Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:16

Mooie outfit Yvank! Zijn je broek en dekje creme, of lijkt dit door de foto? Mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:40

Ja dat is idd creme :j heeft dezelfde kleur als de manen en staart van mn haflinger <3

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:19

Ik meld me ook weer even, kwam hele mooie filmpjes tegen waar ik jaloers op ben! :j
Ik ben nog steeds fan van Yelly en Esta, en ik ben ook fan van Chicky en ook jaloers op Ulaantje (dacht ik :+ ) Die al zo netjes in de rondte kan springen!

Ik heb deze week helaas nog niet echt veel kunnen rijden, mijn les ging deze week wel iets minder.. Zaten opzich wel fijne stukken tussen. Vorige week 4 keer gereden, en merkte echt zondag dat hij dat wel nodig heeft, het ging echt heel goed! Vooral de galop gaat met sprongen vooruit, heerlijk. Maar nu moet ik het eigenlijk wel volhouden om zo ongeveer 3/4 keer te rijden in de week. Hoe vaak rijden jullie per week?

Ik ga zo naar stal, even longeren en kijken of ik er ook even op stap. Morgen ga ik wel rijden want doe zondag mee met Horsefood dressuur talent :) Hopelijk gedraagt hij zich net zo goed als op de bit talentendag!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:29

Yvank_ schreef:
Ja dat is idd creme :j heeft dezelfde kleur als de manen en staart van mn haflinger <3

Super chique!!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:31

flooredking schreef:
Ik meld me ook weer even, kwam hele mooie filmpjes tegen waar ik jaloers op ben! :j
Ik ben nog steeds fan van Yelly en Esta, en ik ben ook fan van Chicky en ook jaloers op Ulaantje (dacht ik :+ ) Die al zo netjes in de rondte kan springen!

Ik heb deze week helaas nog niet echt veel kunnen rijden, mijn les ging deze week wel iets minder.. Zaten opzich wel fijne stukken tussen. Vorige week 4 keer gereden, en merkte echt zondag dat hij dat wel nodig heeft, het ging echt heel goed! Vooral de galop gaat met sprongen vooruit, heerlijk. Maar nu moet ik het eigenlijk wel volhouden om zo ongeveer 3/4 keer te rijden in de week. Hoe vaak rijden jullie per week?

Ik ga zo naar stal, even longeren en kijken of ik er ook even op stap. Morgen ga ik wel rijden want doe zondag mee met Horsefood dressuur talent :) Hopelijk gedraagt hij zich net zo goed als op de bit talentendag!

Spannend, succes zondag!!
Ik rijd nu even niet ;), hij wordt wel 5x per week getraind. Zelf reed ik ook 4 a 5 x per week ( incl bos/strandritten en wedstrijden), met grondwerk als afwisseling.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:48

Oh dat vergeet ik te zeggen.. :o heel erg veel sterkte!! Zit allemaal niet mee hè? :(:)
Maar wel heel fijn dat je paardje gereden wordt! Moet vast wel wen stukje rust geven toch?
Bedankt!! We gaan ons best doen, en doe ook niet mee om te winnen maar meer voor de ervaring! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:33

Hahahaha thanks! Ach ja heb me er maar bij neergelegd. Paardje wordt inderdaad goed getraind, maar hij is enorm aan het etteren. Kan overdag bijna nergens meer buiten staan omdat ie de hele boel sloopt... Leuk die hormonen.... }:0 als ie nou weer een beetje normaal gaat doen heb ik echt rust ja!

De ervaring is sowieso leuk, alles daarboven is mooi meegenomen!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:28

Haha oh leuk dat soort streken! Is hij nog hengst? Die van mij sloopt ook de paaltjes uit de paddock en heeft zelfs de andere paarden aangestoken, die doen het nu ook! :=
Ik ben net even bij Edje geweest, het waaide heel hard, dus heb niet gereden, maar wel aan de hand gewerkt! Eigenlijk alleen maar stap, want met draven kan ik hem niet bijhouden :+ Daarna mocht hij nog even uitrazen, heeft hij lekker gebruik van gemaakt haha. Morgen maar weer rijden!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:29

Yvank_ schreef:
Ziet er goed uit pattypaard! wbt carpaal tunnel syndroom. Wellicht is het phystrac apparaat iets voor je? Ik heb op mijn 18e cts gekregen en na 2 maanden behandeling in dit apparaat ben ik volledig genezen :) heb nooit meer last gehad!

Zo ik heb een nieuwe wedstrijdset voor op mn jonkie <3

[ Afbeelding ]

Chique!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:45

flooredking schreef:
Haha oh leuk dat soort streken! Is hij nog hengst? Die van mij sloopt ook de paaltjes uit de paddock en heeft zelfs de andere paarden aangestoken, die doen het nu ook! :=
Ik ben net even bij Edje geweest, het waaide heel hard, dus heb niet gereden, maar wel aan de hand gewerkt! Eigenlijk alleen maar stap, want met draven kan ik hem niet bijhouden :+ Daarna mocht hij nog even uitrazen, heeft hij lekker gebruik van gemaakt haha. Morgen maar weer rijden!

Nee hij heeft anabolen gehad. Het hele verhaald staat een paar pagina's terug, maar in het kort: hij heeft een lichte vorm van ataxie, waarbij hij bij korte draaien door z'n heupen zakt. Omdat hij zijn heup spieren niet snel genoeg ontwikkeld heeft ie dus anabolen gehad, in de hoop dat zijn spieren hiermee sneller opbouwen, en hij zichzelf beter op kan vangen als het ware.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:52

Ohja, dat heb ik meegekregen inderdaad. Vervelend zeg!! :(

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:30

Yvank_ & Madelein ga even bekijken wat voor iets jullie tips zijn. Iig fijn dat jullie er nu geen last meer van hebben!
En mooie set Yvank!

Ik rij 4 x per week. Wissel redelijk veel af met springen, buitenrijden en ooit eens aan de longe of een keer vrijspringen. Daarbij komt ze vaak na het rijden nog los in de bak en de laatste tijd sloof ze zich dan vaak nog even uit haha.

Edit: Ik ga die dingen maandag gelijk aangeven bij de fysio! +:)+

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:59

Mooi setje Yvank! Hoe is afgelopen weekend gegaan of lees ik er nu zo overheen? :Y)
Ik start gewoon met mijn springoutfit. Zadel en hoofdstel cognac/bruin en hoofdstel ook nog met mexicaanse neusriem.. Soms heb ik wel het idee dat ik een beetje word aangekeken van volgens mij ben je op de verkeerde wedstrijd maar oke :') Moet ook wel zeggen dat het er aan ligt waar je start en wat voor mensen meedoen.. Van de jury gewoon netjes een 8 op verzorging dus dat is geen probleem.

Mijn laatste wedstrijd verliep niet zonder slag of stoot. Met inrijden heel braaf (iets te braaf misschien) In de proef super vervelend en omdat ik met inrijden gewoon lekker kon rijden kreeg ik em er niet goed door. Paar keer omdraaien en bijna over de hekjes weer naar de uitgang springen (het is natuurlijk een springefokte he :') ) Maar zo frustrerend want thuis en met inrijden gaat het zo goed, en dan als hij het 'alleen' moet doen, gebeurt het niet. Eerste proef heb ik niet echt als preof gereden, galop extra volte gemaakt enz maar toch nog 168 -6 :') en tweede proef 173. Zaten paar 2en en 3en tussen maar ook wat 8-en,kwestie van veel meenemen..

Dressuur heb ik dus eerst maar aan de kant gezet. 7 april BB springen. Dat word ook nog wat maar ach, heb toch niks te verliezen!

Al mensen die binnenkort buiten starten? Hier in de buurt is er aankomende vrijdag een proefje buiten (gewoon op zand) maar ben blij dat ik mij niet heb opgegeven :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:50

Jammer dat het wat minder ging!

Ik had 182 dit weekend en 4e van de 11 :)

Ik heb maandag buiten losrijden en vinnen proefjes en 6 april gewoon alles op gras.aar ach ik rijd altijd buiten :D

Fleuryb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:55

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:19

Leuk paardje :) Je kan nog wel echt goed zien dat het een puppy is he.. :D De mijne is ook zo veranderd binnen driekwart jaar. Het wordt nu een echt paard, leuk om die veranderingen zo goed te zien dan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:15

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:06

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:08

Lief koppie heeft ie

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:15

Yvank_ schreef:
Jammer dat het wat minder ging!

Ik had 182 dit weekend en 4e van de 11 :)

Ik heb maandag buiten losrijden en vinnen proefjes en 6 april gewoon alles op gras.aar ach ik rijd altijd buiten :D

Netjes!!

Welkom Fleury, leuk dier!

Hier ook weer wat nieuws. Vandaag de uitslag van de mri gehad.
Het blijkt dat ik op meerdere plekken in het gewricht en de botten van mijn onderbeen zogenaamde 'bone bruises' heb, ofwel 'botkneuzingen'. Het bot is op die plekken in elkaar gedrukt, dusdanig hard dat er haarscheurtjes in zijn ontstaan. Bij mij in vrij heftige mate, door de lokatie en hoeveelheid.
Gelukkig geen gescheurde banden of meniscus!
Herstelduur hiervan in het gunstige geval 3-6 maanden, in het slechtste geval tot aan een jaar voordat je pijnvrij bent... Pfiwwww

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:36

Hier even een tijdje niet online geweest @ bokt. Dus net even globaal alles terug gelezen.

Ook hier staat nu echt ons debuut gepland, morgen gaan we voor de 1e x B starten.

@ Madelein: Sterkte met het herstel.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:42

@ Madelein, wat vervelend zeg. Hopelijk knap je snel een beetje op!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:12

Ik meld me hier ook even. Wat leuk om te lezen dat we met zn allen die pubers aan het opvoeden zijn :-)
Ik heb twee 3 jarigen, ze worden allebei deze zomer 4. De ruin is een paar maanden langer onder het zadel, maar ze hebben allebei de winter stil gestaan (3 maandjes ivm het slechte weer). Ik ben ze allebei weer aan het rijden en wil graag dit buitenseizoen nog gaan starten (dressuur). Wat ik nog niet helemaal weet is of ik meteen 2 proefjes zal gaan rijden, of met 1 begin. Wat zijn jullie ervaringen?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:21

Wat een schattig hoofd heeft dat paard van het topic!

Hm madelein gelukkig geen gescheurde banden of meniscus maar wat je nu verteld is ook niet fijn. Sterkte met het herstel! Hopelijk knap je snel op.

Succes morgen snowylover!

Ik heb met mijn jonkie direct 2 proeven gestart RivellaLight. We zijn nu 2 keer weg geweest, beide keren 2 proeven. Heb alleen niet lang losgereden. De 1e keer heb ik er 15 min opgezeten voor het 1e proefje. En de 2e keer (helaas) maar 5 min voor de proefjes.
A.s. weekend gaan we 2 dagen, 4 proeven totaal. Hierna gaan we 7 weken niet meer op wedstrijd.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:23

Ik meld me ook :)
Start met mijn eigen al M1,
Maar heb sinds kort een paardje om erbij uit te brengen :)
Heb nu al 1 keer gestart, en heb a.s. zondag de 2e wedstrijd, en meteen 1ste keer buiten :| ben benieuwd hoe het gaat :o
Foto in mijn profiel ;) het laatste paardje, Kampari