[HK] Kletstopic over de WEG deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: [HK] Kletstopic over de WEG deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:29

Ja, vond het ook al erg hoge scores maar had gekund natuurlijk.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:28

Shanna_W schreef:
Is er al met Edward gepraat? ik ben te laat zkr? :+

de herhaling begint nu dus je kan in de herkansing.

echt bagger wat nederland vandaag gedaan hebt. echt zonde van al die balken. hopelijk houden we nu wat paarden voor de toekomst want zo schiet het niet echt op :(

geloof dat er 1 nederlander morgen mag gaan proberen zich bij de beste 25 te rijden (met de huidige strafpunten) zodat die in de indivudele finale mag rijden. word duimen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:36

blacknorton schreef:
echt bagger wat nederland vandaag gedaan hebt. echt zonde van al die balken. hopelijk houden we nu wat paarden voor de toekomst want zo schiet het niet echt op :(

ja niet alleen paarden maar ook ruiters...

lansink oorpronkelijk nl'er vandaag foutoos,
waar is zoer ??
waaar zijn de andere oud gedienden en goede ruiters.

we hebben nu niet het sterkst mogelijke team daar toch of wel volgens de laatste cijfers?
kijk voor england heb je bijv. isteeds weer withackers, in nl zijn het allemaal best nieuwen in de top

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:46

je mag niet vergeten dat Nederland hele grote toppers heeft zien vertrekken naar het buitenland...
wij hebben momenteel weinig combinaties die doorgwinterd ervaren zijn ...

na mijn weten staat Sam op rust (en een beetje meer :o )
Samurai is nog niet ervaren genoeg, die liep een klein jaar geleden ook nog maar ZZ hier.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:13

Jeuj voor de belgen maar ik baal net zo mee dat de nederlanders niet zo'n beste start hadden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:31

is er toevallig vandaag nog ergens paardensport op een livestream te zien of tv?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:16

Wij nederlanders kunnen wel in pakken en weg wezen _O- die balken vlogen massaal eraf!
echt jammer, ik mis inderdaad een beetje zoer maar goed het is een moment opnamen.
en jammer maar helaas soms gaan de balken eraf :(...

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:33

idd, en het was een onwijs moeilijk parcour.
en NL heeft z'n best gedaan .. +:)+

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:56

NienSCHaap schreef:
Wij nederlanders kunnen wel in pakken en weg wezen _O- die balken vlogen massaal eraf!
echt jammer, ik mis inderdaad een beetje zoer maar goed het is een moment opnamen.

AU! Dit bericht doet een zeer. De balken vlogen niet om de oren, het is wel het hoogste niveau wat hier gereden wordt. (En een heeel moeilijk parcours) Goed genoeg was het helaas niet maar iets meer respect voor onze Nederlandse mannen mag van mij wel ;-)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:12

wie is het met me eens dat het paard obelix van arabië naar zoer moet als nieuw toppaard voor hem :)
ik zag dat paard en vind het net wat voor albert zoer.

eigenlijk baal ik gewoon als een stekker dat albert er niet bij was op de kampioenschappen, misschien is dat het wel
maar toch ik zie wel echt wat in die combi met dat paard, echt weer echt zo'n bijzonder en opvallend dier met een grote galop en veel vermogen :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:18

Zoetje_ schreef:
4e G. Krapels Matador 66.963

en de andere 2 mogen ook wel even benoemd worden!
1 12 NED
G. Bolmer Triumph 71.810
2 7 NED
P. van de Sande Toscane 71.238

Ze doen het goed hè? Ik ben inderdaad ook erg benieuwd of het nog ergens te volgen is? Er zullen toch wel beelden van zijn? Ik hoopte gisteravond nog op eurosport maar dat was vlgs mij alleen springen.
Super gedaan van NL dan ze nu 3e staan in het landenklassement

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:37

muc schreef:
NienSCHaap schreef:

AU! Dit bericht doet een zeer. De balken vlogen niet om de oren, het is wel het hoogste niveau wat hier gereden wordt. (En een heeel moeilijk parcours) Goed genoeg was het helaas niet maar iets meer respect voor onze Nederlandse mannen mag van mij wel ;-)

Zo zeer doet het niet hoor het zijn maar woorden, mijn mening..
Nou de strafpunten logen er niet om en ik heb veel respect voor de mannen hoor.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet zo is dus ;)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:44

De Belgen mgen ook anders genoeg klagen qua toppaarden die vertrkken, kijk bv naar Winningmood van Philippaerts, zonder z'n blessure was die er zeker bij onder Luciana Diniz.

Dat is het grote probleem hier in België, de echte toppaarden worden te snel verkocht of als ze in Belgische handen zijn worden ze gereden door buitenlanders (zie bv Ulysse van Pius Schwitzer)...
Qua ruiters is er meer dan talent genoeg, maar het geld om de paarden hier te houden is er niet!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:51

Dat probleem is volgens mij niet alleen in België zo O:)...

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:06

s0173957 schreef:
De Belgen mgen ook anders genoeg klagen qua toppaarden die vertrkken, kijk bv naar Winningmood van Philippaerts, zonder z'n blessure was die er zeker bij onder Luciana Diniz.

Dat is het grote probleem hier in België, de echte toppaarden worden te snel verkocht of als ze in Belgische handen zijn worden ze gereden door buitenlanders (zie bv Ulysse van Pius Schwitzer)...
Qua ruiters is er meer dan talent genoeg, maar het geld om de paarden hier te houden is er niet!

Dit is idd al jaren een probleem in België, wat zeker jammer is.
België heeft nu naar mijn idee, een goed spring team. Met als topper toch wel Vigo, die het nu moet gaan waar maken.
De ondergrond en omstandigheden zijn echt iets voor dit paard. Veel ruimte , veel tempo.
Heb gisteren alle combinaties zien springen en als je kijkt hoeveel KWPN'ers en BWP'ers er meedoen met andere ruiters niet normaal gewoon.
Maar je kan de eigenaren ook niets kwalijk nemen. Als ze afkomen met hoge bedragen, zou iedereen wel eens twee keer denken.
En eigenaren die hun paarden voor nederland bewaren, daar moet echt wel respect voor zijn.
En de Nederlandse paarden zijn ook allemaal nog vrij onervaren. Het is nog een jong team. Binnen twee jaar staan ze erwel, als er niets verkeerd gaat natuurlijk.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:43

s0173957 schreef:

Er is talent genoeg ja maar in het verleden lieten we ze ook wel eens door de vingers glippen.. Kijk maar nr JC Vangeensberghe, en Gregory Whatelet...
Die laatste is nu terug in Belgie, maar die heeft toch ook een tijdje voor Oekraïne gereden..
We hebben idd veel talent rondrijden, ben benieuwd waar de tweeling van Ludo binnen 4 jaar zal staan.

Winningmood was fijne en zonder blessure leed was hij er idd bijgeweest! Maar ik vind het wel een leuk duo, Luciana en Winningmood, als ik die twee aan het werk zie zal ik ook wel supporteren, het is en blijft een Belgisch productje :D

En het voorbeeld dat je heeft van Ulysse-Pius Schwitzer, daar had ik gisteren nog een gesprek over met mijn moeder ook... Zo rijdt Harry Smolders ook met Belgische paarden... Hij rijdt toch voor Verlooy?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:45

tamoreliefje schreef:
Dit is idd al jaren een probleem in België, wat zeker jammer is.
België heeft nu naar mijn idee, een goed spring team. Met als topper toch wel Vigo, die het nu moet gaan waar maken.
De ondergrond en omstandigheden zijn echt iets voor dit paard. Veel ruimte , veel tempo.
Heb gisteren alle combinaties zien springen en als je kijkt hoeveel KWPN'ers en BWP'ers er meedoen met andere ruiters niet normaal gewoon.
Maar je kan de eigenaren ook niets kwalijk nemen. Als ze afkomen met hoge bedragen, zou iedereen wel eens twee keer denken.
En eigenaren die hun paarden voor nederland bewaren, daar moet echt wel respect voor zijn.
En de Nederlandse paarden zijn ook allemaal nog vrij onervaren. Het is nog een jong team. Binnen twee jaar staan ze erwel, als er niets verkeerd gaat natuurlijk.

Dat zeiden wij gisteren ook! KWPN en BWP komen toch weer boven drijven! We hebben idd een mooi team! Al had ik graag Pieter Devos erbij gezien, heel jammer van zn paard natuurlijk!

fritsvantg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:58

ter info : samenvatting 3e en laatste rond WK landen morgenochtend 09.15-09.55 bij nos studio sport de herhaling is morgenmiddag 12.10-12.55 dus kijkruimte genoeg, groet Frits van 't Groenewout

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:10

Frits, bedankt voor de update. Het doet me goed te horen en zien dat de nos er zo mee bezig is!!

Ik had trouwens ook nog wel potentie gezien om Mathijs v Asten en Chester mee te nemen...

fritsvantg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:15

ter info ook de ind.wedstrijd en de finale (paardenwissel) zenden wij uit resp. zaterdagavond in sportjournaal en extra uitzending zondag 08.15-09.00 uur groet Frits

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:24

Shanna_W schreef:
En het voorbeeld dat je heeft van Ulysse-Pius Schwitzer, daar had ik gisteren nog een gesprek over met mijn moeder ook... Zo rijdt Harry Smolders ook met Belgische paarden... Hij rijdt toch voor Verlooy?

Eiken Sato ook, vroeger Abdel Saïd en nu Thiago Ribas Da Costa voor Pfeffer, Whitaker heeft een heel tijd met Belgische paarden in Belgische eigendom gereden, Contact Van De Heffinck, een hengst die onder Demeersman een grote kanshebber was voor Londen loopt nu amper 1m40 proefjes onder een buitenlandse ruiter alhoewel die nog van Hamerlinck is, Stephan Conter heeft Nina Fagerström en Pedro Veniss met z'n paarden rijden, enz enz...

Chauvinisme is hier ver zoek!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:43

trouwens, van de 121 gestarte combinaties rijden er 23 met een BWP'er!
BWP is daarmee hoofdaanvoerder.

23!!!

Dat is dus 19% van de paarden die BWP zijn geboren, en dat met een stamboek dat per jaar zo'n 2500 veulens inschrijft...

Het KWPN bv heeft een 14 à 15000 veulens per jaar, dus dit is een echte knalprestatie van het BWP!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:11

s0173957 schreef:
Shanna_W schreef:

Eiken Sato ook, vroeger Abdel Saïd en nu Thiago Ribas Da Costa voor Pfeffer, Whitaker heeft een heel tijd met Belgische paarden in Belgische eigendom gereden, Contact Van De Heffinck, een hengst die onder Demeersman een grote kanshebber was voor Londen loopt nu amper 1m40 proefjes onder een buitenlandse ruiter alhoewel die nog van Hamerlinck is, Stephan Conter heeft Nina Fagerström en Pedro Veniss met z'n paarden rijden, enz enz...

Chauvinisme is hier ver zoek!

Voila, allemaal heel mooie voorbeelden!
Achja, 't zijn natuurlijk hun paarden, hun keuzes, maar zeker als Belgische eigenaars kunnen ze ze toch nog onder Belgische ruiters houden ook... Ok, dat paarden nr het buitenland verkocht worden, dat draait om heel veel geld... Maar talent zat in België toch?!
Laatst bijgewerkt door Pops op 06-10-10 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:12

NienSCHaap schreef:
Dat probleem is volgens mij niet alleen in België zo O:)...

Nope de Holsteiners vertrekken ook naar allerlei landen, maar dat vindt ik alleen maar mooi want dat toont ook de kwaliteit voor zo'n klein fokgebied. Er waren echt goede paarden alleen met iets mindere ruiters.

De hengst Con Air liet ook een hele mooie ronde zien!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:13

s0173957 schreef:
trouwens, van de 121 gestarte combinaties rijden er 23 met een BWP'er!
BWP is daarmee hoofdaanvoerder.

23!!!

Dat is dus 19% van de paarden die BWP zijn geboren, en dat met een stamboek dat per jaar zo'n 2500 veulens inschrijft...

Het KWPN bv heeft een 14 à 15000 veulens per jaar, dus dit is een echte knalprestatie van het BWP!

Had gisteren ook zitten tellen! :+ :D
Dat van het aantal veulens per jaar wist ik niet! leuk die bijkomende info!