Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 07:04

Wauw dames, 7 pagina's aan meningen. Dat had ik niet verwacht! Het is inmiddels een tijd geleden maar ik wil nog even zeggen dat ik tegen 1 kerel heb gezegd (hij stond iets verder weg bij de BBQ) dat hij even normaal moest doen. Hij was degende die tot twee keer toe een opmerking maakte. Hij heeft vervolgens ervoor gezorgd dat die groep tekeer ging. Ik heb niet hysterisch geschreeuwd, was geen bitch... Damn, zei alleen: doe even normaal. Ik zei zelfs doe eem normaal. :') anyway, wist niet dat we langs een cafe zouden rijden ken de omgeving niet. Ik zal de volgende keer als ik op m'n paard zit m'n waffel houden om deze situaties te voorkomen. Ik ben het type dat de confrontatie zou aangaan en ik laat me niet intimideren door een stel mannen. Ik ben daarnaast ook niet op m'n mondje gevallen. M'n vriendin is verlegen, ze vond de opmerking vreselijk en zij wilde melding maken. Ik voelde gewoon dat ik iets moest doen om haar te beschermen. Was dat slim? Misschien niet maar tja.. Het floepte eruit. Als ik hem nu had uitgescholden vond ik het een ander verhaal. Ik heb respect voor de mensen om mij heen en het paard waar ik op rij maar vond mijn opmerking nou niet zo heftig dat ik deze tegenreactie had verwacht (op dat moment) nu denk ik.. Tja.. Die gasten zaten daar samen aan de zuip wát had je anders verwacht?

Nu 7 pagina's en een aantal weken later kan ik er wel om lachen. Ik ben wie ik ben, heb gereageerd, dat had anders/beter gekund maar het is allemaal goed gekomen en het zal niet weer gebeuren. Zullen we elkaar verder allemaal wel in hun waarde laten? Gaat er soms pittig aan toe hier.. Pittiger dan het gesprek tussen mij en die gozer, haha.

Nogmaals dank voor alle adviezen. Uiteindelijk geen melding gemaakt, het was een leerzame ervaring voor iemand die weinig buiten heeft gereden.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:26

Harvey1 schreef:
.. Uiteindelijk geen melding gemaakt ...

Je had ze willen laten arresteren? Om dat vanachter zo'n spiegelwand ze aan te wijzen aan de hoofd commisaris?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 07:29

Horsa schreef:
Harvey1 schreef:

Je had ze willen laten arresteren? Om dat vanachter zo'n spiegelwand ze aan te wijzen aan de hoofd commisaris?

Bij het cafe..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:31

Horsa schreef:
Harvey1 schreef:

Hoe trek jij die conclusie dan? Van een melding naar arrestatie? Zo snel gaat dat hier niet hoor :')

Horsa

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:45

Maar het zou wel de genoeg doening geven.

Zo van (met een lage stem),

.... die daar, .... :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:59

Harvey1 schreef:
Ik heb respect voor de mensen om mij heen en het paard waar ik op rij maar vond mijn opmerking nou niet zo heftig dat ik deze tegenreactie had verwacht (op dat moment) nu denk ik.. Tja.. Die gasten zaten daar samen aan de zuip wát had je anders verwacht?

Ja, maar laat je niet gek maken door de reacties hier: dat er zo'n heftige reactie op komt illustreert al dat er niet echt van zoveel goede wil sprake was. Er is een groot verschil tussen 'conflicten vermijden met dronken gozers omdat ze vervelend zijn' (en daarbij onderkennen dat zij degenen zijn die misdragen, maar dat jij ervoor kiest om daar op een bepaalde manier op te reageren), of wat er hier in het topic soms langskomt het idee dat die gozers het recht hebben om zulke dingen te kunnen roepen, terwijl ze tegelijkertijd jou het recht ontnemen om daar wat van te zeggen (want dan had je kunnen verwachten dat dingen uit de hand lopen.)

Dus een volgende keer een andere reactie kiezen: prima als je dat wilt. Maar laat je niet aanpraten dat je een fout hebt gemaakt door zo te reageren, want iedereen hoort alle recht te hebben om aan te geven van bepaalde complimenten niet gediend te zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:02

Ach James heeft een keer een compliment gehad dat hij een prachtige dikke frikandel was :')
Ben alleen bang dat hij een hondenbrok of een potje lijm is geworden ipv frikandel :p

Soms heb je leuke reacties, soms heb je mensen die denken leuk te zijn en soms kom je zelfs kwade mensen op buitenrit tegen.
Dat hou je toch. Als je daar niet tegen kan moet je geen buitenrit maken.
Het gaat erom hoe je er mee om gaat.
Ikzelf heb alle soorten mensen al gezien tijdens buiten rijden. Het was niet altijd even leuk en makkelijk. Maar daarnaast ook veel leuke complimenten en die moet je in je zak steken en de rest laten varen.