7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:02

doerakje schreef:
Nog even over het niet stil kunnen houden van de benen. Ik heb zojuist namelijk weer wat topics terug gelezen en lees overal over de verminderde kracht in de benen ed. Maar in het filmpje van 41 seconden word er maar liefst 63 keer gedrijft, spoor in de buik, tenen naar buiten.... HOE dan?!!!

Heb het filmpje voor de tiende keer bekeken en let nu inderdaad op de benen. Elke pas die spoor recht in de buik prikken. Geeneens met de zijkant van het spoortje zoals het hoort. Doe ze af, een beperking is geen reden om met spoor te rijden als je niet weet hoe je ze moet gebruiken.

Ik zelf rijd ook met sporen en mijn beenligging is ook niet "perfect". Echter prik ik niet met de spoor in de buik van mijn pony. Alleen met de zijkant van het spoortje verfijning van mijn hulpen geven bijv. bij het wijken. Zoals het hoort.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:19

Fortitude schreef:
Beetje actief kijken en klaar: er staat duidelijk een naam in die bak. Hoeve Encanto.

Hier staat TS niet met haar paard, ze rijdt er alleen in de bak. Dus voordat iedereen daar naartoe stormt...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:34

Er moet niemand ergens heen stormen dat is geen oplossing.
De oplossing is hopelijk dat ts inziet dat het niet zo goed maar haar grote vriend gaat.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 07-03-17 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vaaleriee

Re: 7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:35

Dat hoop ik ook oprecht. Arm dier

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:42

Dit is schrikken, het is een typerend spat-beeld (achterhand), maar er is meer aan de hand dan alleen dat.

Dat TS dat zelf niet door heeft is 1, maar dat de instructrice van het filmpje het blijkbaar okee vindt dat TS hierop rijdt (er zou helemáál niet op gereden behoren te worden) en het dier met spoorgebruik en geschreeuw van de instructie de galop wordt ingedreven vind ik écht een brevet van onvermogen aan diens kant.

Deze pony zou eens gedegen op de foto gezet moeten worden door een goede DA of bij een kliniek, want hier is een hele hoop mis in het bewegingsmechanisme. Het dier zit van voor tot achter vast en heeft duidelijk pijn.

Op zo'n dier rijden zal TS ook geen "spat" verder helpen, juist zij zou op een soepel bewegend, gezond paard/pony, met gezonde door-het-lijf-bewegingen behoren te zitten.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:49

Ik schrik van de filmpjes. Ook mij doet het erg denken aan spat benen. Heb het hele topic gelezen en hopelijk doet ts hier iets aan (of iemand in haar omgeving). Wel een top paardje die het allemaal voor ts doet!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 02:28

Moderatoropmerking:
Dit topic zal definitief op slot blijven aangezien TS niet meer reageerd en alles wel zo'n beetje gezegd is,waardoor er niet word verwacht dat er nog berichten met toegevoegde waarde zullen komen.
Daarnaast willen we benadrukken dat het niet nodig is om voor eigen rechter te spelen. Ook het adres van TS of de stalling van het paard proberen te achterhalen is niet de bedoeling.