Horse Event 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:28

KarinvdM schreef:
Noem ik ergens een naam? :?
Ik mag toch wel mijn mening geven over wat ik gezien heb? Kom op zeg.

Ben het wel voor groot deel met je eens hoor, zitten aantal leuke dingen bij, maar ook heel veel
die heel veel mensen zelf ook zouden kunnen met hun paard.
Maar.... dat is nou misschien wel wat heet voor velen zo leuk maakt, het is bereikbaar!
Het zijn niet alleen demo's waarvan je denkt, gaaf! maar dat ga ik nooit leren!
Dus staat het misschien wel lekker dicht bij de realiteit.
Je ziet daar dingen die je zelf allicht ook goed of fout doet en kan daar misschien een handvat voor mee krijgen.

Ik vermaak me er doorgaans prima (1 dag) en ben ook maar htk ruiter (huis tuin en keuken),
die dan ook nog het onfatsoen heeft om maar weer mee te rijden, gewoon omdat het kan
en je prima tussen de rest past, dat is nou net het leuke. 8-)
Je hoeft geen GP ruiter te zijn is de boodschap, het kan heel leuk zijn een paard, als breedtesport,
of gewoon voor de recreatie.

En ja, zondag met een 3 jarige giraf :D :+
En een clinic rijtechnische fouten door ruiter (ON) fitheid met mijn zwarte.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:32

miss_lizje schreef:
KarinvdM schreef:

Nee. Maar het komt gewoon ontzettend denigerend over, terwijl een hoop mensen hun beste beentje voorzetten. Alsof je alleen maar mag meedoen als je minimaal z ben.

Hij liep toch redelijk braad zn rondje?
Waren jullie nou al eerder naar huis? Hoorde dat er nog een clinic zou zijn van het ihw maar dat het paard al naar huis was.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:34

Op indoor Brabant zou ik het inderdaad veel meer naar m'n zin hebben.
Ik had gewoon een andere voorstelling bij HE.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:35

The voice is afgelopen, nu snel gaan slapen en hopen dat het snel zaterdag is :D

Anoli

Re: Horse Event 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:36

Zo mijn reporterdag gehad, alle artikelen geschreven en nu ga ik instorten...

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:40

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:49

KarinvdM schreef:
Op indoor Brabant zou ik het inderdaad veel meer naar m'n zin hebben.
Ik had gewoon een andere voorstelling bij HE.

Dan heb je een hele verkeerde voorstelling van HE waarschijnlijk. Want, wat er op Indoor Brabant te zien is, is natuurlijk alleen maar wedstrijd ;)

HE is veel groter. De standjes vind ik dit jaar tegenvallen maar de shows vind ik erg leuk altijd. Vooral omdat het gewoon te bereiken is. Als je dan een clinic ziet met een Lusitano, Fries en Fjord op hoog niveau (GP & ZZ Licht), vind ik dat zeker niet een té laag niveau.
Juist dat is leuk omdat je dan het normale plaatje doorbreekt.

Annemarie van der Toorn aan de slag zien met een wilde exmoor pony vond ik ook onwijs interessant.

En natuurlijk Lorenzo op het einde <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:53

Even een kleine spam hoor :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:55

Wauw mooie foto's hoor!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:58

Laatst bijgewerkt door Calice op 12-09-14 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilovedewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:59

Weet iemand waar en hoe laat annemarie van der toorn morgen een demo geeft? Ik kan het nergens in het programma vinden maar zou het erg graag zien

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:01

Ohhhhh <3

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:03

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:05

Oeeh!!! Ben er klaar voor! Supper wakker en druk.....als ik dadelijk maar in slaap kan komen.

Super mooie foto's!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:06

Kan iemand mij vertellen of de stands een beetje normale dan wel niet goedkopere prijzen hebben. Dan weet ik wat ik kan verwachten :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:07

N0a schreef:
Kan iemand mij vertellen of de stands een beetje normale dan wel niet goedkopere prijzen hebben. Dan weet ik wat ik kan verwachten :')

Ik vind het erg tegenvallen :=

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:08

Er zijn wel leuke beurs aanbiedingen, je betaald zoiezo geen verzendkosten zoals bijv horsecharms, ik heb 2 touwhalsters gekocht, voor 7.50 perstuk.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:09

Marjoow schreef:
N0a schreef:

Ik vind het erg tegenvallen :=

oliebol. :+ Had graag voordelig geshopt. :D :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:15

DideH schreef:
Nu was bit piste rassenshow beetje jammer, de rassen die een blokje show lieten zien was wel ok, maar de rassen die in de groepjes binnenkwamen voor 2 rondjes stap vond ik als fotograaf zijnde erg lastig, alles liep heel erg dicht op elkaar :(

Dit was op verzoek van de organisatie, hier hadden wij als ruiters ook een grote serie vraagtekens bij...

Ik deed mee met de fries, maar vroeg me achteraf echt af waarom ik die moeite moest doen voor 2 rondjes door de baan. Publiek snapte er ook niks van.
Ik zag t maar als een goede les voor de hengst die ik bij me had, die was nml voor t eerst mee dus heeft veel gezien & geleerd :)

Alle andere jaren kwamen de rassen 1 voor 1 de Bitpiste in, daar bleven ze állemaal tegelijk rondstappen terwijl er over ieder ras iets werd verteld.
Daarna was het allemaal naast elkaar opstellen en 1 voor 1 een rondj vol gas door de baan en dan de baan verlaten.
Dit jaar was het zo anders en zo raar... ook het rassendefilee in de Fokkerijwereldpiste was niet veel beter...daar werd nog wel iets gezegd over het ras maar weer was het ff paar rondjes door de baan en er weer uit en dan pas t volgende ras er in.
Alle rassen samen is veel leuker en ook voor t publiek veel interessanter om te zien.

Ik ga even een foto van voorgaand jaren zoeken van de échte Rassenparade in de Bitpiste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:16

Het was een geweldige 1e dag Horse Event :-)

Heerlijk weer, veel bezoekers. Een drukke dag voor de standhouders.
Erg leuk ook om weer met zoveel nieuwe én bekende gezichten een praatje te kunnen maken in de stand.

Snel nog wat extra formulieren printen voor de win actie met de muesli pot, want dat liep vandaag al zo hard, dat de deelname formulieren al gelijk bijna op zijn.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:18

Voor jezelf is wel voordelig shoppen! Ik had een hv Polo jas voor €55 en een pikeur vest voor €50 :) ook nog een wit onderlegde lak neusriem van €20 gekocht :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:20

Sjeeeeeeeeetje wat was dat selfservicerestaurant alleschompes duur zeg... Al wat ik nam was een broodje en een flesje cola. Toch nog 5 euro erdoorheen gejaagd :( (LA PLACE)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:21

miss_lizje schreef:
KarinvdM schreef:

Nee. Maar het komt gewoon ontzettend denigerend over, terwijl een hoop mensen hun beste beentje voorzetten. Alsof je alleen maar mag meedoen als je minimaal z ben.

Hahaha ik ben een Z ruiter maar mocht 2 hele rondjes rondstappen in de Bitpiste op een friese hengst, tijdens de rassenparade die KarinvdM ook niet interessant vond dus niveau maakt niet uit ;)
(wel begrijpelijk, dit jaar was de rassenparade voor t eerst in andere opzet....tegenvaller! snap dr nogsteeds de bedoeling niet van?)

In de fokkerijwereld een pas de deux op Z niveau gereden en daar ook nog t rassendefilee(weer maar 1 ras tegelijk in de baan, beetje jammer) en mn instructrice reed de clinic van Tineke Bartels mee, maar haar friese Grand Prix hengst dus niveau was echt wel aanwezig!

Maar Horse Event is meer op de "gewone" ruiter gericht dan op de meer ervaren/serieuze sportruiter zoals Karin is, al vond ik de clinic van Tineke Bartels met oa Imke absoluut erg interssant en zo zijn er vast meer clinics geweest die toch hoger van niveau waren!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:23

Geweldige eerste dag gehad! Op naar dag 2 :) en zojuist last minute vriendlief zo ver gekregen tóch nog te komen (weekend alleen valt denk ik beetje tegen haha :+)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:25

Haha, een paard wilde mijn ijsje pikken bij die ijscokar bij de paardenrassengalerij... en maar zeuren en bedelen, maar kreeg niks... Ben even de naam kwijt, stond recht tegenover waar je ijs kon gaan halen...