KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:13

Oeehh denise,
Ik zeg doen hoor!! Lekker naat tenessee en daar gaan wonen! Ik zou het doen haha,
Sonde van je manen maar het groeit wel weer aan.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:58

Ben een tijdje niet op de pc geweest en heb wel via mobiel bijgelezen. Zal vanaf nu weer proberen actiever te zijn en meer te reageren :) Toch bij deze even de vorige pagina quoten:

@ Denice: vervelend zeg dat hij het zo negatief afsluit. Als je naar Amerika gaat = ik erg jaloers :D balen van het manen schuren!

@ Kirsten: nog steeds aan het hoesten jeetje zeg! Hopelijk binnenkort nou eens duidelijkheid -O- kan ook niet wachten tot het echt lente wordt, ben de kou en nachtvorst meer dan zat! Die drie winstpuntjes gaan toch zeker wel lukken voor die tijd.

@ Irtj: leuk zeg dat je eindelijk naar de stal kunt waar je heen wilt! :)

@ Manny: fijn dat je zo lekker gelest hebt.

Hier is het afwisselend gegaan. Vorige week had Mexx een erge baalweek, erg met de rem erop lopen en zo. Zondag met een kennis oefengesprongen dat deed ie erg braaf. Hij was enkel beetje wappie haha :D maar verder geen stoute dingen gedaan. Ben nu bezig de Fairfax singel aan het testen, vandaag voor het eerst maar moet zeggen dat ik echt verschil voelde! Afgelopen 2 dagen heb ik ook gereden, eerst gelongeerd om de rem eraf te halen, dat werkte wel maar moest er toch nog best aan rijden. Vandaag niet gelongeerd dus gelijk echte test. Maar hij liep vanaf het begin stevig door en heb de rem eigenlijk niet gevoeld, hij liep veel meer vanzelf :) dus vooralsnog erg positief, ben benieuwd of ie het doorzet komende week.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:29

@Laura: fijn dat je naar de andere stal kan :)
@Manja: heerlijke les gereden, fijn!
@Denice: Ahh, wat balen van Pros z'n manen :(
@Franca: vervelend dat Mexx vorige week een baalweek had. Hopen dat het deze week goed blijft gaan

Hoi :evaw:
Hier een beetje druk, lees wel telkens mee maar heb niet zoveel tijd om te reageren.
Had deze week m'n laatste filosofie SE en volgende week mondelinge voor Engels en Nederlands.
De week daarop SE week, dus ben lekker druk bezig met school :+ Na de SE week nog maar drie weken en dan is het 'vakantie' en dan beginnen de examend.
Dus moet nog even volhouden :P

Vic is deze week lekker aan het puberen. Had gisteren les met hem, ging ontzettend goed totdat ik in de rechtergalop op de volte moest.
Hij werd heel sterk en kreeg het niet meer voor elkaar hem fatsoenlijk de volte op te sturen :+ M'n instructrice is er toen op gegaan en daarna ging het gelukkig beter :)
Vandaag weer gereden. Sommige stukken gingen érg fijn, andere stukken gingen prut... Maar ja, het is een jong dier dus we komen er wel weer uit :)
We hebben komende zondag ons wedstrijd debuut, maar ik zie wel wat er van komt :P Verwacht er niet te veel van, haha.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:13

@Laura; Wat fijn dat je naar je nieuwe stal kan, en al zo snel!! Hebben ze daar ook een binnenbak? :)
@Kirsten; Vervelend van je vriend.. Al die onzekerheid, bah. Kan daar zelf ook slecht tegen.
@Denice; Ik zeg ook; lekker naar Tennesee!!
@Manny; Fijn dat je les zo goed ging!
@Fran; Fijn dat het rijden zo goed gaat!
@Sofie; Oh ik ken het helemaal, de galop is bij mij soms ook nog een drama haha. Maar fijn dat er al betere stukken tussen zitten!

Hallo allemaal! Ook ik lees wel mee via mijn mobiel, zit nu midden in mijn tentamen week dus ben veel bezig met school.
Zondag doe ik mee aan Horsefood dressuur talent voor 4 jarige paarden! :D Heb er erg veel zin in en ben benieuwd hoe Edje zich gaat gedragen!

Zouden jullie deze voor mij willen liken en misschien delen? :o http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:15

Jaa ook een binnenbak

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:20

@ Sofie: succes met je SE's! Toch ook fijn dat er heel fijne stukken tussen zitten :) alvast veel succes met je wedstrijddebuut zondag.

@ flooredking: jij ook succes met je tentamens. Leuk zeg meedoen met de Horsefood dressuur talent, ook daarvoor alvast succes!

Vandaag heb ik les gehad en heb m'n instructrice ook gewezen op de singel, was wel benieuwd of zij verschil zag. Mexx liep echt super fijn vandaag, wat een enorm verschil met vorige week! Of het nou aan de singel ligt of niet ik ben in elk geval blij :P zondag zou ik m'n eerste springles hebben, maar er staat een vorstdag opgegeven dus ben bang dat het niets gaat worden... waarschijnlijk wordt het dus een buitenritje. Dinsdag weer les, ben benieuwd of ie de trend voortzet :)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:38

Wat leuk dat je meedoet aan de Horsefood competitie! Wens je veel succes, zou super zijn als je ver komt!

Pff hier is het nog meer drama, weet gewoon niet meer waar ik aan toe ben en als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel! Als hij het opgeeft kan hij het zichzelf niet vergeven maar toch is het in zijn ogen beter zo.. Ben er echt klaar mee, blijf niet als een hondje achter je aan lopen. Als ik dan niet praat wordtie boos en als ik wel praat doettie het ene moment of er niks is en het andere moment heel kortaf en afwezig. Werkt me echt op me irritatie punten nu! Ga em nu gewoon doodnegeren, misschien dat de boodschap dan duidelijk is... Mannen echt... Afschaffen die handel haha

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:05

Hoi!
Hebben jullie allemaal een leuk weekend gehad?

Hoe gaat het nu Kirsten?
Hoe ging je debuut Sofie?

Het weekend was zo koud dat zowel mijn hockey als paardrijden niet doorging, dus heerlijk rustig aan gedaan :).

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:39

:wave:

het was idd enorm koud dit weekend!

Wat is het gegaan zondag floor?
Hoe gaat het nu met je Kirsten?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:19

@Franca: super dat Mexx zo fijn loopt op je nieuwe singel! Is je springles nog doorgegaan, of niet?
@Kirsten: wat vervelend, sterkte :(:)
@Manja: weekendje rustig aan doen is ook wel eens lekker :D

Hoi :wave:
Zou gisteren eigenlijk wedstrijd hebben, maar het ging niet door omdat het inrijterrein bevroren was :+
Dus nu heb ik m'n debuut 7 april gewoon op stal :)
Heb zaterdag met Vic gesprongen, ging best goed :D Moet voor de instructieweek nog wel wat oefenen, haha.

Hoe is het met jullie?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:50

Wat balen zeg dat het niet doorging Sofie en Manny!

Hoe het met mij gaat? Nja het gaat, zullen we het daar ophouden. Naast alle problemen met sil heb ik nu ook nog is 2 gekneusde ribben en heb ik bij iedere beweging nu pijn. Na 10 weken ziek zijn heb ik het nu onderhand echt wel is gehad. Weg met die kou en hallo lente/zomer? Dan naar het drama onderwerp sil.. Ik kan zijn bloed wel drinken op het moment. Ik dacht laat ik hem is een koekje van eigen deeg geven, ik moest iedere keer maar beginnen met gesprekken en was dat onderhand is een keer zat. Dus heb even me hart gelucht hoe ik er nou overdacht en dat viel verkeerd bij meneer. Hij was ook nog is heilig overtuigd dat als ik hem zag ik hem zou overtuigen dat hij me terug moest nemen. Nou sorry hoor ik ben niet debiel ofzo, geen haar op me hoofd die eraan denkt om hem zo terug te nemen. Nou dat viel helemaal verkeerd en nu praat hij wel wanneer het hem uitkomt. Pfff echt hij zegt wel vaker dingen die hij niet meent als hij boos is maar hij heeft mijn bloed nu echt aan het koken. Hoe harteloos kun je zijn! Nou als hij praat kijk ik wel eerder of het MIJ uitkomt om terug te praten. Wie denk je wel niet dat je bent?! Bedoel heel het weekend praattie niet, maar zaterdag dan wel de behoefte voelen om zijn voetbaluitslag door te sturen.. Wat moet ik daar in godsnaam mee? Hij komt er echt nog wel op terug en hoop dattie dan kapot gaat van verdriet en door een heel diep dal gaat, hij doet mij nu ook iedere dag een hel aan tot gister. Het kan me nu echt niks meer schelen, ben er zo klaar mee. Word volwassen ofzo kleuter! Ben nu ook flink met me ex aan het praten (iets wat hem mateloos irriteert maar schijt aan hij heeft geen rechten meer over mij) en dat is me grootste afleiding nu. Mijn beste vriendin kan geen goed woord meer over hem kwijt wat ik snap maar hem tot het bot aan toe afkraken doet mij ook zeer dus heb daar echt even geen behoefte aan. Heb verder een goede drukke maand voor de boeg gelukkig dus genoeg afleiding! Met vandaag het eerste, me lieve pony Nick is vandaag 16 jaartjes oud! :D Hoop dat die grote kleine deugniet nog lang in me leven zal blijven, is echt me allesje <3 Verder ben ik zaterdag naar een hondenshow geweest in leiden waar veel kennissen en vrienden waren, zat ook wel 1 downside aan iedereen kent sil en vroeg natuurlijk ook hoe het ervoor stond.. Zucht. Gisteren verjaardag van me opa en vandaag Nicky. Gaat er trouwens iemand hier nog naar het tentenkamp? Ik ga woensdag de 10e in de avond ( moet natuurlijk iedere dag werken tijdens tentenkamp snotver haha! ) en deze vrijdag even een Uvex halen in Rucphen is 40% korting dan! Hallo Uvex hahaha! En wat hebben jullie allemaal gedaan? Was zo ernstig stil van het weekend..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:20

Wauw jeejtje kirsten waarom praat je nog met hem?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:27

Ja laura.. dat vraag ik me ook af.. Ik heb nu ook geen contact meer. Het probleem met sil is, omdat we juist op afstand zitten komt hij snel harteloos over en alsof het hem allemaal niks doet. En vooral als je hem op zijn teentjes trapt (figuurlijk) gaat hij er dingen uitgooien die hij helemaal niet meent... Heb hem vandaag de hele dag nog niet gehoord.. Ben benieuwd wanneer ik hem weer ga horen, ondanks alles mis ik hem als een malle. Dit is hem niet, ik heb vaker deze discussies met hem gehad en ken hem daardoor ook echt door en door. Weet precies hoe hij op dingen kan reageren maar dit nu zo.. Er zit iets hem heel erg dwars ik zou anders niet weten waarom hij zo reageert. Maar als hij wilt praten komt hij maar naar me toe. Ik trek mijn handen er vanaf, heb alles eraan gedaan om een gewoon normaal gesprek te kunnen hebben maar hij werkt op alle fronten tegen omdat hij de confrontatie niet aan durft te gaan. Dan moettie maar gaan kiezen, of mij voor altijd kwijt of zich vermannen en dan maar door het stof heen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:34

@ Kirsten: vind het nog knap dat je het zolang hebt volgehouden, zou allang geen energie meer stoppen in zo'n jongen..

@ Sofie: jammer dat je wedstrijd niet doorging, maar fijn dat het springen goed ging :)

Ben echt helemaal weg van de singel, sinds we daarmee rijden gaat het zo fijn! Vandaag toch wel meer factoren gehad die 'm kunnen vertragen (harde wind, bak die vrij zwaar is) maar hij liep echt super, vooral qua tempo *\o/* morgen heb ik nog eens les, denk dat ik aan de hand daarvan ga besluiten of de singel blijft.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:39

Inderdaad respect dat je het zo lang vol hield.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:48

lrtj_ schreef:
Inderdaad respect dat je het zo lang vol hield.

+1

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 20:55

:wave:

Zo'n Fairfax singel, is toch zo'n mégadure singel waar ze voor het eerst mee reden op de OS12? :oo

:evaw:

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:58

Thnx meiden ik weet dat jullie me nu voor gek verklaren maar ik vraag me echt af wanneer ik hem weer ga horen.. Iedereen zegt dat ik hem los moet laten, wil ik ook wel maar hoe moet dat als het allemaal zo onrealistisch is? Als het huilen al zou stoppen, zou ik me vast al 1000000x beter voelen maar ook dat kraantje wilt niet dicht.. Blerghh ik haat dit! :(

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:14

@ Martine: klopt, maar je kan 'm bij Pas de Deux eerst 'n week uitproberen en anders geld terug. Vond ik toch wel erg aantrekkelijk, baat het niet dan schaadt 't niet.

@ Kirsten: is toch iets wat je zelf gevoelsmatig moet uitvinden, als je nog niet klaar ervoor bent om 'm helemaal los te laten dan kun alleen jij dat bepalen. Alleen jij kan de echte grens trekken. Voor anderen ligt die grens eerder dan bij anderen. Ik verklaar je dan ook niet voor gek, maar je zit al best een tijdje in deze positie en hij lijkt je op dit moment in elk geval zeker niet gelukkig te maken. Denk je dat hij zal veranderen in de toekomst? Je zegt dat je je afvraagt wanneer je weer van 'm gaat horen, maar zit je daar dan ook echt nog op te wachten na alles? Ik blijf erbij, dit is echt iets wat alleen jij kan bepalen, wat een ander er ook van mag vinden.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:43

Kirsten: :(:) ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om hem echt los te laten, je houdt tenslotte van hem en jullie zijn niet voor niets zolang samen geweest. Volgens mij wordt je alleen op den duur hier niet gelukkig van en onder deze omstandigheden vind ik het ook niet gek dat je nog steeds zo ziek bent en je niet goed voelt :)

Myour: welke singel is dat? Wat fijn dat Mexx zo fijn gaat!!

Gadget is heel de week al aan het spoken in de bak, het waait natuurlijk hard en dat is aanleiding nr 1 :+ lag er vrijdag ook bijna naast :)) echt op een haar na bleef ik zitten (of had ik hem op tijd tot stilstand kunnen krijgen haha). Ik zat er ook echt op van: 'ik zit nog, ik zit nog, ik zit nog :') '

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:53

Nou pim heeft bokken ontdekt,
En trots dat hij zich voelde joh.... Staart omhoog kop in de lucht en briezend door de bak en ik zat er echt op van okee dan.
En de mensen langs de kant lagen helemaal strak om die kop van hem.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:32

@Kirsten: Het is ook ontzettend moeilijk je er zelf overheen te zetten zolang je nog hoop hebt. En iedereen die zegt van 'Ach, laat die jongen gaan, wat een eikel' duwt je eigenlijk meer naar hem toe omdat je wilt bewijzen dat hij wel die lieve jongen is. Wat bij mij heel erg heeft geholpen was een lijstje maken met leuke en minder leuke dingen, bij mij was het het geval dat de minder leuke dingen de overhand namen en toen was de keuze voor mij snel gemaakt. Maar het zal pas makkelijker worden zodra je er zelf van bent overtuigd dat je beter af bent zonder hem. Sterkte :(:)

@Franka: Wat fijn dat ie nu zo fijn loopt met die singel! Had er ook al over gehoord maar was er nog redelijk sceptisch over, maar nu ik jou (en meerdere mensen) zo positief er over hoor is het toch iets om over na te gaan denken!

@Suzan: Het waait me ook eventjes ontzettend hard! wel goed van je dat je toch bent blijven zitten haha!

@Laura: Haha! Lekker toch voor hem :=

Ik heb vanmiddag mijn voorstelronde op het nieuwe werk! Zo raar om bij Van Haren na 4 jaar weg te gaan!
En haha, gisteren kreeg ik van een vrouw die nu eventjes 1 keer in de week op Pros rijd dat ze van Harry(staleigenaar) had gehoord dat ik en Ivo uit elkaar waren, en Harry had het van Arlette (eigenaar Promise) gehoord. En ze geloofde het niet, dus had ze het aan Senna (dochter Arlette) nagevraagd en die zei ook dat het zo was. Ik geloof dat ik en Ivo de roddel van de maand zijn op de manege :P

Ik werd vorige week door Prosje uitgezwaaid, ik kon bijna niet wegrijden.. hij keek zo lief :+:
Afbeelding

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:49

Ik las inderdaad ook al hele goeie verhalen over die singel. Misschien er toch maar eens wat geld voor opzij zetten.

Haha sizzy ik heb het rijden met deze wind nog even uitgesteld. Kwam gisteren het weiland in daar vloog ze al een meter de lucht in omdat ze me niet aan had horen komen door de wind.

Kirsten Volgens mij psychologie boeken word het verdriet altijd weer minder na 2 weken. Wat ik daar van moet geloven weet ik niet maar misschien helpt die gedachtte.

Ik ga morgen voor 2 dagen naar Brugge :), vorige week een nieuwe lens gekocht voor mijn camera dus mag er lekker mee gaan oefenen de komende dagen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:51

@Kirsten: gefeliciteerd met Nick! Ik ga niet naar tentenkamp, is een beetje een gedoe met de trein :P Autsj, vervelend van je ribben :(:) Pff, wat een gedoe met Sil... Snap dat het heel moeilijk is, sterkte :(:)
@Franca: fijn dat de singel goed bevalt :D Mag ik vragen hoeveel hij kost?
@Sizzy: Gekke Gadget :')
@Laura: stoute bokkende Pim, haha
@Denice: hoe was het op je nieuwe werk? Lieve foto van Pros :j
@Manja: veel plezier in Brugge! Wat voor lens heb je gekocht?

Hoi :wave:
Vandaag m'n Engels mondeling gehad, had een 8,8 :D Morgen Nederlands, dus vanavond nog even leren :P

Vic z'n mede-eigenaar is met de longeermodule van de Orun bezig met Vic. Nu hebben ze de idiote regel bedacht dat je je paard eerst stil moet laten staan, dat je dan naar hem toe moet lopen en hem vervolgens mee moet nemen naar binnen. Ze heeft volgende week haar examen, dus we zijn hard aan het oefenen met hem. Heb het idee dat het kwartje langzaam begint te vallen, gisteren ging het in ieder geval goed. Maar het is wel moeilijk om het aan te leren aan een paard wat het niet gewend is := Dus als iemand nog tips heeft zijn ze welkom!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:11

@Manja! Brugge is echt een leuke stad! Ben benieuwd naar de foto's die ervandaan komen :)
@Sofie: Het was leuk op het werk! Heb het voorstel rondje gehad, dus (bijna) alle clienten ontmoet, kijk er naar uit daar te gaan beginnen :)
En wat goed! een 8,8 +:)+ Morgen ook nog zo'n punt voor Nederlands halen he :)
Heb je voor tijdens het lopen/rijden/poetsen geen commando/teken voor stilstaan, dan kun je die misschien gebruiken?