Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:54

Ik heb ook eens het filmpje bekeken omdat dat inderdaad meer zegt dan een foto. Eigenlijk schrok ik ook. Je blijft niet netjes zitten en lijkt helemaal uit balans. Idd je benen zijn erg wiebelig en je handen ook, af en toe zie je dit ook met je teugel verbinding. Ook vind ik Nahs niet helemaal in balans lopen. Dit hoort in mijn ogen in het Z wel veel verbetert te worden dan wat ik nu zie. Ookal scoor je hoog, het blijft een jury sport, wat zij zien zien anderen niet en adersom. Dat wilt niet zeggen dat de tips die hier gegeven onjuist zijn. :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:19

pfff, het ene onderwerp kan niet meer besproken worden, dus gaan we gewoon verder op iets anders, want TS zal en moet weten dat ze niet geschikt is om (Z) te rijden. Tenminste zo komt het commentaar wel over, keer op keer hetzelfde herhalen en het hele internet wordt afgestruint om TS nog verder de grond in te stampen op dingen die maanden zowel niet jaren terug geplaatst zijn.

Ik snap nu wel waarom zo weinig mensen nog een foto plaatsen als ze aan het rijden zijn op bokt.
Als het maar iets afwijkt van het ideale plaatje krijg je zoveel kritiek over je heen dat je het de volgende keer wel laat.
Ik moet hierbij denken aan de amazone die wel keurig aan het ideale plaatje voldeed en vervolgens haar lange haren niet keurig in een staartje had gedaan. Dat kon dus ook niet en pagina's aan commentaar.

Ik zie ook wel eens iets waarvan ik denk dat het anders of beter kan, maar ja, als ik iets doe zijn er vast mensen die dat ook over mij denken. Ieder doet op zijn/haar manier zijn best. Leef en laten leven denk ik dan.
TS valt hier niemand aan en is niet gemeen, waarom die zure reacties dan allemaal?

Mars

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:23

Tussen ‘het ideale plaatje’ en het beeld dat met name in het filmpje naar voren komt zitten toch nog allerlei gradaties? En zeker in de sport streeft men toch naar blijven leren/ontwikkelen?
TS zit op het filmpje wel degelijk haar paard in de weg. En om dat filmpje te vinden hoef je ook het internet niet ‘af te struinen’ ze promoot haar eigen IG toch in haar onderschrift?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 13:25

Maar waarom iets van maaaaaaanden geleden erbij te pakken....?

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:29

Dat vind ik ook Mars.
Ik ben geen goede googelaar maar werd door dit topic wel nieuwsgierig en heb alleen maar de paardennamen ingevoerd.

En ik heb echt geprobeerd mijn berichtje ook aardig te verpakken. Want iemand de grond in praten is niet fijn.
Maar ik heb me verbaasd over het filmpje en dat daar punten mee gereden worden.
Niet alleen door haar gewicht, maar door haar hulpen. De uitvoering van de gevraagde oefeningen. Pak die keertwendigen of dat halthouden en achterwaarts. Dat verdient een 2.
Nergens staan daar oefeningen tegenover die je zo goed zijn dat dat het totaal zo optrekt dat er een 2e plaatst uit voort hoort te komen.
En ja dat staat nu online, dus ja daar geef ik antwoord op.
Maar graag herzie ik die mening in een filmpje van nu, graag zelfs :)
Zou het alleen maar prettig vinden als ik het hier in mis heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:34

ingvdh schreef:
Ik zie ook wel eens iets waarvan ik denk dat het anders of beter kan, maar ja, als ik iets doe zijn er vast mensen die dat ook over mij denken. Ieder doet op zijn/haar manier zijn best.

Maar waarom mogen verbeterpunten niet aangekaart worden? Er zitten hier ook gewoon normale reacties tussen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:35

Peelie schreef:

Ik zou zeggen, laat eens zien hoe je nu rijdt. Dan kunnen wij zien dat je inderdaad enorm vooruit bent gegaan. Wellicht dat dat de sfeer/aard van je topics ook ten goede komt.
Deze sfeer blijft zo omdat mensen die (positieve, opbouwende, beleefd geformuleerde) kritiek geven, niet de indruk krijgen dat je er iets mee doet. Dus als jij laat zien dat het nu super goed gaat, kweek je wellicht wat meer goodwill en hebben wij meer respect voor je dat je je best voor Nash doet. Kun jij gezellig een topic plaatsen zonder te vrezen voor een reltopic.
Just saying.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-18 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:36

Peelie schreef:

Omdat je in je onderschrift vraagt "volg me". En als je iemand volgt, dan doe je dat om een bepaalde ontwikkeling, progressie of iets dergelijks te zien. Je kunt nu toch niet zeggen dat mensen niet mogen reageren op wat je ze zelf vraagt om te bekijken? En nee, kritiek is nooit leuk. Ik vind het knap wat je doet met je paardje, ik kan het niet. Maar tegelijkertijd denk ik ook "dit is niet de manier waarop je moet willen rijden". Je bent een doorzetter, dat blijkt wel uit waar je nu staat. Maar soms is iets willen of goed je best doen niet goed genoeg en moeten andere belangen dan de jouwe zwaarder wegen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:37

Poe hoe een topic met leuke fotos totaal uit de hand kan lopen!

Ik houd me bij de op: prachtig paard met enthousiaste amazone!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:42

Mars schreef:
Tussen ‘het ideale plaatje’ en het beeld dat met name in het filmpje naar voren komt zitten toch nog allerlei gradaties? En zeker in de sport streeft men toch naar blijven leren/ontwikkelen?
TS zit op het filmpje wel degelijk haar paard in de weg. En om dat filmpje te vinden hoef je ook het internet niet ‘af te struinen’ ze promoot haar eigen IG toch in haar onderschrift?

Maar we hebben het over een filmpje van maanden oud en dat was niet het onderwerp van dit topic, daarnaast is dit ITP en niet HAW.

TS zegt nergens dat ze negens scoort op houding en zit en elke keer dubbele winstpunten haalt, dus allerhande "bewijs" erbij halen is niet relevant in mijn ogen.

Anoniem schreef:
Maar waarom mogen verbeterpunten niet aangekaart worden? Er zitten hier ook gewoon normale reacties tussen hoor...

Die zitten er inderdaad tussen, maar inmiddels wel moeilijk te vinden en sneeuwen onder in de negatieve commentaren, zeker als TS niet het gewenste antwoord geeft of iets niet helemaal handig formuleerd.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:47

Maar waarom mag er alleen maar "oehh" en "ahh" worden gezegd? TS zou ook door kunnen vragen op sommige reacties, over hoe andere mensen dit zouden op lossen. Daarnaast is het filmpje maanden oud, leuk, maar het niet stil houden van de benen heeft een oorzaak, en daar mag niet meer over gesproken worden ;) Dus hoe moet je dan in godsnaam nog iets kunnen zeggen behalve "oehh" en "ahh wat mooi". Ik als amazone zou het juist fijn vinden om opbouwende kritiek te krijgen..

Daarnaast heb ik al meerdere goede en nuttige post's voorbij zien komen in dit topic die volkomen worden genegeerd..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:49

Bah. WAt een pestenrij is dit zeg. gadver....

mods reageren van dat er niet meer over dat onderwerp gepsproken mag worden, dus dan zoeken we maar wat anders... bah.. En dan gek vinden dat er steeds minder leuke rijtopic foto's komen.

Je durft bijna niks meer te plaatsen zo. Omdat heel bokt het toch allemaal beter weet... En hun perfect rijden...

Perfect rijden bestaat niet... Iedereen heeft verbeterpunten of dingen wat ze afmoeten leren, en weer opnnieuw moeten leren.. zo zonde van dit topic. Alleen omdat er aantal door drammen.....

denk dat ik ook een topic open. Met als titel: brand mij maar af topic...En dat ik dan foto's plaats en dan eens zie of ik ook zo afgebrand wordt.. Omdat ik zelf weet dat ik ook vele malen verbeterpunten heb. Tips daar heeft de ts wat aan, niet afgebrand te worden...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:50

en wie zegt dat de ts niks doet met de tips die wel gegeven zijn. En is of gaat ze daar mee aan de slag. maar dat heeft alsnog tijd nodig en heb je niet gelijk 123 afgeleerd

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:52

Renee1991 schreef:
Peelie schreef:

Ik zou zeggen, laat eens zien hoe je nu rijdt. Dan kunnen wij zien dat je inderdaad enorm vooruit bent gegaan. Wellicht dat dat de sfeer/aard van je topics ook ten goede komt.
Deze sfeer blijft zo omdat mensen die (positieve, opbouwende, beleefd geformuleerde) kritiek geven, niet de indruk krijgen dat je er iets mee doet. Dus als jij laat zien dat het nu super goed gaat, kweek je wellicht wat meer goodwill en hebben wij meer respect voor je dat je je best voor Nash doet. Kun jij gezellig een topic plaatsen zonder te vrezen voor een reltopic.
Just saying.

Al zou het nu supergoed gaan op een nieuw filmpje, dan wordt er wel iets gezocht waar over gezeken kan worden. Jullie gaan echt niet toegeven dat het er nu best goed uit ziet, geloof ik niks van. Na pagina's iemand afbranden en gewoonweg pesten geloof ik niet dat er ineens leuk commentaar komt na een nieuw filmpje.

Ik zou het jezelf besparen TS! Vind het prachtige foto's van een prachtig paard, trots op zijn!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:52

plutolover schreef:
Bah. WAt een pestenrij is dit zeg. gadver....

mods reageren van dat er niet meer over dat onderwerp gepsproken mag worden, dus dan zoeken we maar wat anders... bah.. En dan gek vinden dat er steeds minder leuke rijtopic foto's komen.

Je durft bijna niks meer te plaatsen zo. Omdat heel bokt het toch allemaal beter weet... En hun perfect rijden...

Perfect rijden bestaat niet... Iedereen heeft verbeterpunten of dingen wat ze afmoeten leren, en weer opnnieuw moeten leren.. zo zonde van dit topic. Alleen omdat er aantal door drammen.....

denk dat ik ook een topic open. Met als titel: brand mij maar af topic...En dat ik dan foto's plaats en dan eens zie of ik ook zo afgebrand wordt.. Omdat ik zelf weet dat ik ook vele malen verbeterpunten heb. Tips daar heeft de ts wat aan, niet afgebrand te worden...

Welnee, je draaft zelf een beetje door. Ik denk dat bijna iedereen hier het knap vindt dat TS haar paard zelf heeft opgeleid en op dit niveau uitbrengt. En daarnaast zijn er opmerkingen over haar gewicht.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:56

enjoymyhorse schreef:
Dat vind ik ook Mars.
Ik ben geen goede googelaar maar werd door dit topic wel nieuwsgierig en heb alleen maar de paardennamen ingevoerd.

En ik heb echt geprobeerd mijn berichtje ook aardig te verpakken. Want iemand de grond in praten is niet fijn.
Maar ik heb me verbaasd over het filmpje en dat daar punten mee gereden worden.
Niet alleen door haar gewicht, maar door haar hulpen. De uitvoering van de gevraagde oefeningen. Pak die keertwendigen of dat halthouden en achterwaarts. Dat verdient een 2.
Nergens staan daar oefeningen tegenover die je zo goed zijn dat dat het totaal zo optrekt dat er een 2e plaatst uit voort hoort te komen.
En ja dat staat nu online, dus ja daar geef ik antwoord op.
Maar graag herzie ik die mening in een filmpje van nu, graag zelfs :)
Zou het alleen maar prettig vinden als ik het hier in mis heb.

Maar dat is toch niet TS haar schuld.
Als de jury dat nou gewoon eens idd punt als een 2 weet je als ruiter ook waar je aan toe bent.

Ik heb gister echt met kromme tenen naar een paar M2 proeven zitten kijken.
Zolang je in de inrijbaan maar flink de sporen erin jast , ff de zweep er over haalt en ff en paar keer aan de teugels rukt is het goed. Dat spoor geprik herhaal je in de proef nog ff en hoppa 2x eerste met dikke winst punten.

Het is dat ik voor een vriendin mee ga om voor te lezen maar anders was dit de laatste keer geweest dat ik op wedstrijd was...gatverdamme.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:58

Ik ben al die tijd een stille meelezer geweest maar nu ga ik toch even reageren...

Bij mij op de opleiding leren we hoe we met feedback om moeten gaan. op feedback hoor je simpelweg: ''dankjewel'' te zeggen. Ik vind dat er in het topic best veel goede feedback gegeven wordt, door simpelweg ''dankjewel'' te zeggen, voorkom je dat bokkers het idee krijgen dat je er niets mee doet of dat je je te goed voelt voor aandachtspuntjes. zelfs kritiek is feedback. Feedback wordt gegeven om te helpen, om te helpen verbeteren. Niemand is perfect, dat weten we allemaal als bokkers, maar we mogen elkaar best (op een vriendelijke manier) helpen. :)

Nogmaals: ik bedoel dit positief. ik ben zelf ook geen fantastische ruiter, maar ik ben blij met feedback zodat ik samen met mijn paard beter kan worden als combinatie. (ookal heb ik geen wedstrijd ambities)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:59

Ff serieus. Er wordt hier steeds over pesten gesproken, wat ik overigens vrij extreem vind. Ik - vooruit, ik praat alleen voor mezelf - heb alleen beschreven wat ik op de foto's zie en dat ik het jammer vind dat TS alles wat gezegd wordt wegwuift, terwijl ze zo super met haar paarden omgaat. Als ik dan vraag of ze misschien beeldmateriaal van nu heeft, kan ik zien dat ze zoals gezegd vooruit is gegaan en dan is het voor mij goed hoor. Ik ga niet liggen muggenziften over andere aspecten.
Ik vind het oprecht jammer dat er hier over cyberpesten gesproken wordt. Dat gaat in mijn ogen heel ver.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:00

Ik krijg de indruk dat sommige Bokkers dat filmpje op hebben gezocht om het eens goed onder een vergrootglas leggen op zoek naar minpunten, zodat ze hun vooroordeel 'zie je wel, amazone is te zwaar' nog eens kunnen onderstrepen - erg kinderachtig.

Ik heb de video ook even opgezocht, weet dat het feitelijk off topic is en een wat ouder filmpje, maar was toch even niuewsgierig geworden. Als je objectief kijkt, zijn er best wel wat verbeterpuntjes te zien op de video, zoals het onrustige onderbeen en een soms wat minder vloeiend teugelcontact, maar dat zijn puur rijtechnische punten.
(Overigens, ik neem aan, TS, dat je nog wel achter deze video staat, ook al is deze enkele maanden oud? Alleen maar mooi als je in de tussentijd nog beter bent gaan rijden, toch?)

Ik ben zelf vanuit mijn achtergrond behoorlijk kritisch op zit en balans, maar ik zie op de video van maart een amazone die in balans zit en vrijwel steeds mee is in de bewegingen. Ja, een stevige amazone en ja, esthetisch zou het beeld mooier zijn met een paar kilo's minder. Maar rijtechnisch speelt dat m.i. geen rol. Ik zie dus, anders dan anderen, geen complete onbalans of een paard dat zichtbaar moeite heeft met het gewicht van de ruiter. Hij beweegt over de rug, en verder beweegt hij als een Haflinger en niet als een moderne warmbloed, dus wat minder lichtvoetig en ruim.
Een onrustige ligging van het onderbeen impliciet relateren aan her gewicht van TS slaat echt nergens op. Ik ken zat slanke ruiters die ook een onrustig onderbeen hebben en de oorzaak daarvan ligt in het blokkeren van het heupgewricht en/of het vastzetten van de knieën tegen het zadel. Of er wordt gewoon te veel been gegeven omdat de een of andere instructeur dat in heeft gepeperd.

Tegenwoordig is het esthetische ideaalbeeld in de dressuur qua combinatie ruiter-paard een mier op een langpootmug. Dat is een uiterste.
Ik zou zeggen, lang leve de variatie. Zo lang een ruiter/amazone het paard op wat voor manier niet in de weg zit, maar juist helpt bij een goed lichaamsgebruik, is het juist mooi dat er een grote verscheidenheid aan combinaties in de dressuurring verschijnt. Dus ook een (bescheiden) maatje meer, mits passend bij het paard en rijtechnisch in orde. Zoals TS met haar Haf.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:05

Ik blijf het toch altijd wel weer een grappig fenomeen vinden op Bokt dat mensen zich geroepen voelen om hun mening te uiten en 'advies' te geven terwijl daar niet eens om gevraagd wordt en het er dan niet mee eens zijn als hier geen gehoor aan gegegeven wordt.

Ik denk dat TS ook wel bewust er van is dat zij niet de slankste is en dat ze geen top ruiter is. Maar is denk dat 90% van de boktruiters dit niet is. Dus dit heeft wat mij betreft en ik denk niet dat ik daarin de enige ben weinig toegevoegde waarde tot dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:08

Askja schreef:
Een onrustige ligging van het onderbeen impliciet relateren aan her gewicht van TS slaat echt nergens op. Ik ken zat slanke ruiters die ook een onrustig onderbeen hebben en de oorzaak daarvan ligt in het blokkeren van het heupgewricht en/of het vastzetten van de knieën tegen het zadel. Of er wordt gewoon te veel been gegeven omdat de een of andere instructeur dat in heeft gepeperd.

Maar dat wordt toch ook nergens gezegd hier? Ik was volgens mij degene die daar over begon, of nou ja, mij viel het op. (Op de foto's dan, het filmpje heb ik niet gezien en ook echt geen zin dat op te zoeken) Maar ik link dat niet aan d'r gewicht, dat heeft niks met onrustig beengebruik te maken.
En het enige wat ik daarover als tip gaf, was die sporen even af doen. Of eigenlijk vroeg ik het, waarom TS dat niet doet. Volgens mij was er niemand die hier een verkeerde opmerking over maakte?

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:16

Wat een power zeg, mooi om te zien <3

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:32

ingvdh schreef:
pfff, het ene onderwerp kan niet meer besproken worden, dus gaan we gewoon verder op iets anders, want TS zal en moet weten dat ze niet geschikt is om (Z) te rijden. Tenminste zo komt het commentaar wel over, keer op keer hetzelfde herhalen en het hele internet wordt afgestruint om TS nog verder de grond in te stampen op dingen die maanden zowel niet jaren terug geplaatst zijn.

Ik snap nu wel waarom zo weinig mensen nog een foto plaatsen als ze aan het rijden zijn op bokt.
Als het maar iets afwijkt van het ideale plaatje krijg je zoveel kritiek over je heen dat je het de volgende keer wel laat.
Ik moet hierbij denken aan de amazone die wel keurig aan het ideale plaatje voldeed en vervolgens haar lange haren niet keurig in een staartje had gedaan. Dat kon dus ook niet en pagina's aan commentaar.

Ik zie ook wel eens iets waarvan ik denk dat het anders of beter kan, maar ja, als ik iets doe zijn er vast mensen die dat ook over mij denken. Ieder doet op zijn/haar manier zijn best. Leef en laten leven denk ik dan.
TS valt hier niemand aan en is niet gemeen, waarom die zure reacties dan allemaal?

Dit inderdaad. Wat een heksenjacht is dit geworden. Heel laag. En vooral omdat iedereeen dit vooral durft omdat het lekker anoniem op het internet gaat.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:36

Dreamer, zie de post van CharmingS hierboven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:39

Verschrikkelijk zeg, hoe bokt is geworden!! Foto's en filmpjes zijn moment opnamens!