[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienkefandeg

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:29

Blijft oneerlijk dat de regionale finale overgeslagen is en alles bij elkaar gegooid is, zo was het niet verteld in het promotiefilmpje. Als ze per regio geselecteerd hadden was de verdeling over NL nu even wat evenwichtiger. Waarom geen regionale finales???? Op vragen daarover kreeg ik een ontwijkend antwoord, wees dan ook een vent/vrouw van je woord en heb het fatsoen dat even uit te leggen.
Hadden ze ook wat meer tijd per combi kunnen besteden, ipv die 2 minuten met tips waar vervolgens niet meer naar gekeken werd. Een wassen neus is het, deze "talentenscouting"

De eerste ronde was wel erg leuk, kreeg je goede tips en letten ze ook op of je "coachbaar" was, daar was nu niets van over zaterdag. De combi's met spectaculair lopende paarden kregen de meeste aandacht en tuurlijk zal er een enkele "gewone" combi door zijn, maar overgrote deel zal dat niet zijn.

Voor alle mensen die er zo van overtuigd zijn dat het eerlijk gaat en dat er geen bevoordeelden zijn, google maar even op de namen die door zijn. Neem die moeite eens....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:31

Maar die namen zeggen mij niks, ik zit niet in het wereldje. Ik vind de discussie echter wel interesant, dus, help me out :?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:33

Ik ken de namen wel maar kan er niet wakker van liggen!
Die doen ook meer dan hun best om ergens te komen.

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:28

De essentie van deze discussie is dat MacRider de MacRiderCup anders voorgesteld heeft dan dat ze het uitvoeren, dat er meerdere mensen zijn die, hadden ze geweten hoe het nu zou gaan, zich nooit hadden opgegeven. Er is geen sprake meer van gelijke kansen in je regio. En dat van de zogenaamde kansen voor mensen die ze anders niet krijgen nauwelijks sprake is. Het is met recht een commerciele wassen neus!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:31

ik kan het eigenlijk best wel met je eens zijn Nienke, ook rijden er ruiters mee die door zijn die al bij een van de coaches lessen... een coach zou eerlijk moeten oordelen, maar ik vraag me af of iedereen dit zo kan en dus niet hun leering voor trekt...?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:33

dat is iets wat ik idd dubieus vind, mensen die nu dan bij hun eigen coach rijden, maar verder tja... mij bekruipt toch een gevoel van dat er jaloezie heerst.

Had iemand nog een antwoord op mijn vraag wat er wordt verstaan onder een semi prof ruiter?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:38

Dus als je toevallig bij één van de coaches lest kan je niet meer beoordeeld worden?
Dan zou je dus uitgesloten zijn van deze mogelijkheid om mee te doen?

Dat vind ik niet juist. Iedereen maakt een gelijke kans. Ik denk zelfs dat hun het zwaarder hebben omdat de trainer weet wat de combi kan en het dan ook nog maar moet laten zien.

Stef, dat van die semi-prof is al een keer besproken maar hoe de formulering was weet ik niet meer.

Ik vind het fantastisch leuk dat ik een ronde verder mag en ga morgenavond mijn best doen om bij de beste 10 te komen. :D Maar heb sterkte medestanders dus zal echt moeten knallen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:49

Morgen avond wordt spannend dus! Succes alvast Zooist!

Ik geloof (weet niet zeker) dat mijn stalgenootje zaterdag moet, kan dat?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:54

Iedereen moet eerst morgen. De beste 10 per klasse mogen dan door naar de zaterdag.
Dus ik gok dat ze eerst de vrijdag door moet zien te komen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:55

oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen :j

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:23

Die namen zeggen mij ook allemaal niks. Ik bedoel, de mensen met een naam, hebben in mijn ogen echt niet allemaal talent(al denkt men dit wel te hebben) ! Denk dat dat ook een reden kan zijn dat zij mee doen. Degene die al ontdekt zijn rijden hier niet mee. Ik ben ze in elk geval niet tegen gekomen bij de selecties! Dit geldt echter niet voor iedereen uiteraard, maar heb enkele "bekenden" zien rijden (heb alleen de L en het M gezien en noem geen namen) waar ik verreweg van onder de indruk was. Heb enkele underdogs zien rijden waar ik veel meer gecharmeerd van was, en die zijn niet door . Jammer vind ik dat!
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er niet vanuit gegaan dient te worden dat de "namen" daadwerkelijk beter rijden/meer talent hebben dan de "amateurs!"
En verder is dit een eindeloze discussie omdat iedereen hier een andere visie heeft op mensen met talent ;).

Verder wens ik iedereen succes morgenavond!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:44

jammer dat er geen namen genoemd worden, als je ergens achter staat (je mening in dit geval) moet je die ook kunnen geven toch?
Wie zegt er dan dat die "namen" meer talent hebben?

Naja, laat maar, ik volg er geen hout meer van :n

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:56

Omdat ik het niet netjes vind om zo over mensen te praten in het openbaar, daarom! ;) Ik zou het zelf niet fair vinden als ik mijn naam op internet tegen zou komen met de omschrijving die ik gaf ik voorgaande post.

Ik doel op niemand die heeft gezegd dat namen meer talent hebben, dat is iets wat ik zelf vind. Ik reageer uitgebreider op de eerste post boven aan dit topic, over het googlen van namen. Daar geef jij aan dat namen jou niks zeggen omdat je niet in het wereldje zit. Ik zit ook niet in zoverre in dat wereldje, dus zeggen mij namen ook niks. Wel kom ik op enkele wedstrijden namen tegen waar ik niet van onder de indruk ben ( die in mijn ogen niet over talent beschikken ). Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:14

Ik ben in ieder geval heeeel benieuwd hoe iedereen zal rijden morgen! Zou onwijs gaaf zijn als jullie door zijn. Ik ben er vanaf 18.00 uur en ga in ieder geval bij hayka kijken.

Zou leuk zijn als ik wat bokkers tegenkom, maar dat is wel lastig als ik geen "schermnaam" zie :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:18

Espoir: Nee ok, maar waar ik dan weer op doel ;)
Wat zijn die namen dan? Hebben ze grote sponsoren? Krijgen ze een GP paard onder hun kont geschoven? Zijn het kinderen van zeer bekende ruiters? Waarom zou het voor die namen "makkelijker" zijn? Waarom zouden die "namen" geen recht hebben om erbij te rijden?
Of rijdt Edward er tussen?

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:11

Ik hoop dat de foto's nu bewijzen dat ze de goede combinaties door hebben laten gaan en niet de in elkaar getrokken paarden met een spectaculair voorbeen... Iedereen die moet rijden heel veel succes!!!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:15

O ik lees ff terug nog over de foto's.. Ik wil nog wel wat bestellen maar was er nog niet uit welke.. Dacht misschien is het leuk om hier wat op te zetten net als andere bokkers.. Ben verder ook niet hoor van foto's stelen!!

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:41

nogmaals: iedereen doet zijn uiterste best, prof, semiprof en amateur!!!!!! Maar afgelopen zaterdag werden de coaches geleidt door spectaculaire voorbenen en apart lopende paarden, het gewone paard met de correcte ruiter/amazone trok geen aandacht en kreeg dat ook nauwelijks. Uitzonderingen daar gelaten!

Maar de kansen zijn ONGELIJK!!!!! DOOR GEEN REGIONALE FINALES!!!!!!!!!!!!!!!! Door iedereen bij elkaar te gooien en niet evenveel per regio door te laten!!!! Had dat vantevoren gezegd en dat het aan de andere kant van NL was de volgende ronde dan had je natuurlijke selectie al veel gescheeld en hadden ze geen combi's hoeven bekijken die dat niet zien zitten!!!!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:22

Nou, mij hoor je nergens zeggen dat die mensen geen recht hebben om mee te doen hoor haha. Daar doel ik allemaal niet op. Het enige waar ik op doelde was dat ik regelmatig mensen met meer talent zie dan de mensen die al ontdekt zijn. Staat helemaal los van het feit wat voor paarden die bekendere mensen hebben, of ze sponsoren hebben etc. Dat vind ik nu niet relevant. Ik heb het over de bekende, reeds ontdekte mensen.
Ik denk dat jij mijn posts verkeerd opvat Stef.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:16

@romygic; :) oke, prima hoor!

@nienkefandeg; ik begrijp je punt niet helemaal waarom de deelnemers verdeeld moeten zijn over Nederland. Als alle ruiters bij elkaar rijden, dan doet het er toch niet toe uit welke regio die persoon komt? Het zou toch juist jammer zijn dat als bijv. regio oost veel sterker is dan regio zuid; en er bij beide regio's 5 geselecteerd worden voor de kwartfinale, er in regio oost ruiters afvallen die beter zijn dan de ruiters die in zuid wel door mogen? Met andere woorden, ik vind het voor de selectie van de ruiters juist beter als je wel alles bij elkaar gooit. Dan krijg je over het algemeen een veel beter beeld. Of bedoel je iets anders?

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:33

Toch was een regionale selectie niet verkeerd geweest. Als ik uit mijn eigen ervaring spreek merkte ik dat mijn paard na 3,5 uur op de trailer te hebben gestaan echt moe was. Als de selecties iets meer in de regio waren geweest zoals ze zeiden dan had je minder ver hoeven reizen om toch te weten waar je plek is.. Ik bedoel wat kunnen ze nu zeggen van 1 selectie dag? Denk dat ze heel simpel nog in de regio hadden kunnen selecteren en dan de gewone paarden en de toppers eruit kunnen halen en dat had veel mensen een hele reis gescheelt. Natuurlijk moet je op een keer toch een eind reizen dat snap ik echt wel maar hoe verder je komt hoe beter je je kansen in kan schatten denk ik.

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:44

dat is het hele probleem, als de regio Oost veel sterker is, dan hoef je vanuit Noord niet eens een poging te doen. De vijver waaruit gevist kan worden is in het Noorden niet zo groot als in de andere.

@connepon85 het punt is dat het promotiefilmpje heel duidelijk zegt REGIONALE FINALES, daar is nu geen sprake van geweest. Als wij in noord onze regionale finale gehad hadden waren er in elk geval in iedere klasse 5 door uit Noord. Wat jij nu zegt is gebeurt, als er in andere regio meer talent zit gaat dat dus ten koste van , in dit geval, deelnemers uit Noord, en dat is niet eerlijk. Hadden ze dat niet moeten zeggen.

je kan het goed proberen te praten maar het klopt niet wat er gebeurt, zo was het niet vantevoren uitgelegd. Hier in het Noorden heeft MacRider het in elk geval verprutst, daar waar ik me heb lopen verdedigen dat ik toch naar Heerjansdam ging om de volgende ronde te rijden, moet ik nu een ieder die me voor gek verklaarde gelijk geven. Het heeft mij en mn man 2 vrije dagen gekost, 1,5 tank diesel en 5 uur heen en 5 uur terug rijden. Het was echt een desillusie, opvulling van de ring, meer niet.

Je leest het goed, de teleurstelling is erg groot. De arrogantie om iets wat vantevoren zo mooi gepromoot wordt en goed uitgelegd in een zeer professioneel filmpje zomaar te veranderen en kansen te minimaliseren en dan niet eens bereid zijn het toe te lichten......gemiste kans voor MacRider

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:04

Ik begrijp jullie punt op dat ze het veranderd hebben en waarom jullie daar niet blij mee zijn. Er was bij mij alleen wat verwarring over de opmerking dat het niet eerlijk was voor de ruiters uit het noorden omdat er nu niet meer per se 5 ruiters uit het noorden door zijn. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik vind dat de meest talentvolle ruiter door moet gaan, en of die nu uit limburg of groningen komt, interesseert mij niet zoveel. Ik hoor zelf overigens ook tot de regio noord. Maar goed, het is menselijk om verschillende meningen te hebben :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:28

Maar die had er dan toch in de kwart en halve finales en daarna de finales wel boven komen drijven, Connepon85.

Ben het dan ook helemaal met Nienkefandeg eens. Dit is echt een gemiste kans voor MacRider. Dan hadden ze dit gewoon vanaf het begin moeten aangeven. Vind dit dan ook hele slechte reclame voor hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:44

En iedereen er klaar voor!!! Ik heb er zin in.

@connepon, tot straks!! Leuk om elkaar te treffen!!!

Iedereen heel veel succes.