Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna_W schreef:Is er al met Edward gepraat? ik ben te laat zkr?
blacknorton schreef:echt bagger wat nederland vandaag gedaan hebt. echt zonde van al die balken. hopelijk houden we nu wat paarden voor de toekomst want zo schiet het niet echt op
NienSCHaap schreef:Wij nederlanders kunnen wel in pakken en weg wezendie balken vlogen massaal eraf!
echt jammer, ik mis inderdaad een beetje zoer maar goed het is een moment opnamen.
en jammer maar helaas soms gaan de balken eraf...
Zoetje_ schreef:4e G. Krapels Matador 66.963
en de andere 2 mogen ook wel even benoemd worden!
1 12 NED
G. Bolmer Triumph 71.810
2 7 NED
P. van de Sande Toscane 71.238
muc schreef:NienSCHaap schreef:Wij nederlanders kunnen wel in pakken en weg wezendie balken vlogen massaal eraf!
echt jammer, ik mis inderdaad een beetje zoer maar goed het is een moment opnamen.
en jammer maar helaas soms gaan de balken eraf...
AU! Dit bericht doet een zeer. De balken vlogen niet om de oren, het is wel het hoogste niveau wat hier gereden wordt. (En een heeel moeilijk parcours) Goed genoeg was het helaas niet maar iets meer respect voor onze Nederlandse mannen mag van mij wel
s0173957 schreef:De Belgen mgen ook anders genoeg klagen qua toppaarden die vertrkken, kijk bv naar Winningmood van Philippaerts, zonder z'n blessure was die er zeker bij onder Luciana Diniz.
Dat is het grote probleem hier in België, de echte toppaarden worden te snel verkocht of als ze in Belgische handen zijn worden ze gereden door buitenlanders (zie bv Ulysse van Pius Schwitzer)...
Qua ruiters is er meer dan talent genoeg, maar het geld om de paarden hier te houden is er niet!
s0173957 schreef:De Belgen mgen ook anders genoeg klagen qua toppaarden die vertrkken, kijk bv naar Winningmood van Philippaerts, zonder z'n blessure was die er zeker bij onder Luciana Diniz.
Dat is het grote probleem hier in België, de echte toppaarden worden te snel verkocht of als ze in Belgische handen zijn worden ze gereden door buitenlanders (zie bv Ulysse van Pius Schwitzer)...
Qua ruiters is er meer dan talent genoeg, maar het geld om de paarden hier te houden is er niet!
tamoreliefje schreef:Dit is idd al jaren een probleem in België, wat zeker jammer is.
België heeft nu naar mijn idee, een goed spring team. Met als topper toch wel Vigo, die het nu moet gaan waar maken.
De ondergrond en omstandigheden zijn echt iets voor dit paard. Veel ruimte , veel tempo.
Heb gisteren alle combinaties zien springen en als je kijkt hoeveel KWPN'ers en BWP'ers er meedoen met andere ruiters niet normaal gewoon.
Maar je kan de eigenaren ook niets kwalijk nemen. Als ze afkomen met hoge bedragen, zou iedereen wel eens twee keer denken.
En eigenaren die hun paarden voor nederland bewaren, daar moet echt wel respect voor zijn.
En de Nederlandse paarden zijn ook allemaal nog vrij onervaren. Het is nog een jong team. Binnen twee jaar staan ze erwel, als er niets verkeerd gaat natuurlijk.
Shanna_W schreef:En het voorbeeld dat je heeft van Ulysse-Pius Schwitzer, daar had ik gisteren nog een gesprek over met mijn moeder ook... Zo rijdt Harry Smolders ook met Belgische paarden... Hij rijdt toch voor Verlooy?
s0173957 schreef:Shanna_W schreef:En het voorbeeld dat je heeft van Ulysse-Pius Schwitzer, daar had ik gisteren nog een gesprek over met mijn moeder ook... Zo rijdt Harry Smolders ook met Belgische paarden... Hij rijdt toch voor Verlooy?
Eiken Sato ook, vroeger Abdel Saïd en nu Thiago Ribas Da Costa voor Pfeffer, Whitaker heeft een heel tijd met Belgische paarden in Belgische eigendom gereden, Contact Van De Heffinck, een hengst die onder Demeersman een grote kanshebber was voor Londen loopt nu amper 1m40 proefjes onder een buitenlandse ruiter alhoewel die nog van Hamerlinck is, Stephan Conter heeft Nina Fagerström en Pedro Veniss met z'n paarden rijden, enz enz...
Chauvinisme is hier ver zoek!
NienSCHaap schreef:Dat probleem is volgens mij niet alleen in België zo...
s0173957 schreef:trouwens, van de 121 gestarte combinaties rijden er 23 met een BWP'er!
BWP is daarmee hoofdaanvoerder.
23!!!
Dat is dus 19% van de paarden die BWP zijn geboren, en dat met een stamboek dat per jaar zo'n 2500 veulens inschrijft...
Het KWPN bv heeft een 14 à 15000 veulens per jaar, dus dit is een echte knalprestatie van het BWP!