'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:24

Geen haar op mijn hoofd die met een trailer langs de snelweg gaat staan! En dan? Paard is super opgefokt? Moet er niet aan denken met al die razende auto's die voorbij scheuren!
Als ik het niet zou vertrouwen zou ik bij de eerste de beste mogelijkheid stoppen om idd te checken maar niet de trailer open te maken.Maar dat zou ik doen.

Ik hoop voor de TS dat Zwartje goed hersteld van haar avontuur! Petra is een goeie! Die kan jou en je paard begeleiden en binnen een bepaalde tijd kunnen jullie samen weer met een goed gevoel op pad!!!!!

garuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:34

soow dat is me nog is ff wat. nou in ieder geval veel sterkte!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:47

rakni schreef:
Needje schreef:
Ben ik het niet mee eens. Paarden onthouden heel goed. Als je een keer stopt omdat t paard niet wilt, zullen ze de volgende keer net zo hard staken.

Ik zou mijn paard er dan ook niet uithalen als er niets is. En dan check je toch of het veilig is.

Maar als het aanvoelt als gewoon gestommel, een onrustig paard. Dan ga je toch ook niet om de 10 meter checken?

Het is gewoon een hele lastige discussie: stoppen of niet. Het is gewoon onmogelijk om bij ieder wissewasje te gaan kijken. Een camera in de trailer bied gewoon zekerheid, maar goed daar kom je altijd te laat achter.

Heb nu al meerdere keren gezegd dat de zin die je aanhaalt niet zo bedoeld is zoals jij hem opvat, maar precies zoals Needje hem ziet. Dit paard is behoorlijk slim, en heeft verschillende actie-reactie dingen verzonnen (als ik dit doe, doet zij dat).
Maar goed dat is hier gewoon lastig uitleggen.

Maar goed, voor de rest..

We zijn nu bezig met de communicatie verbeteren en straks als ze oke is weer trailerladen.

Overigens heeft ze behoorlijk veel pijn. Komt met het nodige gekreun dr stal uit.. Het is echt een zielig gezicht en erg moeilijk om je beestje zo te zien. Maar goed, hopelijk komt alles goed.. het is een harde les geweest..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:00

Trouwens, zelfs met een stommelend paard zou ik niet stoppen op de autostrade, kans dat ze nog meer bang worden is groot..

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:09

Dat is bij ons dus ook mis gegaan.. In eerste instantie lag ze op haar rug.. Op de vluchtstrook is ze van de paniek doorgeslagen door het schot heen, en achterstevoren komen te liggen.. Maar goed, je weet van paniek gewoon niet wat je moet doen.. En aangezien we wachtten op politie en DA konden we ook niet zomaar doorrijden..
Het is echt een hele lastige situatie geweest, ben gewoon blij dat het zo is afgelopen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:23

Idd Lachen Ik denk dat je wel genoeg afgezien hebt de laatste dagen en er zelf genoeg over nagedacht hebt...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:33

precies! Pff zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:34

Het is echt naar, ben er de hele week ziek van geweest.. Voordat we haar op moesten halen ook flinke nachtmerries gehad, maar gelukkig ging dat echt goed.. Toen ze eenmaal uit de vrachtwagen was, was ik uber trots op haar!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:35

Daar heb je terecht ook alle reden toe!!! Knap paard! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:45

Kan me zo voorstellen dat het echt een hele opluchting is dat ze weer thuis staat Lachen.

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:52

zo alles even gelezen...hele verhalen allemaal..beetje jammer van de mensen die steeds door lopen te zagen over die "trucjes".. even voor de duidelijkheid: paarden zijn dom ofzo hoor, soms zijn ze verrotte slim (je heb er natuurlijk altijd minder slimme tussen lopen) en ze onthouden veel, om maar een stom voorbeeld te noemen: als ik hinnik krijg ik een snoepje en als ik met mn been tegen de deur sla krijg ik ook aandacht (met andere woorden als ik maar lang genoeg sta te k*tten komen ze vanzelf wel kijken) en gek dat ze ook altijd precies weten wie hun altijd eten komt geven Gestoord
het is inderdaad ook leuk om te horen dat iedereen Zwartje zo goed kent.. Lips are sealed

maar veer, zonder gekheid, ik ben blij voor je dat tie in ieder geval weer thuis is Haha!

nu maar weer afwachten verder en ondertussen lekker aan de wandel... Ach gut

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:56

jeetje wat een nare ervaring zeg hoop dat alles op hun pootjes terecht komt

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:31

en dan nog wat, Zwartje was helemaal niet bang om de trailer op te gaan, ze ging gewoon voor de laatklep staan en om zich heen staan kijken zovan ik sta hier wel prima en we hebben haar stapje voor stapje met een wortel voor dr neus de trailer ingekregen en niks geen geweld gebruikt ofzo Bloos!

en tuurlijk mag je je mening geven denk alleen wel even na voordat je wat zegt Frusty

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:11

Zo "chanteer" ik Oakland ook wel eens, maar die is trailerrijden "gewend", hoewel hij er zelden vanaf de eerste keer inloopt. Hij is ook niet bang, heeft ook nooit vlot geladen, soms wel soms niet. Oak heeft gewoon een sterke eigenwil, en als hij niet gaat dan gaat hij niet. Laatst stond hij op stal al helemaal klaar, ik clip de leadrope vast, en begin voor zijn neus zijn "snoepje" op te eten (appeltje) ik wandel rustig naar buiten, terwijl ik de appel beetje bij beetje opeet, ik hou wel wat over voor als hij er opstaat. Ik loop al etend de trailer op en hij volgt me warempel haast dravend de trailer in. Eens in de trailer krijgt hij de appel meteen en sluiten we verder af. Bij Oak helpt dit goed, maar bij menig paard wss niet. Maar misschien kun je na de sessies van Vlasblom dit ook eens proberen. Maar ik kan me voorstellen dat hier ook negatieve kanten aanzitten, bijvoorbeeld dat je maar 1 hand kunt gebruiken om hem op te laden, als je paard trekt (wat oak nooit doet, die bijft gewoon staan) dan moet je de reactie hebben om meteen de appel los te laten en je 2e hand te gebruiken.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:42

Fijn dat je paard weer thuis is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:08

wat een onzin wordt hier verkondigd!

Ik rij 30.000 !!! KM per jaar met paarden achter de auto, 9 van de 10 lopen te trutten met laden of lossen en sommige zelfs beiden.......

IK vind het enger als het stil is achterin.

Ik stop niet, zeker niet om "even te kijken" ... Ik stop pas als ik een veilige plaats heb om te stoppen, zou ik denken dat het nodig zou zijn.

je hebt er nou eenmaal verbouwers bij, die doen niks anders dan constant trappen, verstappen, gassage, en bokken in de trailer....... geeft herrie alom, maar geen reden tot paniek. Als zo een paard ineens stil is, dan wordt het tijd om een veilige plaats op te zoeken.....

je hebt ook hele stille paarden op de trailer, gaan die ineens hotsenbotsen, dan wordt het ook tijd om even een veilig plekje op te zoeken.......

Maar in de regel ga ik echt niet stoppen voor wat gestommel hoor.

TS, fijn dat het goed gaat joh!! en wat een geluk dat je zo dicht bij Bodegraven zat!! Laat je niet gekmaken Lachen

sterkte en beterschap voor jullie!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:18

Helemaal gelijk Kim! Stoppen is echt niet iets wat je elke keer kunt doen...

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:18

Fijn dat je paard weer thuis gekomen is na dit vreselijke avontuur.
Succes met het herstel!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 07:50

rakni schreef:
Needje schreef:

Ben ik het niet mee eens. Paarden onthouden heel goed. Als je een keer stopt omdat t paard niet wilt, zullen ze de volgende keer net zo hard staken.

Ik zou mijn paard er dan ook niet uithalen als er niets is. En dan check je toch of het veilig is.

Ik had het over het laden zelf daar. Niet als ze er al op staan.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 08:42

Wat een verhaal!!!
Ikzelf heb ook een nare ervaring gehad met de trailer. Mijn paard is om een of andere onverklaarbare reden op haar rug terechtgekomen in de trailer. We reden lekker relaxed naar wedstrijd en op een gegeven moment een onwijs gestommel. Ook gestopt aan de kant van de weg. Doodeng naast al die auto's. Paardje heeft zelf op kunnen staan (smalle anderhalf paards-trailer). Helaas heeft ze een flinke verwonding in haar kootholte opgelopen door het opstaan en is daarbij een ader gescheurd. Been afgebonden en met spoed richting Utrecht. Daar heeft ze 3 weken moeten blijven. Wat een pech! Mijn paard is gewoon de trailer weer ingegaan daarna. Onvoorstelbaar. Bij mij heeft het wel even geduurd voordat ik weer relaxed met de trailer op pad kon. Mijn paardje heeft er verder niks aan overgehouden. Ik wens je heel veel sterkte met je paardje en kan me heel goed in je verplaatsen hoe je je voelt. Duimen dat je paardje weer snel in orde is.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:11

Wat een verhaal! Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je paardje gaat, weet je al wat meer over de rug en haar benen en mond etc.? Ben je nog steeds aan het wandelen met haar en gaat dat lekker?
Hoe gaat het met jouzelf? Begin je weer een beetje bij te komen van de schrik??
Ga jezelf in ieder geval geen verwijten maken want daar heb je helemaal niks aan natuurlijk en wordt Zwartje ook niet beter van (en jijzelf ook niet).
Of je had moeten stoppen of niet zal altijd een onbeantwoorde vraag blijven, niemand van ons was er bij dus kunnen we ook niet oordelen wat jij verstaat onder wat stommelen, hoe jouw paardje zich normaal gedraagd etc. Ik ben er van overtuigd dat je gedaan heb wat jou het beste leek in de situatie en helaas heb je niet kunnen voorzien wat er zou gebeuren.. Het heet niet voor niks een ongeluk!! Als reactie daarna besluit je om hulp in te schakelen om het trailerprobleem op te lossen, dat vind ik dus super en daaruit blijkt ook wel dat je echt het beste voor heb met je paardje.

Heel veel sterkte voor jou en je paardje en neem lekker de tijd om hier samen bovenop te komen.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 15:14

Mel.. Thnx, ben echt blij dat je erbij was.. Moet er niet aan denken dat ik daar alleen met paps was! Knipoog

KiWiKo thnx, haha probeer me niet gek te laten maken Knipoog beetje gestresst met kort lontje.. Vermoeiende reacties, maar goed.. Ben dus niet de enige die niet om de 10 min gaan kijken!

Merel_Claire jeetje, die van jou is er ook nog mooi afgekomen.. Gelukkig heeft ze niks blijvends eraan overgehouden.. Verbazend trouwens dat er zoveel ongelukken in de trailer gebeuren!

Nikitah86 het is nu even afwachten.. Haar mond hangt nog steeds (alleen de onderlip) vooral met stappen een vreemd gezicht.. ze loopt kreupel en heeft flinke spierpijn. Over 4/5 weken weten ze meer over nek&rug! Maar je hebt helemaal gelijk in wat je zegt dankje.. Het was een ongeluk en in deze situatie dachten wij goed te handelen.. Een menselijke fout misschien.. We proberen er iig alles aan te doen het op te lossen.. Ookal zien sommige mensen er alleen het negatieve van in! Knipoog

Daarbij is het overigens niet zo dat ik geen negatieve reacties kan hebben. Het is alleen een beetje nutteloos om te zeggen 'wat we hadden moeten doen' dat weten we inmiddels namelijk dondersgoed.. Negatieve reacties vind ik prima, als ze maar een beetje normaal geformuleerd worden.. Ben ook maar een mens! Knipoog en gek of niet, heb het beste met mn beestje voor..

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:47

Mork schreef:
Geen haar op mijn hoofd die met een trailer langs de snelweg gaat staan! En dan? Paard is super opgefokt? Moet er niet aan denken met al die razende auto's die voorbij scheuren!
Als ik het niet zou vertrouwen zou ik bij de eerste de beste mogelijkheid stoppen om idd te checken maar niet de trailer open te maken.Maar dat zou ik doen.

Ik hoop voor de TS dat Zwartje goed hersteld van haar avontuur! Petra is een goeie! Die kan jou en je paard begeleiden en binnen een bepaalde tijd kunnen jullie samen weer met een goed gevoel op pad!!!!!

Dat was mijn eerste gedacht ook altijd. Totdat je het zelf een keer meemaakt en je op dat moment niet anders kan, omdat de trailer niet meer meekomt achter de auto. Je wilt niet weten hoe de trailer heen en weer gaat als een paard omligt. Gelukkig (voor zover je dat nog gelukkig kunt noemen) stonden wij aan een ringweg en niet aan een snelweg.

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:50

hopen dat ze er snel weer bovenop komt sterkte!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:28

double, met je eens hoor! Bij een beetje gestommel ga ik niet kijken. Ik wens je succes met je revaliderende paard! Hoop dat het allemaal goed met je paardje komt. I rest my case verder.

Groetjes Anne