Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:superpony schreef:Dat is echt weer zulke grote onzin.
Sympathieke manier van discussiëren![]()
Jij vind het onzin. Ik vind het onzinnig als mensen hun paarden met mok in de blub laten staan. Laten we het daar op houden.
marleen_usar schreef:Wanneer ben je rijk, ik ben rijk en dan bedoel ik dat niet in geld.Maar in geld, wanneer ben je rijk hoeveel heb Je dan?
oji schreef:Ik denk niet dat Babootje vindt dat iedereen die arbeidsongeschikt is maar op een houtje moet bijten, ik denk dat ze bedoeld dat het vreemd is dat je volledig arbeidsongeschikt bent, maar wel kan paardrijden, paarden verzorgen en wedstrijden rijden. En die mening deel ik.
Gini schreef:Babootje schreef:Maar dat geldt toch voor iedereen die in zo'n situatie verzeild raakt? Als ik mn inkomstenbron kwijt raak (om wat voor reden dan ook) dan kan ik ook geen paard meer betalen. Ben ik al blij dat ik mn huis kan betalen.
Ik vind het echt prima dat er een vangnet is voor mensen die zichzelf niet meer kunnen bedruipen, qua huisvesting, eten, kleding etc. Maar luxe hobby's zoals een of meer paarden. Dat soort kosten moeten niet op de samenleving terecht komen (is mijn mening).
Dus een persoon die door een auto-ongeluk een NAH krijgt en daardoor nooit meer kan gaan werken, moet vanaf dat moment tot zijn laatste adem puur in basisbehoeften voorzien worden? Ongeacht wat die was, wat die deed en wat die bijdroeg aan de maatschappij voor dat auto-ongeluk? Van iedere luxe gestript, alleen maar blij zijn met het dak boven zijn hoofd en het eten in zijn maag.
Dilan93 schreef:Volgens mij gaat dit topic ook niet over de discussie of iemand wel of niet kan werken als ie ook een paard kan houden.
De vraag van de TS was of je rijk moet zijn om een paard te kunnen houden. Wat ik opzich best een interessante discussie vind, omdat het begrip rijk voor iedereen anders is
Misschien wel zo netjes als we het ook bij deze discussie houden?