Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:29

ja hij had echt zijn dag niet want heb al heel vaak wedstrijd gereden (BB)
maar de punten kloppen wel. Was nog geen winstpunt waardig, volgende keer beter :)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:32

mijn moeder had tijdens de springles nog gefilmd en vond t wel leuk om de filmpjes hier nog te laten zien.
we hadden ook rustig losgereden en losgesprongen maar dit staat niet op film.

dit was onze eerste springles en ook voor de eerste keer op vreemd terrein, ben super trots op mn kleintje dat hij alles zo goed deed en nergens bang voor was :D
we hebben hem bewust lekker op zn eigen benen laten lopen en dus niet met zn hoofd bezig geweest.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:32

Dan vallen de punten inderdaad mee, Mette! Volgende keer winst :D

Leuk, Tita! Dan haal op je drafonderdelen vast heel hoge punten, want in de galop zul je wel wat lager scoren vanwege het changeren en bokken :D?

Wat leuk om te zien, Ulaantje! Hij is braaf zeg :)

Nou, die van mij maakte het me vandaag dus heel lastig }> Ze liep super of ze liep niet :+ Ik lag er bijna naast en heb m'n been zo hard langs de bakrand geschuurd, dat het door m'n broek heen begon te bloeden. Daarna besloot ze toch een redelijk nette B-proef te lopen :+ Af en toe is het wel een portret hoor. Maar goed, ik moet zelf ook een stuk handiger en sneller worden in het af laten vloeien van spanning, want daar zit natuurlijk wel het probleem :) Komende week lessen we dus twee keer! Uiteindelijk wel héél fijn afgesloten in de binnenbak (super aan de hulpen) en daarna nog even wat rondjes gedraafd en gegalopeerd in de buitenbak. Braaf paard :Y)

Volgens mijn instructeur moet Esta gewoon wat makkelijker worden (door simpel en consequent te rijden en het bieden van veel afwisseling in het rijden, daar hoort trainen en starten op ander terrein dus ook bij) en ik moet net wat handiger en vlugger worden in het geven van mijn hulpen. Beiden zijn we behoorlijk eigenwijs en volhardend en dat wil nog wel eens botsen. Maar goed, uiteindelijk hebben we ook vandaag weer heel fijn afgesloten en dat is wat mij betreft toch het belangrijkst. Dinsdag weer les :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:23

hihi de kat is cute :D
Zou wel wat actiever mogen Ulaantje en toch wel iets meer buiging. Met actiever bedoel ik niet harder maar de sprong zelf. Soms hijst ie zich er overheen.
Maar verder is het heel netjes hoor

Mijn jonkie sprong ook zo tot de laatste keer ineens werd ze een furie....vind het eng worden. Nu mogen we as zaterdag weer springen.

@ Yelly heb ff gekeken nee viel mee ik scoor sowieso goed voor aanspringen en de voltes, meestal is de overgang terug naar draf een 6 (ondanks het changement)
Verder op alle wendingen een 7 en binnenkomen en afgroeten zitten vaak nog een 8 tussen. Ik neen met afgroeten echt alle tijd van de wereld.
Middendraf is iid sinds kort alleen maar 7 enige waar ik 6 en soms 5 mee haal zijn de overgangen terug naar draf.

En deze keer had ik ook een 5 voor E rechterhand en arbeidsdraf, blijkbaar moet je op dat kleine stukje E-F nog lichtrijden en ik zit al maanden door, nu werd dat afgestraft.
Nu gaan we pas in april weer dus weer andere proeven :+

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:01

Welke datum staat er bij jullie weer een wedstrijd gepland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:03

Bij mij komend weekend. zaterdags 1 proefje hier vlakbij officieel in de B en zondags 1 proefje voor de clubkampioenschappen in de L2 :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:11

27 april :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:22

Mette die punten vallen dan harstikke mee!!

Tita wat ga je hard.. haha! Ik moet nog beginnen, ga hem binnenkort dan echt aanvragen..

Wat fijn dat hij zo braaf is op ander terrein Ulaan. Zoals Tita al zei: iets actiever houden op de sprong, maar braaf is die zeker!

Ik heb gisteren even gek gedaan en zonder zadel met mijn jonkie gereden, ging echt super fijn, liep eigenlijk hetzelfde als met zadel! Echt leuk om te voelen/zien hoeveel rekening hij dan houdt!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:43

Ik heb net ingeschreven voor 12-4! In loon op zand!
Kan ik nog 4 weken oefenen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:56

Vervelend nieuws Madelijn! Hopelijk komt het met trainen zo goed dat hij er geen last van krijgt/heeft.
Wat super dat je stalhouder hem nu traint! +:)+

Las ook nog iets over valpartijen. Geweldige taart Yelly! :D
Ben nu al 4 x van de mijne afgevallen. Gelukkig nog niets ergs aan overgehouden, hoop ook dat dat niet gebeurd ;).
3 keer met springen en 1 x met opstappen toen ze er in paniek vandoor schoot. Toen ben ik er af gesprongen maar anders was ik vast gevallen. 2 van de vallen staan ook op film :Y)

Gaaf paard heb jij Laurie! :~

Filmpjes zien er fijn uit Yelly!

Welkom Hinke :).

Mooie punten Tita! Zulke hoop ik ook ooit te mogen halen!

Wat vervelend Liessen! Ik zou daar ook niet bepaald om kunnen lachen. Is het inmiddels opgelost?

Leuke filmpjes ulaantje!! +:)+ Hoop dat die van mij ook ooit zo braaf gaat rondspringen!

Haha leuk Sharona! Die van mij durfde amper te draven toen ik het probeerde omdat ik er niet fatsoenlijk op bleef zitten. Iedere keer maar weer stappen van nee doe dit maar :').

Mijn jonkie doet het nog niet helemaal hoe ik het wil op het moment. Heb het gevoel dat haar ergens wat dwars zit en krijg het er nog niet helemaal uit gereden. Al moet ik zeggen dat ze gisteren met losrijden voor het springen wel heerlijk liep!
Hebben gisteren ons hoogterecord verbroken! 1 meter gesprongen maar we gaan het toch maar bij lagere hindernissen houden. Ging niet helemaal lekker, eerst op andere dingen trainen.

Wij gaan 30&31 maart weer, allebei 2 proeven. Daarna moet ik waarschijnlijk geopereerd worden aan mijn hand (krijg ik a.s. donderdag te horen) en dan nog even kijken wat ik met paardlief doe. Of ze gaat naar een goede amazone om daar verder gereden te worden of misschien een tijdje de wei op. (Herstel duurt 4 - 8 weken)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:46

Het klopt dat hij actiever moet springen ik moet mn been er beter bij houden in de afzet, ook was hij al beetje moe van alles bij elkaar.
Inderdaad ook op de stelling letten, pakte nu soms buiten stelling zag ik op t filmpje.

Maar vrijdag mag hij weer mee dus kunnen we er meteen aan werken, zal er dan meer aan gaan rijden in plaats van hem het helemaal zelf te laten uitzoeken:)

Heeft iemand misschien een tip voor mij voor als hij heel erg met zn kop gaat 'gooien', dit doet hij namelijk als hij vrolijk word maar dus ook bij het losspringen en dan word ik echt helemaal uit het zadel getrokken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:15

ulaantje schreef:
Het klopt dat hij actiever moet springen ik moet mn been er beter bij houden in de afzet, ook was hij al beetje moe van alles bij elkaar.
Inderdaad ook op de stelling letten, pakte nu soms buiten stelling zag ik op t filmpje.

Maar vrijdag mag hij weer mee dus kunnen we er meteen aan werken, zal er dan meer aan gaan rijden in plaats van hem het helemaal zelf te laten uitzoeken:)

Heeft iemand misschien een tip voor mij voor als hij heel erg met zn kop gaat 'gooien', dit doet hij namelijk als hij vrolijk word maar dus ook bij het losspringen en dan word ik echt helemaal uit het zadel getrokken.

Haha Edje doet dat ook, ik rijd dan gewoon met een grote glimlach door, houdt vanzelf op. Als hij je uit het zadel trekt zou ik wel ingrijpen. Mijn paard is wat anders beleerd dan het gemiddelde dressuur/spring paard ( ik sta op een western stal ;)), dus wellicht lossen jullie het anders op dan ik. Ik rijd dan een hele kleine volte tot ie weer ontspant en bij me is, en dan weer door.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:10

NNNigel schreef:
Welke datum staat er bij jullie weer een wedstrijd gepland?

Bij mij komend weekend, in ieder geval als alles goed gaat :+ de 24e, zondags dus :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:33

heel lang ff niet gereageerd maar wel steeds bij gelezen.

ik las wat over vallen, tot op heden ben ik er nog niet afgevallen ( klopt het nu heel hard af), soms was het bijna, maar hij gaat gelukkig nooit door.

yelly wat een gweldige taart. maar gewoon gaan starten dat moet vast helemaal goed komen!

tita je gaat al hard! je moet oppassen of je bent al bijna verplicht L te gaan starten.

sharona, nou dat durf ik dus echt niet he! vind ik echt dood spannend, en envoy is best ril.

pattypaard, misschien je paard een keer na laten kijken, ze kunnen altijd rare beweging of vast hebben gelegen. ik weet wel een goed adres

madelein is die van jouw klaar voor Zondag? ik ga namelijk ook.

Envoy gaat opzich wel fijn. hij is wel een grote puber natuurlijk, maar leert alles heel snel.

9 maart had ik hem nog een keer 1 proefje gereden. hij vond het juryhokje erg spannend en kropte zich daarom iets op en heb ik 2x een extra volte moeten rijden. uiteindelijk toch nog 185 (191-6). we gaan nu in april L1 starten.

zelf loop ik wel te kloten met mijn zadel. mijn eigen zadel ligt niet goed meer en mijn nieuwe is in bestelling ( hopelijk nog 2-3 weken). nu maar ff een ander leenzadel opgehaald en vanavond ga ik dat maar een keer proberen.

vorige week is de chiropractor geweest om te controleren. ( elke 3 maanden komt ze langs) hij had maar een paar kleine dingen, maar ze vond hem weer beter eruit zien als 3 maanden terug. wel blijft hij iets gevoelig op zijn lendenen. envoy heeft slechte darm werking gehad ( door kuil voer etc) nu met hooi en probiotica helemaal goed gekregen, maar zij denk dat het nog beter kan.
om deze reden van voer veranderd. ik geef nu equifirst classic fibre met extra lucerne erbij.
hopelijk gaat die daardoor nog beter in zijn vel zitten.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:36

@ulaantje

Wauw dat ze voor 2 mensen in een les een heel parcour opzetten met boompjes en al! Dat doen ze bij ons echt nooit haha..

Ik ga 1 april springen en dressuur op 1 dag starten, ik heb er zin in!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:52

FairLady_ schreef:
madelein is die van jouw klaar voor Zondag? ik ga namelijk ook.

Nee helaas... Ik zit in de lappenmand voorlopig, en Edje heeft anabolen gehad, dus kan en mag niet starten ;(

Waar ga jij starten dan?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:56

Ik kom me ook even melden, heb een merrie van 3, in juni wordt ze 4.
Wilde eerst pas in 2014 gaan starten maar ze heeft zoveel plezier in het rijden, dus wie weet dit jaar al.
Even afwachten hoe onze eerste les gaat.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:58

madelein schreef:
ulaantje schreef:

Haha Edje doet dat ook, ik rijd dan gewoon met een grote glimlach door, houdt vanzelf op. Als hij je uit het zadel trekt zou ik wel ingrijpen. Mijn paard is wat anders beleerd dan het gemiddelde dressuur/spring paard ( ik sta op een western stal ;)), dus wellicht lossen jullie het anders op dan ik. Ik rijd dan een hele kleine volte tot ie weer ontspant en bij me is, en dan weer door.

Okee ja ik word echt uit t zadel getrokken, probeer het nu op te lossen door flink nar voren te rijden, dus been geven, alleen helpt dit niet omdat hij altijd al graag nar voren wilt.
Een stuur heb ik op dat moment niet dus kan hem niet op een volte zetten. Vind het maar lastig want wil ook niet lomp zijn in zn mond want hij is echt op 2 pinken te rijden.

@xtesslove, het word ook niet helemaal voor ons opgebouwd hoor ;) het is hun eigen stal met alleen eigen paarden dus het parcour staat er altijd, 1 keer in de week word het parcour omgebouwd door een parcour bouwer :)
Vind het zelf heel fijn, ik merk ook aan mn andere paarden dat ze op concour nergens meer naar kijken.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:23

Net erg fijn gereden, meneer is wel stug aan de rechterhand, maar uiteindelijk wel erg braaf! Vol goede moed verde!

Welkom alle nieuwe mensen! Veel succes!

Edit;typo

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:03

Hmm das lastig inderdaad Ulaantje. Die van mij is ook enorm licht in zijn mond, maar vraag hem op zo'n moment wel om naar binnen te komen. Meestal volgt ie dat ook goed.
Het nadeel ( denk ik..) van naar voren rijden, is dat hij dat op dat moment juist wil. Hoofd schudden is vaak een teken van frissig zijn, en dus wil hij best naar voren. Je hebt kans dat hij dat tegen je gaat gebruiken. En juist op dat moment verzameling vragen? Of misschien zelfs terug naar de stap? En dat steeds herhalen als hij dat doet?

Ik heb gister een beetje K** nieuws gehad. Moet nog minstens 2 weken volledige rust, en een MRI laten maken omdat ze het sterkte vermoeden hebben dat er een kruisband en mijn meniscus stuk zijn. Ze hadden het zelfs al over een operatie.... -O-
Als het zo door gaat heb ik mijn volgende wedstrijdje pas weer ergens in juni...
Paardje heeft het gelukkig wel naar zijn zin. Das uiteindelijk het belangrijkste voor me!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:11

Jeetje Madelein! Wat heb jij toch een pech! :(:) Beterschap! En maar hopen dat je snel weer op het paard zit!

Eergister best lekker gereden met Keetje :) Vooral rechte stukken gedaan, gewerkt aan de rechtgerichtheid en goed van achter naar voren gereden. Van daaruit kreeg ik uiteindelijk een heerlijk lichte pony van voren :D Gister had Keetje alleen andere gedachten van het 'werken'. Die sloot en bosjes naast de bak waren toch wel heel erg eng!! Die bos en slootkaboutertjes waren erg actief gister avond. Keetje was dus nogal schrikkerig. Normaal gesproken zet ik haar terug als ze er vandoor gaat, maar dan bouwt ze vaak nog meer spanning op. Dus gister heb ik haar elke keer als ze er vandoor ging juist extra aangespoord. Als jij wil rennen mag jij rennen :j Uiteindelijk had ze door dat er vandoor gaan misschien niet de juiste oplossing was en bleef ze wel mooi bij me maar echt lekker ontspannen was ze niet. :( Die pony kan ook op de een op andere dag zo veranderen.. Ben erg benieuwd hoe ze vanavond weer is, het is lekker fris hier met een aardig windje dus die bosjes zullen wel lekker ristelen :+

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:57

Even spammen :P Mijn topknol vandaag [RIJ-ITP] Chickie aan de sjouw!

Ulaantje als die van mij zo zou gooien als ik me nu inbeeld zou ik denk ik eens royaal laten voelen dat ik erop zit zegmaar. Misschien niet helemaal de manier en zal ook vast niet bij alle paarden werken maar denk dat dat mijn 1e reactie zou zijn. Afhankelijk van hoe hij het doet een x goed vooruit schoppen, op de rem zetten of ervoor zorgen dat dat koppie omlaag komt. En proberen om hem zo bij elkaar mogelijk op de sprong af te rijden om te voorkomen dat hij het gaat doen.
Denk ook niet dat je het verpest dat hij nu licht in zijn mond is als je hem er wel een keer goed aan zit. Die van mij moet ik af en toe ook weer even goed bij de les zetten en dat gaat niet altijd zachtaardig maar daarna is ze weer fijn te rijden.

Oef dat is vervelend nieuws Madelein! Hopelijk valt het allemaal uiteindelijk toch mee!

Ik ben vanmorgen weer bij de handenkliniek geweest. Ze willen toch nog niet gaan opereren (had verwacht van wel). Mijn leeftijd is geen gebruikelijke leeftijd voor bij het carpaal tunnel syndroom en ze vinden het ondanks dat de medicijnen voor overbelasting niet gewerkt hebben toch ook op overbelasting lijken. Waarschijnlijk dit in combinatie met verkeerd/gebruik verkeerde houding van mijn hand/pols. Ook i.v.m. het littekenweefsel bij een operatie wat nooit positief is nu eerst 2 a 3 maanden fysio- en ergotherapie proberen. Ben benieuwd of dat iets uithaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:07

madelein schreef:
Hmm das lastig inderdaad Ulaantje. Die van mij is ook enorm licht in zijn mond, maar vraag hem op zo'n moment wel om naar binnen te komen. Meestal volgt ie dat ook goed.
Het nadeel ( denk ik..) van naar voren rijden, is dat hij dat op dat moment juist wil. Hoofd schudden is vaak een teken van frissig zijn, en dus wil hij best naar voren. Je hebt kans dat hij dat tegen je gaat gebruiken. En juist op dat moment verzameling vragen? Of misschien zelfs terug naar de stap? En dat steeds herhalen als hij dat doet?

Ik heb gister een beetje K** nieuws gehad. Moet nog minstens 2 weken volledige rust, en een MRI laten maken omdat ze het sterkte vermoeden hebben dat er een kruisband en mijn meniscus stuk zijn. Ze hadden het zelfs al over een operatie.... -O-
Als het zo door gaat heb ik mijn volgende wedstrijdje pas weer ergens in juni...
Paardje heeft het gelukkig wel naar zijn zin. Das uiteindelijk het belangrijkste voor me!

He wat balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:10

Ziet er goed uit pattypaard! wbt carpaal tunnel syndroom. Wellicht is het phystrac apparaat iets voor je? Ik heb op mijn 18e cts gekregen en na 2 maanden behandeling in dit apparaat ben ik volledig genezen :) heb nooit meer last gehad!

Zo ik heb een nieuwe wedstrijdset voor op mn jonkie <3

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:16

Pattypaard schreef:
Ik ben vanmorgen weer bij de handenkliniek geweest. Ze willen toch nog niet gaan opereren (had verwacht van wel). Mijn leeftijd is geen gebruikelijke leeftijd voor bij het carpaal tunnel syndroom en ze vinden het ondanks dat de medicijnen voor overbelasting niet gewerkt hebben toch ook op overbelasting lijken. Waarschijnlijk dit in combinatie met verkeerd/gebruik verkeerde houding van mijn hand/pols. Ook i.v.m. het littekenweefsel bij een operatie wat nooit positief is nu eerst 2 a 3 maanden fysio- en ergotherapie proberen. Ben benieuwd of dat iets uithaalt.

Oh bah! Dat klinkt ook niet bepaald lekker... Sterkte! Hopelijk helpt de fysio! Is shockwave misschien iets voor je? Een collega heeft dit gedaan, en is er van af.