IJslander [naam] ~ "Let's pretend it's OK one more time..."

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: IJslander Koekie ~ "Let's pretend it's OK one more time..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:58

Ja het was vreselijk, maar we konden niet anders en hebben haar verder lijden bespaard (nierfalen). Daar probeer ik dan maar aan te denken.
Heel veel sterkte. Afscheid nemen van je dierenvrienden is k***.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:00

En op de momenten dat je je het beseft, wil je het liefste nooit weer van een dier houden.
Het is gewoon echt verscheurend om mee te maken, om die verantwoordelijkheid te moeten dragen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:07

Ik ben vooral een stille meelezer van je topics, maar hier moest ik toch echt even reageren.

Wat een mooie foto's, hele zware en dappere beslissing en enorm veel sterkte voor maandag, en ook voor alle andere zware momenten :(:) Hij heeft een fantastische tijd bij jullie gekregen en met een waardig einde, waarbij pijn hem bespaard zal blijven. Een beter einde dan jullie gepland hebben kun je niet krijgen denk ik, in z'n paradijsje met z'n lievelingsmensen :) Bij onze hond destijds kwam de DA ook aan huis voor het spuitje, dat is ook heel mooi en vredig gegaan, helemaal niet het idee dat er besef was dat hem pijn gedaan werd oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:11

Ik hoop ook dat hij doorheeft dat we hem gaan helpen.
En de laatste 2 dagen had ik er redelijk vrede mee, kon ik redelijk doorgaan en dan ineens komt het besef heel hard binnen.
Dat hij over 2,5 dag gewoon niet meer met zijn prachtige lieve koppie naar me opkijkt en om knuffels vraagt en zijn flemende snoet in mijn gezicht duwt voor een snoepje.
Hij is één van de kleinste paarden die we hebben, maar neemt zo'n gigantisch grote plek in.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:22

Heel veel sterkte

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:23

Van mijn kant ook veel sterkte gewenst Y;(

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:23

:(:) heel veel sterkte ik zal aan jullie denken maandag Y;(

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:24

Lieve Kim en Maarten,
Ik was altijd een stille meelezer van jullie topics, genoot van de prachtige foto's van jullie kudde en vooral van de lol-met-je-knol die van de foto's afstraalde. Ik weet zeker dat hij nog een prachtig leven heeft gehad bij jullie!

En twijfel vooral niet aan je beslissing :(:) . Het leek me vanaf de foto's een wereldpaardje, zo'n zachte en lieve uitstraling maar hij had vooral ook een 'wijze' uitstraling, iets wat ik prachtig vind als een paardje dat heeft <3 .

Ik wil jullie veel sterkte toewensen aankomende dagen, maar vooral ook op de maandag zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:26

Bedankt voor de lieve reacties. :)
Ik denk dat we daar veel steun uit kunnen halen straks als we het erg moeilijk hebben.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:26

Draai het eens om? Vertel Koekie/Kokos in alle eerlijkheid dat jullie gezien hebben dat hij pijn heeft en dat hij niet makkelijk meer loopt en dat jullie daarom hebben besloten dat het genoeg is? Dat hij, juist omdat hij zo lief en braaf is, niet meer met pijn verder hoeft en dat jullie hem gunnen dat hij daar van af is? Dat jullie zo blij met hem zijn en dat het moeilijk is om hem te laten gaan maar dat juist hij dat verdient?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:30

Dat ga ik doen. :j
We zijn ook altijd lief voor hem geweest, hebben hem nooit pijn gedaan.
Toen we in de kliniek waren voor röntenfoto's ben ik zelfs zonder loden schort bij hem blijven staan, zodat hij daar niet alleen hoefde te zijn.
En er was ook gewoon nooit een aanleiding om hem te corrigeren, want hij was áltijd braaf, hij was gewoon echt nooit een keer vervelend bij ons.

Toen ik hem zonet haast op 3 benen door de wei een stukje zag draven, wist ik echt dat we de goede beslissing maken.
Wat wel opviel, was dat de eerste paar passen het slechts waren en het daarna ietsje beter ging.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:33

heel veel sterkte de komende dagen en geniet nog nu het nog kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:38

Dat doen we zeker. :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:03

Jeetje wat verdrietig voor jullie..

Heel veel sterkte voor volgende week.

Ik moet na de zomer ook deze keuze gaan maken (met mijn chronisch zieke merrie)
en ik hik nu al tegen de dag aan dat we echt afscheid moeten nemen maar voor
het dier is soms echt beter ook al voelt het nog zo slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:19

Heel lastig is dat inderdaad, je weet dat die beslissing komt en kunt daarom niet meer onbezorgd en onbevangen genieten, hoe graag je dat ook wil.

Ik had de beslissing de laatste 2 dagen diep weg gestopt, maar het kwam daardoor juist keihard terug.

Heel veel sterkte straks.

Ik heb zojuist een prachtige transparante medaillon gevuld met een plukje haar en een paar platte bedeltjes die aan hem doen denken, zoals een vlindertje, bloem, galopperend paardje en het woordje love.
Ook een steigerend paardje waarvan het zadeltje af kan en dan heb je een opbergboxje, ook hier heb ik wat haartjes in gedaan en deze staat op het plankje waar ook haar en foto's van mijn eerste overleden paardje staan.
Zo is hij sowieso altijd bij ons en in ons zicht.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:21

Lieve Kim en Maarten,

Ook ik ben een stille meelezer van jullie topics. De liefde voor de paarden (en elkaar) straalt er vanaf. Koekie heeft enorm geboft met zulke fijne baasjes! Hij heeft in korte tijd ook veel gegeven en voor altijd een plekje in jullie harten. Veel Bokkers hebben het al gezegd; jullie hebben een heel moeilijke maar goede beslissing genomen om hem te laten gaan.
Heel veel sterkte morgen en de dagen daarna! Met een brok in mijn keel schrijf ik; een dikke knuffel voor jullie. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:42

Dankjewel. :o

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:49

Ach, die Koekie :( Ik ben ook een stille meelezer en hoewel ik al jullie paarden geweldig vind, heb ik toch wel de grootste zwak voor Koekie. Hij heeft enorm veel geluk gehad dat hij de laatste periode van zijn leven bij jullie mocht zijn. Jullie maken de juiste beslissing voor hem, maar dat maakt het natuurlijk geen minder zware beslissing. Sterkte!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:50

Morgen mag ik hem nog een laatste keertje zien bij Tien en Maarten.... ook mijn hart stal hij metéén toen ik hem voor het eerst ontmoette... hij heeft inderdaad iets "ouds en wijs", dat noemen ze ook wel een "oude ziel", terwijl hij in jaren natuurlijk helemaal nog niet oud is.

Ik ben niet zo snel geraakt door zomaar een paard, maar door Kokos net wél.

Daarom hecht ik er aan om hem nog eenmaal eer te bewijzen door in persoon afscheid van hem te nemen... vind het erg fijn dat Tien en Maarten mij dat willen toestaan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:57

Tineke, ik heb enkel jouw posts nog bijgelegen. Ik las dat je er mee inzat dat ie zou denken "waarom doen jullie mij nu pijn, ik heb toch niets verkeerd gedaan", bij het krijgen van dat spuitje. :(:) Ik geloof niet dat hij zich verraden gaat voelen door jullie. Volgens mij gaat hij het gewoon voelen, dat jullie hem alleen maar willen helpen (en "dood" kent een paard toch niet). Pluis was stokkreupel van de hoefbevangenheid toen het moment daar was, en moest toch nog 200 m stappen. Dat diertje is mij zonder stribbelen gevolgd, heeft nog braaf haar voetje op de stand gezet om een rx te maken en stond met haar hoofdje in mijn handen toen ze haar eerste spuitje kreeg. <3 Ik heb geen seconde het idee gehad dat het voor haar niet ok was, integendeel. En het zou me niets verwonderen als dat voor Koekie net hetzelfde zal zijn. :(:) Veel sterkte.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:02

KoudbloedKim schreef:
En op de momenten dat je je het beseft, wil je het liefste nooit weer van een dier houden.
Het is gewoon echt verscheurend om mee te maken, om die verantwoordelijkheid te moeten dragen.

Dat. Zo waar.

Maar nooit meer van een dier houden, dat kunnen we gewoon niet. En dus "doen we het onszelf toch terug aan", wetende dat ooit opnieuw zo'n moment zal komen. Maar ze maken je leven zoveel rijker... <3 <3 Ons leven, en zeker dat van jullie, afgaande op wat ik zo'n beetje van jullie heb geleerd via Bokt, zou gewoon vreselijk leeg zijn zonder dieren.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:30

zit met tranen in m'n ogen te lezen
Jeetje wat is dit een moeilijke beslissing , maar misschien wel beter voor koekie..
Ik wil jou tineke en Maarten heel veel sterkte wensen dikke knuff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:31

Westhof, hij is ook echt van alle paarden die we hebben het meest zachtaardig en lief.
Ze zijn voor ons allemaal bijzonder natuurlijk, maar hij deed echt nooit iets verkeerd, hoefde nooit gecorrigeerd te worden en zou zelfs uit lompheid niet een keertje op je voet gaan staan of tegen je aan lopen.

Constantijn, natuurlijk. :j

Jokari, ze zijn zoveel slimmer en zoveel gevoeliger dan veel mensen denken.
Als het bij [naam] gaat zoals bij Pluis zou ik er ook vrede mee kunnen hebben.
En het leven zou inderdaad wel heel erg leeg zijn zonder dieren.

Ladylisa, dankjewel. :)

Ik heb zonet nog even lekker met hem staan knuffelen en hij vond het heerlijk, hij knuffelde ook echt terug.
Toen besefte ik me ook hoe enorm hij opgeknapt is, want in het begin rende hij voor iedereen weg en op de manege moesten ze hem telkens met 3 man vangen.
Nu komt hij gewoon uit zichzelf naar ons toe en loopt ons ook steeds achterna.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:49

Heel veel sterkte |( :(:) Y;(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:00

KoudbloedKim schreef:
Ik probeer me voor te stellen hoe dat moment gaat.
We halen hem uit de wei en geven hem appeltjes, worteltjes en suikerklontjes.
Hij zal zich heel speciaal voelen, hij zal de liefde voelen die wij voor hem voelen.
En ik ben zóó bang dat hij dan bij het krijgen van het eerste spuitje denkt:"Waarom doen jullie me nou pijn? Ik was toch zo lief? Ik heb toch niks verkeerd gedaan?" ;(
Dat hij zich op dat laatste moment van zijn leven verraden voelt door ons.

Nee, echt niet hoor tenzij die altijd al bang is voor de dierenarts, dan wordt het een ander verhaal en gaat die teveel adrenaline aanmaken.

Bij mijn eigen paard ging alles echt super en perfect en precies zoals ik het wilde voor hem, heeft totaal niks doorgehad en het ging heel rustig en heel snel.

Ik heb dan ook lieve dierenartsen tot mijn beschikking........en daar heb ik het heel erg mee getroffen.