om half 1 bij de lunch en toen was al het bruine brood al op.
Voorheen had je iedere dag keuze uit gegrituurde snacks, salade, yoghurt, optimel, verschillende soorten beleg enz. Dat was er nu allemaal niet.
Er waren broodjes, bolletjes en boterhammen, melk, jus en water en kaas, ham en zoet beleg. Soms een hard gekookt ei. That's it.

De lessen zijn prima verdeeld. Heb je 's morgens om 8.30 les dan heb je 's middags om 13.30 les. Heb je om 9.30 les, dan 's middags om 14.30 enz enz
De groepen bestaan uit 4 personen, ingedeeld op niveau. Bij ons was de week niet vol dus er waren ook groepen van 3.

Slaapzalen zijn mooi maar wel vol. Geen idee waar ze nog kasten kunnen plaatsen. Er staan 6 stapelbedden van 3 hoog (!), een hele klim om er in te komen.
Er is voldoende douchegelegenheid.
Let wel op, de slaapzalen zijn aan de rechterkant. Links zijn de hotelkamers, daar word je uitgestuurd als je denkt daar te kunnen gaan slapen ;)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:29

MartineC1711 schreef:
Het was prima, maar voorgaande jaren was er meer. Je had nu al zoiets van; zorg dat je op tujd bent anders is het op! Wij waren een keer om half 1 bij de lunch en toen was al het bruine brood al op.
Voorheen had je iedere dag keuze uit gegrituurde snacks, salade, yoghurt, optimel, verschillende soorten beleg enz. Dat was er nu allemaal niet.
Er waren broodjes, bolletjes en boterhammen, melk, jus en water en kaas, ham en zoet beleg. Soms een hard gekookt ei. That's it.

De lessen zijn prima verdeeld. Heb je 's morgens om 8.30 les dan heb je 's middags om 13.30 les. Heb je om 9.30 les, dan 's middags om 14.30 enz enz
De groepen bestaan uit 4 personen, ingedeeld op niveau. Bij ons was de week niet vol dus er waren ook groepen van 3.

Slaapzalen zijn mooi maar wel vol. Geen idee waar ze nog kasten kunnen plaatsen. Er staan 6 stapelbedden van 3 hoog (!), een hele klim om er in te komen.
Er is voldoende douchegelegenheid.
Let wel op, de slaapzalen zijn aan de rechterkant. Links zijn de hotelkamers, daar word je uitgestuurd als je denkt daar te kunnen gaan slapen ;)

Thanks! Heb er echt mega veel zin in! :D

drae

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:40

Hebben jullie nog foto's? :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:47

Nog niet hahaha. De fotograaf heeft heel veel geschoten en daar zit ik met smart op te wachten hahaha. Wel genoeg filmpjes.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:09

hoe zit het met kasten en buitenstallen?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:33

Buitenstallen vond ik top. Ze hadden netjes een leuk naar buiten. Je hebt ook noodstallen en die zijn wat minder. Zelf iedere keer water bijvullen.
Kasten zitten onder de voerbak. Vond ze goed, maar wel klein. Kon wel netjes een kist voor de deur plaatsen.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:04

heb je ook in de buiten en nood stallen een zadelkastje?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:02

Ja staat een container met zadelkasten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:14

Is er trouwens een mogelijkheid dat je paard niet met z'n hoofd in de stalgang kan? Over de deur heen kijken dus ?

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:36

Je paard kan sowieso niet met zijn hoofd in de stalgang. En het buitenluik kun je eventueel dicht doen als dat ook een probleem is.

Ik ben overigens ook de afgelopen week geweest, mijn paard at slecht maar werd TOP verzorgd door de stal medewerkers, meerdere malen gecheckt op temperatuur en uitdroging en volgestopt met hooi. Lucerne kon ik eventueel ook nog krijgen van hen om te voeren. Stro was de eerste dag wat dunnetjes, maar daarna prima opgestrooid.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:40

Gass schreef:
Je paard kan sowieso niet met zijn hoofd in de stalgang. En het buitenluik kun je eventueel dicht doen als dat ook een probleem is.

Ik ben overigens ook de afgelopen week geweest, mijn paard at slecht maar werd TOP verzorgd door de stal medewerkers, meerdere malen gecheckt op temperatuur en uitdroging en volgestopt met hooi. Lucerne kon ik eventueel ook nog krijgen van hen om te voeren. Stro was de eerste dag wat dunnetjes, maar daarna prima opgestrooid.

Oke dan is het top!
Buitenluik moet geen probleem zijn denk ik.

Goed om te horen dat er zo goed naar omgekeken werd.
Ben je erachter waarom ie slecht at?

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:44

Ja mijn paard eet altijd slecht biks op ander terrein, maakt niet uit of het eigen biks is of dat van de accomodatie zelf. Uiteindelijk de week kunnen overbruggen met de granenmix van de KNHS, slobber, eigen muesli en het paard deels met de hand biks voeren.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 06:10

Is wel handig om voor de zekerheid eigen voer mee te nemen, een groot deel vN de paarden eet niet.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:55

Mijn pony heeft ook altijd moeite met eten op vreemde plaats maar je wordt altijd super geholpen! Ik kreeg ook luczerne en hij vond het redelijk oke dus heeft de hele week op lucerne gelopen. Verder doen ze daar echt wel veel voor het dierenwelzijn, je hoeft je geen zorgen te maken. Vorig jaar was er een pony duidelijk niet lekker en toen hebben allemaal stalmensen daar meegeholpen het op te lossen.
Zijn de vaste stallen die in het U-vormige gebouw? Want dat zijn echt wel hele mooie stallen! De noodstallen heb ik niet gezien toen ik daar was (is al weer wat weekjes geleden).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:19

Die noodstallen staan achter de vaste stal. Dus als je zegmaar de U hebt, aan de dichte kant van de U.

Ik heb vorige jaren nooit zelf voer meegenomen, ik voerde toen altijd hetzelfde als de knhs. Maar nu krijgt hij ander voer, dus ik denk dat ik zelf maar muesli meeneem en dan wel gewoon brok van daar voer.

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:07

@ welshfan
Volgens mij ken ik het meisje dat jullie oude c pony nu heeft!
Klopt het dat ze in Zeeland staat?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:57

@kimcentella klopt! Onze lieve fabiola heeft het daar super volgens mij!! Qua locatie kon ze niet beter komen te staan en qua ruitertje ook niet. Ze is er zo fanatiek mee! Wil eigenlijk deze zomer nog eens langs gaan en dan bezoekje combineren met dagje strand ofzo. :)

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:31

Hallo, ik heb het gesprek niet meegekregen hier voorgaand en wil niet allss terug lezen;)
Ik ben benieuwd of iemand fotos heeft van de nieuwe accomodatie?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:42

MartineC1711 schreef:

Idd, ben nu op instructieweek en vind het ronduit schandalig.. er is niet genoeg voor iedereen, snel op, oude broodjes hadden we. Vorig jaar had je gewoon lekker fruit en yoghurt bij lunch/ontbijt, nu alleen fruit bij ontbijt maar yoghurt halen ze weg zodra personeel gegeten heeft.. :?
Nee, het was voorgaande jaren echt beter, helaas flink achteruit gegaan wbt eten.
Oh, neem zelf maar wc papier mee.. dat was hier al in 2 vd 4 wcs op bij aankomst... :Y)

Slaapzalen zijn ook niet alles, teveel bedden in een klein kamertje gepropt, 3 hoog.. snap dat als je jong bent ze vechten om het bovenste bed, maar zelf, nee dankje.
Menweek is zga nooit vol maar nu wel alle onderste en middelste vol. Slaap nu in een andere kamer die links zit die open is gemaakt met mengenoten met bedden op de grond, want ik kan niet goed in midden of bovenbed komen.
Dus dat is wel goed geregeld dat dat kon.

Stallen zijn heel prima, flink ruim de 'concours stallen'. Stallen die er standaard staan zijn ook erg mooi met zadelkast erin gebouwd.
Pony's/paarden kunnen lekker in de ruime paddock ook staan.
Nieuwe brasserie is mooi, wel duur (a 3,50 voor een flesje mee te nemen sinas.. slik). Maar je kunt wel lekker ook buiten zitten.

Lessen zijn weer top geregeld, dat zeker. En het is weer super gezellig.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:28

Aai ik word niet zo heel vrolijk van al die verhalen over het slechte eten.... Je betaald een flink bedrag dus een net ontbijtje moet toch wel kunnen :n

dyonne_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:39

Vorig jaar was het eten zo lekker.... hoop dat ze wat veranderen want met 90 mensen hebbem we zo echt te kort :(

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:41

Hebben de mensen die al op kamp zijn geweest hier al over geklaagd?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:42

Ik hoop dat ze al geklaagd hebben.

Ik ga volgende week heen.
2 jaar geleden was het eten heerlijk en ook echt genoeg voor iedereen.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:44

Ik meld me even :)