Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Denise:
Ja maar jij rijdt vast geen hyperflexie? Er zit wel een verschil tussen vasthouden uit angst of flossen denk ik.
Elisa2 schreef:Eerst maar eens zien..ben wel benieuwd een Glamourdale tegen een Dalera en Hermes..
Kijken met welk team Duitsland komt en hoe de USA gaat zijn..het kan nog alle kanten op.
Elisa2 schreef:Een stang teugel hoort los te hangen en alleen in te werken als je echt je hand kantelt. Goed voorbeeld dus wat Dinja geeft. Trens is inderdaad de contact teugel
manubres schreef:[ [url=m/dD5iP4.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/odpMlg.png]Afbeelding[/url] ]
Even als voorbeeld met wat ik bedoel, hoe naar mijn mening een jong paard (in)gereden zou moet worden. Hals naar voor, neus eruit en op eigen benen laten lopen in een mooie takt i.p.v. teugels kort, van voor vast houden en in veel te hoog tempo voorwaarts laten gaan zodat het op de voorhand gaat lopen.
Onder zie je het plaatje wat naar mijn mening de stappen moeten zijn naar verzameling. Tegenwoordig wordt stap 1 vaak overgeslagen en beginnen de meesten met stap 2. Daardoor heeft een paard niet geleerd op eigen benen te lopen en is er vaker sprake van een absolute oprichting ipv relatieve, wat je terug ziet in de GP. Ook zie ik zelden ruiters losrijden met de hals en neus eruit, ze komen het losrijterrein op en gelijk hup paard in de krul.
Veronica2 schreef:c_alsemgeest schreef:Ik gok dat, als ooit de fei regels veranderen, Hermes op trens de baan in zal gaan eigenlijk.
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Het is en blijft natuurlijk wel een dekhengst en dan is een beetje stuurbekrachtiging op momenten best fijn.