Achterhoekse Paardendagen Zelhem 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:25

lala het duurt nog zo lang alleen..

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:32

Nee hoor, over een maandje is het alweer geweest...
Om voor je het weet! En helaas ook voorbij!

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:03

Da's waar Shanna!

Karin

Re: Achterhoekse Paardendagen Zelhem 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:28

Zelhem ligt in de bufferzone van de varkenspest:

Ministerie van LNV schreef:

Minister Veerman stelt bufferzone tegen varkenspest in

11-05-2006 - Minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) heeft vandaag besloten in verband met het vóórkomen van klassieke varkenspest (KVP) in Duitsland een bufferzone in te stellen waarvoor beperkende maatregelen gelden. De maatregelen in de bufferzone moeten er voor zorgen dat eventueel aanwezig virus snel wordt ontdekt.
De grens van de bufferzone wordt gevormd door de A1 vanaf de Duitse grens, de IJssel, het Pannerdens Kanaal en de Rijn tot aan de Duitse grens. Al eerder heeft Veerman in de buurt van Winterswijk een toezichtgebied ingesteld.

In het buffergebied gelden beperkende maatregelen. Zo mogen slachtvarkens alleen één op één (direct van het bedrijf) naar het slachthuis nadat de dieren klinisch door een dierenarts zijn onderzocht. Voor fokdieren en biggen geldt dat zij alleen één-op-één naar een ander bedrijf mogen worden vervoerd als ze klinisch zijn onderzocht. Voor transport van fokdieren en biggen naar een bedrijf buiten het buffergebied geldt dat aanvullend serologisch onderzoek moet worden uitgevoerd. In alle gevallen moet het vervoermiddel na elke lossing op een erkende wasplaats worden gereinigd. Voor alle andere dieren dan varkens gelden geen beperkingen in het buffergebied.
Bedrijven met zowel varkens als andere dieren mogen andere dieren pas afvoeren naar buiten het buffergebied als ze bij vertrek van het bedrijf van laden aan bepaalde reinigingsvoorschriften hebben voldaan.

Verder gelden beperkingen voor dierenartsen en andere dienstverleners die in varkensstallen komen, voor het varkensvoer en de mestaanwending. Dierenartsen en andere dienstverleners die in het buffergebied werken mogen alleen diensten buiten het gebied verrichten als ze drie dagen niet op een bedrijf met varkens zijn geweest. Mest in de bufferzone mag niet naar een plaats buiten de bufferzone getransporteerd en moet binnen de zone geïnjecteerd worden. Ook is het verboden veevoeder voor varkens af te leveren buiten het buffergebied als er ook binnen het buffergebied bedrijven met varkens zijn aangedaan, tenzij er drie dagen geen vervoer is geweest naar een bedrijf met varkens; ook gelden aanvullende voorschriften voor reiniging en ontsmetting..

De Algemene Inspectiedienst (AID) voert permanent in het toezichtgebied én in het buffergebied weg- en grenscontroles uit. Sinds afgelopen dinsdag heeft de AID al meerdere malen moeten optreden. Er zijn vier veewagens aangehouden die door het toezichtgebied reden. De lege veewagens waren afkomstig uit Duitsland en zijn op last van de AID op een dichtbijgelegen locatie gestald. Ook zijn er tientallen transporten aangehouden bij de grens en teruggestuurd naar Duitsland.

Voor meer informatie, de omschrijving van de buffer en de volledige regeling zie: www.minlnv.nl/varkenspest

(Nog) geen beperkingen voor paarden, maar hoe de situatie zal zijn rond de tijd van de Achterhoekse Paardendagen (weekend van 3 juni) weet natuurlijk niemand.

Wil je op de hoogte blijven, neem dan een emailabonnement op de persberichten van het ministerie van LNV: http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pag ... _id=125095

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:07

Ojee, Zelhem ook al?
De wedstrijd in Winterswijk volgende week ook.
Nou, als Zelhem niet door gaat, MOOI wel dat ik dan op vakantie ga.
Denk ik, hahaha.

Maar zou toch wel mooi zijn als t gewoon doorgaat...
Het is ook wat elke keer zeg.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:52

Och jah.. grote kans.. hopen dat het zich niet verder verspreid..

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:41

Jeetje zeg.

KazimirOrryS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:15

Hey ik zie dit topic nu pas!

Naja misschien moet ik dan ook maar vaker op Bokt komen! Ik ga namelijk ook naar Zelhem en start in het Z2. Gezellig zo met z'n allen!
Wat ik van Zelhem weet is dat het een heel mooi concours is, heb er een paar jaar geleden gereden met een ander paard, dus misschien is het veranderd maar dat zal wel niet !

Verder heb ik niet helemaal alles doorgelezen in het topic dus is er als iets afgesproken om bij elkaar te gaan kijken enzo? Naja daarvoor hebben we ook starttijden nodig natuurlijk! Slim zeg.....

En als laatste is er een fotograaf aanwezig in dit topic?? Ik zou het namelijk erg leuk vinden als iemand foto's van mij wil maken!

(en nou maar hopen dat het doorgaat!!)

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:15

En ik heb er nog wel zo''n zin in ! Echt hopen dat het gewoon doorgaat. Het is immers nog maar drie weken. In Zelhem zit zoveel geld qua organisatie dat gaan ze niet zomaar aflassen, het is immers geen buurtwedstrijdje

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:24

Daar heeft de organisatie van de APD helaas zeer weinig over te zeggen. Als er in die regio vanuit de overheid een vervoersverbod voor paarden wordt ingesteld, dan houdt het gewoon op, zowel voor een evenement als de APD (waar zoveel geld qua organisatie in zit) als voor 'buurtwedstrijdjes'. Daarin wordt dan echt geen onderscheid gemaakt: een vervoersverbod is een vervoersverbod.

Maar goed, laten we hopen dat het zover niet komt.

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:28

Wat was de site van apd???

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:19

Maaike14 schreef:
Wat was de site van apd???

www.apdplaza.nl

Hoop wel heel erg dat het doorgaat hoar!

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:44

Mijn motto is het komt allemaal goed

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:26

Daar ga ik in mee Michelle

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:30

En ik ook!

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:00

Ik wil ook meedoen aan de endurance op de APD, in de klasse 1.
Hoop dat alles doorgaat want kan maar paar wedstrijdes per jaar rijden... We zullen zien!

LisaMS

Re: Achterhoekse Paardendagen Zelhem 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:19

heey
Ik ga ook naar zelhem,
waar en hoelaat houden julie de meeting??

XX

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:28

Volgens mij is er nog geen meeting afgesproken?

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:57

En als die er is, meld ik me bij deze

KazimirOrryS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:02

Ik meld me ook dan! En nog een keer de vraag:

Wil er iemand FOTO'S van mij maken??

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:14

Vrijdag over 2 weken ga ik naar mijn logeeradres Dus nog 2 weken en 2 dagen! En ik moet nog 7 dagen werken! Jeetje wat gaat dat aftellen toch langzaam

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:08

Het is al bijna! Hoop wel dat het een beetje mooi weer is dan!

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:12

Ja idd... maatregelen ivm varkenspest zijn gelukkig versoepeld!

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:42

Ja nu moet alleen het weer nog mee gaan werken. Maar ja vorig jaar was het ook bagger 2 weken van tevoren en uiteindelijk is de bodem super gebleven! Dus ik hoop het beste

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:39

Komt allemaal goed vind ik