KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:14

tde mensen van stal hebben ervaring met paarden, maar je loopt er zelf ook heel de dag rond....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:14

Nee het 'meldpunt' is er toch ook? Hoe noem je zo'n iemand ook alweer? Wilma heette ze geloof ik.. zij heeft mij 2x een box toegewezen en we konden voor vragen ook bij haar terecht.

De stalknechten zijn jongens die volgens mij een bijbaantje hebben, ze worden gewoon goed gevoerd hoor.

Tendance

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:17

Daar gaat het niet om!
Tendance is een merrie met een verleden op hartritmestoornissen.
Je herkend de symptomen alleen zelf als je erop zit en als je dan naar het hart luistert.
De amazone kan dit heel goed zelf, maar ik wil dat er behalve haar nog iemand van op de hoogte is en weet hoe je het kan herkennen.
Dan staat Anoukkk. er niet alleen in zeg maar.
Ik hoop, dat het nooit weer terug komt, maar goed zekerheid voor alles natuurlijk!!!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:18

Met voeren liepen er 1 of 2 oudere mannen die daar al heel lang schijnen te lopen en daarnaast nog jongens van een jaar of 16-18

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:18

Je kunt dat aangeven op de formulier en evt ook op je stalkaartje zetten.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:19

Faya__ schreef:
Met voeren liepen er 1 of 2 oudere mannen die daar al heel lang schijnen te lopen en daarnaast nog jongens van een jaar of 16-18

Die met dat schele oogje? :+ die is echt grappig.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:22

JoycexLynn12 schreef:
Je kunt dat aangeven op de formulier en evt ook op je stalkaartje zetten.

Zo simpel is het helaas niet, maar als het niet kan, dan moet ze het maar niet krijgen die week.
Stethoscoop gaat in ieder geval mee!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:26

misschien eens bellen of mailen? gewoon vragen of ze daar ervaring mee hebben?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:30

Ja dat komt wel goed. Ik leg het gewoon nog beter aan Anouk uit en laat haar oefenen met luisteren, dan komt het vast ook wel goed.
Normaliter loopt het paard Z dressuur en heeft tot nu toe ook geen last meer gehad, maar zoals de veearts zei: Je weet maar nooit!!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:50

Tendance schreef:
Ja dat komt wel goed. Ik leg het gewoon nog beter aan Anouk uit en laat haar oefenen met luisteren, dan komt het vast ook wel goed.
Normaliter loopt het paard Z dressuur en heeft tot nu toe ook geen last meer gehad, maar zoals de veearts zei: Je weet maar nooit!!!

Dat kun je inderdaad het beste doen.. en in geval van nood kan er altijd een dierenarts bij komen!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:43

wat een moeilijkheden zeg,
mijn paard kan naast iedereen, eet alles en kan gewoon op stro haha, we houden het makkelijk..
ik zou het leuk vinden als mijn paard een vriendje vind waar hij misschien wel samen mee in de paddock kan aangezien je dan met zoveel 2 paddocks moet delen.. mijn paard kan met iedereen om maar is jong en wil spelen (lees:spelend happen) maar als het andere paard daar niets van aantrekt dan stopt die ook
en heeft elke stal een luik?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:45

Nee niet elke stal :n

xlenngp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:46

Twilight1 schreef:
mijn paard kan naast iedereen, eet alles en kan gewoon op stro haha, we houden het makkelijk..
ik zou het leuk vinden als mijn paard een vriendje vind waar hij misschien wel samen mee in de paddock kan aangezien je dan met zoveel 2 paddocks moet delen.. mijn paard kan met iedereen om maar is jong en wil spelen (lees:spelend happen) maar als het andere paard daar niets van aantrekt dan stopt die ook

De mijne houd ook van spelen!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:48

Twilight1 schreef:

die van mij is een vriendelijke reus en slaat of bijt absoluut niet :)
Alleen met eten is die wat bazig, omdat hij gewoon hier thuis weet dat die bak van hem is en die ander niet dus jaagt hij de pony weg, maar trappen? nee. hij wordt als enige geslagen door anderen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:50

Lis_Ol schreef:
Venthe schreef:
Lisanneeeeeeee *\o/*
Ik ben benieuwd hoe het met tim gaat, mis hem wel hoor!

emmaaaaaaa :+:
haha ik ben ook benieuwd! jij heb hem tussendoor nog gezien :( ik niet!

Niet waar SGW Ermelo ging niet door weet je nog ;) heb hem net zo lang moeten missen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:12

*proest*
die van mij gaat veiligheidshalve maar alleen in de paddock :+
ik weet nog niet, normaal staat hij op vlas, maar met meerdaags concours op stro...
in principe is stro dus niet erg, maar ik heb liever niet dat hij koliek krijgt oid... :)
en voer ben ik ook nog niet over uit :+
ik heb wel liever een stal met luik in een hoek :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:14

oo dan komt het wel goed :)
alleen hoop ik stiekem wel een beetje dat ik een luikje kan krijgen,
neem voor de zekerheid wel al zijn speelgoed mee haha (ja mijn ventje heb speelgoed :P )

ik ben ook heel voorzichtig met me ventje maar hij vind het leuk en fijn om bij andere paarden te zijn, hij heeft natuurlijk 3 jaar met zijn vrienden op de wei gestaan.
blijf er ook altijd bij ook thuis in de paddock al staat die alleen.

USHIxLIEFDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:31

Is iedereen die naar allround paarden gaat best wel 'oud' voor mij dan haha. want ben 13 en wil er graag heen met mn paard. maar was benieuwd of er ook mensen van mijn leeftijd waren hihhi :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:32

je kunt toch naar de allroun t/m 20 gaan?
dan ben je volgens mij niet zo veel jonger als de andere :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:33

ik denk dat je wel een van de jongste bent ja maar komen ook van 15/16 denk,
en dan daarboven maar als jij het leuk vind dan ga je toch gewoon naar de paardenweek,
lijkt me geen probleem

USHIxLIEFDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:33

Ja maar dat zit net in de week dat ik geen vakantie heb :S ik heb pas 16 juli vakantie..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:36

USHIxLIEFDE schreef:
Ja maar dat zit net in de week dat ik geen vakantie heb :S ik heb pas 16 juli vakantie..

Vanaf 16 juli is het toch juist alleen maar voor ponies of voor eventing paarden <20? Of zie ik dat nou verkeerd...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:37

nee die is precies een week eerder :+
zit je op de middelbare?
in de laatste week heb je vaak al vrij en hoef je alleen maar je rapport op te halen...
dan kun je makkelijk gaan :))

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:59

USHIxLIEFDE schreef:

Alle allround paarden week zitten al voor die data, alleen de eventing t/m niet. En verder pony's inderdaad..

M_D_H schreef:
nee die is precies een week eerder :+
zit je op de middelbare?
in de laatste week heb je vaak al vrij en hoef je alleen maar je rapport op te halen...
dan kun je makkelijk gaan :))

Haha dat doe ik dus. :D Dit jaar m'n boeken niet eens gelijk met de rest op gehaald, omdat we stallen aan het kijken waren die dag _O-

@ Roelien
Courtje is ook speels, met een hek ertussen :P Heb er 1 keer een ruin bij gezet en dat was wel beetje dominante, maar die was wel erg onder de indruk.. Courtje werd nog 10 cm groter met het nekkie erop en hij ging zweven..... Hij was nogal imponerend.. := En ging niet echt in gevecht, maar uiteindelijk stond de andere ruin binnen 5 minuten 5 keer te poepen achter elkaar op dezelfde hoop en daarna is ie naar de andere kant van de weide gegaan en hebben ze elkaar niet meer op gezocht :+ Hij staat momenteel ook gewoon apart en dan spelen ze gewoon onder het hek door, er gewoon doorheen, of er boven. Gewoon lekker happen enzo, of samen gras eten in de weide is ook favoriet :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:12

JoycexLynn12 schreef:
Tendance schreef:

Dat kun je inderdaad het beste doen.. en in geval van nood kan er altijd een dierenarts bij komen!

Dat gaat niet gebeuren! Nood is er niet, want je kunt er binnen 3 maanden nog wat aan doen en dan gaat ze naar Wolvega. Dat is namelijk de enige dierenpraktijk, die de middelen heeft om dit op te lossen.
Haha mijn merrie heeft hier een veearts, die speciaal voor haar komt. Zelfs als hij geen dienst heeft!

Maar zal het er verder niet over hebben, want het is erg offtopic.
Ik heb er 99% vertrouwen in, dat ze geen last zal krijgen, maar voor die ene % wil ik gewoon dat ze op de hoogte zijn.