Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:14

Yeah right.... Stap naar de eigenaar en vraag of dit verhaal klopt, zo niet mag je wat mij betreft flink pissed worden dat er gewoon zo recht in je gezicht glashard word gelogen!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:16

Stille meelezer hier :o

Lekkage, alleen op de plek van jouw spullen? Toevallig :')
Wat heb je daarop geantwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:17

lifaya schreef:
Yeah right.... Stap naar de eigenaar en vraag of dit verhaal klopt, zo niet mag je wat mij betreft flink pissed worden dat er gewoon zo recht in je gezicht glashard word gelogen!

En dan heb je nog bewijs ook via de app! :D

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:20

laughterline schreef:
Stille meelezer hier :o

Lekkage, alleen op de plek van jouw spullen? Toevallig :')
Wat heb je daarop geantwoord?

In mijn kast lekt het niet hoor ;)

Misschien het (hoe wij het noemen ''stalhuisje'') wel, maar mijn locker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:22

Huh maar jij hebt dus een locker toegewezen gekregen + sleutel van de eigenaar, maar dan kan het wel voorkomen dat campinggasten die locker zomaar openbreken (!!!) in plaats van een extra sleutel van de eigenaar krijgen? Bijzonder zeg.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:23

Danique schreef:
Huh maar jij hebt dus een locker toegewezen gekregen + sleutel van de eigenaar, maar dan kan het wel voorkomen dat campinggasten die locker zomaar openbreken (!!!) in plaats van een extra sleutel van de eigenaar krijgen? Bijzonder zeg.

Nee, dat hebben zij (zogezegd) voor de camping gasten gedaan. Terwijl de eigenaar camping gasten met zijn eigen spul laat rijden. Niet met mijn zadel e.d. Daarom zie ik dat ze liegen he ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:26

en dan zou ik alsnog even naar de eigenaar gaan en zeggen dat deze meiden dit verhaal vertelde en dat jij weet dat ze liegen en gewoon jouw spullen vernielen en stelen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:27

TS is het niet handiger om een andere leaspaard te zoeken?

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:27

lifaya schreef:
en dan zou ik alsnog even naar de eigenaar gaan en zeggen dat deze meiden dit verhaal vertelde en dat jij weet dat ze liegen en gewoon jouw spullen vernielen en stelen.

Zal ik zeker doen ;)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:29

Ik zou zeggen tegen ze dat het onzin is en dat ze dat zelf ook weten. En dan de zin die je net tegen ons zei:
Citaat:
Terwijl de eigenaar camping gasten met zijn eigen spul laat rijden. Niet met mijn zadel e.d. Daarom zie ik dat ze liegen he ;)

Dus met andere woorden: "De eigenaar laat de gasten met zijn eigen spullen rijden en niet met mijn zadel. De enigen die mijn spullen kunnen hebben gepakt zijn jullie. Het is zo duidelijk als maar kan, het heeft ook geen zin om nog verdere leugens te gaan bedenken want alle bewijs wijst naar jullie."

Misschien dat ze het dan eens gaan toegeven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:32

Als je dan liegt, lieg dan goed zeg, jeetje. Wat een onzin van die meiden. Laat je weten hoe het gesprek met de eigenaar ging? Als die man nog zo piek is dat hij campinggasten op zijn paarden kan indelen dan kan hij ook wel met jou dit gesprek aan (en met die meisjes daarna)

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:33

Ik zal zo wel even een samenvatting van het gesprek maken, het wordt nu even een heel lang gesprek. Houd ik jullie ook nog een beetje op de hoogte ;)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:36

zo wat een stelletje arrogante meiden zeg tjezz

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:39

Ik had het over mijn stijgbeugel, en dat ze al meerdere malen op Annie hebben gereden (ik heb dus die kennis die ze hebben gezien). En het was zo van: ''Okee ik snap het niet, maar het zal wel''.

Toen heb ik dit gestuurd:

''Je snapt het niet? Nou volgens mij weet jij donders goed wat ik bedoel. Er is op Annie gereden zonder toestemming van mij óf (staleigenaar). Daarnaast is op een mysterieuze wijze mijn stijgbeugel eraf en zijn mijn spullen nat, en daarbij is ook nog eens mijn kast open gebroken. Als jij niet weet waar dit over gaat, kan ik wel aangifte gaan doen bij de politie, want er zit overduidelijk iemand aan mijn spullen.

Waarop het antwoord was dat de politie inlichten overdreven is.

De hele tijd als ik haar confronteer met de feiten is het: Wauw het zal wel.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:45

Zo, ze is al een tijdje stil. Heb als kers op de taart nog even gezegd: En vanaf nu wil ik dat er niet meer aan Annie of mijn spul wordt gezeten.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:45

Wat een vreemd verhaal. Ga met een van je ouders naar hun huis toe en praat t uit. Die meiden lopen alleen maar een beetje stoer te doen en ze willen naar jou zo niet luisteren.
Als je wilt dat t stopt zal je meer actie moeten ondernemen dan slechts appen...appen is zoooo onpersoonlijk!

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:47

Dieselpaard schreef:
Wat een vreemd verhaal. Ga met een van je ouders naar hun huis toe en praat t uit. Die meiden lopen alleen maar een beetje stoer te doen en ze willen naar jou zo niet luisteren.
Als je wilt dat t stopt zal je meer actie moeten ondernemen dan slechts appen...appen is zoooo onpersoonlijk!

Ja dat snap ik. Maar goed, het is nu even zo gegaan. Mocht het nu alsnog door gaan, ga ik met mijn moeder naar hun huis.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:56

Heel goed dat je het zo hebt gezegd vind ik! Je hebt precies de 'belastende' feiten opgenoemd en daarna nogmaals duidelijk herhaald dat ze het niet meer moeten doen.
Ik hoop heel erg voor je dat het hiermee dan ook ophoudt met het stiekeme rijden.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:56

Ik lees je hele topic al een tijdje mee.

Maar je hebt het telkens over het 'naar de eigenaar' gaan. Maar heb je dat al gedaan? je kan wel alles 'achter zn rug om doen', maar he. Ze blijven en zijn wel zijn paarden! Hoe oud hij ook mag zijn. Ik zou eerst afwachten wat hij er van zegt!

en gewoon n nepcamera kopen :). Schrikt wel af denk k!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:05

Hoi TS,

Ik volg je topic al vanaf het begin als stille meelezer, maar wil nu toch graag reageren. :)

Fijn dat je in ieder geval via de WhatsApp je frustraties en verdenkingen hebt kunnen uitspreken, lucht vast wat op hé?
Het lijkt me alleen niet verstandig om het bij contact via WhatsApp te houden en dit ook nog absoluut face to face te bespreken. Tevens zou ik écht naar de eigenaar toegaan en vragen of hij hun verhaal kan bevestigen. Zo niet, dan sta je weer een stukje sterker in je schoenen als je ze straks face to face confronteert.
Daarbij denk ik ook dat het verstandig is om met je moeder naar hun huis te gaan, dan kunnen jullie het met zijn allen bespreken, ook met hun ouders erbij. Met ouders erbij is het vaak toch wat meer intimiderend dan wanneer je alleen bent.

Ik zal er niet aan beginnen om een (nep)camera e.d. te kopen. Het zou toch van de zotte zijn?!
Een goed gesprek bereik je vast en zeker veel meer mee.

Heel veel succes!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:13

Ik was direct de volgende dag al naar ze toe gegaan en de eigenaar. Nu is er weer een hele tijd overheen gegaan en stuur je het via de app, lekker onpersoonlijk en ze kunnen je appjes ook gewoon negeren, daarbij komt dat je hun directe reactie niet ziet.
Ik vind het persoonlijk niet slim hoe je dit maar eerst een beetje hebt laten sudderen en daarna pas op in bent gegaan. Intussen hebben zij zeeën van tijd gehad om smoesjes te verzinnen en misschien zelfs al weer op 'jouw' paard gereden.

Als je ze ziet gelijk aanspreken en niet gelijk dreigen met politie, jullie zijn (gezien de leeftijd) toch wel enigszins oud genoeg om dit op een volwassen manier op te lossen. Ga met zijn allen om tafel met de eigenaar erbij. Dit achter de eigenaar zijn rug om op proberen te lossen is ook niet handig, er zijn blijkbaar geen duidelijke afspraken gemaakt.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:51

Ja, ik ben al naar de eigenaar gegaan! Staat geloof ik een stukje terug in het topic.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:56

Ik kon/kan dat niet zo snel vinden! Wat zei hij dan?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:07

Hoi ts ik zou inderdaad aanraden om nog even in het echt te bespreken en niet te proberen ze te laten opbiechten wat ze hebben gedaan want dat gaan ze toch nooit doen ik zou gwn zeggen ik weet dat jullie hebben gelogen tegen mij over de kast en ik weet dat jullie mijn spullen hebben gestolen en ik wil dat nooit meer hebben en de volgende keer stap ik naar de politie en laat hun het oplossen dus blijf voortaan van mijn spullen af dan blijf ik ook van jullie spullen af en kunnen we goed gezamelijk vedder

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:00

Als ik jou was zou ik inderdaad doen wat zo ongeveer iedereen hier zegt: een gesprek met ze aangaan.

En dan zou ik met de eigenaar gaan overleggen dat je graag een extra slot (super stevig) op je kast wil maken, en dan geef je bijv. ook een sleutel aan de eigenaar.