Zilver en haar beleer proces

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 13:43

Romeo2007 schreef:
Heel slim zonder cap op zon jong dier. Krijg een soort penny gevoel... wat wil je nu precies bewijzen? Als je straks den gat in je hoofd hebt?

Ik wil helemaal niks bewijzen. Ik deel gewoon een leuke foto. Is dat verboden?

Man ik snap wel dat niemand meer een topic durft te openen...

CharmingS schreef:
Romeo2007 schreef:
Heel slim zonder cap op zon jong dier. Krijg een soort penny gevoel... wat wil je nu precies bewijzen? Als je straks den gat in je hoofd hebt?

Dan is dat haar verantwoordelijkheid en niet die van bokt.

Vind dat er ontzettend overdreven gereageerd word.. Wel allemaal willen fokken met dat nieuwe jonge dressuur spul, maar hier wel de TS gaan bekritiseren.. Op hengstenkeuringen lopen ze ook al onder het zadel met 3 jaar.. Die paarden worden al heel wat harder aan het werk gezet als de TS hier doet..

En wat ze al aangeeft dat ze er niet veel mee doet behalve 10 a 15 minuten rijd..
Daarnaast is het HAAR paard en hebben jullie daar niets over te zeggen. Maargoed he, beste stuurlui staan aan wal..

@marit: Jullie mogen daar zeker wel wat van vinden, maar kom op joh het is nu vaak genoeg gezegd.

Dus misschien is het nu tijd om deze discussie gewoon te stoppen..

Ik vind dat je een super knap paard hebt TS, heel veel succes in de toekomst :)

Amen!! Hehe eindelijk iemand snapt het .

Dankjewel!!

En ook bedankt xsensibel!

Mijn meisje komt zaterdag weer thuis <3

Azmay

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:44

Ik vind die foto met die paraplu geweldig, had niet eens gezien dat je geen cap op had en vind dat ook eigen verantwoordelijkheid. Zo vinden sommige mensen het niet verantwoord dat ik bitloos over straat ga, mogen ze vinden.

Ik vind Zilver erg knap en kan me voorstellen dat het heerlijk is met zo'n fijn paard te werken :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:47

Azmay schreef:
Ik vind die foto met die paraplu geweldig, had niet eens gezien dat je geen cap op had en vind dat ook eigen verantwoordelijkheid. Zo vinden sommige mensen het niet verantwoord dat ik bitloos over straat ga, mogen ze vinden.

Ik vind Zilver erg knap en kan me voorstellen dat het heerlijk is met zo'n fijn paard te werken :j

Bitloos is idd ook nog zo een discussiepunt helaas.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:35

Anoniem schreef:
Maar dat ze op de keuring al zo jong onder het zade zijn betekend niet dat ik het ermee eens ben of dat het dan maar normaal is? Dat vind ik ooi verre van normaal, wat TS doet dus ook.

Maar ik bemoei me er verder niet mee, heeft toch geen zin. Maar moest wel even reageren op al die vergelijkingen "ja maar daar doen ze het ook dus dan is het goed". Bullshit.

Dat doe je nu toch ook je er mee bemoeien terwijl het al 10 keer is gezegd en de TS het nu wel weet..

Citaat:
Die paarden worden al heel wat harder aan het werk gezet als de TS hier doet..

Dat heb ik gezegd, niet dat ik het er mee eens ben dat het gebeurd.. Aangezien die paarden iedere dag worden gereden, en die van de TS af en toe een kwartiertje. Daar zit een groot verschil in!

Ik zeg ook niet dat het goed is omdat veel top ruiters het ook doen.. Maar veel hier willen wel fokken met een hengst die al met 2 jaar zadelmak word gemaakt. Dan word het vroeg beleren wel in stand gehouden ja.. En daar word allemaal goed over gesproken..

En de TS die haar jonge paard een paar keer per week 15 min rijd en alles spelenderwijs leert word hier neer gezet als dierenmishandelaar 8 pagina's lang.. Dat vind ik nogal hypocriet!

Uberhaubt op een paardenrug zitten is niet goed, ook niet als ze al 6 of 7 zijn, maar ook dat doen we allemaal.

Dus als we nou eens ophouden met de TS bekritiseren over alles en ook eens allemaal naar ons zelf kijken, want iedereen doet dingen zoals ze dat zelf graag willen..

Verbeter de wereld, begin bij jezelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:17

Ik bemoei me niet met was TS doet. Zal me een worst wezen ;) Haar paard en moet ze lekker zelf weten. Ik ben het er niet mee eens dat paarden zo jong gereden worden nee, maar dat mag toch? Ik zeg verder niks over de TS en haar paard.
Ik reageer op de belachelijke vergelijkingen van "als de een het doet mag ik het ook/is het normaal of goed".

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:41

Want jij hebt natuurlijk braaf gewacht tot je paard 5 was om hem/haar zadelmak te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:43

Er is als 4 jarige voor het eerst opgezeten, verder geen idee. Ik heb d'r pas met 4,5 jaar gekocht.
Is nogal een verschil met 2/3 jaar.
Maar ja, ik zou zeker tot minimaal 4 jaar wachten om een voor het eerst op te stappen.

Maar wat voel jij je aangevallen zeg... Ik zeg het ergens niet mee eens te zijn, so what? Mag men op bokt al geen mening meer hebben? >;) Jou mening is heilig zeker? Djeez, doe is relaxed en voel je niet zo aangevallen...
Ik zeg niks over/tegen TS. Heb nog geen woord gezegd over wat ZIJ doet. Ik had het zelfs alleen over de vergelijking "als de een het doet mag ik het ook", dus in het ALGEMEEN. Niks persoonlijks naar TS. Maar dat lijkt je niet te kunnen lezen.

Met 4 erop stappen vind ik ook prima, 2/3 vind ik gewoon te jong. Das mijn mening en die mag ik gewoon delen. Ik zal er niemand op aankijken als hij/zij het anders doet, dus wat jou probleem is snap ik echt niet... Tel is tot 10, andere meningen dan die van jou bestaat ook ;)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:52

Anoniem schreef:
4,5 ja :j

Maar wat voel jij je aangevallen zeg... Ik zeg het ergens niet mee eens te zijn, so what? Mag men op bokt al geen mening meer hebben? >;) Jou mening is heilig zeker? Djeez, doe is relaxed en voel je niet zo aangevallen...
Ik zeg niks over/tegen TS. Met 4 erop stappen vind ik ook prima, 2/3 vind ik gewoon te jong. Das mijn mening en die mag ik gewoon delen.

De enige die zich aangevallen voelt hier ben jij, ik stel je alleen een vraag :)

Jij mag zeker jouw mening delen, maar heeft dat nog nut als het al 20 x is gezegd? Voegt het dan nog iets toe?

Mijn mening is zeker niet heilig.. Het enige waar ik me een beetje aan irriteer is dat iedereen het altijd zo goed denkt te weten.. En je mag zeker jou mening delen hoor, maar ik volgde dit topic al een tijdje en de TS word hier bijna neer gezet als dierenmishandelaar.. Dus wou daar graag even op reageren.

Sommige mensen zijn gewoon behoorlijk hypocriet en gaan hier iemand de grond in boren, die lekker met haar paardje spelenderwijs bezig is. Maar doen het zelf ook.. Ik doe het trouwens ook, heb genoeg 3 jarige zadelmak gemaakt. Die daarna gewoon weer voor 8 maanden de wei op mochten en als 4 jarige weer opgepakt worden. Of het goed is? Waarschijnlijk niet.. Lijden ze er extra onder? Denk het ook niet.. Zoals ik al zei een paardenrug is niet gemaakt om op te zitten :)

Maargoed, ik ga nu zelf ook off topic, maar ik heb mijn punt gemaakt!

Ohja als je het dan zo graag goed wil doen, had je beter kunnen wachten tot je paard 6/7 was geweest. Met 4 jaar zijn ze ook nog niet uitgegroeid hoor :) Maar he, dat is jou keuze geweest die ik heel erg goed kan begrijpen.. Maar 4 jaar is nog bijna net zo puppy als een 3 jarige :j

Fijne dag verder :D :j :wave:
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 20-03-18 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:53

Maar ik heb niks tegen TS gezegd of over wat ze doet, dus waarom je überhaupt tegen mij begon te praten snap ik al niet :')

Maar ja, ik snap die haast niet en zou zelf zeker tot 4 wachten. Kijk ik TS of wie dan ook daarop aan dat zij het anders doen? Nee. Moeten ze allemaal lekker zelf weten en is not my problem :o

Ehh lezen kan je niet zo te zien :') Ik zeg nergens dat je tot 6/7/8 moet wachten, alleen dat ik 2 echt te jong vind. Thats all, lezeeeen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-18 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:54

Anoniem schreef:
Maar ik heb niks tegen TS gezegd of over wat ze doet, dus waarom je überhaupt tegen mij begon te praten snap ik al niet :')

Maar ja, ik snap die haast niet en zou zelf zeker tot 4 wachten. Kijk ik TS of wie dan ook daarop aan dat zij het anders doen? Nee. Moeten ze allemaal lekker zelf weten en is not my problem :o

Sorry zal het niet meer doen :(:)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:16

Aaah TS ik wil jou paard als model maar waarom woon je nou zover weg haha :P vind hem echt zo gaaf!

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:41

Leuk topic! Ik vind niks mis met de leeftijd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 18:48

R_emkee schreef:
Aaah TS ik wil jou paard als model maar waarom woon je nou zover weg haha :P vind hem echt zo gaaf!

Haar :)) mag altijd hoor! Mocht je eens in de buurt zijn.
Afbeelding

Koosnaamloos schreef:
Leuk topic! Ik vind niks mis met de leeftijd!

Hihi leuk :P

Azmay schreef:

Dankjewel!! Ja ik blijf ook naar die foto kijken. Zo braaf. Het is dat ik haar door en door ken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:51

CharmingS schreef:
Anoniem schreef:
4,5 ja :j

Ik zeg niks over/tegen TS. Met 4 erop stappen vind ik ook prima, 2/3 vind ik gewoon te jong. Das mijn mening en die mag ik gewoon delen.

De enige die zich aangevallen voelt hier ben jij, ik stel je alleen een vraag :)

Jij mag zeker jouw mening delen, maar heeft dat nog nut als het al 20 x is gezegd? Voegt het dan nog iets toe?

Ik wil me verder buiten de 'te jong'-discussie houden, maar wat ik me afvraag (en dit is ook een vraag richting de modjes): waarom mag er dan wel steeds herhaald worden dat het paard zo knap is of dat het er zo goed uit ziet?

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:51

Man man man, als iedereen nou toch eens ophoudt met zo te oordelen omdat het kan, omdat het in een boekje staat, omdat het voor veel paarden geld, omdat je het graag beter wil weten?? zou echt top zijn +:)+

Ik kijk naar de foto’s en zie een paard dat lekker in dr bespiering zit, een kundige ruiter draagt en redelijk wat leuks aanbied. Waarom moet je daar 8 pagina`s over gaan lopen zeiken? Voel je je nu beter?

Zo dat moest ik even kwijt, ik vind jullie een leuke combi TS, volg graag mee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:53

Omdat dat leuk is ;)

Ik ben het er compleet mee eens dat dingen niet tig keer "persoonlijk" naar TS herhaald hoeven te worden, maar ieder heeft recht zijn mening te delen en ook daar ben ik zeker voor.
Maar tis meer de manier waarop sommige het doen die mij stoort :)
...En dat er tig keer gezegd wordt dat het er al 8 pagina's staat vind ik overigens net zo irritant :')

TS, of ik het nou eens bent met wat je doet of niet, chapeau hoe netjes je met de reactie omgaat +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-18 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 18:56

Anoniem schreef:
Omdat dat leuk is ;)

Ik ben het er compleet mee eens dat dingen niet tig keer "persoonlijk" naar TS herhaald hoeven te worden, maar das meer de manier waarop sommige het doen die mij stoort :)
...En dat er tig keer gezegd wordt dat het er al 8 pagina's staat vind ik overigens net zo irritant :')

TS, of ik het nou eens bent met wat je doet of niet, chapea hoe netjes je met de reactie omgaat +:)+

Mee eens. Hoe jij het bracht vond ik zeer netjes en "algemeen". Ik voelde mij niet aangevallen

Achaiah schreef:
Man man man, als iedereen nou toch eens ophoudt met zo te oordelen omdat het kan, omdat het in een boekje staat, omdat het voor veel paarden geld, omdat je het graag beter wil weten?? zou echt top zijn +:)+

Ik kijk naar de foto’s en zie een paard dat lekker in dr bespiering zit, een kundige ruiter draagt en redelijk wat leuks aanbied. Waarom moet je daar 8 pagina`s over gaan lopen zeiken? Voel je je nu beter?

Zo dat moest ik even kwijt, ik vind jullie een leuke combi TS, volg graag mee! :)

Dankje wel! Erg aardig!

@NadjaNadja beetje positiviteit in het leven houden he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:58

Dat is fijn, dat was ook totaal niet mijn bedoeling namelijk :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:35

Maar ik denk dat leuk in dit geval toch heel erg relatief is? Want wat voor Kabayo leuk is, is voor de mensen die hier tegen zijn waarschijnlijk helemaal niet zo leuk. Wie bepaalt dan welke leuk er gekozen wordt?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:49

Ik denk dat dit een gebed (discussie) zonder end is, en ook niet eentje die in dit topic gevoerd zou moeten worden.

Daarnaast vind ik ook dat respect hier het sleutelwoord is. In een verhitte discussie kan het natuurlijk moeilijk zijn elkaar in ieders waarde te laten, maar juist op social media is dat van groot belang. Het geschreven woord wordt vaak anders (veel negatiever) geïnterpreteerd en leidt daarom snel tot steken onder water.

Dus, zullen we vanaf nu het topic gebruiken waarvoor het bedoelt is, namelijk om Kadayo en haar paard te volgen in het proces van beleren? Wil je dit niet zien, je hoeft het niet te volgen. Wil je een discussie over leeftijd van beleren? Open daar een topic over of sluit je aan bij de topics die er al over dit onderwerp zijn. Zo houden we bokt voor iedereen leuk!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 08:06

Gimme_Spurs schreef:
Ik denk dat dit een gebed (discussie) zonder end is, en ook niet eentje die in dit topic gevoerd zou moeten worden.

Daarnaast vind ik ook dat respect hier het sleutelwoord is. In een verhitte discussie kan het natuurlijk moeilijk zijn elkaar in ieders waarde te laten, maar juist op social media is dat van groot belang. Het geschreven woord wordt vaak anders (veel negatiever) geïnterpreteerd en leidt daarom snel tot steken onder water.

Dus, zullen we vanaf nu het topic gebruiken waarvoor het bedoelt is, namelijk om Kadayo en haar paard te volgen in het proces van beleren? Wil je dit niet zien, je hoeft het niet te volgen. Wil je een discussie over leeftijd van beleren? Open daar een topic over of sluit je aan bij de topics die er al over dit onderwerp zijn. Zo houden we bokt voor iedereen leuk!

Oej een volgtopic haha is dat nig verantwoord :P

Vorige week heb ik nog een keertje gereden en gement. Ben van plan om vandaag weer in de spannen en zaterdag een buitenrit. Daarna komt ze thuis. Filmpje van vorige week. Heel tevreden met haar manier van lopen. Minder tevreden met mijzelf. Wiebel wiebel. Galop kan ik ook niet uitzitten nog :roll:

En popje voor de wagen
Afbeelding
Honger :))
Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:20

Wat lekker relaxt rij jij ze! Goed dat je der zo op eigen benen laat lopen en dat ze haar balans mag zoeken van je super ;) hahah galop nog zo lekker naar binnenvallend :p

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:44

Ik blijf t zo'n leuk paard vinden :D Ze gooit wel lekker op denk ik zo? T ziet er niet heeel makkelijk uit om uit te zitten haha ;) (nou ben ik een quarter gewend dus dat vind ik denk ik al snel :P)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:22

Jeu die galop! ik zou er al uit gegleden zijn, ik doe het je niet na. _/-\o_

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:27

Wat een gave fries zeg!