1200 uur: paardensport, dressuur, Grand Prix dag 1, team en individueel Edward Gal, Anky van Grunsven, Patrick van der Meer, Adelinde Cornelissen Van Grunsven start om 13.42 uur, Van der Meer om 1620 uur. Gal en Cornelissen op vrijdag.
1214 uur: zwemmen, mannen, 100 meter vlinderslag, series Joeri Verlinden
1231 uur: zwemmen, vrouwen, 200 meter rugslag, series Sharon van Rouwendaal
1300 uur: zeilen, mannen. 470, race 1 en 2 Kalle Coster, Sven Coster
1310 uur: roeien, mannen, lichte vier zonder stuurman, finale Vincent Muda, Tycho Muda, Roeland Lievens, Tim Heijbrock
1330 uur: roeien, vrouwen, acht, finale Annemiek de Haan, Carline Bouw, Nienke Kingma, Roline Repelaer van Driel, Claudia Belderbos, Chantal Achterberg, Sytske de Groot, Jacobine Veenhoven en Anne Schellekens
1300 uur: zeilen, vrouwen, Elliott matchrace, round robin Renée Groeneveld, Annemieke Bes, Marcelien Bos-De Koning
ik zag de tijden bij de dressuur, maar ik heb een tweet van Anky dat ze om 11.42 moet starten en Patrick om 15.20 Engelse tijden. Dus moet Anky dan niet om 12.42? en dan Patrick idd om 16.20?
edit: de tweet was niet goed, haha. Anky idd om 13.42 en Patrick om 16.20.
Marianne wilde per se met haar teamgenoten gehuldigd worden. Mooi!!
Het is ook gedeeltelijk een teamprestatie natuurlijk
SplashIsLief
Geplaatst: 02-08-12 09:11
Mijn dressuurles is verplaatst dus ik kan ook het baanwielrennen zien
Teigetje008
Geplaatst: 02-08-12 09:11
Sani schreef:
Wat een verschil in pak en kleding die Edith Bos.
ze is gelijk minder eng, haha. Ze was gisteren met de wedstrijd echt zo verbeten, was een prachtig gezicht!
vandaag hebben we wel mooie dingen op de agenda staan zeg! Beetje jammer dat ik ook nog ff weg moet, haha. Maar goed, ik kan daar ook de tv wel aanzetten denk ik...
SplashIsLief
Geplaatst: 02-08-12 09:14
Ik ben wel benieuwd naar video's van de huldiging *zoekt* *gevonden aan het eind van Londen Late night (ik was in slaap gevallen) *pinkt traantje weg
Nee ze gaan niet al te best Haha dat nr op de achtergrond
SplashIsLief
Geplaatst: 02-08-12 10:11
Lis, Zeker wel medaille kansen zowel bij de mannen als vrouwen, maar het zal moeilijk worden
Willy Kanis heeft een wisselvallig seizoen achter de rug, maar plaatste zich wel voor de Olympische Spelen. Naast de teamsprint rijdt ze ook de sprint en de keirin. Op dat onderdeel kwam ze bij de WK niet verder dan de tweede ronde. “Ik heb hier (bij de WK, red.) goede benen, maar het loopt net niet. Bij de WB in Londen had ik slechte benen en rij ik bijna de finale in. Helaas viel ik toen. Misschien komt bij de Spelen alles bij elkaar en red ik het wel.”
Kirsten Wild behoort tot de beste wielrensters op de weg, maar heeft ervoor gekozen om in Londen alleen op de baan in actie te komen. Ze rijdt naast de ploegenachtervolging ook het omnium. Op dat onderdeel veroverde ze vorig jaar brons op de EK én de WK. “Er zijn een paar meiden die er ver bovenuit steken, maar ik denk wel dat ik daar dicht tegenaan zit.”
Teun Mulder kon geen betere plek bedenken om zijn olympische ticket voor de keirin in de wacht te slepen: op de olympische baan in Londen. Dat deed hij in februari bij wereldbekerwedstrijden door vierde te worden. Maar kan Mulder topfavoriet Chris Hoy verslaan in eigen huis? “Dat word heel lastig, maar niets is onmogelijk. Ik moet een tactisch goede rit rijden. Niets is onmogelijk.”
Hijgenaar ook meerdere medailles op het WK (niet dit jaar) Stroetinga doet het tegenwoordig ook behoorlijk op de weg, maar ook meerdere medailles op EK/WK's
Vingerling heb ik een paar maanden geleden (december) zien rijden en die zag er toen scherp uit, maar dat was het NK dus dat zegt misschien niet zoveel. De rest weet ik niet zo goed.
Oh op de achtervolging maken we ook wel kans bij de vrouwen > Achtervolging (v) Ellen van Dijk, Vera Koedooder, Amy Pieters en Kirsten Wild vormen het Nederlandse team bij de ploegenachtervolging voor vrouwen, het enige echte duuronderdeel dat nog resteert in het olympisch programma van het baanwielrennen. Bij wereldbekerwedstrijden op de olympische baan in Londen in februari eindigde Nederland op de vierde plaats.
Spirit
Geplaatst: 02-08-12 10:13
Oké, nice! Ik vind baanwielrennen altijd geweldig om te zien, zo spannend.
Alleen ik ben er niet echt van op de hoogte, ik ken ook eigenlijk alleen Theo Bos.