Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:24

Temeraire schreef:
droomy schreef:
Is er tussen de middag wat te eten te krijgen tegen democratische prijzen of neem ik beter zelf wat mee?

4.75 voor een broodje kroket met flesje drinken.
Er waren wel meer lekkere broodjes te krijgen maar niet echt uitgebreid. Er is ook een stand waar je snoep kunt scheppen (voor jezelf en voor je paard ;) )

Ja kom vooral gezellig bij ons snoep scheppen!! Voor je paard.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:33

Ik vond het erg gezellig :) Niet zo heel groot, niet zo heel druk, vond de clinics leuk en ook niet te lang maar gewoon goed. Verder veel gekocht; drie paar peessets (2x full 1x shet) 2 rijbroeken, halstertouw, pot duo protection en een 5in1 spray. M'n stalgenootje en ik hebben ons vermaakt.

marijedublin

Re: Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:39

Kan je bij veel stands pinnen of most je contant betalen?

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:41

marijedublin schreef:
Kan je bij veel stands pinnen of most je contant betalen?

Je kon Bijna overal wel pinnen

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:56

Maar neem wel contant geld mee want ik kocht twee dekens a 50,- en daar kon je dus niet pinnen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:59

Yes ik ga morgen

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:10

Had na het zien van alle advertenties en promo's goede zin om na 14 jaar weer eens bij Paard '..' te gaan kijken. :D
Het is voor ons meteen de laatste keer geweest, wat een zooitje zeg. -O-
Twee hallen waar wat stands staan die veel oude meuk 'uit'verkopen of gewoon veel te veel vragen voor een merkloos bling bling hoofdstel.
Verder kon je bekijken of je een boek wilde kopen, een paardrijvakantie wil boeken, het kwaliteit van twee balen hooi beoordelen, trailers kopen, snoep scheppen of kijken naar wat zenuwachtige paarden die pony's genoemd werden...Owja en je kon er een broodje unox of saucijzenbroodje halen met een kopje koffie... :')

Conclusie, wij stonden letterlijk met 50 minuten weer buiten, en dat met lege handen *D

Misschien dat het voor 'penny meisjes tot een jaar of 18 'wel leuk is om even naar toe te gaan' maar voor ons zeker de laatste keer. Jammer, had leuk geweest zo dichtbij huis! :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:11

Humphry schreef:
Had na het zien van alle advertenties en promo's goede zin om na 14 jaar weer eens bij Paard '..' te gaan kijken. :D
Het is voor ons meteen de laatste keer geweest, wat een zooitje zeg. -O-
Twee hallen waar wat stands staan die veel oude meuk 'uit'verkopen of gewoon veel te veel vragen voor een merkloos bling bling hoofdstel.
Verder kon je bekijken of je een boek wilde kopen, een paardrijvakantie wil boeken, het kwaliteit van twee balen hooi beoordelen, trailers kopen, snoep scheppen of kijken naar wat zenuwachtige paarden die pony's genoemd werden...Owja en je kon er een broodje unox of saucijzenbroodje halen met een kopje koffie... :')

Conclusie, wij stonden letterlijk met 50 minuten weer buiten, en dat met lege handen *D

Misschien dat het voor 'penny meisjes tot een jaar of 18 'wel leuk is om even naar toe te gaan' maar voor ons zeker de laatste keer. Jammer, had leuk geweest zo dichtbij huis! :D

Twijfelde al of we heen moesten gaan. Eind rijden, toegang en toch wat negatieve berichten besloten om morgen lekker dagje primark en zwarte markt te gaan doen. Vond vroeger "paard" erg leuk en groot, maar moeilijk om zo'n evenement te evenaren. Gelukkig komende tijd voldoende paardesport in de buurt. (Tip voor mensen uit noorden/oosten "paard 2016" in Hardenberg. Paardensport met beurs)
Laatst bijgewerkt door Bonnelover op 28-12-15 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:12

Ik vond het heel erg tegenvallen, geen vernieuwende dingen, jammer dat er rondom de demo ring geen zitplaatsen waren. Demo's waren slecht te verstaan door de naastliggende kinderhoek met veel lawaai, daar is wellicht wat aan te verbeteren..

Leuk als je in de buurt woont, entree prijs is niet hoog maar zou er geen uur voor in de auto gaan zitten. Ik was met een uurtje uitgekeken.

Beurs waar veel kraampjes waren met oud nieuws en, veel om verkoop of info van een verkopendepartij ging.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:13

Wij zijn vandaag geweest. Hebben er een eind voor gereden. Vroeger was Paard zó gaaf!! Maar het is een hele kleine beurs met matige shows. Je kunt rond de ringen niet eens zitten, dus als je klein bent, zie je niet veel. Lezing Machteld van Dierendonck over hoe maak ik het leven van het paard leuker, was zeer interessant. Wij hadden een leuke dag, leuke stands, maar al met al niet wat ik had gehoopt, helaas.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:15

Was erg leuk, het is idd niet zoals paard in het verleden was, maar was prima te doen, leuke kraampjes met leuke spullen en sommige kraampjes waren erg goedkoop, 3 harry's horse dekjes gescoord voor 10 euro per stuk, rijsokken voor een euro per stuk. Dit waren 10 voor 10 euro, samen gedeeld met mn vriendin, vond 10 paar sokken toch wel een beetje gortig, hihihi.
Springclinnic was erg leuk, onze favoriet was toch de schattige vos shetje met even zo schatig ruitertje, de lol en de ondeugendheid van hun beide spatte eraf.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:15

Ik vond het ook wel jammer dat er geen zitplaatsen waren rond de ringen. Zeker bij de hoofdring zou dat toch wel fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:19

mvdbijl schreef:
Ik vond het heel erg tegenvallen, geen vernieuwende dingen, jammer dat er rondom de demo ring geen zitplaatsen waren. Demo's waren slecht te verstaan door de naastliggende kinderhoek met veel lawaai, daar is wellicht wat aan te verbeteren..

Leuk als je in de buurt woont, entree prijs is niet hoog maar zou er geen uur voor in de auto gaan zitten. Ik was met een uurtje uitgekeken.

Beurs waar veel kraampjes waren met oud nieuws en, veel om verkoop of info van een verkopendepartij ging.

Ik vind € 12.50 best een hoop geld voor zoiets waar je binnen een uur weer buiten staat.
Ik had het aan de hand van het programma al voorspeld dat het een teleurstelling zou zijn. Ik kreeg er zelfs een boze PB van ene Femke.

Op zich wel jammer natuurlijk maar mensen zijn verwend en wanneer je het niet professioneel genoeg aanpakt, geen goede demonstraties en clinics hebt en matige stands is het gedoemd te mislukken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:20

Ik snap wel waarom er geen zitplaatsen waren, daar is simpelweg geen ruimte voor. Ze hebben de opzet bewust denk ik wat ruimer opgezet, dat is waar ik mij vroeger altijd aan ergerde, de te smalle doorgangen en daardoor flinke opstoppingen.
Hopelijk wordt de volgende editie wel groter en uitgebreider, was nu idd wel klein.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:41

Ik wist niet helemaal wat te verwachten dat het niet groot was wist ik wel maar vond 12,50 aardig aan de prijs voor deze beurs equitana kost maar een beetje meer voor entree........

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:46

Hahahaha ik vond equitana dus tegenvallen. Alles hetzelfde, niets vernieuwend en stervens druk. Nee, doe mij deze beurs maar. Echt een leuke, anders dan anders beurs. Niet teveel paardenspul, maar toch voldoende voor de liefhebber. Leuke, afwisselende demo's. Leuke mensen die allemaal wat te vertellen hadden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:52

Wij hadden twee gratis kaartjes. Hebben het echt wel even leuk gehad, maar 12,50 zou ik zonde gevonden hebben.
Wij zijn na anderhalf uur weer naar huis gegaan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:54

Ik heb aan de deur gekocht dus ik was 15 euro kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:39

Vanavond terug gekomen van een gezellige en drukke dag.
Aan veel bezoekers gevraagd hoe ze het ervaren hebben en van ongeveer 100 mensen die ik er specifiek over gesproken heb, was er eigenlijk maar 1 persoon die het geen fijne dag vond op de beurs ( die wist niet dat het evenement 15 jaar geleden gestopt was en had verwacht dat dit juist een nog grotere editie zou worden).
De rest was erg enthousiast. *\o/*

Bij de lezing was ik s ochtends als eerste aan de beurt en de stoelen waren goed gevuld.
Ook in de stand was het direct in de ochtend tot aan het einde erg druk. Drukker zelfs dan op Horse Event, wat ik niet verwacht had.

Leuk uitzicht op de demo ring, dus daar heb ik af en toe ook een beetje van kunnen zien, als t niet te druk was om de ring.

Zin in dag 2 en 3 *\o/* :j

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:51

Ik was gevraagd door een vriend om mee te gaan, helaas kan ik niet. Veel plezier iedereen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:53

Grappig toch om te zien hoe verschillend mensen het beleven. Ik ben gister geweest met een stalgenoot en ik ga vandaag weer, met een andere stalgenoot. Ik heb gister een hele leuke dag gehad, het is misschien niet groot, maar ik vond het fijn dat de mensen bij verschillende stands toch echt de tijd hadden en namen om hun waren uitgebreid uit te leggen.

Ik heb wel verschillende vernieuwende dingen gezien bij diverse stands, ik heb een lekkere bodywarmer gekocht voor maar € 5,00, verschillende clinics en lezingen gezien en ga vandaag weer andere lezingen en clinics zien :D . Nog meegedaan met een quiz van de dierenartsenpraktijk die er was en nog een leuke prijs gewonnen, dus ik ga met plezier voor die € 15,00 ( kaartje aan de kassa gekocht) vandaag weer :D . Er was prima te parkeren, gratis en genoeg ruimte, eten en drinken tegen normale prijzen ( vond ik).

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:57

Ik heb eigenlijk niks van de lezingen gezien, heb me er ook niet in verdiept, maar kan me voorstellen dat je er 2/3 mee pakt en het dan wel gehoord hebt.
Hoop dat ze allemaal feedback krijgen om er volgend jaar weer mee verder te gaan. En hopelijk dan nog meer kraampjes, zoals het vroeger was, zodat je nog meer kan shoppen :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:47

Wij gaan morgen naar de beurs. Jammer dat mensen het tegen vonden vallen, maar het zal toch een beetje moeten groeien. Of niet en dan stoppen ze er weer mee. Het zou leuk zijn als we in Nederland ook ooit een paardenbeurs a la Equitana zouden krijgen. Dus Bokkers, ga allemaal naar paard 2015, dan is het volgend jaar misschien wel twee keer zo groot!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:10

Wij zijn onderweg :) ben erg benieuwd.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:48

Sammyoo schreef:
Wij gaan morgen naar de beurs. Jammer dat mensen het tegen vonden vallen, maar het zal toch een beetje moeten groeien. Of niet en dan stoppen ze er weer mee. Het zou leuk zijn als we in Nederland ook ooit een paardenbeurs a la Equitana zouden krijgen. Dus Bokkers, ga allemaal naar paard 2015, dan is het volgend jaar misschien wel twee keer zo groot!

Met 2 keer zo groot redden ze het nog bij lange na niet bij Equitana. Maar ik vond dit super leuk en Equitana geen klap aan, dus voor ieder wat wils zou ik zeggen...