maar de punten kloppen wel. Was nog geen winstpunt waardig, volgende keer beter
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

?
Ze liep super of ze liep niet
Ik lag er bijna naast en heb m'n been zo hard langs de bakrand geschuurd, dat het door m'n broek heen begon te bloeden. Daarna besloot ze toch een redelijk nette B-proef te lopen
Af en toe is het wel een portret hoor. Maar goed, ik moet zelf ook een stuk handiger en sneller worden in het af laten vloeien van spanning, want daar zit natuurlijk wel het probleem
Komende week lessen we dus twee keer! Uiteindelijk wel héél fijn afgesloten in de binnenbak (super aan de hulpen) en daarna nog even wat rondjes gedraafd en gegalopeerd in de buitenbak. Braaf paard 

.
.
.ulaantje schreef:Het klopt dat hij actiever moet springen ik moet mn been er beter bij houden in de afzet, ook was hij al beetje moe van alles bij elkaar.
Inderdaad ook op de stelling letten, pakte nu soms buiten stelling zag ik op t filmpje.
Maar vrijdag mag hij weer mee dus kunnen we er meteen aan werken, zal er dan meer aan gaan rijden in plaats van hem het helemaal zelf te laten uitzoeken:)
Heeft iemand misschien een tip voor mij voor als hij heel erg met zn kop gaat 'gooien', dit doet hij namelijk als hij vrolijk word maar dus ook bij het losspringen en dan word ik echt helemaal uit het zadel getrokken.
), dus wellicht lossen jullie het anders op dan ik. Ik rijd dan een hele kleine volte tot ie weer ontspant en bij me is, en dan weer door. madelein schreef:ulaantje schreef:Het klopt dat hij actiever moet springen ik moet mn been er beter bij houden in de afzet, ook was hij al beetje moe van alles bij elkaar.
Inderdaad ook op de stelling letten, pakte nu soms buiten stelling zag ik op t filmpje.
Maar vrijdag mag hij weer mee dus kunnen we er meteen aan werken, zal er dan meer aan gaan rijden in plaats van hem het helemaal zelf te laten uitzoeken:)
Heeft iemand misschien een tip voor mij voor als hij heel erg met zn kop gaat 'gooien', dit doet hij namelijk als hij vrolijk word maar dus ook bij het losspringen en dan word ik echt helemaal uit het zadel getrokken.
Haha Edje doet dat ook, ik rijd dan gewoon met een grote glimlach door, houdt vanzelf op. Als hij je uit het zadel trekt zou ik wel ingrijpen. Mijn paard is wat anders beleerd dan het gemiddelde dressuur/spring paard ( ik sta op een western stal), dus wellicht lossen jullie het anders op dan ik. Ik rijd dan een hele kleine volte tot ie weer ontspant en bij me is, en dan weer door.
het is hun eigen stal met alleen eigen paarden dus het parcour staat er altijd, 1 keer in de week word het parcour omgebouwd door een parcour bouwer
Beterschap! En maar hopen dat je snel weer op het paard zit!
Vooral rechte stukken gedaan, gewerkt aan de rechtgerichtheid en goed van achter naar voren gereden. Van daaruit kreeg ik uiteindelijk een heerlijk lichte pony van voren
Gister had Keetje alleen andere gedachten van het 'werken'. Die sloot en bosjes naast de bak waren toch wel heel erg eng!! Die bos en slootkaboutertjes waren erg actief gister avond. Keetje was dus nogal schrikkerig. Normaal gesproken zet ik haar terug als ze er vandoor gaat, maar dan bouwt ze vaak nog meer spanning op. Dus gister heb ik haar elke keer als ze er vandoor ging juist extra aangespoord. Als jij wil rennen mag jij rennen
Uiteindelijk had ze door dat er vandoor gaan misschien niet de juiste oplossing was en bleef ze wel mooi bij me maar echt lekker ontspannen was ze niet.
Die pony kan ook op de een op andere dag zo veranderen.. Ben erg benieuwd hoe ze vanavond weer is, het is lekker fris hier met een aardig windje dus die bosjes zullen wel lekker ristelen
Mijn topknol vandaag [RIJ-ITP] Chickie aan de sjouw! madelein schreef:Hmm das lastig inderdaad Ulaantje. Die van mij is ook enorm licht in zijn mond, maar vraag hem op zo'n moment wel om naar binnen te komen. Meestal volgt ie dat ook goed.
Het nadeel ( denk ik..) van naar voren rijden, is dat hij dat op dat moment juist wil. Hoofd schudden is vaak een teken van frissig zijn, en dus wil hij best naar voren. Je hebt kans dat hij dat tegen je gaat gebruiken. En juist op dat moment verzameling vragen? Of misschien zelfs terug naar de stap? En dat steeds herhalen als hij dat doet?
Ik heb gister een beetje K** nieuws gehad. Moet nog minstens 2 weken volledige rust, en een MRI laten maken omdat ze het sterkte vermoeden hebben dat er een kruisband en mijn meniscus stuk zijn. Ze hadden het zelfs al over een operatie....![]()
Als het zo door gaat heb ik mijn volgende wedstrijdje pas weer ergens in juni...
Paardje heeft het gelukkig wel naar zijn zin. Das uiteindelijk het belangrijkste voor me!
Pattypaard schreef:Ik ben vanmorgen weer bij de handenkliniek geweest. Ze willen toch nog niet gaan opereren (had verwacht van wel). Mijn leeftijd is geen gebruikelijke leeftijd voor bij het carpaal tunnel syndroom en ze vinden het ondanks dat de medicijnen voor overbelasting niet gewerkt hebben toch ook op overbelasting lijken. Waarschijnlijk dit in combinatie met verkeerd/gebruik verkeerde houding van mijn hand/pols. Ook i.v.m. het littekenweefsel bij een operatie wat nooit positief is nu eerst 2 a 3 maanden fysio- en ergotherapie proberen. Ben benieuwd of dat iets uithaalt.