Friese kampioenschappen te Gorredijk, 8 & 9 augustus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy007

Re: Friese kampioenschappen te Gorredijk, 8 & 9 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:10

dat wordt flink proppen draaien:-)

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:17

Vajramani schreef:
hesterv schreef:
Dhr. Boom vind ik goede jury, werd ik met mn pony vaak door gejureerd, heel rechtvaardig Lachen

Deze had ik afgelopen week en kon mij totaal niet vinden in zijn punten.

Nee, idd. Vajramani Knipoog ben ik het helemaal mee eens!!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:19

Omdat ik zelf niet mag starten helaas No Cheer ..... ga ik bij mijn Z1 genoten schrijven, krijg ik toch nog een beetje het FK gevoel!!

Oh ja, wat die modder betreft.. Gorredijk is altijd wel een mooi stevig vlak veld, daar heb je niet snel dat je tot je knieen in de modder wegzakt. Maar goed, het heeft nu wel veel geregend natuurlijk

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:25

Het schijnt er een baggerzooi te zijn hoorde ik uit betrouwbare bron.
Volgend jaar gaan we maar naar Sonnega daar schijnt de bodem altijd goed te zijn, want hier wordt niemand echt gelukkig van No Cheer

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:40

Of op de zandgrond van Gaasterland Knipoog

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:36

Ik kom er net vandaan, het is een modderbende... Het inrijden van ring 8 t/m 13 is in één woord hopeloos, zakken ze zon 10 cm weg. Andere inrijterein scheelde niet alles. De ringen 8 tm 13 waren nog redelijk, de overige ringen vooral bij A, E, B, C en X diep...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:07

Uurtje eerder weg dan maar.... als iedereen er moet worden opgesleept moet je lang wachten!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:15

Nou ik ben weer terug..

Vanochtend om 6 uur ging de wekker en om 7 uur op stal. Om kwart voor 8 waren we onderweg, dus waren mooi optijd op het FK. Inrijden was echt kloote, was in baan 9 's ochtends. Proef ging fijn ondanks dat ik in een dikke onweersbui heb gereden. Resultaat was 2e met 63,17 % met als commentaar van de jury dat ik een hele netjese proef had neergezet en een mooie combinatie was!
Dus 's middags weer overrijden.. Sta ik eerst al niet op de startlijst, alles geregeld dus opgezadeld en rijden maar. Ze liep ontzettend fijn met inrijden dus ik zou starten, hadden ze mijn coupons niet!! Dus moest ik de baan weer uit, moeder coupons opgehaald en weer opnieuw starten.. Mijntje was toen alleen kapot, had net even niet moeten gebeuren van die coupons.
Ging minder dan 's ochtends maar nog niet heeel slecht 171 & 173 ??? Mijn instructrice had het wel iets hoger verwacht maarja.. Helaas... vond het bagger geregeld het hele FK

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:21

pff dat wordt wat Bloos ik parkeer hem wel naast de manege, aangezien paard daar in een box moet Bloos Tong uitsteken naja voor mij niet super erg, heb een 4x4 maar het idee al... Bloos ik snap niet waarom het in Gorredijk moet Bloos ik zou voor Gaasterland/Harich/Rijs kiezen! dat is echt perfect. en tenminste goede parkeer gelegenheid Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:28

Gorredijk is wel mooi centraal
Harich niet echt, zeker niet als je uit Surhuisterveen of Dokkum moet komen.

Sonnega is prima, alleen moet je perse Wolvega door.... en trouwens, is ook niet echt in het midden.

Maar idd, beide hebben wel zandgrond!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:37

dat is zo! maar ik rijd liever 20 km verder richting bv groningen met mooi terrein dan dat ik mijn paarden over eigenlijk een bijna onverantwoord terrein moet sturen! natuurlijk zal ik nu niks zeggen over Gorredijk, ben er niet geweest. maar ik weet helaas hoe het er bij kan liggen

Bij Wilfred zou natuurlijk ook super zijn! Lachen alleen weet ik niet wat die aan dressuurbanen kwijt kunnen Bloos

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:18

Ik zou ook liever wat verder rijden dan in baggerbanen Ja
je bent dan toch de hele dag al kwijt.

Mensen die morgen nog starten heel veel succes!!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:23

nynkeline schreef:
Nou ik ben weer terug..

Vanochtend om 6 uur ging de wekker en om 7 uur op stal. Om kwart voor 8 waren we onderweg, dus waren mooi optijd op het FK. Inrijden was echt kloote, was in baan 9 's ochtends. Proef ging fijn ondanks dat ik in een dikke onweersbui heb gereden. Resultaat was 2e met 63,17 % met als commentaar van de jury dat ik een hele netjese proef had neergezet en een mooie combinatie was!
Dus 's middags weer overrijden.. Sta ik eerst al niet op de startlijst, alles geregeld dus opgezadeld en rijden maar. Ze liep ontzettend fijn met inrijden dus ik zou starten, hadden ze mijn coupons niet!! Dus moest ik de baan weer uit, moeder coupons opgehaald en weer opnieuw starten.. Mijntje was toen alleen kapot, had net even niet moeten gebeuren van die coupons.
Ging minder dan 's ochtends maar nog niet heeel slecht 171 & 173 ??? Mijn instructrice had het wel iets hoger verwacht maarja.. Helaas... vond het bagger geregeld het hele FK

ja dat had ik gezien, vet sneu.

heb van jou proef geen foto's wel van inrijden
foto's komen vanavond online

Fleurtje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:54

ik moest vandaag in de M1 cat E. baan 9.
ik had s'ochtends 187 en 183 punten en was daarmee 9e.
en mocht dus overrijden,
ging beter dan s'ochtends:P
182 en 180 punten.
wel streng gejreerd vond ik...
maar ben 4e geworden!!!!!!:D:D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:12

Ik hoorde dat het viertal van de club hier Fries Kampioen is en naar het NK zijn!!! Go jij! Go jij!

Fleurtje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:25

@ muzefee
welk 4-tal?? Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:28

Viertal van de Stuyvesantruiters. Lachen

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:31

Ik ben reserve kampioen in het L springen cat. D/E!! Haha! Haha! Op naar de nederlandse dus! Haha!
Het was voor mij de 2e keer dat ik L sprong dus ben super tevreden! Durfde in de barrage alleen niet al te korte bochten te nemen aangezien het wat glad was.. Maar was wel foutloos. Haha!

Voor het springen moest ik Marco in t Z1 starten. Hij liep echt zó goed!! Zelfs mn instructeur zei dat, en als die iets positiefs zegt is t ook echt zo Bloos Tong uitsteken Maar ik zag het dus helemaal zitten, want hij zweefde er de hele tijd over! Vingers aflikken Mag ik *** niet starten! Ik was zo boos.. Mn instructeur ook helemaal balen natuurlijk.. nahjah. Het springen heeft het wel weer een beetje goed gemaakt! Lachen

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:36

Elbrich wat was nou het probleem bij je dressuurproef? Je barrage heb ik gezien, zat wel gang in! Maar inderdaad, te grote bochten voor een snelle tijd. Ach reservekampioen is ook erg knap!

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:52

Gjilke schreef:
Elbrich wat was nou het probleem bij je dressuurproef? Je barrage heb ik gezien, zat wel gang in! Maar inderdaad, te grote bochten voor een snelle tijd. Ach reservekampioen is ook erg knap!

Entingen.. Alleen er waren ook mensen waar de entingen ook niet goed waren en die wel gewoon mochten starten dusja.. Dat vonden wij wat gemeen.. Knipoog

In de barrage inderdaad wat grotere bochten genomen.. Maar als ik mn pony teveel ga afremmen heeft ze heel snel de neiging om te stoppen. Dus wou liever foutloos blijven dan snellere tijd Knipoog Maar ben super tevreden! Op naar de nederlandse! Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:56

gefeliciteerd MA
maar wel een beetje dom van je entingen Bloos dat weet je toch wel?? Bloos Knipoog

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:32

Ik zou ook liever een half uur langer rijden en een goede bodem voor mijn paard hebben als hier om de hoek en een baggerbodem waar je je paard naar de knoppen kan helpen.
Misschien eens met zijn allen klagen voor een andere locatie.
Of ze moeten wat aan de bodem gaan doen, want op zich is het een geweldige centrale plek.

Maar iedereen die wat gewonnen heeft toppie Go jij! Go jij! en gefeliciteerd en voor de anderen meedoen op de FK is al een overwinning op zich OK dan!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:42

Wat een terrein zo te horen daar in Gorredyk.
Voor onze club was het wel een goede dag Haha!
een kampioen in de M2-D, reserve kampioen in de B-DE springen en het viertal kampioen. Lachen

Iedereen nog heel veel succes!

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:47

Terrein is goed vertrapt daar! Pff was me een lang dagje..
@marco_anne ik wil niet l ulig doen maar je had in het springen dus eigenlijk ook helemaal niet mogen starten en vraag me af hoe je je entingen nog optijd voorelkaar wilt krijgen voor de Nederlandse.. En er zijn trouwens smiddags bij het over rijden nog een aantal mensen gediskwalificeerd wegens de inentingen..

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:51

Kampioenen gefeliciteerd!

De bodem ligt er naar omstandigheden wel goed bij, er hoeft niet gesleept te worden! Vanavond heeft mijn vader met nog een aantal, de slechte banen gerold en verlegd. Dus is er morgen helemaal klaar voor. Springterrein is ook wel oke! Natuurlijk als het super mooi weer was geweest dan had het veel mooier geweest, maar er is echt wat voor gedaan!

Mijn moeder heeft bij de Z pony's geschreven en jammer voor degene die de entingen niet goed waren. En ja iedereen die het niet in orde hadden mochten niet starten.

Zou wel heel mooi zijn dat het bij Wilfred gehouden wordt! ff oversteken en ik ben er. Maar de dressuur kunnen we niet kwijt!
Maar wel een hele mooi bodem voor het springen!

succes voor de rijders voor morgen!