kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:10

'Wel of niet weten'. Als je het geen kans geeft dan zul je het nooit weten!

Ik hoop dat Kareltje naar de bokker die met het geweldige aanbod kwam kan gaan!!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 00:12

Volgt eerst nog overleg met haar dierenarts en mijn tandarts, dus moet ook realistisch blijven of het haalbaar kan zijn of niet. Neem aan dat jij ook zoiets hebt van moet geen lijdensweg worden en niet dat het echt niet haalbaar zou zijn en enkel lijden betekend,.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:34

Ik hoop het! Lief TS!

Ik wil trouwens als Kareltje als tandloos heertje door het leven mag/kan graag wat centjes doneren.

Ik ben helaas niet bij machte zelf in actie te komen maar ik ondersteun graag in de kosten voor zijn tandzorg!

Go Kareltje <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:10

Dat is lief van je, Hannanas, ik wil hem ook graag opvolgen en ondersteunen.
Mist zal er zeker niet alleen voor komen te staan +:)+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 07:32

Ik weet niet waar Mist woont in Brabant, maar ik wil als het niet lukt ook wel rijden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 08:11

Lief dat zoveel mensen hulp bieden, zou mijn eigen dierenarts ook wel is bellen wat haar mening is, zeg eerlijk na wat mijn tandarts zei durf ik het niet zo goed aan, ook omdat ik maar een schuilstal heb op de wei en hij nu apart staat en dus geen gebruik kan maken van de schuilstal zolang hij apart staat. En omdat ik niet wil dat me zoontje er aan hecht en de pony dan ineens weg zou vallen als het toch niet haalbaar blijkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 08:46

Ik denk dat een second opinion inderdaad geen overbodige luxe is. Daarna kun je altijd nog beslissen.
Heel lief dat zoveel bokkers begaan zijn met het lot van Kareltje!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 08:51

Dit topic krijgt wel een heel erg leuke wending! Wat spannend... Het zou echt tof zijn als het lukt en vervolgens goed komt :j *pakt de popcorn*

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 09:58

Vroeg aan de popcorn, eet smakelijk, hoop dat we met respect naar elkaar kunnen blijven doen hoe het ook mag gaan lopen. Sta er in elk geval voor open als iemand hem wel zou kunnen helpen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:21

Dit is pas de kerstgedachte!
Jullie zijn allemaa toppers

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:29

Ik vind het echt prachtig hoe mensen elkaar op deze manier hulp aanbieden en er daadwerkelijk iets om Kareltje gegeven wordt. Echt heel erg mooi :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:31

Dat jij het na dit advies niet aandurft en bang bent dat het een onnodige lijdensweg gaat worden, plus daarbij al het andere in je achterhoofd houdende. Snap ik je helemaal.
Maar vind het aanbod van Mist ook super!
Jullie zijn beide toppers

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:49

Ik ben al even aan het volgen, ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Ik weet niet waar Kareltje staat en waar hij evt heen zou moeten maar ook ik bied mijn combinatie aan om te vervoeren :j

Chan34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:07

Top om te lezen! Heeeeel veel succes met Kareltje en ik hoop dat alles goed komt. Fijne feestdagen!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:36

Ik wens Kareltje het allerbeste toe, waar hij ook heen gaat...

Fijne feestdagen, iedereen!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:45

Ach, mooi kerstverhaal!
TS, goede en realistische keuze, super dat je met Mist nog wil kijken naar de opties! Tof dat het diertje in ieder geval, zelfs in geval van uiteindelijk slacht, nog een kans gekregen heeft.
Mist, erg sympathiek! Hopelijk levert het jou nog even een fijn oud mannetje op zonder al te veel verdere kosten.

Fijne kerst iedereen!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:52

eigenlijk toch nog een kerstkareltje alsdit goed uitpakt *\o/*

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:31

Sandra je hebt het goed gedaan. Je hebt hem een kans gegeven binnen je mogelijkheden. Wat nu bij jou niet kan, is mogelijk te realiseren bij Mist. Hoop dat het gaat slagen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:50

Mocht kareltje komen sponsor ik graag een zak SP voor je mist ;-)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:09

Ja hoor TS, ik snap jouw afwegingen ook heel goed, die zijn realistisch. Een happy end is natuurlijk leuker, maar ook ik heb Bambi nog in het achterhoofd, goede wil en inzet leiden niet altijd tot een goede uitkomst helaas. Maar toch leuk dat het overwogen wordt, je bent heel eerlijk en reëel en Mist ook denk ik. Afwachten maar!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:11

Sandra, jij hebt gedaan wat je kon in dezen. Jij verdient net zo goed een dikke pluim als alle andere bokkers die hier nu proberen te helpen. Je bent dapper dat je het hebt geprobeerd, en je bent dapper dat je nu overweegt het uit handen te geven. Ik vind dat dat iets is wat hier niet vergeten moet worden.
Het is van Mist en van veel andere bokkers een geweldig aanbod natuurlijk, en ik hoop dat het enige kans van slagen heeft.
Maar Sandra, ik snap jou volledig dat je het jezelf en je zoontje niet wil aan doen om het te proberen en dat het dan niet lukt en dat hij dan alsnog onder je vingers weg glipt. Jij bent een net zo fantastisch mens om hem de kans gegeven te hebben :(:)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:22

Pluttersput schreef:
Sandra, jij hebt gedaan wat je kon in dezen. Jij verdient net zo goed een dikke pluim als alle andere bokkers die hier nu proberen te helpen. Je bent dapper dat je het hebt geprobeerd, en je bent dapper dat je nu overweegt het uit handen te geven. Ik vind dat dat iets is wat hier niet vergeten moet worden.
Het is van Mist en van veel andere bokkers een geweldig aanbod natuurlijk, en ik hoop dat het enige kans van slagen heeft.
Maar Sandra, ik snap jou volledig dat je het jezelf en je zoontje niet wil aan doen om het te proberen en dat het dan niet lukt en dat hij dan alsnog onder je vingers weg glipt. Jij bent een net zo fantastisch mens om hem de kans gegeven te hebben :(:)

_/-\o_ :j _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:35

SandravdB schreef:
Volgt eerst nog overleg met haar dierenarts en mijn tandarts, dus moet ook realistisch blijven of het haalbaar kan zijn of niet. Neem aan dat jij ook zoiets hebt van moet geen lijdensweg worden en niet dat het echt niet haalbaar zou zijn en enkel lijden betekend,.

Ik snap je overweging wel hoor. Als je hem van de hand doet, moet je wel zeker weten dat het beestje in goede handen komt en niet bij iemand komt die er eindeloos mee door blijft modderen. En daarvoor moet je elkaar eerst leren kennen en bekijken of je op een lijn zit wat dat betreft. Ik hoop dat jullie dat gaat lukken en dat het een passende plek is voor Karel.

Qua toekomstperpectief: ik heb dus een dier dat van alle pijnlijke kiezen werd verlost gigantisch op zien knappen. Ook een dier dat door de gebitsverzorger totaal was afgeschreven. Ik PB je wel even een foto van toen ze hier logeerde, dan kan je zien hoe geweldig een kiesloze pony er ook uit kan zien. Wil natuurlijk niet zeggen dat het met Kareltje ook zo goed zal gaan, maar het is zeker niet onmogelijk.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 14:37

Dank je voor je reactie.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:40

Bokt kan toch ook gewoon hier erg "lief" zijn! Dit topic maakt mijn dag weer goed!