No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:14

Oei, je paard loopt echt niet rad op het nieuwe filmpje ook :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:26

ivy_power89 schreef:
Zeg dames (ik neem dat het allemaal dames zijn hier :) )
Is jullie punt nu inmiddels niet duidelijk? De een na de ander knalt nog even door hier in dit topic, nog even iemand finaal de grond in stampen....... Ik gok zomaar dat TS inmiddels niet meer reageert.
Dat het er niet zo best uitziet, moet ik zelf ook toegeven, maar als er 6x geroepen wordt dat dat dier niet goed loopt, waarom moet er daarna nog eens 100x het zelfde geroepen worden?

TS, ik ben ook van mening dat jou haf niet helemaal zuiver loopt, slofteugel heb ik zelf al helemaal een hekel aan maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Probeer het niet als aanvallend te zien, maar probeer de tips (en er zit tussen al dat gezeik ook een heleboel goede tips waar je zeker wat aan kan hebben!!) mee te nemen in je dagelijkse training.
Laat iemand eens in real life naar jou rijden en manier van bewegen kijken (ja je instructie kijkt ook mee, maar het kunnen ingeslopen dingen zijn......)

Waarom het niet regelmatige zo vaak aangehaald word, omdat TS het anders ziet. Misschien dat het helpt als er maar genoeg mensen zijn die vermelden dat zijn gangen niet regelmatig zijn, het kan een lichamelijk of rijtechnisch iets zijn, ik gok op het eerste. Wat ts er mee doet moet ze zelf weten maar ze wil hem wel M starten en daarvoor een sterke, dragende achterhand absoluut noodzakelijk en ik denk dat het dier dat nu helemaal niet kan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:55

Maar zoals het dier nu loopt, stranden ze toch wel in het M1.
Als TS het niet wil zien, of niet wil aannemen wat wij vanaf een filmpje zien, dan moet ze dat toch zelf weten? Het verschil tussen de L en M is behoorlijk en dan loopt zij er vanzelf tegen aan

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:18

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar werk je ook aan de longe?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 22:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:33

Kan ik ook niet zo positief over zinn. Longeerhulp zit te strak en met deze hulp is het de bedoeling dat een paard ontspant vanaf de schoft en dat gebeurd hier niet echt helaas. Hij kruipt achter de hulpteugel, vooral in galop.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:04

Ik wil ook totaal geen rel schoppen of negatief doen, maar heb even die foto's bekeken, en op foto 9 en 10 is erg duidelijk te zien dat je paard daar geen rugspieren heeft. Naast de ruggengraat gaat het ineens fel naar beneden toe.
Zeker bij een haf zou dit toch veel ronder mogen zijn. Sowieso bij elk paard dat gereden wordt.
Dit kan wijzen op rugproblemen, al dan niet door het zadel, het rijden, of een medisch gebrek.

Ik zou je toch aanraden idd dat achterbeen eens te laten checken (echter op longeerfoto's was het beter, maar dit is ook al langer geleden) en ook de rug.
Hopelijk kan je binnenkort weer verder met een happy paard!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 07:08

Uhm... Hebben jullie wel eens bekeken van wanneer dat topic Is...

Omg... Problemen maken waar ze niet zijn :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 07:30

Peelie wat zie jij dan aan de filmpjes?
Wat zijn de goede punten volgens jou. En wat zijn de struikelblokken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 07:35

Peelie schreef:
Uhm... Hebben jullie wel eens bekeken van wanneer dat topic Is...

Omg... Problemen maken waar ze niet zijn :+

Waarom plaats je de link hier dan eigenlijk?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 07:38

Om te laten zien dat We ook aan de longe werken. Niet om nou nog eens even haarfijn commentaar te krijgen over een topic van ruim een jaar terug.

Weten jullie wat, ik ontstip dit topic lekker. Ik merk dat ik door jullie reacties alleen maar dwars wordt en dingen doe om jullie een plezier te doen en niet mezelf.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 07:56

jammer...

ik snap je wel want sommige mensen reageren echt bot.
maar volgens mij bedoelen ze het allemaal goed want ze proberen je wel te helpen.

maargoed ik hoop dat je nog veel plezier hebt met nash en ik wacht op het volgende topic

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:03

Peelie schreef:
Om te laten zien dat We ook aan de longe werken. Niet om nou nog eens even haarfijn commentaar te krijgen over een topic van ruim een jaar terug.

Weten jullie wat, ik ontstip dit topic lekker. Ik merk dat ik door jullie reacties alleen maar dwars wordt en dingen doe om jullie een plezier te doen en niet mezelf.

Jezelf een plezier doen is prima maar ik hoop toch dat je met een objectieve kijk naar je paard kijkt. bedenk wat je er van zou vinden als iemand anders je dit liet zien, bekijk je filmpjes van de proeven nogmaals en let eens op de benen/hoofd ipv het totaal plaatje en werk van daaruit verder.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:17

Je kan wel om je heen blijven slaan en naar iedereen roepen dat ze niet zo bot moeten zijn.
Maar is het niet een beter plan om je energie op jezelf te richten.
En wees eerlijk is het echt allemaal onzin?
Houd jij je handen en je benen echt zo stil?
Loopt Nash echt mooi ontspannen of is het een vast gezette houding?
Gebruikt hij zijn rug of krult hij omdat hij geen kant op kan door de slof en de hulpteugel?
Is het zo heftig bokken nijd of pijn?
Zet hij zijn achterbeen wel goed neer, is het een grote moeite om er een keer een dierenarts naar te laten kijken?
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 22-03-15 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:19

Misschien zijn we niet zo lief, maar ik ben ook niet zo lief als iemand een paard heeft die gewoon kreupel loopt maar het ene excuus na het andere excuus aanhaalt en vervolgens ook nog eens het paard imo straft door er met strakke slof mee te rijden en er een keer de sporen goed in te trappen.
Sorry maar dan ben ik niet zo lief meer.

Je paard is gewoon niet goed, laat m nakijken en doe niet zo eigenwijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:09

Ts, ik wil je nog wel meegeven dat regelmatig net een wp rijden niet betekend dat je als combinatie klaar bent om naar de volgende klasse te gaan. Bij ons was het vroeger zo dat de kinderen hun beesten zo goed voor elkaar hadden dat ze bwv spreken met twee vingers in de neus 65% konden rijden. Pas dan werd er een klasse hoger gestart terwijl de oefeningen er allang in zaten natuurlijk. Juist omdat de dieren goed gereden en getraind en gezond waren kon de overgang naar de volgende klasse vloeiend gemaakt worden. Wat schiet je er mee op dat je nu net 180 rijd en je komt in de M1, om van de M2 nog maar niet te spreken en je gaat met tegenzin op wedstrijd als je tien keer geweest bent en nog geen wp rijd.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:35

Ik heb al een paar keer, naar mijn idee, best heel netjes gereageerd en ook vragen gesteld. Maar ik heb eigenlijk nog geen een keer reactie gehad van TS. Ik snap dat onze reactie's confronterend zijn, maar des te meer is het belangrijk dat je gaat inziet dat hij gewoon niet zuiver is en dat dat weer tot verdere problemen zorgt. Wat is er mis met even iemand ernaar te laten kijken? Fysio, osteopaat, enz.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:27

Ik heb niet alles gelezen, daarvoor ben ik veel te lui.

Maar ik vind het echt geen fijn beeld geven.

Heb je er al eens aangedacht om zitlessen te nemen en je meer te focussen op je houding en zit? Want tenslotte begint paardrijden altijd daarmee. Ik vind je te onstabiel en daar reageerd je leuke paard erg op, door zelf ook onstabiel te worden. Ik denk dat het onregelmatige van je haflinger echt een aanleuningsprobleem vanuit de ruiter is. Begin bij de basis En rij gecontroleerd met je zit en been en blijf van de voorkant af, zodat je paardje leert om lekker soepel door het lijf te worden. Geef het de tijd, want jullie kunnen het wel! Tenminste als je er voor open durft te staan natuurlijk :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:42

diesuus schreef:
Volgens mij ben je gewoon veel te hard aan het werk. Ga meer op je houding letten, stiller zitten en minder plukken aan de teugels, dan gaat hij vanzelf lekkerder lopen. Goede ostheopaat doet wonderen.

Ik heb toch even terug gelezen, omdat ik zie dat de ts het topic heeft verlaten. Wat ik in mijn ogen niet nodig vind! Een topic is er voor bedoeld om er vanuit beide kanten iets van te leren en voor de tips die er op een normale manier worden uitgelegd open te staan.

Niet bij alles hoeft meteen een osteopaat te worden ingeschakeld. Als je het ene probleem niet onder ogen ziet, dan smijt je alleen maar geld over de balk heen in mijn ogen.
Je kunt ook en en doen.
Ik blijf bij goede zitlessen en bij een goede ontspanning en balans. Dus kleine hulpen -> groot effect.
Is dit probleem opgelost of ben je met dit probleem bezig, kijk dan eens naar een goede osteopaat of iets in die richting. Anders ga je te weinig winst behalen en streef je het uiteindelijke doel voorbij
voorbij.

Ts: je zegt dat je er keihard bent afgevallen een poosje terug. Heb je zelf al gekeken om de disbalans uit je lichaam te krijgen? Dit kan ook een hoop schelen!

Verder wil ik zeggen, bekijk het filmpje eens vanuit andere ogen. Wat had je zelf tegen jezelf willen zeggen? Wees niet bang om de mindere kanten eens onder ogen te zien, we zijn tenslotte allemaal bezig met onze hobby en plezier.
Een andere weg inslaan is geen teken van falen :)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:00

Misschien moet dit topic maar gesloten worden. :) Dit omdat TS nu wel weet hoe de vork in de steel zit. TS ik zou het aanvragen. Je weet waar je aan moet werken meid, maar blijf vooral lekker genieten van je paardje en neem een goede instructrice. Dat bespaard je een hoop ellende :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:10

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat TS niks doet met het feit dat herhaaldelijk wordt gezegd dat de pony niet zuiver en zelfs kreupel is.

Dan kan zij nog zo hard aan haar balans en houding/zit werken, pony is en blijft kreupel.

Dat TS het topic heeft verlaten vind ik erg jammer omdat zo een lichamelijk probleem in de doofpot wordt gestoken en de pony is daar de dupe van.
Nogmaals, een paard of pony knalt niet zomaar iemand eraf, gaat er niet zomaar als een speer van door. Dat heeft een reden en ik (en velen met mij zo te lezen) vermoed dat de reden bij deze pony pijn is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:32

Elspelsz88 schreef:
Misschien moet dit topic maar gesloten worden. :) Dit omdat TS nu wel weet hoe de vork in de steel zit. TS ik zou het aanvragen. Je weet waar je aan moet werken meid, maar blijf vooral lekker genieten van je paardje en neem een goede instructrice. Dat bespaard je een hoop ellende :)

Een topic wordt echt niet gesloten omdat TS niet tegen kritiek kan. Dan krijgt ze een pb terug met 'volgende keer 2x nadenken eer je een topic opent'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:30

Volgens mij kunnen we wel duizend keer zeggen dat Nash niet regelmatig is, ts lijkt doof en blind wat betreft het lopen van haar paard. Geeft niet, ga mooi M1 starten en over een jaar misschien wel M2. Ergens zal je in de toekomst hopeloos vastlopen, meestal gebeurt dat al in M1 want daar komen de lichamelijke en rijtechnische gebreken wel aan het licht.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:48

Jouw paard is de beste jury en die zegt heel duidelijk dat je verre van winstpunten hebt gereden.

Afbeelding

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:36

Ik vind het wel heel kwalijk dat je stug blijft negeren dat je paard gewoon niet goed loopt, dat niet alleen, je zit ook behoorlijk aan zijn lichaam (onrustige hand, onrustige benen). Hiet wordt advies en commentaar op gegeven, maar daar heb je alleen maar tegenweer op.

Ik hoop dat al het commentaar stiekem toch wat bij je losmaakt, even niet egoïstisch aan jezelf denken maar aan je paard. En anders kom je jezelf uiteindelijk echt wel tegen..