[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienkefandeg

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:44

Zal er toch wel een kern van waarheid inzitten denk ik.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:45

Want? Er zijn mensen die alles zo in de schoot geworpen krijgen, maar dan moet je nog steeds wel kunnen rijden. Je kan mij op een ZZ-licht paard zetten, maar ik rij nog geen deuk in een pakkie boter hoor :n

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:16

Offline schreef:
xsuzannexx schreef:
Volgens mij zijn juist niet alleen profs door maar, organiseren ze deze cup juist om ,ensen die het geld er
Niet voor hebben wel een kans te geven. En ze hadden zich wel aan het filmpje mogen houden
Wamt het was voor ons ook even kijken of hier wel 300 km voor wouden rijden. Maar we hebben het gedaan
En we zijn door. :-)

Dat was indd de insteek om mensen die er wel het talent en het paard er voor hebben maar niet het geld die een kans te geven via deze weg. Maar als ik dan vervolgens een paar namen voorbij hoor komen denk ik; goh, die hebben al de duurste knollen en sponsoren en gaan dan toch meedoen om " ontdekt" te worden ?
Vind indd dat ze de " niet ontdekte" een kans moeten geven en dat de al bekende ruiters zo sportief moesten zijn om niet mee te doen.

Klopt hier geef ik je meer dan 100% gelijk in, en in het L rijd een jongen die in het Z ook nog mee rijd... ergens vind ik dat niet heel eerlijk,
en... en dan blijf ik ook nog bij mij ding dat L M Z en ZZL BASISSPORT is en het ZZZ niet voor niets suptop is dus waarom wordt er een suptop klasse bij deze comptitie gevoegd. deze ruiters zijn al zo ver...

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:20

Ik ben het wel met offline en nienkefandeg eens en als ik dit allemaal van tevoren had geweten had ik denk ik ook niet mee gedaan. Maar we zullen volgend weekend zien welke (bekende??) namen er over blijven.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:32

Offline, kan je een voorbeeld geven van
Offline schreef:
goh, die hebben al de duurste knollen en sponsoren

???

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:33

Draflinger schreef:
en... en dan blijf ik ook nog bij mij ding dat L M Z en ZZL BASISSPORT is en het ZZZ niet voor niets suptop is dus waarom wordt er een suptop klasse bij deze comptitie gevoegd. deze ruiters zijn al zo ver...

Dus als je ZZZ bent heb je geen hulp meer nodig?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:45

En de ruiters die vanalles opofferen en met hard werken in het ZZZ komen, die hebben geen hulp meer nodig?

Dan kan je net zo goed zeggen dat mensen die in het L/M/Z/ZZL meedoen, met rijke ouders niet mee hadden mogen doen, want zij hebben immers het geld al om goede begeleiding te krijgen?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:26

Ik ving het ontzettend twee ledig, enerzijds mensen die hard trainen ok zijn door
Anderzijds er zitten ook profs/semi profs bij
Dus schiet je dan je doel voorbij als je zegt het gaat enkel om talent

Talent moet je ook ontwikkelen, dus veel paardrijden, dingen voelen
Niet iedereen is in die gelegenheid om dat te ontwikkelen

Ik kan zeggen ik heb talent, niet dat ik dat heb hoor, maar daarmee aan kloppen bij een goede trainer koop je nog niks voor.
Kent men je daarentegen bijv wedstrijd waar je vaak bovenaan zit dan gaan er meer deuren open.

Komt erbij dat je wel graag kunt willen je talent te ontwikkelen, maar daarbij heb je wel een goed paard nodig, en daar hangt meestal ook een prijskaartje aan. Dus of zelf heel hard werken of het geluk hebben van een sponsor in welke vorm dan ook, bijv ouders.

In alles wat er gezegd wordt hier zit waarheid en ik kan me ieders gevoel zo goed voorstellen.

Persoonlijk worstel ik er ook mee, mijn eerste paard was een tuiger, heb ik in tien jaar naar het Z2 gereden.
Toen kreeg ik een ander paard waar ik veel meer klik mee had en alles ging veel makkelijker, helaas was ik zelf toen al 'te oud' om nog aan junioren/young riders mee te doen
En dan krijgt je paard koliek en ben je blij dat hij het overleeft.

Ik denk zelf dat je met hard werken, geluk en bovenal gezondheid het verste komt, en ja heb je echt zo'n talentscout nodig om fijn te kunnen rijden???

marmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:54

Ik reageer hier nooit maar nu moet me toch iets van het hart.
Via Bokt ben ik bij de Macrider Cup gekomen en het leek ook mij een erg leuk initiatief. Meegedaan met de voorronde
(ZZ licht) en ik mocht door. Nu moeten jullie weten dat ik niet met een kasteel van een paard aan kom rijden. Hij haalt
net de 1.60m. Helaas gooit hij ook niet zijn benen tot achter zijn oren maar door hem voor mijn gevoel correct af te
richten zijn we toch ZZ licht en ben ik fanatiek genoeg om nog verder te willen. Dus ik was helemaal trots dat ik door
mocht naar de regionale finale. Dat het niet helemaal in de buurt was neem je op de koop toe. Toen ik de startlijst
zag was ik al wel lichtelijk verbaasd over de namen welke hier tussen stonden, maar aangezien je op dit niveau meer
tegen (semi) profs rijdt dan tegen de echte amateur leer je wel knokken voor je plaatsje.
Maar dat het er zo oneerlijk aan toe gaat als bij de Macrider cup wil ik toch wel even delen. Ik zal geen namen noemen maar 3 amazones bij mij in de groep worden al begeleidt door een coach welke ook nog eens de beoordeling doet. Deze kregen dan ook met zijn 3en alle aanwijzingen. Toen er al was gebeld dat de tijd om was kwamen ze erachter dat er nog iemand rond reed. Nou ja ik mocht nog even aandraven hem wat lager instellen en de beslissing was gevallen. Kijk ik weet ook wel dat ik met mijn paardje niet kan tippen aan deze amazones en paarden maar ik was toch echt in de veronderstelling dat juist deze Macrider cup een andere insteek had. Heb ik minder talent? Geen idee, een minder paard dat wel maar daar ging het hier niet om, maar als je niet eens een eerlijke kans krijgt om te laten zien wat je met aanwijzingen kan doen wat hier toch de bedoeling was, neem me niet kwalijk dat ik dan toch denk aan vriendjes politiek.

Helaas is het precies hetzelfde als op de kampioenschappen, alle andere talentenjachten noem maar op. Maar goed Macrider heeft zichzelf goed op de kaart gezet met deze cup en heel veel ruiters en amazones weten nu hun naam. Alleen denk ik dat het een gemiste kans is om nu maar weer ruiters en amazones te selecteren welke al voorzien zijn van goede paarden en instructie. Het gros van de mensen waar Macrider haar zadels aan zal verkopen zal niet uit deze kringen komen maar meer bij degene welke wekelijks naar de verenigingsles gaan en daar met zijn of haar mede ruiters zoveel mogelijk wil leren en ook nog eens gezellig bij praat over de gereden wedstrijden, nieuwste aankopen (Macrider zadel !!) etc. Deze ruiters hadden de spullen heel goed kunnen promoten.

Voor mij was het hele gebeuren een aanfluiting.

Hopelijk zijn degene die straks overblijven geen namen van de gevestigde orde, die je wekelijks in de Hoefslag terug kan vinden maar nu eens iemand waar nog nooit iemand van gehoord heeft en die door Macrider echt verder geholpen wordt, dan komt er misschien nog iets goeds uit voort.

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:03

Niemand krijgt het zo in de schoot geworpen, iedereen knokt er hard voor om een bepaald nivo te rijden. Of dat L is of ZZ licht. Een goede ruiter of amazone ben je niet maar zo.

Maar....er zijn mensen die het iets makkelijker kunnen bereiken doordat ze een goed paard tot de beschikking hebben en goede begeleiding en goed materiaal. En MacRider was nou net voor de groep die dat niet allemaal hebben, tenminste zo werd het voorgespiegeld.

als je wat namen gaat googlen die nu door zijn naar de kwartfinale, kom je het wel tegen... Feiten spreken voor zich.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:48

Maar een goed paard en goede begeleiding krijg je toch ook niet zomaar? Dan moet je er nog steeds keihard voor knokken.
Wat wordt er hier onder semi prof verstaan eigenlijk?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:51

hayka schreef:
Dank je wel, maar vind de uitspraak niet echt collegiaal... Ik begin dan meteen te twijfelen omdat ik ook maar een huis, tuin en keuken ruiter ben die er heel hard voor traint en werkt!

Helaas merk ik steeds meer rare belevingen van mensen als het goed met je gaat, zeker omdat iedereen heel hard moet werken om iets te kunnen bereiken. Ik heb inderdaad een gaaf paard (vind ik zelf ;) met mooie beweging), maar dat betekend niet dat het zomaar automatisch gaat... en dat je het kado krijgt.

Ik vind het belangrijk dat je naar jezelf blijft kijken en naar je eigen sterke en minder sterke punten dan naar een ander... Het is te makkelijk om een ander negatief te benaderen. Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot door deze uitspraak...

Hoi

Ja zit idd dan bij jou in de ring. Nee die van jou niet. Vond die vos in het begin iet wat stijf in ze lichaam lopen. Werd mate de tijd beter hoor en had de uitspraak misschien niet zo hoog moeten leggen. Wil er niemand mee beledigen Ofzo. Vond jou paard de leukste en terecht dat je door was.
Bij deze neem ik mijn uitspraak terug wil er niemand mee beledigen of wat dan ook.

Vind wel alleen dat ze erg veel naar de kwaliteiten van de paarden keken en minder de ruiters. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik het verdiende om door te gaan. Helemaal niet juist want er reden vele betere ruiters mee dan mee. Dus bij deze was mijn uitspraak niet gemeen of beledigend bedoeld mijn excuus als het wel Over kwam

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:55

Ben het wel met je eens dat ze heel erg naar de kwaliteit van de paarden keken.. Maar ja op zich snap ik het ook wel weer ze willen gewoon het beste daar.. Toch had ik het fijner gevonden als ze (en nu spreek ik voor mezelf) me gelijk bij de eerste selectie eruit geknikkerd hadden. Mijn paard heeft nette bewegingen maar kan zeker niet op tegen die super paarden daar dus dan was ik liever thuis gebleven i.p.v 3,5 uur richting rotterdam..

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:05

romygic schreef:
Ben het wel met je eens dat ze heel erg naar de kwaliteit van de paarden keken.. Maar ja op zich snap ik het ook wel weer ze willen gewoon het beste daar.. Toch had ik het fijner gevonden als ze (en nu spreek ik voor mezelf) me gelijk bij de eerste selectie eruit geknikkerd hadden. Mijn paard heeft nette bewegingen maar kan zeker niet op tegen die super paarden daar dus dan was ik liever thuis gebleven i.p.v 3,5 uur richting rotterdam..

Ja zoiets had ik ook een beetje. Ik heb een leuk paard waar ik veel plezier mee heb en keihard mee train maar tussen de paarden die er tussen liepen kon ik echt niet op.

Heb al met al een leuke ervaring gehad zeker omdat die van mij nig erg jong is.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:07

Dit was ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bingelding op 20-06-12 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:19

Hoe plaats je die foto's van de site? Ik krijg ze niet gekopieerd ofzo..

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:25

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Mijn vriend heeft het gedaan.
Ik ga ze nu ook even eerlijk bestellen!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:28

Ok zou je hem willen vragen? Ben wel benieuwd.. Vind ook wel leuk om ze ff op te slaan zo..

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:43

Mensen, als je die foto's zo kopieerde is dat gelijk aan stelen :o

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:44

Ik zal ze straks even omwisselen voor de echte. Heb ze net besteld en gedownload

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:45

+:)+

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:50

gewisseld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:24

@Bingelding mijn complimenten!!!! ;)

Wat betreft de profs/ semi profs en de rest ;)
Ik ben het met de meeste eens dat het moeilijk is om mee te komen met de betere ruiters en de betere paarden, anderzijds is dat wel de toekomstige top, of groeien hieruit goede paarden... Ik zou zelf geen oplossing weten hoe je deze cup beter kunt inrichten.. Uiteindelijk moet je wel mee kunnen met deze groep (semi)prof ruiters. Anders heeft het voor macrider geen nut om iemand te sponsoren die niet in de picture kan rijden.

Anderzijds zie ik ook ruiters doorgaan die niet bekend zijn (neem mezelf) of ruiters die geen (wouw) beest heeft met top gangen. Africhting, secuur rijden en een mooie zit zijn basis ingrediënten voor een mooie proef. Een paard kan misschien mooi lopen, maar een proef rijden is toch iets anders...

Ik vind het zelf een hele mooie ervaring en ik zie per ronde wel waar ik ga stranden...
Persoonlijk heb ik veel nut gehad aan de tips die de coach aangaf..

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:24

@romygic; je moet ze dan gewoon bestellen, bijvoorbeeld als download. Je mag ze niet zomaar kopieren; dat is diefstal. Bingelding heeft ze besteld, dus dat is een ander verhaal.

Het lijkt mij heel moeilijk om talent van de ruiter en het talent van het paard te onderscheiden. Je zult dat nooit perfect kunnen doen, maar MacRider probeert dat zo veel mogelijk te doen door de clinicvorm. Als je zegt dat professionals niet mee mogen doen, wat is dan precies een professional? Iemand met meerdere paarden? Iemand die een keer Lichte Tour heeft gereden? Of iemand die als stalruiter werkt?

In al die gevallen betekent het niet dat je deze Cup niet nodig zult hebben of dat het je allemaal komt aanwaaien. Natuurlijk zie ik ook wel ruiters die volgens mij veel meer uren in het zadel doorbrengen waar ik niet tegenop kan. Maar dat is dan maar zo. Ze willen de ruiters hebben die het in zich hebben om door te stromen naar de top, maar die daar extra hulp bij nodig hebben.

En je zult altijd houden dat het voor de een makkelijker is dan voor de andere. Maar dat zal altijd zo blijven in de paardensport. Overigens heb je toch bij die talentenjachten op tv ook mensen die bijvoorbeeld al jaren in een band zingen en dus veel meer ervaring hebben? Zou dat dan betekenen dat zij niet mee mogen doen? Lijkt mij heel lastig. In ieder geval probeer ik mij voor te stellen hoe ze dit anders hadden moeten doen, maar ik heb geen suggesties.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:30

Mooi verwoord! :j