[EV] Elster paardenmarkt 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: [EV] Elster paardenmarkt 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 06:39

300 is een mooie prijs voor een merrie met die afstamming, direct van de fokker en een leuk kleurtje :j en je kan altijd nog een tegenbod doen :j

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:01

Jolene85 schreef:
Had graag wezen kijken..iemand fotos van de Valk PRE? Moet altijd werken als deze markt is want zit fulltime in het onderwijs, lijkt me naast de Zuidlaarder markt zeker n interessante markt met veel aanbod!

Afbeelding

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:56

Drico schreef:
Hoeveel betaal je nou zo ongeveer voor een shetlander op de markt?

Verschilt heel erg qua kleur, papier en maat.
Mijn jaarlinghengstje verkocht ik maandag voor 470 euro. Maar dat was een hele mooie mini appaloosa met leuk papier.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:57

Denisejazz schreef:
Ik zag een prachtige shetlander merrie, met aalstreep,licht vosje met een klein kolletje en niet al te oud, veel behang ook en ze was onwijs nieuwsgierig
Baal echt dat ze al verkocht is. Kent iemand die deze kleur shetjes toevallig heeft?

Crème dunn van kleur dan denk ik

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:51

Corinax schreef:
Jolene85 schreef:
Had graag wezen kijken..iemand fotos van de Valk PRE? Moet altijd werken als deze markt is want zit fulltime in het onderwijs, lijkt me naast de Zuidlaarder markt zeker n interessante markt met veel aanbod!

[ [url=m/iKkzq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een triest aanzicht. Ik heb zelf een PRE, als ik die zo aantreft bel ik acuut de dierenarts. Lijkt me dat hij niet helemaal nuchter is en anders daar niet hoort te zijn als dit zijn normale doen is.

Hetzelfde met de 20-jarige haflinger merrie... wat ga je nog met de dieren lopen leuren :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:53

Hij staat er beter bij dan menig ander paard daar :(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:12

Zo werkt het helaas ... ben absoluut niet tegen de markt maar zielige oudjes etc... nee dat snap ik niet.
Heb jaren een oude shet gehad maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht hem mee te nemen naar de markt (want hij bracht nog wel 50 op voor slacht).
Nee ik heb altijd gezegd dat ik zijn laatste kosthuis was en hij alleen op zijn rug weg zou gaan.
Heb ik me keurig aan gehouden al had ik mezelf minimaal
5000 euro kunnen besparen en een leuk rijpaard kunnen kopen _O-

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:38

Citaat:
Heb jaren een oude shet gehad maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht hem mee te nemen naar de markt (want hij bracht nog wel 50 op voor slacht).
Nee ik heb altijd gezegd dat ik zijn laatste kosthuis was en hij alleen op zijn rug weg zou gaan.
Heb ik me keurig aan gehouden al had ik mezelf minimaal
5000 euro kunnen besparen en een leuk rijpaard kunnen kopen _O-

Geweldig dit! Zo hoop ik het ook te doen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:57

Ik vind het ook niet meer dan normaal eigenlijk ... ik koos voor hem en dan zorg ik voor hem.
Hij was al oud en gebrekkig en gedumpt en dat vond ik zielig.

Soms zie ik ze op de markt voorbij komen dat ik denk... had ik maar.... maar helaas eventjes niet.
Wellicht in Hedel weer

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:22

Zo zag ik nog een oud vos shetje staan, wat aan de magere kant, lange hoefjes en heel lange haren. Als ik niet aan de financiën had hoeven denken, had ik haar zo graag meegenomen.

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:23

yvje86 schreef:

Deze was van een kennis van me en is verkocht aan een handelsstal.[/quote]

Weet je misschien ook welke handelstal?[/quote]

Nee helaas niet.[/quote]

Jammer, maar toch bedankt!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:38

Citaat:
Wat een triest aanzicht. Ik heb zelf een PRE, als ik die zo aantreft bel ik acuut de dierenarts. Lijkt me dat hij niet helemaal nuchter is en anders daar niet hoort te zijn als dit zijn normale doen is.

Hetzelfde met de 20-jarige haflinger merrie... wat ga je nog met de dieren lopen leuren :x

Nou nou je kan ook overdrijven. Als het gewoon een rustig dier is die braaf aan een touwtje staat staan de meesten er zo bij. Beest doet net zijn kop naar beneden en iemand maakt een foto..

De haflinger is inderdaad flink schraal en hadden ze best de toegang mogen ontzeggen .

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:32

robert45 schreef:
Nou nou je kan ook overdrijven. Als het gewoon een rustig dier is die braaf aan een touwtje staat staan de meesten er zo bij. Beest doet net zijn kop naar beneden en iemand maakt een foto..

De haflinger is inderdaad flink schraal en hadden ze best de toegang mogen ontzeggen .

Een (gezonde) PRE is niet het type paard wat er op een markt zo bij staat maar dat terzijde...

Ook al doet hij net zijn hoofd omlaag, zou hij hem omhoog houden dan werd ik er nog niet bij blij van... Als, zoals je aangeeft, de meeste er zo bij staan is dat alleen maar treuriger...

Ik ben zoiezo geen markt fan. Als er een deugdelijke controle plaats zou vinden zou er niet de kritiek en zielige hoopjes paard staan als nu het geval is. Beetje een cirkeltje elk jaar weer met de verschillende markten.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:04

Maiske, overdrijven is ook een vak en zo'n foto is natuurlijk maar een momentopname. Ik heb daar op de markt rondgelopen en de vrouw heeft ook wat rondgelopen met dit paard. Ik heb dit paard de hele tijd gewoon wakker zien kijken en maakte echt geen rare indruk oid. Dat de foto op een wat ongelukkig moment gekozen is, wil natuurlijk niet zeggen er gelijk een DA bij moet komen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:09

Ik had hem hier best een goed thuis willen bieden hoor :j
Het is voor mij maar het beste dat ik niet naar een paardenmarkt ga, ik zou acuut alle paarden mee willen nemen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:50

Heb ook naar de PRE zitten kijken toen hij net aan kwam, tot het moment dat ik hem zag lopen en al gelijk wist waarom hij daar dus stond. Erg jammer want had een heel mooi dier kunnen zijn/worden.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:28

Maiske schreef:
robert45 schreef:

Een (gezonde) PRE is niet het type paard wat er op een markt zo bij staat maar dat terzijde...

Ook al doet hij net zijn hoofd omlaag, zou hij hem omhoog houden dan werd ik er nog niet bij blij van... Als, zoals je aangeeft, de meeste er zo bij staan is dat alleen maar treuriger...

Ik ben zoiezo geen markt fan. Als er een deugdelijke controle plaats zou vinden zou er niet de kritiek en zielige hoopjes paard staan als nu het geval is. Beetje een cirkeltje elk jaar weer met de verschillende markten.

nou wat ik bedoelde te zeggen is dat wanneer ik hier een paard uit de wei aan een hek zet het dier ook gewoon er rustig op dezelfde manier gaat bij staan.

Niet elk paard is heet of erg alert.

de controle is in zoverre deugdelijk dat een dier met verwondingen of besmettelijke ziektes de markt niet opkomt. Voor zoverre dit te zien is.

Die haflinger was inderdaad niet goed en hadden ze mogen weigeren. Om nou te stellen dat dit een algemeen beeld is van elk paard op de markt neen. De meeste dieren zijn prima gezond en in goede conditie.

Vergis je er niet dat het op de markten zichtbaar is en daar elk jaar strenger op gelet word en de meest erge gevallen gewoon bij mensen achteraf in schuurtjes staan. En dat hoeven niet eens handelaren te zijn.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:00

Bedankt Corinax voor de foto!
Prachtig kleurtje en hou wel van n oplap uitdaging. Denk dat deze PRE er n heeel stuk beter kan uitzien na paar maanden! Las alleen net dat hij idd niet goed liep dus das wel n dooddoener dan.. er staan vaak ook prima PRE paarden op de markt. Sommige rechtstreeks uit Spanje! Dan zijn ze idd wat futloos en schraal maar kunnen enorm meevallen na wat training en aandacht.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:37

Afbeelding
Heeft iemand een wit bruin paard gezien? werd aangeboden door een 2tal duitsers. Best mager. zou western bereden zijn en volgens mij vroeg hij er 2200 hoor.. hij stond er zowiezo al om 4/5 en om half 7 zijn wij weggegaan en stond hij er nog. Erg getwijfeld om hem te kopen en zou graag weer in gesprek komen met handelaar..

Hij staat op bovenstaande foto!

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:51

Heb hem wel gezien inderdaad!
Vond hem ook erg leuk.
Helaas heb ik geen idee van wie hij was.
Heb nog wel een foto van hem geloof ik.

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:53

Ja zag dat ie s ochtends vroeg in het begin van de markt stond en een uurtje later meer naar het einde

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:54

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:38

Ach dat dier ziet er ook al zo mager uit. Hoe komen ze door de keuring.

Wat vinden jullie van de stelling:
koop geen magere, slechte paarden van de markt. Dan stoppen de handelaren een keer met dit soort dieren te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:49

Ufurio4e schreef:
Ach dat dier ziet er ook al zo mager uit. Hoe komen ze door de keuring.

Wat vinden jullie van de stelling:
koop geen magere, slechte paarden van de markt. Dan stoppen de handelaren een keer met dit soort dieren te verkopen.

Eens, de meeste komen toch bij de slager terecht.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:15

Ik heb hem ook zien staan rond half 12. Ik had het idee dat hij erg oud was..