Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Venetia schreef:Liep Winoa niet gewoon schoudervoor? Misschien omdat dat dier anders heel scheef gaat lopen?
En Westpoint, een hengst die nog wat kracht mist misschien en daardoor niet gelijk zo snel van achter kan zijn, maar daarna de gewenste reactie geeft? Of in de touwtjes gezet
Vind dat de winnaars ook wel eens wat krediet verdienen. Tuurlijk kun je er een smetje op vinden. Enkele jaren geleden met Sandreo in de finale was het gewoon mis, dat dier was toen kreupel. Maar vaak zitten ze ook heel goed, veel PAVO toppers bewijzen zich daarna. Denk bijvoorbeeld aan Krack C.
Venetia schreef:Hoe kan Winoa vorig jaar dan 3e zijn geworden op de merriekeuring, met een bemerking was dat echt niet gebeurd. Misschien een reactie vanwege balansverlies onder het zadel?
Abrahams schreef:Heeft iemand van jullie Karolus van Wittenstein zien lopen (onder Patrick van der Meer uiteindelijk 3e geworden gisteren).

Cayenne schreef:Het is toch ook wel eens voorgekomen dat een merrie heel hoog eindigde?Ik ben even kwijt welke merrie dat ook alweer was
Ik bedoelde natuurlijk Terlia die toendertijd 3rde werd. VeryWell schreef:De jury zal best wel weten waar ze op moeten letten, als de gangen toch top zijn, zullen ze dat achterbeen er misschien bij toe nemen!
Ookal valt het iedereen op en is het een "schoonheidsfout"
) en daar zag ik Wesley tussen staan met de opmerking HC.
Maar toch was het wel een goede leer voor de Nederlandse voor madam!

milou123 schreef:Alle goed gekeurde dekhengsten moeten mee doen in de halve finale, waren ze niet geplaatst wel buiten medeling. OVergens snap ik dat nut ook niet, ze zijn toch niet goed zat?!
@Nathalie jammer, maar zo heeft hij het er wel al even gezien idd.
trudydejong schreef:Hoeveel punten moeten er nu gehaald worden om door te mogen naar de finale?
trudydejong schreef:Ow zo, dat is een strenge selectie!!
Weet er toevallig iemand wat er gisteren met Japke Kramer is gebeurd?? Heeft naar mijn idee wel meegedaan, maar uitgesloten ofzo?
Kajanus schreef:
Sue_ schreef:De KWPN hengsten zijn geloof ik verplicht om ook in de finale te starten. (al dan niet HC)
edit: net even nagelezen, zie dat dit alleen voor het springen (5jarigen) geldt.
Voor de PAVO weet ik het zo niet
Alanta schreef:De KWPN goedgekeurde hengsten die zich niet hadden geplaatst tijdens de halve finale mogen (of moeten?) meedoen aan de finale, maar dan HC, dat is dit jaar voor het eerst, zo werd gister omgeroepen
).