Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Lees even alles door...
Robijntjah schreef:Ik ken John erbniet mijn methode en manier van rijden.
Robijntjah schreef:Als meerdere mensen je zeggen dat je Een sloot in moet springen? Doe jij dat dan? Dat is voor mij geen manier van logisch redeneren. Daarbij is de verdeling 50-50. Dus ja, naar wie luister ik? Naar mezelf dan dus en de mening van mensen die ik goed ken en waar ik de waarde van kan inschatten.
De methode van John erb kom ik later even op terug. Ga zo naar stal en indoor.
Waarom de aanname dat er niet opnieuw beleerd is? Na mijn heup breuk zijn we (noodgedwongen) van voren af aan begonnen.
Waarom 'zo vaak' rijden is meerdere malen beantwoord.
Hoelang verschilt, hoe fijn het gaat. Ik geloof niet in een vaste tijd maar in stoppen op het juiste moment. De ene keer is dit met een kwartiertje, de andere keer met 3 kwartier.
Buiten rijden ligt wat anders natuurlijk
Robijntjah schreef:Je edit is precies waar we aan werken. Verbinding met de mond.
Wat heeft dat te maken met de lengte van de teugels? Ja, zo is het voor mij lastiger, Ik moet sneller reageren.
Het 'doel' voor nu is een basis vorm van 'zijn' creëren waar we bij spanning meteen naar terug kunnen keren en van daaruit weer op kunnen pakken. Dat zijn we dus ook aan het oefenen, het oppakken en weer terug kunnen keren.
Ik heb een hele club mensen die mij helpt en die ik ook met regelmaat inschakel. Mijn instructie bestaat uit 3 verschillende personen.
Daarbij krijg ik hier nog 1000 tips waar ik naar ga kijken of mee aan de slag ga/ ben.
Robijntjah schreef:Ik heb al contact gehad met simpelman toevallig
Wat jij omschrijft is het precies.
Robijntjah schreef:Lange lijnen doen we.
Alleen dat vergeten veel mensen: vluchtgedrag is snel. Dus voor ontspanning moet ik ook haar tempo kunnen bewerken. Wat jij zegt over stappen is al onbegonnen werk. Sinds een half jaar kan ik eindelijk aan een lange teugel stappen bij los stappen. Hierna is de stap geen optie meer...
Robijntjah schreef:Klopt en daarom houden we de stukken stap ook kort en positief. Maar terughouden? Dat is gewoonweg geen optie. Dan wordt ze gespannen en gaat ze haar hele lijf vastzetten en kan ik wachten op een ontlading. Samen met al mijn instructie hebben we besloten te gaan kijken naar wat wel kan ipv niet.
Veel motiverender voor zowel mij als mo.
Joman schreef:Ik vind het opvallend dat je eigenlijk nog steeds niet echt met haar gedrag kan omgaan en er echt mee kan rijden. Je hebt haar toch al een hele tijd?
Joolien schreef:Joman schreef:Ik vind het opvallend dat je eigenlijk nog steeds niet echt met haar gedrag kan omgaan en er echt mee kan rijden. Je hebt haar toch al een hele tijd?
Wil je overal tegen aan schoppen? Ik vind deze opmerking een beetje gemeen. Niet iedereen is een topruiter die een paard snel kan corrigeren. En er is qua rijden echt wel verbetering alleen gaat het langzaam. En de verbetering heb ik het dan vooral over de ontspanning van het paard.
terpentijn schreef:Eens met Joolien, vind het ook een beetje een rot-opmerking, die ook nergens toe bijdraagt.
TS is nu vooral bezig met het opbouwen van vertrouwen en ontspanning. Zonder dat lukt er rijtechnisch natuurlijk niets zinnigs.