[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:10

Hannanas schreef:
Ik verbaas me er helemaal niks over.
Als je goed zoekt en goed kiest dan vindt je toch je maatje.. juist uitzoeken in Spanje heeft een verschil tov de “goedkope ladingen” die naar Nederland gesluist worden. TS heeft gewoon een gezond jong paard uitgezocht in Spanje. Dit had toch alle kans van fantastisch slagen. Ik verbaas me dan weer over jullie verbaasde reacties. Ik zou het zelf ook op die manier doen.

Ik verbaas me meer over jouw reactie.

Dit is in mijn ogen niet discussiewaardig in dit topic waar ik een heleboel lof voor de TS heb. Een paard van een plaatje en verhaal kopen is en blijft een zeer groot risico.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 15:28

Bedankt voor de lieve reacties! :* Ik heb helemaal niet het idee dat ik iets bijzonders of speciaals doe eigenlijk. Ik ben altijd zo met mijn verzorgpaarden omgegaan, al waren dat doodbrave koudbloeden die liever iets minder deden dan ik van ze vroeg.

Voor mij is zo'n 'sensibele' Spanjaard dan ook een verademing. En ik vind hem over het algemeen helemaal niet sensibel, (behalve wb vliegen, hij maakt nogal een drama als er 1 vlieg op z'n lijf zit. :roll:) maar dat komt misschien ook, zoals ik al eerder heb gezegd, omdat ik de rust zelve ben en een hele lage energie uitstraal. Dat matcht gewoon heel erg goed. :))

Ik heb gewoon geluk gehad dat dat zo goed gaat, voor hetzelfde geld had ik inderdaad geen klik met hem gehad.. Dat weet je gewoon niet. Al geloof ik ook niet zo dat je al gelijk een klik voelt als je daadwerkelijk wel gaat kijken. Ik heb dat nog nooit gehad met een paard in ieder geval. Dat moest altijd groeien. :j

Ik heb Dobbel trouwens vorige week nog mee gehad naar stal. Latino was zooooo lief en voorzichtig. <3

Afbeelding

Dobbel iets minder voorzichtig. _O- Die vond zo'n neus best wel leuk om naar te happen. Ik denk ook deels door onzekerheid. Dus ik ga hem wat regelmatiger mee nemen. Kleedje mee, botje mee en ik kan dan ondertussen mijn ding doen en hij went zo aan het leven als een stalhond. 8-)

Gisteren heb ik echt letterlijk de hele dag lamlendig op de bank gehangen. Ik heb vrijdag zo vreselijk veel pijn gehad dat dat dusdanig veel energie kostte dat ik helemaal kapot was. Vandaag alleen even heen geweest om te poetsen, staart te wassen en te voeren. Daar was hij het helemaal niet mee eens.
Hier had ik hem alweer terug gezet. Hij heeft nog zeker 15 minuten daar gestaan terwijl ik alles weer aan het opruimen was. :') :(:)

Afbeelding

Hopelijk snel weer wat minder stijf, dan kan ik weer wat met hem gaan doen. *\o/*

hasufel

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:41

Beterschap!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:23

Agh beterschap.

Dat is precies wat ik bedoelde. Ik ken je van menno. Heeeeeeel ander paard al vond ik je daar al leuk mee. Toen je voor een Spanjaard ging zonder te kijken hoopte ik natuurlijk het beste! Je doet niet echt wat bijzonders denk ik maar vele Spanjaarden die ik op deze manier zie komen zijn vrij vlug en sensibel. Het is ook het stukje hoe wij en Spanjaarden verschillen qua trainingen denk ik.

Ik vind het geweldig om jullie 2 zo te zien en hoop nog een boel mooie dingen te zien.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:28

Ik denk dat je met TS haar trainingsskills niet zo snel een mismatch hebt :) paarden reageren gewoon supergoed op clickertraining als het goed uitgevoerd wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:30

Beterschap Captain!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:49

Beterschap :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 18:57

Dank jullie wel! :*

Vandaag Dobbel weer mee gehad en het ging al een stuk beter. Ook voor het eerst in bijna een week het liggen weer gevraagd, hij ging binnen een minuut strak naast me liggen. Echt zo trots! <3
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:10

Heerlijk stel zo <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 10:27

Mijn nieuwe hoofdstel is binnen! <3 <3 <3

Afbeelding

Morgen maar een mini-shootje doen? :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:08

Dat zal prachtig staan!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:14

Prachtig. <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:18

Prachtig zeg <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:03

Heel mooi! Ik ben benieuwd naar de foto's. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 20:36

Het staat hem ook HEEL goed!! <3
Morgen ga ik wat foto's maken met zadel er ook bij. :D

Afbeelding

Wilde met hem gaan springen in de springweide maar hij had GEEN zin. Hij wil alleen nog maar liggen in de bak. Dat is echt zijn nieuwe lievelingstruucje. _O-

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:41

_O- _O- Moet je hem ook maar niet leren om te gaan liggen. _O- Succes ermee.

Kom jij de wedstrijd ring in, bij wijze van spreke, gaat dat "varken"voor de jury lekker liggen := ~~}> Sorry, ik vind dit zelf een heel leuk grapje en heb zo'n schik nu.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:42

Ja als je eenmaal door hebt dat je ook een aai over je bol krijgt bij minder inspanning dan springen... <<) Slim paard!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:47

pien_2010 schreef:
_O- _O- Moet je hem ook maar niet leren om te gaan liggen. _O- Succes ermee.

Kom jij de wedstrijd ring in, bij wijze van spreke, gaat dat "varken"voor de jury lekker liggen := ~~}> Sorry, ik vind dit zelf een heel leuk grapje en heb zo'n schik nu.

Hahaha prachtig. "halsstrekken vind ik lastig maar kan ik u interesseren in een ander trucje?" :')

Dat hoofdstel staat hem prachtig! En aan zijn blik te zien vindt Latino hem zelf ook heel cool staan. 8-)

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:27

Haha, het is een grapjas, die Latino van je :D
Of je hebt hem met iets te veel enthousiasme het liggen geleerd ;)

Wat een knappe Spanjaard is het toch ook weer met zijn nieuwe hoofdstel ! Que guapo :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 16:24

Even snel een vloerkleedje bij de Kwantum gehaald vanochtend want had nog niets voor onder het zadel. :+ Naar het bos ging even niet met mijn rug, maar... Ik ben niet ontevreden over de foto's in de bak.
Het staat hem echt FAN-TAST-TISCH! _O_

Hij vond het vooral heel stom dat hij stil moest blijven staan en niet achter mij aan mocht komen. >;)
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:38

Wauw super super super gaaf!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:45

Echt wauww, wat staat hem dat super <3 <3

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:48

Ja, het staat hem perfect en hij trekt er ook het juiste smoeltje bij : don't mess with me, I'm a warrior >;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:53

Marilu schreef:
Ja, het staat hem perfect en hij trekt er ook het juiste smoeltje bij : don't mess with me, I'm a warrior >;)

Ik vind het ook heel tof, maar hij kijkt nu meer beteuterd waarom hij niet bij zijn baas mag zijn :') _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 16:54

Hahahaha ik had geile merrie hinnikjes op de achtergrond maar ja, echt een warrior lijkt het niet met z'n pretbek. :')
Afbeelding