Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:36

Kabayo schreef:
Priscilla_90 schreef:
Knap van je TS dat je dit heb bereikt!! Kost allemaal net wat meer moeite als met een kwpn in de ring (voordat ik bokt over me heen krijg, ja ik spreek uit ervaring)

Je optoming met stang en trens vind ik er ook fijn uitzien!
Wel zal ik je een bitfitter aanraden om alles net iets strakker te finetunen en evt een andere onderlegtrens of stang te proberen. Je paard lijk ietsje hangerig. Maargoed kan ook te maken hebben met zijn bui en evt spanning natuurlijk.

Lekker zo doorgaan en blijf genieten !!

Offtopic : grote van de mond van een paard heeft echt niks te maken met de grote/ras/type etc van je pony of paard. Dat is net zo krom als dat je het zal vergelijken met mensen: hoe langer de mens hoe groter de mond?! Dat is toch flauwekul.

Nahja ...
Mn shet past geen maatje 14,5 hoor..en zeker geen 2 :')

Maar dat slaat toch helemaal nergens op. Een shet vergelijken met een haflinger of rijpaard. Dat is bijna letterlijk appels met peren vergelijken.

Zeepsop schreef:
Knap hoor! Ga zo door :D

Dankjewel. Ga ik zeker doen.

Priscilla_90 schreef:
Je kan me een pb sturen, voor mijn paard heb ik toender tijd een stang en trens aan laten meten. Gebeurde erg fijn. Ze geeft je verschillende soorten advies ook

Pb gedaan.

Maaike_Indy

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:40

Ik lees je topics altijd met veel plezier. Leuk stel paarden heb je en het rijden ziet er vriendelijk uit. Succes met de rest van je punten in het Z1!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:43

@Kabayo je kan het ook overdrijven
VB: Mijn tinker heeft maat 13.5 is zelf 1.52cm
Mijn paard gelders kwpnxtuiger is 180 hoog heeft maar 12.5

Nu weer lekker ontopic

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:51

Ik wordt er blij van dat correct gereden oefeningen beloond worden, ongeacht met wat voor paard je rijdt. En tja, een foutje mag echt wel een 3 of 4 krijgen. Ook zeker ongeacht wat voor paard je rijdt. Ik vind het een hele nette prestatie met een haflinger. Lekker door gaan zou ik zeggen, doortrainen en kijken hoever jullie komen gaan!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:54

Maaike_Indy schreef:
Ik lees je topics altijd met veel plezier. Leuk stel paarden heb je en het rijden ziet er vriendelijk uit. Succes met de rest van je punten in het Z1!

Dankjewel!

Suzan_bobar schreef:
Ik wordt er blij van dat correct gereden oefeningen beloond worden, ongeacht met wat voor paard je rijdt. En tja, een foutje mag echt wel een 3 of 4 krijgen. Ook zeker ongeacht wat voor paard je rijdt. Ik vind het een hele nette prestatie met een haflinger. Lekker door gaan zou ik zeggen, doortrainen en kijken hoever jullie komen gaan!

Ben ik het ook mee eens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:05

Peelie schreef:
Ik start ook reguliere wedstrijden en rij daar ook vaak in de prijzen.

Ik merk weinig verschil. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ze op koudbloedwddstrijden strenger zijn.

Oké dank voor je antwoord.
Ik was er benieuwd naar of daar nou veel verschil in zit, omdat je op zo’n wedstrijd toch minder vergelijk heb met hele talentvolle dressuurpaarden, zeker in de hogere klassen.
Maar fijn dat dat niet zo is!

Ik heb zelf een lusitano maar er zijn hier maar weinig barokke wedstrijden in de buurt en het is geen koudbloed, dus nog niet echt kunnen testen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 16:08

Nouvel schreef:
Peelie schreef:
Ik start ook reguliere wedstrijden en rij daar ook vaak in de prijzen.

Ik merk weinig verschil. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ze op koudbloedwddstrijden strenger zijn.

Oké dank voor je antwoord.
Ik was er benieuwd naar of daar nou veel verschil in zit, omdat je op zo’n wedstrijd toch minder vergelijk heb met hele talentvolle dressuurpaarden, zeker in de hogere klassen.
Maar fijn dat dat niet zo is!

Ik heb zelf een lusitano maar er zijn hier maar weinig barokke wedstrijden in de buurt en het is geen koudbloed, dus nog niet echt kunnen testen...

In het M2 heb ik ook menig kwpn er uit gereden. Dus als je geen zuurpruim van een jury hebt die al zucht als je de ring in komt, maar gewoon iemand die objectief weet te beoordelen, dan is er niks aan het handje :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:31

Hi hi, ergens schrijf je "Zeker bij die eerste proef dacht ik echt "holy oliebol... daar gaan we!" Adem inhouden was er niks bij :') Spannend was het zeker."

Precies wat mijn dochter verzuchtte toen ze de 20x60 baan uit kwam "zo , he he, dat zit erop".
Het is toch een dingetje (Ben zelf nooit verder dan de L van Levenslang gekomen.)

Proficiat!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 16:44

rien10 schreef:
Hi hi, ergens schrijf je "Zeker bij die eerste proef dacht ik echt "holy oliebol... daar gaan we!" Adem inhouden was er niks bij :') Spannend was het zeker."

Precies wat mijn dochter verzuchtte toen ze de 20x60 baan uit kwam "zo , he he, dat zit erop".
Het is toch een dingetje (Ben zelf nooit verder dan de L van Levenslang gekomen.)

Proficiat!

Het is ook echt wel een enorm verschil van 20x40 naar 20x60. Zeker als je daar normaal niet in traint.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:57

Cinnepin schreef:
Jester_ schreef:
Tja misschien door dat flatgebouw voor je gezicht te komen maar dat wil niet.

Altijd zeggen mensen nee hij heeft er geen last van, dunne mensen die hupsen is erger. Nee het beide net zo erg. En ja als je aan je paar denkt was je zo niet opgestapt nee. En overal excusus voor verzinnen heb ik een hekel aan, oke het is een paard (en falabella toch ook? Maae dat is dan flauw? maar hij is klein en kan daarom nog steeds niet zoveel dragen. Ookal is het een haflinger. En je stang: je doet er alles aan om hem stil in de mond te hebben en niet aan te raken; waarom heb je hem er dan in vredesnaam inhangen? Voor het plaatje dus?

Maargoed alleen oeh en ah en wauws zijn welkom dus ik zal het erbij laten

Mee eens,,'
Ik vind het ook egoïstisch van ts dat ze op dit paard stapt. Het motto * het is voor mijn plezier * kan ik al helemaal niet uitstaan...en het welzijn van je paard dan?
Ook geeft ts aan meer te geloven in de jury dan de mensen hier. De jury zijn ook mensen die gewoon hun mening geven net als wij, je kan dus beter zeggen * ik geloof liever wat in mijn straatje past *. Je denkt er volgens mij niet eens over om niet op te stappen...

Uh iedereen stapt toch op zijn paard voor zijn plezier?? Niet omdat het paard smeekt om er aub op te gaan zitten :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:01

Peelie schreef:
rien10 schreef:

Proficiat!

Het is ook echt wel een enorm verschil van 20x40 naar 20x60. Zeker als je daar normaal niet in traint.

Haha dat ken ik! Thuis enkel 20x40 inderdaad en dan op wedstrijd opeens 20x60. Wel heb je dan lekker veel meer tijd en ruimte voor je oefeningen. :D

Mars102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:03

Ik vind het super knap!
En wat zijn jullie een leuke combi!
Laat degene met negatief commentaar lekker kletsen, die doen het je waarschijnlijk niet na ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:04

Ik vond die 60 meter uitgestrekte draf ook een beste kluif _O- was wel Ff wennen :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:05

@Amiigo, nou als ik te zwaar werd voor mijn haf, zou ik niet meer opstappen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:12

mirjamalvaro schreef:
Peelie schreef:

Haha dat ken ik! Thuis enkel 20x40 inderdaad en dan op wedstrijd opeens 20x60. Wel heb je dan lekker veel meer tijd en ruimte voor je oefeningen. :D

Meer tijd voor je oefeningen is idd wel fijn. Maar die uitgestrekte draf :+

Amiigo schreef:
Ik vond die 60 meter uitgestrekte draf ook een beste kluif _O- was wel Ff wennen :+

Zeker. Ik heb zomers een 20x60 tot mijn beschikking maar nu niet. Dus dan moet ik naar een andere locatie. Kan wel. Maar zeer regelmatig in 20x60 trainen is er dan niet echt bij.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:19

Peelie schreef:
Bedankt voor de mensen met complimenten.

Verder de mensen met een kritische noot, dat mag natuurlijk. Maar ik vraag me wel af hoe er beoordeeld kan worden op effectief 3 rijfotos. Ik vind het heel erg knap.

Ik blijf het ook bijzonder vinden hoe op deze manier de mening van een jury onderuitgetrokken kan worden door sommige mensen. De jury heeft ons irl gezien... 99% van jullie niet...

Op 3 rijfotos wordt een mening gebaseert en er worden hele verhalen aan vast gekoppeld over hoe mijn paard in de hand zou voelen, zou hangen enz enz...

Mensen die ons wel irl hebben gezien (niet alleen juryleden) zijn wel lovend. Zelfs mensen die ik verder helemaal niet ken. Alleen van naam. Wie heeft er dan meer gelijk? De mensen die ons echt gezien hebben of de mensen op bokt die maar 3 rijfotos zien...

Dit is het laatste wat ik verder over kwijt wil. Ik ben het gezever aardig zat namelijk.

Maar iedereen kan zo op je insta zien hoe je daadwerkelijk rijd en dat vind ik er ook niet zo prettig uit zien...
Over gewicht heb ik niks te zeggen aangezien wij ongeveer het zelfde zijn, maar daarbij rijd ik voorlopig geen paard meer omdat ik het dan alleen voor mezelf zou doen en het paard er niet blij mee maak.
Misschien heeft je paard nu nergens last van maar op langer termijn kan zo eerder artrose ontstaan.
Dit is zeker geen aanval maar gewoon een 'waarschuwing'.
En verder mag je zeker trots zijn op het behalen van het Z1 en die trots wil ik je zeker niet afnemen :) .

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:35

Och wat een gezemel weer over van alles en nog wat :roll:
Is het tegenwoordig op bokt alleen maar hiep hiep hoera in de gloria als iemand z'n paard laag lang rond zonder bit en zonder boom laat lopen?

Ik vind het een topprestatie! Ik weet dat er af en toe nogal gediscrimineerd wordt als je met een koudbloed op concours gaat, dus je hebt wat te compenseren en dat heb je gedaan! Top !
Ook binnen een jaar vind ik erg netjes. Leuke combie, ruig paard en niks aantrekken van die afgunstige reacties.

Commentaar is prima! Maar als de TS er zelf niks mee kan, dan geef je alleen commentaar om je eigen mening te ventileren. En dát vind ik nogal egoïstisch.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:43

romyamb schreef:
Peelie schreef:
Bedankt voor de mensen met complimenten.

Verder de mensen met een kritische noot, dat mag natuurlijk. Maar ik vraag me wel af hoe er beoordeeld kan worden op effectief 3 rijfotos. Ik vind het heel erg knap.

Ik blijf het ook bijzonder vinden hoe op deze manier de mening van een jury onderuitgetrokken kan worden door sommige mensen. De jury heeft ons irl gezien... 99% van jullie niet...

Op 3 rijfotos wordt een mening gebaseert en er worden hele verhalen aan vast gekoppeld over hoe mijn paard in de hand zou voelen, zou hangen enz enz...

Mensen die ons wel irl hebben gezien (niet alleen juryleden) zijn wel lovend. Zelfs mensen die ik verder helemaal niet ken. Alleen van naam. Wie heeft er dan meer gelijk? De mensen die ons echt gezien hebben of de mensen op bokt die maar 3 rijfotos zien...

Dit is het laatste wat ik verder over kwijt wil. Ik ben het gezever aardig zat namelijk.

Maar iedereen kan zo op je insta zien hoe je daadwerkelijk rijd en dat vind ik er ook niet zo prettig uit zien...
Over gewicht heb ik niks te zeggen aangezien wij ongeveer het zelfde zijn, maar daarbij rijd ik voorlopig geen paard meer omdat ik het dan alleen voor mezelf zou doen en het paard er niet blij mee maak.
Misschien heeft je paard nu nergens last van maar op langer termijn kan zo eerder artrose ontstaan.
Dit is zeker geen aanval maar gewoon een 'waarschuwing'.
En verder mag je zeker trots zijn op het behalen van het Z1 en die trots wil ik je zeker niet afnemen :) .

Uhm... huh.... mensen kunnen op mijn insta zien hoe ik daadwerkelijk rij. Dat zijn geen andere foto's dan ik hier nu plaats. Dus die reactie volg ik niet helemaal... en de foto van in tshirt en dunne truitjes zijn van afgelopen zomer en dus al best wel weer een poos terug. Niet echt meer representatief van nu.

Als ik hem 7 dagen in de week helemaal tot het gaatje zou rijden zou ik je helemaal gelijk geven. Maar ik train verstandig en hou rekening met het lijf van de paarden.

leeneliefje schreef:
Och wat een gezemel weer over van alles en nog wat :roll:
Is het tegenwoordig op bokt alleen maar hiep hiep hoera in de gloria als iemand z'n paard laag lang rond zonder bit en zonder boom laat lopen?

Ik vind het een topprestatie! Ik weet dat er af en toe nogal gediscrimineerd wordt als je met een koudbloed op concours gaat, dus je hebt wat te compenseren en dat heb je gedaan! Top !
Ook binnen een jaar vind ik erg netjes. Leuke combie, ruig paard en niks aantrekken van die afgunstige reacties.

Commentaar is prima! Maar als de TS er zelf niks mee kan, dan geef je alleen commentaar om je eigen mening te ventileren. En dát vind ik nogal egoïstisch.

Bedankt voor je reactie.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:02

Cinnepin schreef:

Lieve schat, deze "discussie "is al drie pagina's geleden gelukkig!! afgelopen.

Zoek een hobby. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:03

Een speknek bij een Haflinger is een groot compliment mede omdat een onderhals meer voorkomt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:05

Peelie schreef:
Kabayo schreef:
Nahja ...
Mn shet past geen maatje 14,5 hoor..en zeker geen 2 :')

Maar dat slaat toch helemaal nergens op. Een shet vergelijken met een haflinger of rijpaard. Dat is bijna letterlijk appels met peren vergelijken.

Het was een grapje. Ik was niet serieus :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 18:06

Morganlefay schreef:
Een speknek bij een Haflinger is een groot compliment mede omdat een onderhals meer voorkomt.

Ik ben bang van wel ja. Maar daar heeft Nash echt geen last van.

Vind ik ook geen gezicht trouwens. Zo'n arm bespierde bovenlijn en dan een dikke ondernek er op :+ dan zijn ze vaak ook nog eens heel erg hard in de mond als ze zo'n nek hebben.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:17

RaafSmits schreef:
Cinnepin schreef:

Ik reageer omdat iemand op mij reageerde, dus zo afgelopen was hij niet.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 18:23

Cinnepin schreef:
RaafSmits schreef:

Ik reageer omdat iemand op mij reageerde, dus zo afgelopen was hij niet.

De discussie was anders al tot 2x aan toe in de kiem gesmoord door de MOD met een groene opmerking. Is dat niet voldoende?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:24

De discussie werd anders door mensen die het onzin vinden ook gewoon doorgezet hoor. Dus Cinnepin nu zo aanvallen is erg zwak. Zeker omdat zij inderdaad slechts antwoord gaf op een gestelde vraag.