Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:16

Filmpje ziet er goed uit, als ik dat zo zie loopt nigel echt nog een beetje te zwalken! Oefenen, oefenen, oefenen...!

Ik ben in totaal nu 4 keer gevallen... Maar dit is de eerste keer ooit dat ik serieus iets heb dat ik een tijdje niet kan rijden!

Maar.... Gisteren eerst gelogeerd, toen lief stalvriendinnetje even laten voelen, en : zelf nog gereden!

Deed zeer, maar was te doen! Ik blij!
Kan ik hem weer een beetje zelf op gaan pakken ;)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:21

Goedemorgen! Mag ik ook meekletsen? Ik heb ook een jonkie! 4 jarige merrie, zelfgefokt! Beleerd in augustus en tot nu toe (heel) rustig doorgereden. Komende zomer wil ik haar gaan starten in de springring! :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:25

Over 2 dagen dan eindelijk b debuut :j
Lekker om 5 uur de wekker, haha wat ik wel niet over heb voor mijn paardje.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:19

Zuur hoor, Madelein! Wat doet de staleigenaar qua training nu met hem?

Fijn dat je zelf weer even hebt kunnen rijden, Nigel! Die van mij zwalkt ook nog hoor, haha! Ik probeer nu steeds vaker de binnenhoefslag mee te pakken, dan kan ze niet zo aan de wand plakken en moet ze dus wel meer op eigen benen lopen. Het is dan nog een hele kunst om haar echt netjes recht tussen twee teugels en twee benen te houden :))

Welkom, Marije!

Bedankt voor de leuke reacties op het beeldmateriaal ;) Er valt echter nog genoeg te verbeteren hoor. Dit weekend liep ze naar mijn idee echt niet fijn (dat is dan wel mijn schuld hoor, omdat ik de spanning op dat moment niet op de juiste manier kan laten afvloeien), maar gister liep ze weer als een zonnetje en deed ze weer erg goed haar best +:)+

Dat denk ik niet hoor, als ik jouw scores zo zie, Tita. Ik mocht willen dat ik straks zulke mooie punten rijd :D Nouja, we gaan voorlopig lekker voor de ervaring op wedstrijd, als ze braaf haar rondjes loopt zonder al te veel spanning ben ik tevreden hoor. Het is gewoon leuk om te weten waar we nu staan en dan kunnen we ondertussen lekker op ons gemak doortrainen.

Mijn startpas is al binnen! De vereniging liet mij maandag weten dat ik de pas over ongeveer twee weken kon verwachten, dus de KNHS was een stuk sneller dan verwacht :)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:46

Welkom marije.

Ik ben 1 keer van mijn jonkie afgevallen, maar daar kon hij toen niks aan doen.

Ik had vanavond voor de 1e keer springles met hem gehad, en wat was hij braaf :D
We hebben het gewoon nog lekker laag gehouden, maar toch heeft hij al een klein parcourtje rond gesprongen.
Hij vind het heel leuk maar snapt er eigenlijk niks van.
Mn moeder had nog gefilmd dus zodra ik tijd heb zal ik ze hier plaatsen.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 07:09

Welkom Marije!

Al die verhalen die ik hoor van het vallen! Ik ben gelukkig nog maar 1 keer gevallen en dat was niet eens mijn schuld. Ze had geen zin en was al een paar keer aan het steigeren in protest. Totdat ze stilstond en niet meer wilde lopen. Ik gaf been en ze steigerde toen zo hoog dat ze omviel (niet met mij eronder gelukkig, ik had niks). Dus ik stond op en ze lag nog op de grond. Heb haar overeind getrokken en ben er meteen weer op gaan zitten (wel eerst even gecontroleerd of het zadel nog oke was en of ze zelf niks had natuurlijk). Toen stond ze wel even beduusd te kijken (ik denk dat ze er wel echt van overtuigd was dat ze door die actie wel even van me af zou zijn haha). Daarna was ze heel braaf en heeft ze het nooit meer geprobeerd gelukkig! Wel af en toe een bok uit protest, maar daar kan ik mee leven en dat is goed uit te zitten :).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:24

Yelly schreef:
Zuur hoor, Madelein! Wat doet de staleigenaar qua training nu met hem?

Mijn startpas is al binnen! De vereniging liet mij maandag weten dat ik de pas over ongeveer twee weken kon verwachten, dus de KNHS was een stuk sneller dan verwacht :)

Hij rijdt hem 5x in de week. Hij is ook mijn instructeur dus das handig :D. Hij is nu vooral aan het werk met de punten waar ik tegenaan liep, verzet aan de voorkant bij meer vragen aan de achterkant bijvoorbeeld. Verder doet hij veel oefeningen voor de heupen, kleine voltes waarbij hij zijn binnenheup ver eronder moet zetten, veel overgangen, galopwerk.
Paardje lief vreet als een bootwerker. Ze krijgen bij ons een hooinet met voordroogkuil als ze binnen gezet worden daar past ong 15 kg in, dit gaat helemaal leeg... :+ Verder merken we nu dat hij een beetje 'hengst' wordt. Hij speelt een stuk agressiever, en gaat erg tegen de leider in. Op zich wel grappig, maar ook een beetje link. Hopelijk gaat het nog even goed, dan hoeft hij niet apart te staan...

Welkom Marije!

@Yelly, starten dus!!! Die van mij loopt nog lang niet zo constant als die van jou....

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:38

Vanmiddag/vanavond vlechtjes maken voor morgen en alles klaarzetten..
Wekker gaat om half 6 voor een leuke ochtend.. Hopelijk een leuk resultaat

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:06

Bedankt :) Jullie zijn al fanatiek met ze aan de slag lees ik wel! Leuk hoor! Bij mij komt dat er helaas niet echt van, rij haar nu meestal 1x per week haha, maar gelukkig vindt ze dat geen probleem en gedraagt ze zich heel netjes. Ze is elke keer blij als we gaan rijden :) Ben gelukkig ook nog nooit van haar af gevallen, maar ze heeft de schrikken/bokken/steigeren knopjes nog niet gevonden, dus dat is wel relaxt :D

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:21

Pff.. nou de wedstrijd komende weekend.. als dat ooit goed gaat! Tot nu toe maar 1 keer gereden van de week!
Gister niet kunnen rijden, vandaag niet, zie het morgen ook somber in! Rot weer!
Daarnaast vandaag heerlijk koorts gehad, met twee paracetamols gaat het aardig maar echt happy voel ik me ook niet. Hopelijk is dat zondag over! En dan maar kijken hoe de wedstrijd gaat..

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:39

Goede in minder goede berichten lees ik hier. Ik lees steeds mee maar reageer weinig. In het speciaal wil ik madelein even een hart onder de riem steken :(:) gelukkig is het wel nog te trainen.

jes_sam, beterschap en succes alvast!

'Mijn' jonkie gaat super, grote sprongen vooruit. Ik heb ook wat regelmatiger kunnen rijden dus dat is fijn. Helaas lig ik er vanaf maandag weer even uit, maar na een week hoop ik er toch wel weer op te zitten. Het kriebelt nu wel heel erg om te starten hoor, vooral na de leuke berichtjes hier over de jonkies die het zo goed doen.

Ik ben 2x van Spriet afgevallen, 1x gaf ik een te grove hulp en de tweede keer is hier uitgebreid besproken en om gelachen :D gelukkig geen schade.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:27

Ik heb nog een kort filmpje van het rijden een aantal weken terug :). Blijkbaar had mijn vriend een filmpje gemaakt, ik wist het niet eens haha! Het is dus ook maar een random stukje film, maar vond het toch wel leuk om even hier te plaatsen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:19

Olympus_ schreef:
Goede in minder goede berichten lees ik hier. Ik lees steeds mee maar reageer weinig. In het speciaal wil ik madelein even een hart onder de riem steken :(:) gelukkig is het wel nog te trainen.

jes_sam, beterschap en succes alvast!

'Mijn' jonkie gaat super, grote sprongen vooruit. Ik heb ook wat regelmatiger kunnen rijden dus dat is fijn. Helaas lig ik er vanaf maandag weer even uit, maar na een week hoop ik er toch wel weer op te zitten. Het kriebelt nu wel heel erg om te starten hoor, vooral na de leuke berichtjes hier over de jonkies die het zo goed doen.

Ik ben 2x van Spriet afgevallen, 1x gaf ik een te grove hulp en de tweede keer is hier uitgebreid besproken en om gelachen :D gelukkig geen schade.

Thanks, lief!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:51

Hallo! Ik wil me ook graag aanmelden :) Aangezien ik ook graag ergens in dit jaar nog wil starten met mijn kwpn-er Niki. Niki is een bijna 4 jarige merrie (wordt 28 april 4 jaar) die al sinds haar geboorte van mij is. De eerste 3 jaar heeft ze bij mijn ouders gestaan, en in september is ze eindelijk bij mij op stal gekomen. Sinds eind november kunnen we echt op haar rijden (we hebben onze tijd genomen voor het beleren :D )
Hier een foto van eind december:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=462903160413943&set=pb.100000827894434.-2207520000.1363473583&type=3&theater

Aangezien ik niet vaker dan om de dag wil rijden gezien haar leeftijd, vorderen we gestaag, maar inmiddels loopt ze al wel zo lekker tijdens onze lessen dat ik me mss zelfs wil opgeven voor een onderlinge over anderhalve maand :D Enige probleempuntje is nu nog de rechtergalop, aangezien ze eerst altijd eerst een aantal keren verkeerd aanspringt :P

Iemand vroeg hier over hoe je paard te longeren: ik longeer altijd met touwtjes. Aangezien ze met de bijzet met haar hoofd begint te schudden :)

@zilverkenny: ziet er goed uit!

@jes-sam: succes met de wedstrijd morgen!

Ik ga even het topic doorlezen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:31

Welkom hinke, ti's wel rustiger hier.

Had gister nog wedstrijd, leuk commentaar van de jury, een man deze keer. Die heb ik liever zijn wat realistischer dan de perfecte vrouwelijke juryleden.

B en L werden samengevoegd voor de prijzen.
Wij werden 3e met 208 en 1e met 204 pffff gaan echt te hard zijn nog niet echt klaar voor de L1 vind nog teveel fouten. In 7 wedstrijden 17 Pt is natuurlijk voor gewone amazone en groen paard best goed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:55

Goed Tita!!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:27

Wauw super tita!
Wij hebben toch besloten om maar niet heen te gaan naar de wedstrijd, zou niet op veel goeds uitlopen dus komende zondag hebben we ook opgegeven dus dan gaan we mocht alles goed gaan wel heen.
Gister heb ik wel kunnen rijden, maar echt lekker ging het niet. Ik was natuurlijk niet fit en nogal gespannen -_-" Op zich liep Keetje wel aardig maar ze is zo gewoon nog niet proef klaar. Het is ook niet zo'n vertrouwensboost als we wel heen gaan en met 150 punten terug komen. Dus nu nog een weekje om te trainen en dan zien we of we er klaar voor zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:47

super tita! wat loopt ze al braaf haar rondje :D

Welkom Hinke :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:59

Wow, dat gaat super, Tita *\o/* Ik denk niet dat de L1 een probleem zal zijn, gezien je punten :) Wat kreeg je voor commentaar?

Welkom, Hinke!

Wat een leuk filmpje van Bolero. Netjes :)

Fijn dat je instructeur hem nu traint, Madelein! Ik hoop dat de verbeteringen snel zichtbaar zijn. Het zal vast een hoop schelen als hij sterker wordt en beter in zijn bespiering zit.

Nou, mijn debuut staat gepland hoor := Ik ben benieuwd! Ik had gister les en heb even overlegd met mijn instructeur en die vond dat we gewoon moesten gaan starten, dus heb ik me 's avonds maar meteen ingeschreven voor een wedstrijd. Momenteel loopt Esta eigenlijk wel erg fijn, alleen lijkt ze wel steeds wat gevoeliger te worden op mijn hulpen de laatste weken. Heel fijn natuurlijk, maar af en toe zorgt dat ook nog wel eens voor miscommunicaties (zit ik onbedoeld weer in een zijgang :+) of beledigde reacties van Esta (ze kan best fel reageren wanneer er sprake is van een miscommunicatie, correctie of wanneer ik onbedoeld een fout maak). Nouja, we zullen het wel zien. Als ik braaf rond kan komen in zo'n vreemde bak, ben ik in principe tevreden :)
Laatst bijgewerkt door Yelly op 17-03-13 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:59

Spannend Yelly! moet goed komen :D

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:11

Hallo ik meld me ook weer :wave:
Hier gaat het allemaal goed zo te zien! Alleen wel super vervelend voor marjolein :(:)
Momenteel zitten brightlin en ik in een lesweek. Heel pittig maar super leerzaam!

Ik zou aanstaande dinsdag wedstrijd hebben maar nu sta ik niet op de startlijst... Daar kan ik nou zo van balen. Ik wil twee keer in de maand starten en leef daar echt naar toe. De vereniging daar heeft er gewoon een voorgetrokken want ik had me ruim op tijd opgegeven. Heb al vrij genomen voor die dag.

Ik had er al heen gebeld, maar die mevrouw vond het allemaal heel grappig. _-:( Vanavond staat de definitieve lijst er op en als ik er dan niet op sta doe ik denk ik een belletje na het knhs dat ik dit geen gang van zaken vind.
Waarschijnlijk zijn er veel meer mensen net als ik die alles hebben geregeld voor die dag en dan uiteindelijk niet op de lijst staan. -:(-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:43

@yelly

Lekker gereden? Ja toch zeker!!!!
Wees zuinig op deze combinatie, geef/neem haar de tijd om te groeien.
Vervolgens wat over de galop ze changeert en bokt, hij noemt dat ondeugend.

Ik vind haar echt niet klaar voor de L als ik wil wijken moet ik zeker boos worden want mijn been kriebelt en negeert ze.
Verder heb ik moeite op de linkerhand met buiging.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:29

Dankje Yelly :). Leuk dat je eerste wedstrijd gepland staat! Hopen dat het goed gaat!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:41

Gisteren heb ik mijn debuut gehad,
ging niet helemaal lekker. Pony gespannen en had niet zijn dagje..
Was wel blij met de punten, 177 !
Hij liep niet nageefelijk en heel ongecontroleerd dus ben wel blij!
Volgende staat gepland op 27 april, dus gaat het vast beter want ga nu keihard oefenen :)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:28

mette, jammer dat hij zo gespannen was, ondanks dat toch niet eens zo'n slechte punten.