mijn nieuwe aanwinst! 2.5 jarige hengst (v. Sunny boy)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn nieuwe aanwinst! 2.5 jarige hengst (v. Sunny boy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:28

Maud, ik heb bewondering voor je dat je hier zo rustig blijft reageren... OK dan! Kunnen vele mensen nog wat van leren hier! Ja

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:56

Miska schreef:
Ik heb dit topic vanaf het begin zo'n beetje gevolgd met her en der aftakkingen naar de HK.
Waar ik tot de conclusie kom dat TS, een groot ego heeft en denkt goed te zijn voor haar paard door m op zo'n jonge leeftijd al redelijk intensief te gaan berijden.
In beweging gezet wordt door haar prestatiedrang om verder te willen komen in de sport, schijnt ze te vergeten wat voor impact het op een dier kan hebben zowel lichamelijk als geestelijk.
Het feit dat geld geen rol speelt is ook overduidelijk, waardoor iemand snel naast zijn schoenen gaat lopen en zich zelf beter voelt dan een ander.
Niet openstaat voor kritiek en al helemaal niet naar zichzelf wil kijken en geen fouten toe zal geven, want immers TS weet het t beste!
Éen grote klucht als je het mij vraagt, wat niet weg neemt dat je een mooi paard hebt, maar verstandelijk zal TS in mijn ogen nog veel moeten leren over het wezen paard!
Een paard is al niet gebouwd om op te rijden van origine wat wij mensen bedacht hebben om te gaan doen, maar waarbij je ook nog eens op jonge leeftijd m gaat beleren en het dier niet eens volledig uitgegroeid is.
Heb je dan een bord voor je kop of mis je een paar hersencellen die nodig zijn om de rest goed te laten functioneren?! Verward

Leuk paard, maar jammer dat het dier een eigenaar heeft die alleen maar wil presteren.

Zo dan! Wat knap dat je zo'n uitgebreide analyse kan maken van iemand die je enkel van een forum kent Vork

Toen Cacharel jonger was is er precies zo'n zelfde topic geweest en kijk eens wat er van dat paard terecht is gekomen! Mooie sportprestaties, kerngezond en drachtig!

De negatieve reacties in dit topic zijn echt beneden alle peil. Er is niks mis met het trainen van een 2,5 jarig paard, mits onder goede begeleiding Lachen zou wat zijn als er op de hengstenkeuring allemaal spierloze, recht van de opfok getrokken hengsten rondliepen Haha!

Rockey, succes met dit prachtige paard! Blijf gewoon geloven in de mensen die je om je heen hebt en ga lekker door waar je mee bezig bent Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:09

Door schade en schande wordt men vanzelf wel wijs!

Ik hoop gewoon in mijn hart dat het dier er geen schade van zal ondervinden, maar ja helaas heeft het dier het niet voor het zeggen en zal met een niet zo verstandige eigenaar verder moeten.

Ik geloof, dat er wel vergeten wordt, ook al lijkt het dier geen baby en gedraagt hij zich niet zo, dat hij het lichamelijk wel is!
Puppy's mogen ook nog geen gigantische wandelingen maken omdat de kans op vergroei-ingen en eerdere slijtage te groot is.
Bovenal is een paard niet eens gebouwd om op te rijden en dan ga je op zo'n manier met hem om?
Noem mij dan maar blond, dat ik meer om het welzijn van het dier geef dan om mijn eigen ego. Blond
Maar ieder zijn ding, ik zou met geen haar op mijn hoofd dit soort acties besluiten en kan gelukkig mijn ego wel opzij zetten, door het paard gewoon een paard te laten zijn en m niet zo popperig behandelen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:20

Keesje schreef:
De negatieve reacties in dit topic zijn echt beneden alle peil. Er is niks mis met het trainen van een 2,5 jarig paard, mits onder goede begeleiding Lachen zou wat zijn als er op de hengstenkeuring allemaal spierloze, recht van de opfok getrokken hengsten rondliepen Haha!

Haha, nou dat zou echt wel heel erg zijn ja... Rolleyes Gestoord
Daar horen ervaren paardenmensen toch doorheen te kunnen kijken?

@Miska: ik lig echt in een deuk om jou reactie..haha geweldig scherp!! Huilen van het lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:21

Relaxed schreef:
Maud, ik heb bewondering voor je dat je hier zo rustig blijft reageren... OK dan! Kunnen vele mensen nog wat van leren hier! Ja

De persoonlijke aanvallen via PB en in het HK topic zien we maar even door de vingers ROFL

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:03

daNiielle_ schreef:
Ik snap niet waarom we nog zeuren.
Onze meningen zijn duidelijk.

Hier kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn!
Als jullie nou gewoon optiefen uit dit topic, aangezien jullie mening allang duidelijk is na zo'n 20+ herhalingen, en elkaar lekker een potje gaan bevestigen in het haflinger x topic, waar TS overigens ook aardig over de tong is gegaan, wordt het misschien toch nog gezellig.
Volgens mij heeft Maud al verschillende keren aangegeven dat ze jullie boodschap wel begrepen heeft, blijf dan alsjeblieft niet zo doorzieken zeg!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:17

Mogen we alleen maar positieve reacties plaatsen en TS een veer in dr reet douwen wat voor mooi paard ze heeft?! Verward
Dan had ze de titel van de opening even iets anders neer moeten zetten, waarbij je dit soort reacties niet uitlokt.
Ze heeft het dus zelf over zich uit geroepen, dus daar kun je mee dealen of niet!
Sorry hoor, maar als je dat van te voren niet bedenken kan.... Frusty
Maar dat zal haar nu hopelijk wel duidelijk zijn!
Niet dat het wat veranderen zal.... maar goed we houden de moed erin! Haha!

Ik krijg bijna het idee dat ze het wel leuk vindt al die aandacht!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:21

Miska schreef:
Mogen we alleen maar positieve reacties plaatsen en TS een veer in dr reet douwen wat voor mooi paard ze heeft?! Verward
Dan had ze de titel van de opening even iets anders neer moeten zetten, waarbij je dit soort reacties niet uitlokt.
Ze heeft het dus zelf over zich uit geroepen, dus daar kun je mee dealen of niet!
Sorry hoor, maar als je dat van te voren niet bedenken kan.... Frusty
Maar dat zal haar nu hopelijk wel duidelijk zijn!
Niet dat het wat veranderen zal.... maar goed we houden de moed erin! Haha!

Ik krijg bijna het idee dat ze het wel leuk vindt al die aandacht!

Sorry hoor, maar als je dat werkelijk denkt Frusty

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:29

Goh nooit geweten dat je voordat je een topic opent je vooral een titel moet kiezen die bij niemand in het verkeerde keelgat kan schieten................... Ze laat haar nieuwe aanwinst zien en vraagt duidelijk niet om deze reacties, volgens mij ook al meerdere malen aangegeven dat ze het nu wel had begrepen de mening van velen hier, moeilijk hoor lezen.......

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:31

Het feit dat ze er nog geen slotje op heeft laten zetten, getuigt daar al enigzins van!
Ze wil haar paard nog steeds op deze manier onder de aandacht brengen met gegevens dat ze het paard al behoorlijk intensief rijdt.
Haar tegen reacties en verdere uitspraken die er in de HK verder op in gaan, maken dat nog meer duidelijk.
Dan ben je iemand met een groot ego, dunkt mij!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:34

Het zou toch gewoonweg belachelijk zijn als je op de hengstenkeuring aankomt met een groene 2 jarige die voor het eerst een halstertje om heeft en die dus niets kan laten zien omdat het beest geen idee heeft wat hem overkomt!
Daar moet je mee oefenen en mee trainen, al is het alleen maar om de doodeenvoudige reden dat je controle moet hebben als je hem voorbrengt op de HK met tribune's vol publiek, dat is al spannend genoeg voor het dier!

En Miska: Natuurlijk mag er negatieve kritiek komen, maar de opmerkingen die hier voorbij vliegen zijn echt beneden de gordel!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:41

Miska schreef:
Het feit dat ze er nog geen slotje op heeft laten zetten, getuigt daar al enigzins van!
Ze wil haar paard nog steeds op deze manier onder de aandacht brengen met gegevens dat ze het paard al behoorlijk intensief rijdt.
Haar tegen reacties en verdere uitspraken die er in de HK verder op in gaan, maken dat nog meer duidelijk.

Slotje heeft ze al om gevraagd, als je dan toch al haar posts nagelezen hebt had je dat kunnen zien. En groot ego? Sterk staaltje van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik heb zelden zulke onfatsoenlijk, aanmatigende reacties gezien als die ik van jou verschillende keren her en der op Bokt tegengekomen ben! Jij kan dan misschien wel vinden dat je heel slim bent en altijd gelijk hebt, daar hoeven anderen het niet mee eens te zijn, op mij kom je over als een drammerige kleuter die probeert indruk te maken op zijn vriendjes door bijdehand te doen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:45

Zoals Paintlinger al beschreef zullen ervaren paardenmensen die beoordeling heel goed kunnen maken en daar door heen kijken.
De regels die opgesteld zijn voor de keuringen, vind ik ook ronduit belachelijk om een paard al op zo'n jonge leeftijd te mogen laten verschijnen.
Daar begint dan al toch het 1e probleem, want mensen willen namelijk dat hun paard het beste naar voren komt, door een prestatie te leveren en te laten zien welke capaciteit het dier bezit.
Of het zijn daar een stelletje prutsers die aan de hand van de natuurlijke gangen van een paard geen goede beoordeling kunnen maken, of vinden een paard enkel maar goed genoeg op het vertoon van de kunstjes die wij ze laten uitvoeren!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:02

ThisIsMe schreef:
Miska schreef:

Slotje heeft ze al om gevraagd, als je dan toch al haar posts nagelezen hebt had je dat kunnen zien. En groot ego? Sterk staaltje van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik heb zelden zulke onfatsoenlijk, aanmatigende reacties gezien als die ik van jou verschillende keren her en der op Bokt tegengekomen ben! Jij kan dan misschien wel vinden dat je heel slim bent en altijd gelijk hebt, daar hoeven anderen het niet mee eens te zijn, op mij kom je over als een drammerige kleuter die probeert indruk te maken op zijn vriendjes door bijdehand te doen.

Hahaha! ROFL
Wat je vindt mag je houden hoor, het maakt mij de pis écht niet lauw!
Ik hoef geen bevestiging van anderen, heb een duidelijke eigen mening en ben al helemaal geen meeloper!
Dat is waarom sommige mensen mij niet graag mogen door mijn eigenwijze karakter, maar anderen mij juist zeer om waarderen omdat ze weten wat ze aan me hebben!
Mij verander je niet, maar neem wel dingen die er gezegd worden in overweging of het bij mij past of niet en of ik er wat mee kan of niet.
Ik ben gewoon lekker recht voor de bek, eerlijk en duidelijk, daar kun je tegen of niet.
Het zet dingen in beweging waar over na gedacht kan worden en dat is mijn doel, niet om mensen te veranderen, want dat lukt toch niet en wil ik ook helemaal niet, ieder is zoals die is, maar om alleen maar met een tunnelvisie door het leven te stuiteren, maakt je niet veel wijzer.
Gelukkig neem ik mijzelf ook niet altijd even serieus en verwacht dat ook heus niet van een ander!
Je moet het kind in jezelf jong houden, want daar blijf je jeugdig bij en is goed voor al je cellen! Knipoog

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:15

Ik ben het helemaal met Miska eens. Ik heb al zat paarden in mijn leven meegemaakt die te vroeg werden bereden en die ook vroeg naar de slacht konden worden gebracht.

Erg zonde.. Ik zie de vroegtijdige problemen en blessures al aankomen..

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:15

Jammer dat er al pagina's lang wordt doorgezeverd over het zadelmak maken en de leeftijd van het paard (overigens heel knap ding!!). Veel paarden worden op 2,5 jarige leeftijd (of eigenlijk is hij al bijna 3) zadelmak gemaakt en licht bereden. Het verschilt naar mijn mening per paard of ze er op die leeftijd al klaar voor zijn of niet. Het is ook nog een jong paard maar neem toch aan dat ze er niet al 7 dagen in de week een uur lang op zit te zwoegen. Iedereen blijft maar naar elkaar uithalen en dat 8 pagina's lang... Gestoord

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:16

een eigen mening hebben en geen meeloper zijn is prima, maar waarom blijft hier iedereen over hetzelfde punt doorzagen terwijl de TS ook haar mening hierover heeft gegeven. Telt die dan niet ofzo, komt bij mij over als wel mensen willen veranderen, niet openstaan voor andermans mening terecht of niet en zelf ook in een tunnelvisie te blijven hangen, want men blijft hier hetzelfde roepen, ondanks duidelijke andere meningen en dan vervolgens maar met modder te gaan gooien.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:21

ten eerste in vind dat je een plaatje hebt!
ten tweede, ik denk dat jij als enige toch wel het beste weet hoe je paard in elkaar zit en dat jij wel weet wat de juiste manier van trainen is, in nvind dus dat je je eigen gang moet gaan ! Knipoog jij weet hoe je paard is en vanaf een topic van de computer kunnen andere mensen niet gaan bepalen hoe jou paard in elkaar zit en wat de beste methode is!

veel sucses met dit plaatje, en ik kijk uit naar andere foto's!
(trouwens, heeft ie de operatie goed doorstaan? *LOL*

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:24

Natuurlijk mag je ambities hebben ed om verder te willen komen in de sport, maar te vaak wordt het paard daarbij vergeten en dat is wat ik zéér betreurenswaardig vind!
Daar zouden gewoon wat duidelijkere regels voor moeten komen, want een paard dat een jaartje ouder is en al verder is in zijn lichamelijke opbouw, kan net zo goed prima uit de bus komen.
Er wordt gewoon niet naar het geheel gekeken.
Het moet altijd maar méér en beter, vooral als er veel geld bij gepaard gaat.
Uiteraard zal het met de beste bedoelingen gedaan worden, alleen moet het allemaal zo snel?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:13

Paintlinger schreef:
Relaxed schreef:

De persoonlijke aanvallen via PB en in het HK topic zien we maar even door de vingers ROFL

je mag ze hier ook plaatsen hoor, plaatsen we meteen even jullie reacties over mij Lachen heb ik geen problemen mee

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:16

Miska schreef:

ik heb vanaf pagina 2 al aan 2 mods een slotje gevraagd, die pm naar hun mag je gerust lezen. maar hun kunnen er niet zomaar een slotje op zetten, vandaar dat die er ook nog niet op staat, maar ik denk dat het nu niet heel lang meer gaat duren! dus nee ik ben geen aandachtstrekker, anders doe ik dat wel op andere manieren!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:24

Tegenstanders: gaan jullie de komende weken alle topics over paarden die dit jaar onder het zadel komen en in 2005 geboren zijn zo bombarderen?
Dan mag je vast gaan vrijnemen denk ik, dat is wel een dag taak.
TS heeft wellicht niet ingezien dat 2,5 tot dergelijke reacties zou leiden die onterecht zijn, want het paard is geen 2,5 maar over een week of 8 wordt hij 3.
Dat ze er 4x in de week op zit kan ook betekenen dat ze er 4x 10 minuten een beetje spelenderwijs mee om gaat.
Over prestatie wordt ook maar in het wilde weg gespeculeerd. Ze wil in Oktober B starten, nou nou wat een prestatie.
Ieder paard dat ik ooit heb ingereden had binnen 8 weken een nette L proef kunnen lopen. Het feit dat ze hem B gaat starten zegt al genoeg over haar geduld, want ik denk dat ze zelf direct hoger zou mogen starten als ze dat zou willen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:26

ik vind dit nog wel het leukste van allemaal eigenlijk Lachen

't Steenwieker topic deel 3! =D

Citaat:
Paintlinger schreef:

Mijn (bijna) 3 jarige Paintlinger is zadelmak!
Ik heb er vandaag voor de 2e keer op gereden.
Dit keer had ik geen hulp maar het ging super..hij begrijpt de hulpen en is heel rustig.
Ik heb het echter wel bij 1 rondje gehouden want mijn merrie begon te donderjagen in de wei naast de bak...

28-02-08

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:34

Gaan we nu 'oude koeien uit de sloot halen'?
Zielig.

Ik heb er geen commentaar over op wat je doet, het zal me allemaal wel best wezen.
Maar er bij Paintlinger staat ; voor de 2e keer.
Jij rijdt hem 4 keer in de week, dat is toch even wat anders. Knipoog

Verder houdt ik mijn mond, het kwartje valt hier toch bij niemand.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:35

daNiielle_ schreef:
Gaan we nu 'oude koeien uit de sloot halen'?
Zielig.

Ik heb er geen commentaar over op wat je doet, het zal me allemaal wel best wezen.
Maar er bij Paintlinger staat ; voor de 2e keer.
Jij rijdt hem 4 keer in de week, dat is toch even wat anders. Knipoog

Verder houdt ik mijn mond, het kwartje valt hier toch bij niemand.

maar een 3 jarige hoort volgens jullie toch nog in de wei rond te lopen? en al helemaal niet onder het zadel? en die van haar is nog eens niet 3. och gossie... arm dier Ach gut