Mijn paard aangevallen door pittbull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:39

Na de eerste rake schop gaat die hond gewoon door, dat is inderdaad een teken dat hij echt een waas voor de ogen heeft.

Youknowme

Re: Mijn paard aangevallen door pittbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:42

Ik word naar van je filmpje, wat blijft jou paard rustig zeg! En dat jij het uitzit erg knap! Wat een angst moet je gevoeld hebben... Wat fijn dat al de omstanders je te hulp schieten maar wat een rot hond zeg.

Nu is het jouw paard en aangezien hij ook al een hond heeft aangevallen is het volgens mij wachten tot hij een kind grijpt. Hopelijk kan je er nog iets aan doen, deze hond zou van mij en spuitje krijgen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:47

Wat ontzettend heftig. Gelukkig zijn jullie er aardig goed vanaf gekomen.
Wat knap dat je zo rustig bleef. Kan me voorstellen dat je erg bang was. Hopelijk rijd je binnenkort weer fijne ritten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:00

Bah wat een naar filmpje zeg. Hopelijk kun je hier alsnog iets mee, zoals al meermaals is gezegd: deze hond zit duidelijk in de vechtmodus. Voor de hond zelf hoop ik dat hij hier niets aan over heeft gehouden. Ik moet er niet aan denken dat mijn hond ontsnapt en zo'n rake klap krijgt van een paard. Nu heb ik een schat van een hond die gek is op paarden, op de positieve manier. ;) Maar buiten staat hij niet onder appél en op het strand hebben wij hem dan ook aan een lange lijn aangezien hij nogal dominant kan zijn naar andere grote honden. Zolang iedereen dit van zijn eigen hond weet en de nodige maatregelen treft zou dit een hoop problemen voorkomen.
Deze hondeneigenaar steekt óf zijn kop ver in het zand óf is zich echt van geen kwaad bewust en aanschouwt zijn hond als een lieverdje.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:03

Jeetje wat heftig zeg! En knap hoe kalm je blijft en hoe netjes je blijft zitten
Ik zou zeker met dit filmpje naar de politie gaan

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:05

Heftig filmpje. Erg knap om te zien dat je paard zich ook flink kon verdedigen. Je paard deelde een paar mooie klappen uit.
En ook fijn om te zien dat er een hoop omstanders waren die je te hulp wilde schieten. Als je dan nog bij de politie getuigen nodig heb, waren er in ieder geval zat die het gezien hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:09

femo schreef:
ZO! Dat was een fikse klap. Sneu voor hond paard en voor jou. ik moet eerlijk bekennen dat mijn husky ook wel eens achter paarden is aangegaan. Totaal niet agressie. Maar ik baalde dan ook heel erg dat mensen gewoon doorreden. Ik kon mijn hond namelijk niet meer bereiken, als gevolg dat ze de weg was kwijt geraakt. ts, je hebt een enorm stoer paard! :)

Dat zegt toch al iets... ik zou als ruiter ook niet gaan wachten tot iemand zijn niet luisterende hond komt halen. Niet echt het probleem van de ruiter lijkt me.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:10

Ik zit de hele dag al dit topic te volgen, geshockt van sommige kortzichtige reacties.

Kippenvel bij het filmpje, man o man wat eng! En wat moet je bang zijn geweest..
Dit had bij een kind moeten gebeuren en de hond was gelijk afgemaakt. Zou inderdaad wat de meeste hier al aangeven met dit filmpje naar de politie gaan en er echt een zaak van maken. Dit kan echt niet en dit wens je niemand toe. Arm paard :(:)

Even offtopic; ik had pasgeleden twee teckels achter mijn pony aan. De eigenaar deed niets. Ik had mijn pony tot stilstand gezet en geroepen naar de man of hij zijn honden bij wilde houden. Hij deed niets en reageerde ook niet op mij. Ik heb een scheur opgezet en gedreigd met mijn zweep. De hondjes schrokken daar gelukkig van en rende naar hun baas, die ze toen met gebarentaal terugwenkte. Waar ze perfect naar luisterde.
Bleek de man doof te zijn :o Dus de hondjes waren denk ik geshockt dat ik zn scheur had opengegooid.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:15

Misschien heb ik het gemist hoor maar moest de hond specifiek dit paard hebben? Ik zou als omstander en ruiter van andere paard heeeel bang zijn dat die mij ook zou aanvallen...zie ook een andere hond maar de pitbull blijft gericht op het ene paard happen, ik denk dat je met dit filmpje veel kan...en dat de politie hier ook echt wel wat mee moet doen en je niet zo moeten afwimpelen, deze honden ( alle honden ) die zich niet los kunnen gedragen behoren altijd aangelijnt te zijn!! Verantwoording van de eigenaar. TS heftig hoor hoop dat de angst weer een beetje over gaat, maar je zal wel geen hond meer vertrouwen die je tegenkomt op buitenrit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:18

Ninette schreef:
Misschien heb ik het gemist hoor maar moest de hond specifiek dit paard hebben? Ik zou als omstander en ruiter van andere paard heeeel bang zijn dat die mij ook zou aanvallen...zie ook een andere hond maar de pitbull blijft gericht op het ene paard happen, ik denk dat je met dit filmpje veel kan...en dat de politie hier ook echt wel wat mee moet doen en je niet zo moeten afwimpelen, deze honden ( alle honden ) die zich niet los kunnen gedragen behoren altijd aangelijnt te zijn!! Verantwoording van de eigenaar. TS heftig hoor hoop dat de angst weer een beetje over gaat, maar je zal wel geen hond meer vertrouwen die je tegenkomt op buitenrit.

Pagina 7 staat het filmpje, hond pak echt specifiek dit paard ja ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:28

Ik zag het filmpje voorbij komen op Facebook.
Heftig hoor.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:34

Ben bang dat ik zo half bokt achter me aan krijg als ik dit zeg..
Maar die hond moet gewoon worden ingeslapen.
Wat nou als het de volgende keer een peuter is? Dan is die mooi dood.

En jouw paardje (en nog niet over jezelf gesproken) hebben er absoluut geen fijne ervaring aan overgehouden.

Niet dat die hond er verder wat aan kan doen. Tenslotte ligt het voor een groot deel in de opvoeding, maar pittbulls blijven vechthonden met een rare kronkel in hun koppie.

Sterkte! Ik hoop dat je paardje er snel overheen komt en geen trauma eraan overhoudt, wat ook geld voor jou.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:38

goed dat het op film staat... zo is het meteen duidelijk dat je niks kon, beest is gewoon gericht aan het aanvallen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:39

Christiene schreef:
goed dat het op film staat... zo is het meteen duidelijk dat je niks kon, beest is gewoon gericht aan het aanvallen.

Ik ben echt een blinde kip, maar waar kan je het filmpje vinden? :)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:45

Yasmijntje schreef:
Christiene schreef:

Ik ben echt een blinde kip, maar waar kan je het filmpje vinden? :)

Op de vorige pagina ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:49

Wat een verschrikkelijk verhaal...
Wat een angstige momenten zullen jullie gehad hebben. Het filmpje spreekt boekdelen. Duidelijk een hond die op de verkeerde bedoelingen uit is.
Zeker met dit filmpje en de gegevens van de persoon die met de eigenaar vd hond mee was naar de politie gaan en aangifte doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:57

fique schreef:
Er staat bij wijk aan zee dat het verboden is voor paarden. Ook deze periode. De honden mogen daar wel loslopen dus heb je geen poot om op te staan.
Al merk ik dat er vaker agressieve honden daar loslopen op t strand.

Weet niet waar dat bord staat, maar dit staat op de site van de gemeente :)
    Honden en paarden op het strand

Honden en paarden zijn in de periode 1 mei tot 1 oktober tussen 9.00 uur en 19.00 uur (strandseizoen) niet toegestaan op het strand. Buiten die periode geldt een aanlijn- en opruimplicht voor uitwerpselen.

Kortom hond had niet eens los gemogen...

Ik ben al te vaak honden tegen gekomen die niet luisteren en waar de eigenaar niet eens een poging doet om de hond terug te roepen.

Helaas is mijn paard niet zo stoer en cool als Bo. Mijn paard raakt wel van de rel.. Ik stuur haar daarom ook meestal recht op de hond af. Bij de meeste honden werkt dat goed maar bij dit soort types zou ik dat niet durven.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:14

Edit. Verkeerd gelezen. :+
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 27-01-15 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:14

Nikass schreef:
femo schreef:
ZO! Dat was een fikse klap. Sneu voor hond paard en voor jou. ik moet eerlijk bekennen dat mijn husky ook wel eens achter paarden is aangegaan. Totaal niet agressie. Maar ik baalde dan ook heel erg dat mensen gewoon doorreden. Ik kon mijn hond namelijk niet meer bereiken, als gevolg dat ze de weg was kwijt geraakt. ts, je hebt een enorm stoer paard! :)

Dat zegt toch al iets... ik zou als ruiter ook niet gaan wachten tot iemand zijn niet luisterende hond komt halen. Niet echt het probleem van de ruiter lijkt me.

Klopt, maar nederland zou een stukje leuker worden als mensen dingen voor elkaar doen. En niet denken, mwoaaah, is mijn probleem niet.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:13

Stoer paard heb je zeg! Die komt goed voor zichzelf op! Knap dat je bent blijven zitten en zo rustig bleef :) Is de man die de hond wilde pakken gewoon een omstandiger? Zo ja, wat heeft die een lef zeg!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:20

Ja aan de politie heb je niets in zo'n geval.
Onze dochter toen 4 jaar is een keer door een Jack Russel gebeten.
Hij zat aan een uitschuifriem man loopt met hond langs mijn moeder en dochter en die hond neemt een spurt en bijt mijn dochter in haar been. Man was onredelijk. Het bleek dat die hond al meerdere kinderen in de buurt had gebeten en ook verschillende honden.
Toen ik aangifte wilde doen kon dit niet want de man had de hond niet opgejut om te bijten!!!
Dat hij dit vaker had gedaan maakte niets uit.
Veel sterkte met je paardje.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:00

Vreselijk filmpje en inderdaad sta je zo machteloos want de politie doet hier niks aan. Mijn Duitse Herder is aangevallen en gebeten door een pitbull achtige en die had ook zo'n waas voor de ogen. Mijn herder vocht terug maar had weinig in te brengen tegen de agressie dan afweren.
Politie doet inderdaad niks, wel kun je bij de gemeente waar die eigenaar woont melding maken van 'gevaarlijke hond'. Na 3 meldingen moet de hond gemuilkorfd. Na 3 indicenten pas, ik stond versteld! Er zou in Nl ook een muilkorf wet voor dit type honden moeten komen, niet na 3 incidenten pas!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:13

Oh jee, dat filmpje, hopelijk kun je hier wat mee.

Mijn paard is ooit ook aangevallen, gelukkig is ze niet bang voor honden, en zijn alle dierenarts kosten vergoed door de verantwoordelijke.

Succes met alles.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:21

Het lijkt of die man bang is voor zijn eigen hond. Hij loopt er niet echt heel kordaat achteraan, maar goed dat is van een ver filmpje moeilijk te beoordelen. Gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar inderdaad super eng en wat als je paard niet zon rake trap had uitgedeeld?

Zelf ook een keer een bulldog achter m'n paard aan gehad, probeerde in z'n achterbenen te bijten. Gelukkig kon de baas snel genoeg ingrijpen voor hij de benen daadwerkelijk pakte en ook probeerde het paard de hond weg te schoppen. Hoewel ik er naast stond kon ik nog niet veel.

Daarna ben ik altijd een beetje schichtig, want sommige personen laten bewust de hond er af en toe flink achter gaan (bijv om te spelen) en dan hoop ik maar dat hij niet uithaalt naar de hond (doet hij nog soms sinds dat voorval)..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:24

Vervelend zeg :(, je moet je rot geschrokken zijn. Gelukkig is het wel "goed" afgelopen.. En ziet er niet fijn uit op het filmpje.
Eerlijk gezegd vind ik het best achterlijk dat die hond nog los mag lopen, de eigenaar weet dat die hond kan aanvallen..