Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RivellaLight

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:31

Leuk Pattypaard! Dan zit je er in totaal max 3 kwartier op, toch? Ik rijd thuis ook al wel zo lang dus dan zou twee proefjes ook al wel moeten kunnen. Ben je ook al een keer op vreemd terrein gaan rijden voordat je je eerste wedstrijd reed?

Succes komend weekend Pattypaard, Snowylover en CalvinenGino! ;-)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:35

Ik heb er beide wedstrijden denk totaal een half uur opgezeten. Uitstappen heb ik de 1e keer aan de hand gedaan. Merk wel echt dat al die indrukken veel met haar doet maar ze hebben natuurlijk ook nogal wat te zien :). (Zo waren de hekjes en het juryhok eng)
Was van tevoren al een paar keer met haar naar een vriendin die op een springstal werkt gegaan en ben een keer in Asten bij Heiligers geweest om daar een keer te rijden, deed ze heel braaf. Maar geen oefendressuur gereden.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:06

Ik zou ook gewoon voor twee proefjes gaan. Gewoon niet lang inrijden, zie je het eerste proefje als oefenrondje en de tweede voor het 'echie'. .
Ik neem paard regelmatig mee naar ander terrein, sowieso 1x in de week clubles. Ook al is dit geen succes, met meerdere paarden in de bak word paard angstig en is er geen houden aan. Van de instructeur maar naar de vrije bak gestuurd voor mijn eigen veiligheid.. :\ Afgelopen week ging wel goed maar waren ook maar met zijn drieen in de les.
En ook bijzonder, hij vind alles wat klein is eng, van kleine kinderen tot kleine pony's.. allemaal spannend.

Daarnaast nog vaak 1x in de twee week op ander terrein, bij vriendinnen in de bak, oefenparcourtje maar maakt niet uit waar ik heen ga en hoe vaak. Altijd de staart erop en snurken.. :') Ik blijf gewoon stug volhouden en dan zal het een keertje goed komen toch *\o/*

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:18

Wauw _Marleen jij maakt wat mee! Ik heb dat met mijn vorige paard ook gehad, zodra hij een ander paard op hem af zag komen (groot of klein..) keerde hij om. Maar niet opgeven en dan komt het echt goed! Is met hem ook gelukt, al had hij een enkel keertje nog wel eens last van die angst.. maar dat wisten we toen op te lossen zonder grove storingen.

Ik wil komende periode ook eerst een aantal keren naar de groepsles gaan met mijn jonkies. Dan zijn ze meteen op vreemd terrein geweest en hebben ze met andere paarden gereden ;-)
Alleen hoeven ze daarvoor niet in de trailer, de rijvereniging is maar 5 min lopen. Dat moet ik misschien dan eerst ook nog even met ze gaan oefenen.. Dus eerst, net als Pattypaard, even wat vreemde locaties met ze opzoeken.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:25

RivellaLight, dat maakt het spannend he. Ik kan in ieder geval nooit zeggen dat het paardrijden saai is. Elke keer als ik opstap staat mij wel weer een verrassing te wachten.. Hoe lang duurde het met jouw vorige paard? Misschien kan ik daar nog een beetje hoop uit putten (zeg je dat zo haha)
Je kan ook gewoon een keer 'touren' met je paard. Weet niet of ze je allebei tegelijk erop moet zetten maar zo heb ik het gedaan. Dat doet hij dan wel superbraaf, loopt zelf de trailer op en af :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:58

Haha _Marleen ik weet niet of je wil horen dat het bij mij ruim een jaar heeft geduurd?! :-(
Hij heeft wel heel veel pech gehad voordat ik hem kocht, dus dat heeft er ook mee te maken. Ik hoop dat het bij jou paardje sneller zal verbeteren!

Ik wil ze eigenlijk meteen leren dat er dan eentje thuis alleen moet blijven. Dus dan neem ik eentje mee een stukje 'touren' en kan ik mooi even proberen of de ander zich een beetje blijft gedragen, alleen thuis ;-)
Leuke activiteit voor het komende paasweekend! hihi :-)

melissaFas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:24

Ik ga binnenkort beginnen met trainen! mijn paard is nu 7 jaar, dus ik hoop dat ik hem aan kan hihi !

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:16

Ik heb wat foto's van een van mijn 3,5 jarigen. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een startpas aan ga vragen en een poging ga wagen. Heel hard hopen dat ik de baan rond ga komen. :+

Afbeelding
Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:08

Welkom Rivellalight, jij woont bij mij in de buurt! wat leuk! leuke paardjes heb je in je profiel staan. Vooral die laatst van Voice (als ik het goed zag).

Wat heb je toch een gaaf dier Aukelizzy.. en een nette houding!

Ik ben al een tijdje niet geweest, maar mijn jonkie en ik gaan super goed. Harstikke leuk! Springen, dressuur eigenlijk allemaal super. Gisteren privéles dressuur gehad, ging helemaal goed, had hem heerlijk bij elkaar. Vandaag met springen ook weer fijn. Zo fijn dat..

.... ik dan eindelijk mijn startkaart aan ga vragen *\o/*

Alleen, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik moet ook de geboortedatum van zijn moeder invullen, maar die weet ik niet en kan ik ook niet vinden.. Weten jullie of ik daar ergens door achter kan komen? Of wat moet ik dan invullen?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:36

Dat weet ik wel :)
Ik heb de knhs daarover gemaild, antwoord:
''Wanneer de geboortedatum van de vader en moeder niet bekend zijn dan mag u hier 1-1-1980 invullen.''

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:10

Ziet er heel netjes uit aukelizzy.

Wat leuk om te lezen dat het bij vele zo goed gaat.

Ik had vandaag weer springles met mijn jonkie, en wat is hij toch braaf :)
Hij vind het echt heel leuk maar snapt af en toe echt niet waar hij z'n benen moet laten :+

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:12

Ahh dankjewel Mette! Maar nu krijg ik continue een vlakje dat ik nu geen startkaart aan kan vragen.. ik snap er echt niks van! Ga morgen maar weer even bellen.

Haha leuk is dat he Ulaantje? Dat komt vanzelf wel!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:14

Heb je je paard goed aangemeld? Bij mij ging dat ook steeds fout,
maar je moet alles goed invullen en dan je paard aanmelden en dan kan het

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:36

Ja is zeker leuk sharona, komt ook zeker vanzelf het was pas de 2e keer dus heb echt geen klagen.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:54

Hee wat leuk Sharona95, misschien komen we elkaar eens tegen op concours! Is het al gelukt met het aanvragen van je startpas??
Dankjewel :-) van de merrie van Voice hoop ik binnenkort betere foto's te kunnen maken! Gisteren voor het eerst gereden zonder dat mama in de bak stond.. joehoeee

Leuk paard Aukelizzy! Daar kan je je goed mee vertonen in de ring ;-)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:57

RivellaLight schreef:
Hee wat leuk Sharona95, misschien komen we elkaar eens tegen op concours! Is het al gelukt met het aanvragen van je startpas??
Dankjewel :-) van de merrie van Voice hoop ik binnenkort betere foto's te kunnen maken! Gisteren voor het eerst gereden zonder dat mama in de bak stond.. joehoeee

Leuk paard Aukelizzy! Daar kan je je goed mee vertonen in de ring ;-)

Als ik er op kan blijven zitten wel ja... _O-

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:00

Ja dat gaat je wel lukken, toch?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:43

Ik hoop het! Het is echt een vreselijk moeilijk paard en ik lig er ongeveer 1x per twee weken naast, dus ik vrees het ergste als ik op ander terrein moet rijden... :+

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:17

Niet officieel , maar wel springwedstrijd morgen! Ik dacht; ik doe gewoon lekker alsof het voor het echt is :j
Dusss, vlechtjes zijn gemaakt en morgen knotjes van maken. Staart is mooi uitgekamd en de sokjes zijn
weer mooi wit! Heb zin in morgen, 1e outdoor concours van het jaar :D

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:18

Leuk mette! Heel veel succes!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:24

Oei dat zou niks voor mij zijn Aukelizzy. Knap hoor!
Als je hem dan straks helemaal voor elkaar hebt is het extra gaaf, daar moet je je dan maar op proberen te focussen ;)

Veel succes morgen Mette1998!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:05

Aukelizzy schreef:
Ik hoop het! Het is echt een vreselijk moeilijk paard en ik lig er ongeveer 1x per twee weken naast, dus ik vrees het ergste als ik op ander terrein moet rijden... :+

Waarmee is hij moeilijk? :)
Is het onwil of veel spanning ofzo?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:41

Gewoon een jong paard met veel energie! Af en toe zet ze het op een lopen en bokt mij er vervolgens af. Nog een beetje gebrek aan controle dus. :+

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:33

Hmm vanochtend concours gehad, knotjes waren wel goed gelukt opzicht alleen het parcours was heel erg laag.. Dus hij vond het te makkelijk en deed geen moeite hahaha! maar het was wel weer leuk (:
Gelukkig was het droog toen ik moest :D

Over eenn maandje weer officieel dressuur, dan hopelijk winstpuntje halen en gaan springen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:36

Fijn dat je er van genoten hebt Mette! :)

*\o/* Ik ben echt trots op Chickie over vandaag! Er waren grote bloembakken waar ze bijna niks om gaf en meteen langs liep met in het stukje voor de ring te stappen en in de 1e proef vond ze het juryhok wel spannen maar liep er meteen langs! Ze bleef de spanning daar wel houden, werd wel iets minder maar niet genoeg maar ag, al hele verbetering :). Heb alleen het halsstrekken niet echt gedaan omdat ik het gevoel had haar daarna door de spanning kwijt te zijn en daar kregen we dan ook een mooie 5 voor. In de 2e proef een 8 voor halsstrekken :D. De 2e proef was ze een beetje leeg.. maar.. juryhok? Wat juryhok, der staat toch niks geks? :D. Kregen voor beide proeven 184 punten.
Volgens diegene die mijn proeven gezien hebben te weinig maar ik kan me er niet druk over maken. Ze was braaf!

Was alleen iets minder tevreden over mezelf. Moet er echt aan werken dat ik ga rijden, de hoeken inrijd e.d. Het op de letters rijden gaat al een stuk beter maar ik laat zelf toch nog te veel punten liggen naar mijn idee.
Dus buiten het brave natuurlijk om wil ik daar morgen ook echt voor gaan :).