Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Simba_ schreef:nathalie16 schreef:Hoeveel punten had Leonie? en hoeveelste was ze uiteindelijk?
Geen idee,, vraag het me ook af !
Ik weet wel dat die stomme bok (sorry sorry) van Alex van Silfhout maarliefst 82 punten had ! (tenminste,, volgens mij had hij maar een paard mee toch ???)
Ik heb hem gezien in de ring,, het was echt brandhout serieus !! Het paard liep totaal niet door zijn lijf, miste veel aanbeweging, en die Alex zat er maar op te trekken en te douwen.....
Of dat moet een ander paard van hem geweest zijn,, maar als dit het paard is wat ik bedoel is het wederom bevestigd dat de dressuursport een grote
bal vriendjespolitiek iszonde !
(maar nogmaals,, misschien deed hij met meerdere paarden mee, dat weet ik niet)
Simba_ schreef:@ Asjemenou : Ahaa ! Ik dacht al ! Die KAN gewoon GEEN 82 punten hebben ! Paard had ook geen fijne mentaliteit,, hij had op het voorterrein heel de tijd ruzie met Alex v. S.
Ik heb overigens Winoa gezien, mooie merrie zeg ! Het viel ons alleen op,, en andere mensen langs de ring ook, dat haar achterbenen gruwelijk krom zijn.
Ze zet het ene achterbeen vóór het andere weg ! Echt heel vreemd om te zien. De mensen van de jury wezen er ook naar...
Hoe kan het dan een paard dat dus feitelijk niet correct beweegd (alleen de achterbenen dan he, voor de rest super gangwerk) een tweede plaats behaald in de pavocup ???
Het was echt heel vreemd om te zien![]()
![]()
Heeft iemand haar nog meer zien lopen ???
Als ik deze verhalen weer hoor, zet ik toch weer mijn vraagtekens bij DE pavo cup hoor..... 
Ik heb hem bij de Pretendenthoeve toen ook gezien
Ik ben even kwijt welke merrie dat ook alweer was 
Cayenne schreef:Het is toch ook wel eens voorgekomen dat een merrie heel hoog eindigde?Ik ben even kwijt welke merrie dat ook alweer was
@Abrahams, dat lijkt mij vrij sterk als hij 90 punten weet te halen.
Abrahams schreef:Ik had overigens gehoord dat Westpoint gisteren niet helemaal zuiver liep. Heeft iemand daar iets van gezien?
laborah schreef:Abrahams schreef:Ik had overigens gehoord dat Westpoint gisteren niet helemaal zuiver liep. Heeft iemand daar iets van gezien?
Niets van gezien! Wel dat hij een "beetje" typisch zijn achterbenen in draf optilt. Sleept in draf eerst met de kogel net boven of over de grond om dan zijn achterbeen er fantastisch onder te zetten. Imponerend paard maar met een m.i. ongewenste bewegingsafwikkeling in draf.
Misschien heeft iemand foto's hiervan?
laborah schreef:Abrahams schreef:Ik had overigens gehoord dat Westpoint gisteren niet helemaal zuiver liep. Heeft iemand daar iets van gezien?
Niets van gezien! Wel dat hij een "beetje" typisch zijn achterbenen in draf optilt. Sleept in draf eerst met de kogel net boven of over de grond om dan zijn achterbeen er fantastisch onder te zetten. Imponerend paard maar met een m.i. ongewenste bewegingsafwikkeling in draf.
Misschien heeft iemand foto's hiervan?
Montreux schreef:Weet iemand waar ik de startlijst van vandaag kan vinden?
Venetia schreef:Liep Winoa niet gewoon schoudervoor? Misschien omdat dat dier anders heel scheef gaat lopen?
En Westpoint, een hengst die nog wat kracht mist misschien en daardoor niet gelijk zo snel van achter kan zijn, maar daarna de gewenste reactie geeft? Of in de touwtjes gezet
Vind dat de winnaars ook wel eens wat krediet verdienen. Tuurlijk kun je er een smetje op vinden. Enkele jaren geleden met Sandreo in de finale was het gewoon mis, dat dier was toen kreupel. Maar vaak zitten ze ook heel goed, veel PAVO toppers bewijzen zich daarna. Denk bijvoorbeeld aan Krack C.