Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:11

Wat rijden jullie allemaal al goede punten zeg!

Ik had gister mijn eerste wedstrijd. Paard vind het nogal spannend als er meerdere onbekende paarden in de bak zitten dus losrijden was meer met de staart erop maar toe maar. Tijdens het proefje is het vooral even wennen van hoeveel been kan je eraan leggen als paard in opgewonden toestand is, sprong paar keer weg met middendraf, galop aanspringen ging niet goed beide kanten, voltes waren ook niet geweldig en heb zelfs 1x na de galop paard omgetrokken.. Was ik bijna aan het einde van de proef, kwam de volgende. Naast de bak was een muurtje en daarachter een gangetje met stallen, paard hoorde dus vanalles maar kon niks zien en ja, dan de staart er maar weer op :') Maar om positief te blijven, er zaten ook paar goede stukken in. Uiteindelijk nog 175 punten, met 3 maar ook een paar zevens.

We hebben in ieder geval heel veel geleerd, nu op naar aankomende zondag :)

madelein

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:06

wat een mooie punten!!!

WIj zitten helaas even in een pech tijd lijkt het. Eergisteren met skien mijn knie verdraaid. Kan er niks mee. Dus de wedstrijd van as weekend maar vast afgebeld... :( Super fijne timing nu Edje net die anabolen heeft gekregen....
Zo naar het ziekenhuis, hopelijk valt het mee...

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:59

Ik zou starten in Bavel, maar net de week ervoor van Nigel gevallen met gevolg; scheur in rib.
Dus nu even kijken wanneer we alsnog ons debuut gaan maken...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:25

Jeetje wat een brokkenpiloten lees ik allemaal. Iedereen vliegt van de jonkies af. :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:29

Beterschap Madelein en NNigel!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:30

Mooie punten!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:30

Ik ga 1 april weer starten (voor het eerst springen), en 20 april weer dressuur!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:26

haha ik ben gelukkig niet van mn jonkie gevallen suus! ( nog nooit eigenlijk...)
Ik heb hoogstwaarschijnlijk een gedeeltelijke verscheuring van mijn kruisband, mogelijk nog meniscusletsel. Gelukkig geen breuken. Volgende week op de poli terug komen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:27

Jij ook beterschap Nigel!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:53

Ik was (en ben) er tot nu toe ook nog niet afgevallen maar scheelde niet veel.

Gister had ik clubles. Met de vorst kunnen ze energie ook niet goed kwijt en de mijne heeft energie voor 2, wat zeg ik, voor 10. Paard vind andere paarden die dichtbij komen een beetje spannend en we waren met 6 man. Dat is voor mij al druk genoeg haha. 1x werd ik links en rechts ingehaald door galopperende paarden. De mijne staart erop, bokken en binnen 3 sec. stond ik aan de overkant. Ik verbaas mij er nog elke keer weer over hoe snel ze wel niet kunnen zijn. Maar ik bleef zitten dus he, ik was allang blij :)
Daarna in-uitjes springen en lijntje erachter aan, sprong alles in 1x, geen weigering. Ik reed paard terug vanuit galop naar draf, zat ik blijkbaar iets naar voren (dat heb ik nu wel afgeleerd -O- ) kwam er één dicht langs mij dus paard hoofd omhoog en ik 2x kopstoot.

Nou heb ik nooit eerder een bloedneus gehad maar men, wat kan dat bloeden zeg. Instructeur dacht eerst misschien gebroken neus en lichte hersenschudding, had direct hoofdpijn en misselijk maar ja, een paardenhoofd geeft niet mee natuurlijk. Direct gekoeld met ijs gisteravond.

Moet zeggen dat nu aardig meevalt. Tussen m'n ogen is het een beetje dik, wel heel gevoelig, hoofdpijn, en bukken enz doet zeer maar dat is logisch als er druk op komt.

Hopelijk voel ik mij morgen nog wat beter, vandaag half dagje stage, achter de computer werkt niet echt mee, En dan morgen er weer op en zondag wedstrijd, met een rood lintje in de staart om verdere ongelukken te voorkomen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:03

Ik ben tot nu toe 1 x gevallen van Emma maar ga er vanuit dat dit niet meer gebeurt. :D
Viel ook niet echt verkeerd ofzo, ging vrij beheerst. :P Maar vallen doet altijd wel zeer. Ik was eerder bang voor natrappen maar dat gebeurde gelukkig niet. Nu ben ik van plan boven te blijven. :j :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:06

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:40

@Laurie, kan de foto's niet zien. Zit op stage maar zal thuis even kijken. Als ik zo de reacties lees moet dat wel goed zitten met paard!

@Madelein, wat een pech zeg maar je weet wat ze zeggen, na regen komt zonneschijn!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:41

Schittterend paard zeg laurie mag je trots op zijn :j

verder allemaal sterkte, beterschap, succes en plezier :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:38

Wat een vervelend nieuws, Madelein :(:) Hoe heeft de dierenarts dit precies geconstateerd? Hopelijk kun je hem door middel van training sterk maken en houden!

Wat heb je een nette punten bij elkaar gereden met Bolero, zeker gezien de omstandigheden :D Dan zul je helemaal mooie scores rijden als ze eenmaal wat minder kijkerig is!

Gefeliciteerd, Patty!

Prachtig dier, Laurie!

Ik ben geloof ik drie of vier keer van mijn jonkie afgevallen, in de eerste maanden dat ik haar had. Een stalgenootje heeft toen nog een mooie taart voor me gemaakt (http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDXFBHED.jpg) :') Die van mij vond het opstappen eerst nogal spannend, dus een aantal keer heb ik een heel kort ritje gemaakt :+ Gelukkig is ze nu gewoon braaf met opstappen.

Dit weekend heb ik niet zo fijn gereden :+ Zaterdag die van mij erg drammerig en ik raakte lichtelijk gefrustreerd en dat is uiteraard helemaal geen goede combinatie. Als ze eenmaal beledigd is, heb je er echt je handen vol aan. Ik kreeg flink op m'n donder van m'n instructeur en daarna hebben we toch nog fijn af kunnen sluiten, gelukkig. Zondag heb ik een clinic op ander terrein gereden, gegeven door mijn eigen instructeur. Ook dat ging niet helemaal naar mijn zin, maar het kan nou eenmaal niet altijd lekker gaan. Het was in ieder geval leuk om weer eens op ander terrein te trainen en we hebben lekker in het bos een rondje uit kunnen stappen :)

Een filmpje van de clinic van 2 maart: http://www.youtube.com/watch?v=rila5L6vEp8

Voornamelijk lekker losrijden. Vanaf 3.09 iets meer oppakken en oefenen met rustig aanspringen, dat is nogal een aandachtspuntje :+

Een filmpje van de clinic van 10 maart: http://www.youtube.com/watch?v=Wr3aB5z67J4

Afbeelding

Esta laat liever trucjes zien :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:00

Thanks marleen, ach ja gaat vanzelf weer over idd!

@ yelly: Hij is ruim een half uur bezig geweest met allerlei onderzoeken, waaronder: achterbenen schuin onder de massa zetten en kijken of ie ze weghaalt ( doet ie dus niet) kleine achtjes laten stappen, stappen terwijl hij edje aan de achterkant omduwde, en de rug prikkelen met een houten stokje ( hier bleek dat hij een stukje van ong 2-4 cm naast zijn staart heeft wat gevoelloos is). Alle onderzoeken samen met het feit dat hij regelmatig door zijn achterbenen zakt bij een korte draai gaf deze diagnose.
Er viel wel een hoop op zijn plek moet ik zeggen, waaronder zijn problemen met de rechtergalop.
Hij wordt nu getraind door mijn staleigenaar, dus dat is weer een zorg minder.

Ik vind jouw filmpjes er goed uitzien yelly!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:05

Wat een prachtig paard Laurie! echt schitterend!
Yelly je filmpje ziet er goed uit!

Madelein, wat een pech zeg.. fijn dat je instructrice hem voor je rijdt! Ik hoop dat er verbetering te zien is over een tijd!

Ik heb ook een topic geopend over mijn jonkie met het crossen afgelopen jaar! Ik zal nog even een linkje plaatsen, vind de foto's echt leuk gelukt!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:25

Yelly ik ben blij dat je hier niet in de buurt start :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:52

Hoezo, bang om omver gereden te worden tijdens het inrijden :')?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:20

Ziet er netjes uit Yelly!

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:35

goed gereden!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:24

Ik ben al twee keer van Keetje afgedonderd :+ De eerste keer ging het zadel helemaal scheef, dus ben ik er afgesprongen, en afgelopen zondag heb ik even een heerlijk modderbadje genomen :+

Maar goed, net eindelijk weer even kunnen rijden en na die dagen stil staan ging het toch best goed! Dat geeft me weer wat hoop voor komende zondag! Want dan is ons debuut! Spannend! Ben erg benieuwd hoe ze reageerd op alles maar heb er vooral erg veel zin in :D

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:31

Ik tot nu toe nog niet... Even afkloppen... wel een keer rodeo gereden :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:39

Yelly schreef:
Hoezo, bang om omver gereden te worden tijdens het inrijden :')?

:Y)

Mwah, nee je zou serieuze tegenstander kunnen zijn.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:10

heel mooi paard heb je laurie!

Wat ziet het er al netjes uit bij jou Yelly. Hij loopt echt al heel constant.

Ik heb morgen voor de eerste keer springles met mijn jonkie ben benieuwd want hij heeft 2 dagen stil gestaan en vandaag heeft mn broer hem gelongeerd omdat ik ziek was.
Hij zal morgen wel vrolijk zijn denk ik :+