[centraal] Holland's Next Top Horse - wie doen er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:37

ik heb nog niet gekeken kyrke, zou zo naar bed. ik heb al gestemd...ik hoop dat het nog lukt man! anders maar wat berichten via hyves stuuren bvb? zou ook nog kunnen helpen. ik duim!

welterusten iedereen!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:22

Vervelend van die pennymeiden ja, maar ja, iedereen wil dat zijn paard/pony de topper van Nederland wordt. :+
Maar het valt wel op dat er ineens meer mensen zijn die het met goede doelen gaan proberen :') En after al gaat het natuurlijk gewoon om het paard. Een tokkie wordt ook geen topmodel, als je snapt wat ik bedoel. En er staat ook in het verhaaltje op hnth dat het puur om uiterlijk gaat deze keer, dus in principe niet om wat een paard kan aan kunstjes (want ook sport telt niet mee), hoe goed de band is met een paard of dat een baasje iets aan een goed doel geeft. Dat zou dus niet mogen uitmaken, maar het zijn wel dingen om je paard mee te promoten natuurlijk :))
Het is ontzettend mooi dat mensen iets voor een goed doel willen doen, maar dat kan natuurlijk ook op andere manieren ;) En er zijn nu ook echt mensen bij die dat wrsch 'gebruiken' zeker nadat ze hvn hebben gezien. :+

Ik doe t zelf ook voor een goed doel hoor, daar niet van :') maar geen bekend goed doel. Ik heb een aantal pleegbroertjes en zusjes die erg graag paardrijden, maar er zijn weinig mogelijkheden voor ze helaas en vanuit de pleegzorg instanties en overheid komen voor die extratjes geen initiatieven of geld voor die kinderen. En ik bedoel, ik heb alles wat ik wil voor mijn paarden, dus wat moet ik nog met zon enorm bedrag om zelf te besteden? :oo

Dat was even mijn statement voor de dag :)) Niemand hoeft zich aangevallen of aangesproken te voelen door mijn mening, is vooral even algemeen bekeken. :P

Gaat echt snel heen en weer met die stemmen ineens, zijn jammer genoeg een aantal erg mooie nu uit de top 25.. :oo

Summertjee

Re: [centraal] Holland's Next Top Horse - wie doen er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:57

nog 1 dagje volhouden er komen er een aantal in de buurt :P

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:58

volcano, ik denk dat iedereen moet tenslotte zelf weten wat ze doen. toch denk ik dat niet alleen het uiterlijk de doorslag zal geven. ik denk dat er een totaalplaatje aanhangt, maar goed mijn mening. nogmaals je kan al die paarden en ponys niet met elkaar vergelijken, elke ras is echt zo verschillend, zet bvb een tinker naast een arabier...of een KWPNer...dat heeft toch vrijwel weinig overeenkomsten als je echt naar bouw etc zal gaan kijken. Nej ik sluit me aan bij de mening die ooit een andere bokker hier had.ik denk dat het kleine dingen zijn waar ze naar kijken, bvb sprekend hoofd etc. en het totaalbeeld, wat jij als eigenaar van maakt.

trouwens was mijn gedachtengang hetzelfde wat het geldbedrag betreft...de instanties hebben ook vrijwel weinig geld over voor mensen die rijden met een handicap...ik zal zelf niet weten wat ik voor dit geld allemaal zal kopen? nog meer halsters zeker?!...nej ook wij hebben van alles genoeg in de kast liggen.
Laatst bijgewerkt door Bari op 30-03-09 07:30, in het totaal 6 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:58

Je hebt helemaal gelijk Volcano

Nogmaals, dat wat ik had gezegd op penny dat was omdat ik stikjaloers was.. want feija vind ik best een heel mooi paardje ;)
Ik ben blij dat de meeste mensen mij begrijpen.
Ik hoop dat iedereen van bokt door mag naar de volgende ronde want elk paard heeft iets moois :j
Als iemand dat tegen mij had gezegd had ik dat ook helemaal niet leuk gevonden, helemaal niet als ik Bari was :D

Ik probeer ook iedereen te helpen naar de volgende ronde :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:09

ik ga zo naar de stal, Feija was gisteren niet helemaal in orde, dus maak me zorgen en de dierenarts is er toch al om acht uur...dus ff snel thee drinken en ff heen. spannend dus...

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:16

_Miesje_ schreef:
Je hebt helemaal gelijk Volcano

Nogmaals, dat wat ik had gezegd op penny dat was omdat ik stikjaloers was.. want feija vind ik best een heel mooi paardje ;)
Ik ben blij dat de meeste mensen mij begrijpen.
Ik hoop dat iedereen van bokt door mag naar de volgende ronde want elk paard heeft iets moois :j
Als iemand dat tegen mij had gezegd had ik dat ook helemaal niet leuk gevonden, helemaal niet als ik Bari was :D

Ik probeer ook iedereen te helpen naar de volgende ronde :D

Miejse, vergeet het nou maar meid, netjes wat je zegt maar ik ben het al vergeten.echt waar.ik blijf nooit boos.laten we met z n allen het beste van maken.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:59

Bari schreef:
ik ga zo naar de stal, Feija was gisteren niet helemaal in orde, dus maak me zorgen en de dierenarts is er toch al om acht uur...dus ff snel thee drinken en ff heen. spannend dus...

Hoe gaat het met haar?

Spannend he,morgen al een selectie :D Ashmira staat op 96 of zo dus helaas pindakaas denk ik.
Succes iedereen morgen!

groetjes Debby

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:00

Bari schreef:

Ik hoop niet dat er wat ergs is Bar
Ik duim voor je!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:38

_Miesje_ schreef:
Bari schreef:

Ik hoop niet dat er wat ergs is Bar
Ik duim voor je!

Wij duimen ook voor je.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:39

Summertjee schreef:
nog 1 dagje volhouden er komen er een aantal in de buurt :P

Gelukkig nog 1 dagje. :D Ben benieuwd of het dinsdagmorgen al bekend is of dinsdagavond pas.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:45

Hun kennende zal dat Dinsdagavond wel zijn.. :Y)

Succes met de DA Bari! :(:)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:48

ik ben er weer...heb niet zo heel fijn nieuws .Feija ontwikkelt staart en maaneczeem. daar komt die plek op de maankam vandaar.ik heb hem sinds januari. we weten ff niet zo goed wat we ermee aan moeten.. |(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:59

exceemdeken op doen kan ontzettend veel werken.
Hiduc heeft ook eczeem en mijn pony ook.
Hiduc heeft sinds 2 dagen weer een deken op en het schuren wordt weer een stuk minder.
Ik sta inmiddels op plaars 20 en ik vrees dus dat ik het niet ga redden tot morgenavond.
Ik zou namelijk ook echt niet meer weten wie ik moet vragen om te stemmen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:01

Voor een eczeemdeken schijnt het nu al te laat te zijn, maar aangezien het in een vroeg stadium is lijkt het me nog wel goed te behandelen.. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:04

jha wij behandelen met niks zeg maar.
Zo gauw we zien dat hij weer jeuk krijgt hoppa deken er op en klaar.
En vorig jaar heeft hij aan het begin van de zomer allees er af geschuurd, maar het is nu alweer zo lang dat ik zijn manen toch echt in een vlecht moet doen.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:06

Sita_ schreef:
Voor een eczeemdeken schijnt het nu al te laat te zijn, maar aangezien het in een vroeg stadium is lijkt het me nog wel goed te behandelen.. :)

ik weet niet wat we moeten doen. het is iets wat ik eigentlijk liever niet wou, als ik eerlijk ben. mijn man zegt dat we realistisch moeten blijven. ik heb hem in feite maar net natuurlijk. ik weet ook hoe veel geld ons de behandeling van het laatste paard heeft gekost. ik weet het ff niet meer.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:07

Kyrke ik heb met mijn ouders email nog op je gestemd! Hopelijk ga je dinsdag nog wel halen!
Ik zal trouwens met mijn moeders email ook nog even op de andere stemmen :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:10

Bari schreef:
Sita_ schreef:

ik weet niet wat we moeten doen. het is iets wat ik eigentlijk liever niet wou, als ik eerlijk ben. mijn man zegt dat we realistisch moeten blijven. ik heb hem in feite maar net natuurlijk. ik weet ook hoe veel geld ons de behandeling van het laatste paard heeft gekost. ik weet het ff niet meer.

Even kalm worden Bari, zomereczeem is niet het eind van de wereld..
Er zijn tal van dingetjes, bijv. een deken die eenmalig geld kost, die het dragelijk kunnen maken. Als het een lichte vorm is dan kan hij er prima mee leven.. Wees blij dat je er zo gauw bij bent.. :)
Ik persoonlijk vind zomereczeem geen belemmering voor het hebben/houden van een paard. Ze kunnen er prima mee leven.. :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:11

misschien heb je gelijk sita, het is alleen erg lastig natuurlijk. mijn man ziet het erder als een soort gebrek. ik zal niet graag weer een compleet kaal paard willen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:14

Het is absoluut geen gebrek.. Er zijn duizenden paarden die er last van hebben, en nog steeds vrolijk door het leven gaan.
Ik zou een eczeemdeken aanschaffen, zal een hoop verlichtten.. :)
Laat het even op je inwerken, bespreek het even rustig met je man en kijk dan verder..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:18

Klopt helemaal Sita_ Ducc heeft het inmiddels al een tijdje eczeem en heeft toch echt een gigantische staart, en zijn manen beginnen steeds meer te groeien.
Mijn pony moet ik de deken even vermaken en dan krijgt zij vanaf dit jaar voor t eerst een deken op, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:19

_Miesje_ schreef:
Kyrke ik heb met mijn ouders email nog op je gestemd! Hopelijk ga je dinsdag nog wel halen!
Ik zal trouwens met mijn moeders email ook nog even op de andere stemmen :)

Dank je wel ;). Zal vanavond ook eens kijken of mijn ouder jullie nog wil helpen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:36

*heeft ineens boel stemmen bij???*

hoop toch niet dat die illegaal zijn.... :(

over exceem..mijn vriendin dr haffie heeft t ook..wel in lichte mate..
komt ook btje door het voer...
btje eiwitrijk...
maar de deken helpt fantastisch :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:38

ik zal het even op me laten inwerken, ik schrok me natuurlijk wel. alleen het gaat zo rap ineens met hem. waar gisteren niks zat is er vandaag wel wat...voer kan het niet aan liggen, ik hou hem zowiezo op minder eiwitten.