Pavo Cup 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blesje_Love

Re: Pavo Cup 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:07

Vivaldi welverdiende 1e plek en Vivaldo zeker welverdiend 2e! Haha!
Wát een paarden!
Ik had het alleen niet erg gevonden als Vironia 3e was en Vongango B 5e Tong uitsteken
Maarja dat kan Lachen Verder was ik het wel met de plaatsingen eens Ja

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:12

Hoi, ontdek dit topic nu pas Clown Blond ..?
Ik heb ook meegereden aan de pavo cup, bij de 4 jarigen in Veghel. Was zelf nog nooit op wedstrijd gegaan (wel veel gegroomd) Clown (oja, toen ik een jaar of 10 was een manege wedstrijdje) Ook mijn paard was nog nooit meegeweest!!
Ik ben apetrots op mijn mannetje, hij was stikbraaf ookal vond hij alles hartstikke spannend! Hij kwam hinnikend het terrein op hihi!
Het is een 4 jarige Lupicor x goodwill ruin.
Eenmaal in de ring stortte hij helaas als een pudding ineen, en moest ik hem echt voorruit 'schoppen' om hem aan het lopen te houden, kon er helaas weinig aan doen op dat moment, behalve hem voorruit proberen te houden! Hij viel een paar keer uit galop, en liet zich helaas niet goed zien. Al met al dik tevreden, 60 punten (en we gingen voor de ervaring) Lachen Hier een fototje

Afbeelding

viewtopic.php?f=10&t=819622&hilit=
En een link naar ons topic (A)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:24

Carl Hester was inderdaad top! Wat een fijne ruiter. Hij kon de paarden die te kort in de hals waren (Winoa, Vivaldi bij tijd en wijle, Johnson, Vontango) zo mooi op lengte rijden. Fantastisch! Afgod

Voor de rest genoten, alleen was de regen iets minder! Als echte diehard zat ik met mijn mams al om 8:30 op de tribune, na 3 uur regen is het dan niet leuk meer Lachen

Wat betreft de paarden. Westpoint veel kwaliteit, zoveel kracht achter dat hij niet wist wat ie er mee aan moest. Volgens de jury 'mocht hij wat minder actief gaan' achter. Dat is toch wel weer een mooie quote! Ik vond Wynton niet echt super bijzonder, maar dat is smaak. De Briar-merrie Wendolynn was echt een beauty, net paps maar dan mooier Knipoog .

Van de 5-jarigen vond ik de galop van Vironia wat tegenvallen. Vivaldi had net wat meer extra dan Vivaldo, alhoewel Vivaldo wel weer super eerlijk en super braaf was, ook echt een fijn paard. Ik vond Vivaldi overigens wel wat dunnetjes hoor! Zit geen vlees aan! Maar wat een beweging. Carl Hester vond hem zo top dat hij niet meer dan 3.5 minuut nodig had, toen ging ie maar stappen! OK dan!
Vond eerlijk gezegd Santano ook wel wat ondergewaardeerd. Moest 'meer souplesse' hebben, nou ik dacht juist dat hij dat wel had. Dramatic's stap vond ik dramatic, rechtsachter stapt hij 'niet in het spoor' (jury), nou zeg maar gewoon een meter (ok, iets minder Knipoog ) naast de afdruk van voorvoet. Erg storend.

Tot slot vond ik Emmelie Scholtens de topper van de dag, helemaal doorweekt al die paarden voorstellen, petje af. Dan ook nog even Uphill presenteren voor de show. Vond het wel zielig dat ze niet eens een rijbroek kon wisselen tussendoor....

en de cap (prehistorisch) en jasje van Imke Schellekens-Bartels was ook niet mijn smaak (understatement)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:32

Sjappie schreef:
en de cap (prehistorisch) en jasje van Imke Schellekens-Bartels was ook niet mijn smaak (understatement)

Die waren afgrijselijk!
En zo viel ook extra op dat ze Voice helemaal niet uit kon zitten in draf, als het jasje langer was geweest was dat misschien minder opvallend.

Voice was wel erg vervelend zeg!
Was ie dat gisteren ook al?

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:52

Nee dat jasje en cap vond ik ook niet zo mooi. Doordat het jasje zo kort is lijkt ze nog langer..

Vind Vivaldi een terechte winnaar!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:52

Helemaal mee eens over het jasje en cap.
Vindt langere jasje mooie en netter en andere cap vindt ik ook wel op zijn plaats.

Zover ik kan melden over Voice was hij niet in zijn doen zowel gisteren als vandaag.
Ik weet het verder niet ik was er niet bij.

Ik las Voice liep een harstikke goede proef met
een paar kleine strubbelingen. Bij het losrijden was er een bijna
botsing tussen Hans Peter en Imke, waar Voice erg van
geschrokken was. Tijdens de proef hield Voice het paard
van Hans Peter dus goed in de gaten en was soms wat
gespannen als hij te dicht bij kwam.

@ Fokker van harte gefellie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:57

@santvoortje gefeliciteerd!! Haha!
Baal wel dat ik er vandaag niet was hoor. Zij zijn groot en ik is klein! Clown Was santano nu weer ondergewaardeerd?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:02

Imo was Santano niet ondergewaardeerd, en wat ik van mensen op de tribune om me heen hoorde gisteren ook niet, dus ik denk dat de meningen daar over zwaar verschillen Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:03

O ja, GEFELICITEERD Santvoortje!!!
Zou het bijna vergeten zijn

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:15

Sjappie schreef:
Carl Hester was inderdaad top! Wat een fijne ruiter. Hij kon de paarden die te kort in de hals waren (Winoa, Vivaldi bij tijd en wijle, Johnson, Vontango) zo mooi op lengte rijden. Fantastisch! Afgod

Voor de rest genoten, alleen was de regen iets minder! Als echte diehard zat ik met mijn mams al om 8:30 op de tribune, na 3 uur regen is het dan niet leuk meer Lachen

Wat betreft de paarden. Westpoint veel kwaliteit, zoveel kracht achter dat hij niet wist wat ie er mee aan moest. Volgens de jury 'mocht hij wat minder actief gaan' achter. Dat is toch wel weer een mooie quote! Ik vond Wynton niet echt super bijzonder, maar dat is smaak. De Briar-merrie Wendolynn was echt een beauty, net paps maar dan mooier Knipoog .

Van de 5-jarigen vond ik de galop van Vironia wat tegenvallen. Vivaldi had net wat meer extra dan Vivaldo, alhoewel Vivaldo wel weer super eerlijk en super braaf was, ook echt een fijn paard. Ik vond Vivaldi overigens wel wat dunnetjes hoor! Zit geen vlees aan! Maar wat een beweging. Carl Hester vond hem zo top dat hij niet meer dan 3.5 minuut nodig had, toen ging ie maar stappen! OK dan!
Vond eerlijk gezegd Santano ook wel wat ondergewaardeerd. Moest 'meer souplesse' hebben, nou ik dacht juist dat hij dat wel had. Dramatic's stap vond ik dramatic, rechtsachter stapt hij 'niet in het spoor' (jury), nou zeg maar gewoon een meter (ok, iets minder Knipoog ) naast de afdruk van voorvoet. Erg storend.

Tot slot vond ik Emmelie Scholtens de topper van de dag, helemaal doorweekt al die paarden voorstellen, petje af. Dan ook nog even Uphill presenteren voor de show. Vond het wel zielig dat ze niet eens een rijbroek kon wisselen tussendoor....

Hoorde vandaag ook op de tribune dat hij moeilijk was met eten,,Is wel lastig dan ik vond hem ook een beetje dunnetjes niet echt een 'vaderpaard'. Maar zekers hij kan wel lopen! Echt een showbinkie Tong uitsteken

Vironia vond ik ook in galop iets minder, liep een beetje de grond in..
Maar van de fokkers (Norel, mijn broer rijd daar vandaar dat ik dat weet Tong uitsteken) hoorde ik dat ze thuis juist heel goed galopeert, dan ketst ze echt van de grond af Tong uitsteken

En tjaa Santano ook weer zwaar ondergewaardeerd die had van mij best bijd e beste 6 gemogen!!
Vond ook wel dat ze streng commentaar hadden over hem, vooral omdat het de kampioen van vorig jaar is! Bloos!
Ze vonden dat ze achterbeen soms te hoog kwam in de galop, nou dat vond ik juist wel appart!
Ik vind hem namelijk een goede achterhand hebben Tong uitsteken
Maarja meningen verschillen Lachen

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:16

asjemenou schreef:
Imo was Santano niet ondergewaardeerd, en wat ik van mensen op de tribune om me heen hoorde gisteren ook niet, dus ik denk dat de meningen daar over zwaar verschillen Haha!

Wat waren in jouw ogen de op en aanmerkingen bij Santano? Ik vond hem juist mooi lopen dus, maar goed ik weet en zie niet alles en ben gewoon benieuwd waar hij dan tekort schoot.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:24

Misschien gaan paps en ik nog even kijken naar de 3jarige dressuurpaarden Lachen
Wie weet wat er morgen nog meer is?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:25

Jonge dressuurpony's is morge ook. Ja

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:25

Imo is hij te traag in het achterbeen en moet hij meer de berg op lopen.
Zoals Blesje_Love zegt galopeerd hij achter heel hoog van de grond, dat is wel goed, maar dan moet hij wel dalen in het kruis en met de schoft omhoog galoperen.

Ik vind het verder wel een paard met heel veel swung en soeplesse.(hoe schrijf je dat??)

Dit vond ik vorig jaar ook, ookal werd hij toen kampioen.

Maar dit is wel mijn menig, dat andere er anders over denken dat mag natuurlijk ook!
Iedereen vind toch iets anders goed, en heeft een andere favoriet!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:30

asjemenou schreef:
O ja, GEFELICITEERD Santvoortje!!!
Zou het bijna vergeten zijn

Bloos! ik ook bijna!

GEFELICITEERD!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:31

Ik begrijp echt niet hoe het mogelijk is dat een paard als 4-jarige de PAVO-cup kan winnen en het jaar erna volledig uit de gratie is.
Zoveel verschilde het niet met verleden jaar dus of hij is vorig jaar overgewaardeerd of dit jaar ondergewaardeerd, waarbij ik het laatste vind.

Vivaldi, sorry fokker, vind ik net een pony en absoluut niet aansprekend. Misschien dat een kleinere ruiter/amazone hem wat meer recht doet.
Vivaldo daarentegen wel en Johnson mag er ook zijn.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:40

Over dat trage achterbeen. Is er op bokt ook een topic waar je kan zien wat een snell achterbeen is en een trage. Want ik zie dat dus niet.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:42

Sjappie schreef:

Helemaal mee eens! OK dan! Er zijn er maar weinig die zo mooi stil en vriendelijk zitten... (*jaloers*) Hij zit echt als een veertje, zo lijkt het wel. Ik heb vol bewondering zitten kijken hoe hij de paarden aan het lopen kreeg. De meesten liepen onder hem beter dan onder hun eigen ruiter... dus dat zegt ook wel wat! Vooral Vivaldi, ik vond die echt SUPER lopen onder Carl Hester, echt als een trein! Jammer dat ie zo dunnetjes was, maar qua gangen zeker de beste van vandaag! (vind ik dan... Bloos )

Ik vond trouwens Johnson wel flink door de mand vallen onder de gastruiters! Dan blijft er ineens weinig meer van over... Aanleuning slecht, veel meer hakkentrekkerig dan onder HP en bij tijden zelfs onregelmatig... Zelfs Carl Hester had er de nodige moeite mee (zei hij zelf ook na afloop, dat hij het moeilijk vond om hem te rijden en dat hij er naar zijn mening veelsteveel aan moest werken om hem aan het lopen te houden), terwijl hij de andere paarden juist beter aan het lopen kreeg. Imo het (zoveelste) bewijs dat Johnson veel te getrixt loopt.
Des te meer viel Vivaldi mij mee. Omdat hij ook onder HP loopt verwacht je dat die ook getrixt is... Maar niets is (lijkt) minder waar, nu hij onder zo'n vriendelijke ruiter als CH zelfs nog beter gaat lopen! Veel mooier in de aanleuning, veel beter door z'n lijf, veel ruimer en minder hectisch in de beweging... Afgod
Verder had van mij Santano zeker ook bij de beste zes mogen zitten...

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:46

Fitzroy schreef:
Ik begrijp echt niet hoe het mogelijk is dat een paard als 4-jarige de PAVO-cup kan winnen en het jaar erna volledig uit de gratie is.
Zoveel verschilde het niet met verleden jaar dus of hij is vorig jaar overgewaardeerd of dit jaar ondergewaardeerd, waarbij ik het laatste vind.

Helemaal mee eens!

Fitzroy schreef:
Vivaldi, sorry fokker, vind ik net een pony en absoluut niet aansprekend. Misschien dat een kleinere ruiter/amazone hem wat meer recht doet.

Ik denk dat 100 kilo extra ook al wat zou schelen... De gangen zijn er in ieder geval wel, en daar gaat het toch (eigenlijk) het meeste om. Nu nog ietsje aankomen, dan oogt het (hopenlijk) allemaal net ietsje mooier.

lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:52

Vivaldi vond ik de terechte winnaar.
Was wel even heeel benieuwd hoe dat ie het bij de gastruiters zou doen, maar daar bleef die ook super lekker lopen.

Vivaldo vond ik ook de terechte tweede.

Wat ik niet snapte was dat johnson bij de beste 6 zat.
Jeetje wat is die hengst achteruit gegaan.
Die loopt nou echt met z'n hakken naar z'n staart in de plaats van dat ie z'n achterhand er onder zet.
En inderdaad bij de gastruiters viel die helemaal door de mand, toen werd ie zelfs onregelmatig.

Vond dat Carl hester de paarden ook super reed hoor.
Zo relaxt en ontspannen en vriendelijk.
Kon niet beter.

Bij de 4jarige viel vooral karolus mij op en winoa.
Al zou bij winoa de stap wat beter mogen en karolus zou net een fractie sneller mogen.

En natuurlijk proficiat voor de fokker van vivaldi!!!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:04

Ben gisteren ook gaan kijken. Mooie paarden gezien, maar toch bij enkele gemengde gevoelens.

Bij de 4-jarigen had ik het zelf iets meer gezien op Wynton. In mijn ogen zag dat er allemaal net iets flitsender uit.
Westpoint deed wel heel veel moeite vanachter. Kreeg er ook en bemerking op. Verder was zijn aanleuning helemaal niet goed. Kwam zeer ver achter de loodlijn. In dat opzicht was de opmerking van Patrick een terechte steek onder het water. Proeftechnisch (bv. in Verden) zou dit sterk worden afgestraft.
Wynton en Karolus werden imo veel beter voorgesteld. Karolus is kwa type wel net iets minder ontwikkeld. Maar voor een 4-jarige best te aanvaarden.
Walkman, de Rhodium-ruin vond ik zeer aansprekend. Beetje compacter gebouwd. Wat een acherbeen en front. In het voorbeen iets minder spectaculair, maar dit paard gaat zeker nog stijgen in de voorhand. Tijdens het inrijden zag ik hem zijgangen doen op een manier zoals veel 6-jarigen het soms nog niet kunnen. Blijft actie maken. Vlot door de wendingen. Mooi!

Bij de 5-jarigen:

Mmmm Vivaldi. Paard gebouwd volgens het KWPN-boekje. Is ontzettend arm bespierd, vooral op de achterhand en de hals. Spectaculair in het voorbeen, maar achter was ik er niet zo van gecharmeerd. Ik vond hem gisteren een beetje overkomen als een echte 'PAVO-voorbeenzwaaier'.
Vivaldo vond ik fel verbeterd tegenover de laatste maal dat ik hem zag. Staat zeer mooi aan de hulpen, mooie correcte aanleuning. Flitsend aan het been,... . De hengst is net iets minder ontwikkeld, en mist daardoor toch een beetje souplesse in het lopen vind ik. Maar denk dat dit meer een kwestie van smaak is.
Dramatic kon mij charmeren.
Santano vond ook ik toch fel ondergewaardeerd. Ben wel fan van de hengst, maar in alle objectiviteit moet je kunnen zeggen dat hij goede progressie heeft gemaakt. Het verhaal van de jury over het 'gebrek aan souplesse' was totaal ongeloofwaardig. Zeker als je dat plaatst tegenover Citango die gans de tijd tijdens de verrichting achter Santano aanhuppelde. In mijn ogen mist die Citango de souplesse en uitstraling. Kwam onterecht bij de beste zes vond ik. Ik kreeg de indruk dat Santano het niet echt 'gegund' werd. Ik hoorde trouwens uit goede bron hoe het gekomen is dat de hengst niet in Verden aan de start kwam. Jammerlijke historie!

Algemeen beeld:

Mooie paarden gezien. Iets te veel Jazz naar mijn zin! Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:14

karin1985 schreef:
Over dat trage achterbeen. Is er op bokt ook een topic waar je kan zien wat een snell achterbeen is en een trage. Want ik zie dat dus niet.

Dat kun je niet op foto`s zien.

Op de foto zal hij een heel goed achterbeen hebben, want hij buigt wel heel mooi en brengt hem er goed onder!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:23

VValar schreef:
Abrahams schreef:
Karolus van Wittenstein derde! Go jij! Go jij! Baal toch wel dat ik dit jaar niet heen kon...

Wat super van hem zeg! Echt een klasse paard. Heb hem nog nooit onder het zadel gezien, maar als hij zo liep als op de keuring in Den Bosch, dan zit het wel goed. Alleen die naam..... No Cheer Vond Whatever leuker!

Het zeker een goed paard. Goed bewegen kan hij wel Knipoog Haha, die naam moest worden veranderd voor het NRPS. Whatever vond ik zelf persoonlijk ook leuker maar het moest daar beginnen met een K.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:46

Fitzroy schreef:

Vind ik ook Ja Ze spreken elkaar een beetje tegen, vorig jaar maakte ze hem kampioen en nu kreeg hij maar heel weinig punten! (vond ik) Of ze hadden het vorig jaar helemaal fout, of ze hebben het nu helemaal fout..

En trouwens ik vind Hans-Peter niet op Vivaldi mistaan Lachen

Fokker nog gefeliciteerd!!Je mag trots zijn als je zoiets gefokt hebt! Ja
ook helemaal vergeten!! Bloos!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:52

Fokker van harte gefeliciteerd!!!

Vond Vivaldi ook erg aan de dunne kant en zeer mager bespierd!! Vond dat voor het plaatje net wat minder, maar tjeeee wat heeft dat dier een geweldige draf!!