Voor een appel en een ei....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:56

ik weet niet of het mogelijk is maar je zegt dat Hercules door hekken heen breekt is het een optie om hem vast te zetten aan een touw? Net als dat je bij lady deed?

(ik probeer alleen mee te denken hoor, vindt het super dat je een ander super tehuis hebt gevonden voor lady +:)+ )

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:22

Na alles weer gelezen te hebben, denk ik dat je een juiste keuze hebt gemaakt om Lady naar een stichting te verhuizen.
Hercules is en blijft een hengst met bijbehorend gedrag, Lady kan niet goed genoeg verdedigen, dus geeft dat ongewenste situaties tussen beiden en onrust in de groep.
Logische reactie. :j

Tomboy zal zich vast wel redden zonder Lady; hij voelt zich nu ff verbonden met haar omdat ze samen zijn gekomen.
Lady komt vast ook wel goed, als het een goede stichting is.

Wendy schreef:
Hoezo is TS de oude eigenaren wat verschuldigd dan? Ze heeft niet bepaald om de merrie gevraagd. En de oude eigenaren zijn de reden dat de paarden er zo uit zien he?
Of de merrie nu bij TS blijft, of naar een ander adres gaat, ze is sowieso beter af dan in de stal bij haar oude eigenaren.

Juistem! ;)

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:29

Ik vraag me wel een klein beetje af of je echt niet had kunnen zien aankomen hoe een jonge hengst op een vreemde merrie zou kunnen gaan reageren ? Misschien een tipje om daar voor, mocht het ooit weer gebeuren, over na te denken meer.

Dat je de keuze maakt om lady naar een ander fijn huisje te bregen is helemaal niks mis mee ! Je moet op jezelf passen en op je andere dieren en natuurlijk lady zelf ook. Het koste wat kost proberen met alle gevolgen van dien is juist wat je niet moet willen. En dan liever nu als dat ze straks helemaal haar plekje heeft gevonden ! Het is een leuke dame en die gaat daar ook hartjes veroveren gok ik zo :)
Hopelijk brengt dat ook weer wat rust in je kudde.
Maar hoop dat je wel beseft dat de andere merrie maar 1x niet hoeft uit te halen en dat je dan nog een probleempje erbij kan hebben :D

b000tje
Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-13

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:39

Wow echt knap dat je ze zo opvangt

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:21

Ik kan wel inschatten hoe dat gegaan moet zijn en dat is niet prettig inderdaad. Dat moet je niet willen. Je bent ook maar alleen daar en wat als je er niet zou zijn om in te grijpen? Lijkt me voor Lady ook geen optie. Dan maar ergens anders een fijn huisje. Ik weet dat je wat dat betreft ook wel zoekt naar een geschikte oplossing voor dat paard en haar heus niet bij de eerste de beste dumpt. +:)+

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:22

Tjah sorry hoor maar had je dit echt niet zien aankomen?
Dit is dus net wat ik bedoelde toen ik me afvroeg of het wel zo slim was ongezien een paard te accepteren.

xChiva

Berichten: 925
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:28

Wat moest ts anders? Een mager kreupel paard terug sturen? :7

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:33

Het is toch niet bepaald zo dat ze geen keus had. Ze heeft dat andere paard gekocht en de merrie had ze er niet bij hoeven nemen.
Daarbij springen de meeste hengsten ook gewoon op een ruin, dus als zij weet hoe haar hengst is, vind ik het zowieso bijzonder dat ze dit aandurft.

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:40

Ts ik snap dat je een oplossing zoekt voor haar. Ik heb respect voor je hoe je probeert het goed te doen en je moet zeker om je zelf denken. Merrie en hengst.... snap dat je naar een goede oplossing zoekt. En wat had ze dan moeten doen?? Deze paarden zo laten staan?
Moet zeggen dat je echt al kan zien dat de buiken wat voller worden. Als je even wacht herken je ze niet weer.

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:43

TS heeft een oude niet zo gezonde merrie een kans gegeven in haar kudde... dat is niet goed uitgepakt.
Ze heeft nu een betere plek voor haar gevonden..
Chapeau!
Als TS de merrie niet had genomen, was ze waarschijnlijk een stuk slechter af geweest.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:45

Precies, ze is niet verplicht dat paard te houden. De vorige eigenaar wil haar niet terug en nu heeft ze een andere oplossing gevonden. Ook prima toch? Als het beestje maar een goed plekje heeft dat is het belangrijkste.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:47

jeetje wat een verhalen ineens en soms ook aanvallen. Ik denk dat vele niet eens een 2de paard de kans hadden gegeven. Ts maak je niet te druk om alle reacties ik vind dat je het geprobeerd hebt, het is niet gegaan zoals je wilde. Maar rust in de kudde nu is wel weer heel fijn.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:49

dito schreef:
jeetje wat een verhalen ineens en soms ook aanvallen. Ik denk dat vele niet eens een 2de paard de kans hadden gegeven. Ts maak je niet te druk om alle reacties ik vind dat je het geprobeerd hebt, het is niet gegaan zoals je wilde. Maar rust in de kudde nu is wel weer heel fijn.


_/-\o_

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:53

Ze gaat toch naar een goed huis? Wat is dan in godsnaam het propleem?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:51

Ik snap wel wat sommige bedoelen... de keuze om de merrie erbij te nemen komt hierdoor erg impulsief over.

Heel fijn en goed dat ze Lady een kans wilde geven, maar na paar dagen wordt het pas duidelijk dat eigenlijk de omheining niet geschikt is en een jonge hengst die al de competitie aangaat met een ruin is dan niet meer te stoppen.

Erg zonde. Met een goeie omheining was het iig mogelijk om de 2 groepen te scheiden en ze rustig aan elkaar te laten wennen.

Het uitbreken, over de stal springen, etc. door de hengst heeft niet geholpen voor de rust in de kudde. Lady kan hier niks aan doen en heeft meer te maken met de niet juiste omheining en een jonge hengst die daar gretig gebruik van maakt.

Als die laatste 2 issues niet opgelost kunnen worden, ja dan zit er niks anders op dan een oude merrie weer te laten verhuizen.

Vind het jammer, maar op ongelukken zitten we natuurlijk ook niet te wachten.
Wel een goeie leerschool: geen nieuwe merries introduceren zolang de hengst nog niet gecastreerd is.

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:23

Je hebt er goed aan gedaan ts. Je eigen gezondheid gaat voor :)

Daarbij de reacties van 'dat had je kunnen verwachten' vind ik laf. We zijn allemaal wel eens in een situatie gekomen waarvan men dacht oef dat loopt niet zoals ik gehoopt had. Ik vind het erg moedig dat ts het heeft geprobeerd, helemaal als ik denk dat 99% nog geen eens het lef had gehad om het te proberen (incl ikzelf ;) )

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:26

Rare opmerking Dungen,wat heeft dit nu met lef te maken?Mijn inziens meer met gezond verstand.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:54

Denk dat je hiermee de goede keuze maakt.

Stiekem wel beetje sneu voor lady, misschien kan ze over een jaartje wel terugkomen :)

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:48

Beatje dat kan dat je dat een rare opmerking vind. Echter vind ik het veel vreemder dat je met jou opmerking suggereert dat TS geen gezond verstand heeft.

De keuze die TS heeft genomen getuigd van Lef. Iemand die altijd op 'safe' speelt (of naar jou inzicht gezond verstand) zal dit niet gedaan hebben.

En prima onze meningen verschillen, verder stop ik met deze discussie aangezien TS beter steun kan gebruiken dan het ja-nee spelletje of TS het wel of niet goed heeft gedaan :)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:55

Cardy schreef:
Heel fijn en goed dat ze Lady een kans wilde geven, maar na paar dagen wordt het pas duidelijk dat eigenlijk de omheining niet geschikt is en een jonge hengst die al de competitie aangaat met een ruin is dan niet meer te stoppen.

Waarom zou de hengst daarmee stoppen als de merrie weg is?
Zij heeft trouwens vanaf het begin al gezegd dat die hengst achter geen enkele omheining te houden is, dus dat had ze best kunnen weten.
En ik werd nog afgezeken toen ik vroeg of het niet een beetje impulsief was, toen had ts al tientallen jaren ervaring, plaats en geld zat en was het een schande dat er ook maar aan getwijfeld werd want ts was de held van de dag.
Nu blijkt ze een hengst te hebben en vind ze het gek dat die op die merrie wil en de confrontatie aangaat met de ruin?
Het is geweldig dat ze er toch een goed tehuis voor heeft gevonden, maar het enige wat het de paarden heeft opgeleverd is een hoop stress en dat was helemaal niet nodig geweest.
Naast dat snap ik echt wel dat ze de merrie niet heeft willen achterlaten, ik zou het zelf ook niet snel doen, maar iets meer voorbereiding had veel verschil gemaakt.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:56

Dungen schreef:
Je hebt er goed aan gedaan ts. Je eigen gezondheid gaat voor :)

Daarbij de reacties van 'dat had je kunnen verwachten' vind ik laf. We zijn allemaal wel eens in een situatie gekomen waarvan men dacht oef dat loopt niet zoals ik gehoopt had. Ik vind het erg moedig dat ts het heeft geprobeerd, helemaal als ik denk dat 99% nog geen eens het lef had gehad om het te proberen (incl ikzelf ;) )

Je hebt geen idee hoeveel impulsaankopen er worden gedaan, dat zijn er eigenlijk best veel.
Kun je respect voor hebben en praten over lef, maar ik vind het pas moedig en respect waard als je je bewust bent van wat je aan kunt en je voorbereidingen treft.
Ook dan kan het nog steeds een impulsaankoop zijn maar heeft het gewoon een beetje meer kans van slagen.

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:55

Fijn dat je een nieuwe plek gevonden hebt voor je merrie
Ik vind het allemaal prima
Maar heb toch een paar dingen waar ik me aan stoor
Je vangt een erg mager paardje op ...
Je hebt geld en land genoeg
Helemaal prima
Alleen weinig paardenwinkels in de buurt of moeilijk te bereiken....
Dus vraag je of mensen dekens,halsters,wormenkuren en staartspray op willen sturen??
En dat voor niks???
Ik zou het niet durven vragen

Of ben ik nu gek???

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:01

@selyna... ik denk dat je geld genoeg wel wat verkeerd interpreteert... ik denk dat ze redelijk rondkomt nu ... maar TS is geen rijke pensionada maar iemand die gekozen heeft haar leven heel anders in te delen dan gewone nederlanders.

Als je beter plaatsje hebt gevonden voor Lady... dan is het toch prima. Al zou je het wel beetje naief kunnen vinden dat je kudde het allemaal wel zou aankunnen... maar ach wie maakt er niet eens inschattingsfouten. Heel veel succes ermee.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:14

anneliesdj schreef:
Cardy schreef:
Heel fijn en goed dat ze Lady een kans wilde geven, maar na paar dagen wordt het pas duidelijk dat eigenlijk de omheining niet geschikt is en een jonge hengst die al de competitie aangaat met een ruin is dan niet meer te stoppen.

Waarom zou de hengst daarmee stoppen als de merrie weg is?
Zij heeft trouwens vanaf het begin al gezegd dat die hengst achter geen enkele omheining te houden is, dus dat had ze best kunnen weten.
En ik werd nog afgezeken toen ik vroeg of het niet een beetje impulsief was, toen had ts al tientallen jaren ervaring, plaats en geld zat en was het een schande dat er ook maar aan getwijfeld werd want ts was de held van de dag.
Nu blijkt ze een hengst te hebben en vind ze het gek dat die op die merrie wil en de confrontatie aangaat met de ruin?
Het is geweldig dat ze er toch een goed tehuis voor heeft gevonden, maar het enige wat het de paarden heeft opgeleverd is een hoop stress en dat was helemaal niet nodig geweest.
Naast dat snap ik echt wel dat ze de merrie niet heeft willen achterlaten, ik zou het zelf ook niet snel doen, maar iets meer voorbereiding had veel verschil gemaakt.


Dat zeg ik niet :) . Ik zeg eigenlijk precies wat je zelf zegt. Ze wist dat de hengst zijn hormonen aan het opspelen waren (probeert de leiding over te nemen), hij blijft niet achter de omheining (springt zelfs over het muurtje van zijn stal heen) en dan alsnog impulsief denken dat een vreemde merrie erbij goed zou gaan.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:32

Lady heeft er ook bij gestaan in de kudde gezien de fotos. Ook niet echt wenselijk een magere 27 jarige die nog een veulen moet baren mocht hercules haar gedekt hebben..