verwaarloosde pony's (mischien schokkende foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:32

ja echt super ik heb meedelijden met die paarden niet met mensen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:34

ik moet bijna janken Verdrietig

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:10

wie doet nou zoiets?? wat voor veulen moet daar uit komen? Als ze niet genoeg eten en goed verzorgt worden dan kan het slecht aflopen..

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 22:51

tjah dat zal dan ook wel de reden zijn geweest dat ik al een paar dode veulens heb zien liggen
maar gelukkig is het nu iets beter maar nog lang niet perfect en dat zal het helaas nooit worden

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:31

Die mensen mogen ze schieten als het aan mij ligt hoor Boos! Huilen Verdrietig Scheve mond

Rosielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:50

Ik denk soms hoe kunne mensen dat bij dieren aandoen he toch of niet echt zielig

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:58

Oké, daar ben ik dan eindelijk!
Ik ben afgelopen zondag mee geweest en alles met eigen ogen gezien.
Leonie heeft gelijk; op dat moment hadden ze het al wel een stuk beter; een groot stuk weiland erbij, en ze staan nu aan het water met een strandje, dus kunnen ze zichzelf voorzien van water.
Maar dat extra weiland, hoe leuk het er zondag nog uitzag, ze staan daar met zo giga-veel paarden; dat gras is zo op...
En verder was er nog duidelijke verwaarlozing te zien. De pony's zagen er allemaal heel leuk uit, en zeker de schattige veulentjes, maar als je beter keek... Het viel me nog mee dat er paardjes tussen zaten wie niet bang voor ons waren, wat meestal het geval is na al dat bloed getap... Maar daarbij konden we dus vaststellen dat naar de hoeven niet werd omgekeken, wonden werd niks aan gedaan, flinke zwellingen op de prikplek kwamen regelmatig voor, tanden waren aan de manier van kauwen te horen ook niet meer helemaal in orde, en de paarden keken gewoon niet gezond uit de ogen. Als de ogen nog in goede staat waren...
Natuurlijk heb ik ook wel veel ergere dingen gezien, maar ik heb ook wel eens situaties gezien waar honderden pony's 'wild' leefden, en het met een beetje verzorging en controle perfect ging, dus is het maar een kleine moeite om af en toe te ontwormen/bekappen. Als je ze toch vast hebt voor het bloed tappen; what's the problem?
Enneh; van die veulentjes; we kwamen de botjes tegen... Ze blijven dus soms liggen tot ze vanzelf weggaan...
De foto's zal ik zo snel mogelijk hierbij zetten. Maar ik zit in de vakantie nu, en aangezien ik normaal alleen op m'n werk internet... Ik doe dus m'n best!

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:22

dit is gewoon te erg voor woorden!!! Je snapt echt niet wat mensen mankeren om zoiets bij dieren te doen Boos! Verdrietig . Hier moet zeker actie in worden vernomen! Dit kan gewoon niet, arme beesies Huilen

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 16:57

"buster" zou je de foto's mischien naar mij kunnen mailen dan zet ik ze wel op bokt (hoef jij t niej meer te doen Tong uitsteken Vingers aflikken Pling )

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:04

OMG is het nog steed zo erg Huilen egt niet leuk voor die beestjes!!

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:08

er wordt bloed van ze getapt voor onderzoek tegen de pil. in merrie urine en bloed zit een bepaalde stof die vroeger gebruikt werd in de pil. deze stof maken vrouwen ook aan wat ongesteldheid veroorzaakt. veel mee te onderzoeken dus!

maar het blijft heeeel zielig!

ze kijken ook allemaal zo lief!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:27

Haha; is voor mij hetzelfde; mailen of uploaden... Tong uitsteken
Maar ik heb ze nu 'uploadklaar' bij me; verkleind enzo... Dus ga er nu mee bezig!
Tot zo met de foto's Cheese!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:03

Voornamelijk leuke foto's dit keer, op eentje na, dat zijn de botjes, dus mensen met een zwakke maag... Je bent gewaarschuwd (ach valt wel mee hoor, maar toch)

Dit was de eerste leuke wie we tegenkwamen; hoogdrachtige bonte merrie

Afbeelding

Hier de pony's op het nieuwe stukje langs het water

Afbeelding

Mega-leuk veulentje; appal achter welsh moeder aan

Afbeelding

Leonie maakt vriendjes

Afbeelding

Tja, dit was dus nog niet eens de ergste, want die waren er al tussenuit...

Afbeelding

Maar er zijn ook prachtige foto's te maken daar!
Al was het wel zo, ze gingen zo rennen omdat er een bootje door het water kwam... De hele kudde in paniek; lekker dan, met dat prikkeldraad overal door de wei. Ik heb ook zelf gezien hoe makkelijk ze daar overheen springen, en dat kan natuurlijk heel makkelijk misgaan...

Afbeelding

Hier dan ehm... Nou ja, 't was een veulentje...

Afbeelding

Lekker een goed stijl en diep slootje door, uitgedroogd dan wel. Maar vaag op de achtergrond is nog wat van het loshangende (prikkel)draad te zien, en ook links van die schimmel nog een voormalig (waarchijnlijk in de sloot gedumpt) veulentje

Afbeelding

Deze ogen zijn normaal daar, niet helemaal gezond...

Afbeelding

Echt zo'n leuk manegepaard koppie

Afbeelding

En tot slot; achter een houtgeval kwamen we nog een leuk veulentje tegen

Afbeelding

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 21:16

hahah waarom sta ik er zo vaak op???
maar t is in iedergeval beter geworden
en er lopen zulke leuke dieren tussen dus als iemand een leuke wehls wil ga dan alsjeblieft bij een bloedtapperij kijken

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:29

stalbles schreef:
hahah waarom sta ik er zo vaak op???
maar t is in iedergeval beter geworden
en er lopen zulke leuke dieren tussen dus als iemand een leuke wehls wil ga dan alsjeblieft bij een bloedtapperij kijken

Tss... twee en een halve keer maar Tong uitsteken
En inderdaad; er lopen echt super-goeie Welshjes bij !!! Onvoorstelbaar...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:57

aaah wat erg die botjes Verdrietig
gelukkig dat de aller ergste er teminste wel uit zijn gehaald!! goed van jullie! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:50

1: Er zijn vast magerdere pony's, maar deze zijn TE mager, en daar gaat het om. alleen maar omdat er mageredere en zieligere ponys bestaan niet de db bellen? kom op zeg!!
2: dode veulens horen weggehaald te worden, die láát je niet liggen. en dan nog geen eens over hoe het zo komt dat er drié dode veulens liggen ?!!
3: De hoeven, dat is niet normaal. en again, er zullen vast ponys zijn met langere en slechtere hoeven, maar dit is niet goed en daar gaat het om.

Bij mij in de buurt was ook een wei met afgekeurde paarden.
Van een handelaar die nix meer voor die beestjes kon krijgen.
Nou en dit was dus zieliger dan met zn allen naar de slacht.
Schurft hadden ze sowieso allemaal, mok ook.
Hoeven waren net zo lang als die op de foto's van die paardjes bij jou.
er stonden twee ezels bij, die zagen er echt niet uit. waren ondervoed, en de een bleef altijd maar bij het hek staan, graasde niet mee met de groep (of alleen).
Ik was toen een meisje van een jaar of 12.
dan vind je dus algauw iets zielig.. maar ik heb de db gebeld, die hadden al meerdere meldingen gehad,en stuurden (nu pas Scheve mond )
een inspecteur. Na een paar dagen fietste ik erlangs, en een ezel was weg. verder waren er bepaalde paarden bekapt.
Ik de db bellen, die hadden de ezel af moet laten maken, zo slecht was hij er aan toe.
dat was dus géén pennymeisjes actie van Roowz Clown
Doegg

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:13

wat gebeurd er eigenlijk met de veulentes als ze bij de moeder weg mogen?
want neem aan dat de merries weer opnieuw gedekt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:17

Die botjes.. Verdrietig

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:58

zielig... maar in ieder geval een stuk voorruit gegaan...

nu ga je pas eens beseffen hoe goed andere paarden het hebben... ik ben nu echt heel anders gaan kijken naar deze wereld....

als ik het geld en de plek had en natuurlijk de toestemming van mijn ouders, had ik er zeker al een paar gekocht, ik bedoel ik heb een zwak hart voor paarden, zoals veel mensen hier......

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:19

ik word hier egt zow kwaad om he. echt verschrikkelijk.
ik zit met kippenvel op mn armen en een brok in mn keel. dit is egt verschrikkelijk

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:29

Mooie foto's. Krijg er wel kippenvel van als ik dit zie. Ik zal zo het topic weer doorlezen zodat ik een beetje op de hoogte ben en geen domme vragen ga stellen. Bloos (Bijvoorbeeld of er al iets van de DB is gehoord).

Afbeelding

Die botten zijn trouwens van een volwassen paard. Ze zijn wel erg groot voor veulenbotten namelijk. Kijk maar naar de lengte van die botten.
Verder is het bot het meest vooraan een wervel thv de schoft, en veulens hebben nog niet zo'n hoge schoft.

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:31

Tis wel iets verbeterd, mja...eigenlijk moeten we met een paar bokkers heel die wei gaan opknappen *LOL*

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:41

Mochten jullie die weide wel in dan?