mijn supermooie nieuwe paard!!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx93

Re: mijn supermooie nieuwe paard!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:54

hey! mooi paard hoor! het is niet zo'n slanke pony, zoals de arabieren, maar dat vind ik juis harstikke mooi! ik hoop voor je dat hij goedgekeurd word.

groetjes elena

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:46

Elena schreef:
hey! mooi paard hoor! het is niet zo'n slanke pony, zoals de arabieren, maar dat vind ik juis harstikke mooi! ik hoop voor je dat hij goedgekeurd word.

groetjes elena

less even een paar pagina's terug
paard is afgekeurd }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:11

Wat beteft het TS, ze zegt dat het een paard is wat in een bepaalde gunstige prijsklasse zit, en dat ze een ander paard niet kan verooloven.

Waarom maak je je dan zo druk om een keuring? (Mss stomme vraag hoor maar dta vraag ik me gewoon af) of is het tóch wl een kostbaar paard?

Zelf heb ik ooit een arabier in een lage prijsklasse gekocht, was licht afgekeurd op een rechterachterbeen wat iets zou trekken. Ik heb er toch heel veel plezier mee mogen beleven. (Heb haar verkocht om hele ander redenen maar dat ter zijde)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:10

vuurpijl schreef:
Janneke, het is toch niet helemaal eerlijk wat je nu aan het doen bent. Een paard met foto uit een advertentie met naam en toenaam zo plaatsen dat het afgekeurd is. Als er gevraagd wordt om meer info geef je die niet. Je vergeet er tevens bij te zetten dat het paard nog 2 keuringsrapporten heeft waar hij wel is goedgekeurd. Misschien krijgt iedereen nu een verkeerd beeld van het paard. Het paard is licht kramperig linksachter bij het opstarten uit de box en wordt daar bij andere klinieken zeker niet op afgekeurd. Je zou contact opnemen met de dierenarts die hem gekeurd heeft. Doe dat eerst voordat je dit soort negatieve informatie op het internet plaatst.

Licht kramperig lijkt me nog wat anders dan een neurologische afwijking zoals dat, volgens de TS, met de laatste keuring naar boven kwam. Kramperigheid kan sowieso een belemmering in de sport betekenen.

Ik zou er iig een paard voor laten staan .

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:38

Krampentrekkers krijgen voor dressuur altijd een negatief aankoopadvies bij keuringen...

vuurpijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:23

Je hebt kramptrekkers en kramptrekkers. 1 pasje of af en toe is wat anders dan een paard die het constant zou doen, ook onder het zadel. Ik weet trouwens genoeg paarden die op hoog niveau in de sport meedraaien (zelfs op Grand Prix niveau) die echt kramptrekkers zijn dus het wil niet altijd zeggen dat deze paarden niet geschikt zijn voor de sport. Dat je een paard ervoor laat staan is eigen keuze maar 2 keuringsrapporten waarbij het paard geschikt wordt bevonden als sportpaard en 1 rapport waarbij hij wordt afgekeurd zegt ook al iets. Als het ernstig zou zijn dan zou hij 3x afgekeurd zijn en hieruit blijkt ook alweer dat de meningen erover verdeeld zijn zelfs bij dierenartsen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:45

Nu ik de foto nogmaals zit te bekijken, komt dit paard me toch echt heel erg bekend voor. En volgens mij is het het paard waar ik met een vriendin van mij voor ben wezen kijken. Alleen toen liep hij kreupel met zijn rechter achterbeen. Toen heeft het meisje van die stal hem nog wel even gelongeerd, maar hoe langer hij liep in de hoop dat het beter zou worden, dat mocht niet baten.

We hebben toen gezegd dat ze ons terug mochten bellen om te zeggen hoe het verder af zou lopen, maar we zijn nooit meer gebeld .

Echt heel erg jammer dat het niet doorgaat meis...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:57

vuurpijl schreef:
Je hebt kramptrekkers en kramptrekkers. 1 pasje of af en toe is wat anders dan een paard die het constant zou doen, ook onder het zadel. Ik weet trouwens genoeg paarden die op hoog niveau in de sport meedraaien (zelfs op Grand Prix niveau) die echt kramptrekkers zijn dus het wil niet altijd zeggen dat deze paarden niet geschikt zijn voor de sport. Dat je een paard ervoor laat staan is eigen keuze maar 2 keuringsrapporten waarbij het paard geschikt wordt bevonden als sportpaard en 1 rapport waarbij hij wordt afgekeurd zegt ook al iets. Als het ernstig zou zijn dan zou hij 3x afgekeurd zijn en hieruit blijkt ook alweer dat de meningen erover verdeeld zijn zelfs bij dierenartsen.

Bij dit dier is al 2! keer geconstateerd dat het een neurologische afwijking is, dus niet slechts een hanetred

themi schreef:
Bij de klinische keuring kwam ook het zelfde aan het licht.Niet goed in de achterhand, coordinatie problemen vanuit het ruggemerg! Het advies van de dierenarts NIET AAN .

Is het jouw paard puurpijl?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:10

Samsam schreef:
vuurpijl schreef:

Bij dit dier is al 2! keer geconstateerd dat het een neurologische afwijking is, dus niet slechts een hanetred

themi schreef:
Bij de klinische keuring kwam ook het zelfde aan het licht.Niet goed in de achterhand, coordinatie problemen vanuit het ruggemerg! Het advies van de dierenarts NIET AAN .

Is het jouw paard puurpijl?

dacht ik idd ook al aan

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:52

vuurpijl schreef:

enig belang bij verkoop zeker??

NaDiNeLoVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:31

mooi paard man!! moet je trots op zijn!!, ferro nog wel.. pfoe
maar ik vind ufonis wel een leuke naam,, lekker luxe

NaDiNeLoVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:46

ow sorry.. had niet gezien dat ie afgekeurd was.. hadk niet gedacht van zoon mooi beestje..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:59

Weer een typisch geval van "van een mooi bord kan je niet eten". Erg jammer ja. Maar aan t exterieur kan je helaas niet altijd zien dat er van binnen iets niet goed zit.

An0ukJeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:06

wat jammer dat het paardje is afgekeurd , had ik niej gedacht!
ga je nog op zoek naar een ander paard?

In_Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:12

Ah jammer dat ie is afgekeurt het was egt een mooi paardje maarjah.
Heb je al iets op het oog??

Groetjes

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:41

ditr gebbeurt ook zoveel volgens mij; een mooi paard of een paard opknappen, en dan duur verkopen.. echt heel naar..

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:54

vuurpijl schreef:
Het paard is licht kramperig linksachter bij het opstarten uit de box en wordt daar bij andere klinieken zeker niet op afgekeurd.

Ik heb het topic gevolgd en wilde niet reageren, maar dit gaat te ver.

Wat voor klinieken zijn dat, waar hij ggk zal worden? Klinieken waar blinde veeartsen werken ofzo?

Een krampentrekker wordt als dressuurpaard zeker afgekeurd (nou ja, afgekeurd bestaat niet meer, maar er wordt wel een zeer negatief advies gegeven).
ALS het al alleen maar krampentrekken is

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:23

Hanetred alleen keuren ze hem niet op af, indien het bekend is bij de kopende partij.Neurologische afwijking wel .