groetjes elena
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Elena schreef:hey! mooi paard hoor! het is niet zo'n slanke pony, zoals de arabieren, maar dat vind ik juis harstikke mooi! ik hoop voor je dat hij goedgekeurd word.
groetjes elena
vuurpijl schreef:Janneke, het is toch niet helemaal eerlijk wat je nu aan het doen bent. Een paard met foto uit een advertentie met naam en toenaam zo plaatsen dat het afgekeurd is. Als er gevraagd wordt om meer info geef je die niet. Je vergeet er tevens bij te zetten dat het paard nog 2 keuringsrapporten heeft waar hij wel is goedgekeurd. Misschien krijgt iedereen nu een verkeerd beeld van het paard. Het paard is licht kramperig linksachter bij het opstarten uit de box en wordt daar bij andere klinieken zeker niet op afgekeurd. Je zou contact opnemen met de dierenarts die hem gekeurd heeft. Doe dat eerst voordat je dit soort negatieve informatie op het internet plaatst.
.
.vuurpijl schreef:Je hebt kramptrekkers en kramptrekkers. 1 pasje of af en toe is wat anders dan een paard die het constant zou doen, ook onder het zadel. Ik weet trouwens genoeg paarden die op hoog niveau in de sport meedraaien (zelfs op Grand Prix niveau) die echt kramptrekkers zijn dus het wil niet altijd zeggen dat deze paarden niet geschikt zijn voor de sport. Dat je een paard ervoor laat staan is eigen keuze maar 2 keuringsrapporten waarbij het paard geschikt wordt bevonden als sportpaard en 1 rapport waarbij hij wordt afgekeurd zegt ook al iets. Als het ernstig zou zijn dan zou hij 3x afgekeurd zijn en hieruit blijkt ook alweer dat de meningen erover verdeeld zijn zelfs bij dierenartsen.
themi schreef:Bij de klinische keuring kwam ook het zelfde aan het licht.Niet goed in de achterhand, coordinatie problemen vanuit het ruggemerg! Het advies van de dierenarts NIET AAN .
Samsam schreef:vuurpijl schreef:Je hebt kramptrekkers en kramptrekkers. 1 pasje of af en toe is wat anders dan een paard die het constant zou doen, ook onder het zadel. Ik weet trouwens genoeg paarden die op hoog niveau in de sport meedraaien (zelfs op Grand Prix niveau) die echt kramptrekkers zijn dus het wil niet altijd zeggen dat deze paarden niet geschikt zijn voor de sport. Dat je een paard ervoor laat staan is eigen keuze maar 2 keuringsrapporten waarbij het paard geschikt wordt bevonden als sportpaard en 1 rapport waarbij hij wordt afgekeurd zegt ook al iets. Als het ernstig zou zijn dan zou hij 3x afgekeurd zijn en hieruit blijkt ook alweer dat de meningen erover verdeeld zijn zelfs bij dierenartsen.
Bij dit dier is al 2! keer geconstateerd dat het een neurologische afwijking is, dus niet slechts een hanetredthemi schreef:Bij de klinische keuring kwam ook het zelfde aan het licht.Niet goed in de achterhand, coordinatie problemen vanuit het ruggemerg! Het advies van de dierenarts NIET AAN .
Is het jouw paard puurpijl?

vuurpijl schreef:Je hebt kramptrekkers en kramptrekkers. 1 pasje of af en toe is wat anders dan een paard die het constant zou doen, ook onder het zadel. Ik weet trouwens genoeg paarden die op hoog niveau in de sport meedraaien (zelfs op Grand Prix niveau) die echt kramptrekkers zijn dus het wil niet altijd zeggen dat deze paarden niet geschikt zijn voor de sport. Dat je een paard ervoor laat staan is eigen keuze maar 2 keuringsrapporten waarbij het paard geschikt wordt bevonden als sportpaard en 1 rapport waarbij hij wordt afgekeurd zegt ook al iets. Als het ernstig zou zijn dan zou hij 3x afgekeurd zijn en hieruit blijkt ook alweer dat de meningen erover verdeeld zijn zelfs bij dierenartsen.
, had ik niej gedacht!
echt heel naar.. vuurpijl schreef:Het paard is licht kramperig linksachter bij het opstarten uit de box en wordt daar bij andere klinieken zeker niet op afgekeurd.
.