wilmatj schreef:Hengst en zwakke rug?? Juist?? Hij heeft geen spieren hea??
Als je het verschil al niet ziet tussen een matige bovenlijn en weinig spieren, dan wens ik je heel veel succes.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wilmatj schreef:deze hengst kwam ik toevallig tegen, is een leuke uitdaging en hij verdiende gewoon beter.
daarom kocht ik hem..
Hij gaat mijn merrie dekken omdat ik voor haar al langere tijd een hengst zocht!!!!
Mensen ik weet dat het veel paginas zijn, maar ik lees ook alles hoor..
verder, merrie niet krakkemikkig.. en hengst ook niet..
WTF praten jullie over!??
Hengst en zwakke rug?? Juist?? Hij heeft geen spieren hea??
weet je wat pas profecioneel is? Jullie die serieus niet lezen..
ik heb mezelf al meerdere keren onderbouwd..
Dat het jullie keuze niet zou zijn, boeieeeeeee??
Natuurlijk dekkende goed gekeurde dekhengst.. Mijn merrie moet er mogelijk 2 maanden bij in de weide staan.
Niet dat uit de hand laten dekken, want bij mijn merrie gaat dit serieus om een uurtje..
Als je laat scannen en ze kan gedekt worden moet je binnen een uur haar laten dekken.
Haar 2 maanden bij de hengst in de weide en ik weet 100% zeker dat ze drachtig is..
( 2 maanden omdat ze om de maand maar een eisprong heeft )
merrie laat ik dekken voor haar gezondheid.. het is dit of ziek en pijn hebben voor me paard.
Jezus hey, stel pinda's... dit heb ik al eens verteld..
En wat is er in godsnaam mis met het karakter van mijn paard?
Ze is moeilijk met rijden ivm oud trauma,, ga geen idioten conclusies trekken aub
sorry voor mijn nu geïrriteerde bericht, maar ik wordt er echt eff gek van!

geerke schreef:wilmatj schreef:deze hengst kwam ik toevallig tegen, is een leuke uitdaging en hij verdiende gewoon beter.
daarom kocht ik hem..
Hij gaat mijn merrie dekken omdat ik voor haar al langere tijd een hengst zocht!!!!
Mensen ik weet dat het veel paginas zijn, maar ik lees ook alles hoor..
verder, merrie niet krakkemikkig.. en hengst ook niet..
WTF praten jullie over!??
Hengst en zwakke rug?? Juist?? Hij heeft geen spieren hea??
weet je wat pas profecioneel is? Jullie die serieus niet lezen..
ik heb mezelf al meerdere keren onderbouwd..
Dat het jullie keuze niet zou zijn, boeieeeeeee??
Natuurlijk dekkende goed gekeurde dekhengst.. Mijn merrie moet er mogelijk 2 maanden bij in de weide staan.
Niet dat uit de hand laten dekken, want bij mijn merrie gaat dit serieus om een uurtje..
Als je laat scannen en ze kan gedekt worden moet je binnen een uur haar laten dekken.
Haar 2 maanden bij de hengst in de weide en ik weet 100% zeker dat ze drachtig is..
merrie laat ik dekken voor haar gezondheid.. het is dit of ziek en pijn hebben voor me paard.
Jezus hey, stel pinda's... dit heb ik al eens verteld..
En wat is er in godsnaam mis met het karakter van mijn paard?
Ze is moeilijk met rijden ivm oud trauma,, ga geen idioten conclusies trekken aub
sorry voor mijn nu geïrriteerde bericht, maar ik wordt er echt eff gek van!
gewoon zelf weten...ik bedoelde trouwens niet jouw merrie met krakkemikkig....over goed lezen gesproken.
geerke schreef:Vivian__ schreef:Ik denk dat als je zoveel reacties krijgt Ts, je serieus even goed na moet gaan denken over wat deze mensen allemaal zeggen
dat zal dan de eerste keer zijn dat een bokker luistert naar advies....

wilmatj schreef:Haar 2 maanden bij de hengst in de weide en ik weet 100% zeker dat ze drachtig is..
Citaat:Als je laat scannen en ze kan gedekt worden moet je binnen een uur haar laten dekken.
KoudbloedKim schreef:Stille meelezer, maar... stelletje Pinda's? Die heb ik nog nooit gehoord.
Achja, weetje... het zijn TS haar paarden en zij wil het veulen graag zelf houden (toch?), stel dat er een 'raar' veulen, in wat voor opzicht dan ook, uitkomt, is dat iets waar TS mee om moet gaan.
Maar voor hetzelfde geld komt er een leuk veulen uit waar niks mis mee is en waar veel plezier aan beleefd kan worden.
Fokken is altijd een risico en in dit geval is het risico wat groter, maar het is niet onze beslissing.
Wij kunnen haar tips geven, advies, maar het is aan TS om daar iets mee te doen, ook al zouden wij het allemaal anders doen.
KoudbloedKim schreef:Stille meelezer, maar... stelletje Pinda's? Die heb ik nog nooit gehoord.
Achja, weetje... het zijn TS haar paarden en zij wil het veulen graag zelf houden (toch?), stel dat er een 'raar' veulen, in wat voor opzicht dan ook, uitkomt, is dat iets waar TS mee om moet gaan.
Maar voor hetzelfde geld komt er een leuk veulen uit waar niks mis mee is en waar veel plezier aan beleefd kan worden.
Fokken is altijd een risico en in dit geval is het risico wat groter, maar het is niet onze beslissing.
Wij kunnen haar tips geven, advies, maar het is aan TS om daar iets mee te doen, ook al zouden wij het allemaal anders doen.
) SFC schreef:Maar ze weet zelf ook dondergoed dat ze hier commentaar op ging krijgen (en veel), ze is niet achterlijk denk ik zo.
wilmatj schreef:Nou ik had niet verwacht dat er zo'n drama van dat dekken gemaakt zou worden.
Ik zie dat ook meer als bijzaak dan hoofdzaak..
plus, hoe vaak gebeurt dat dan wel niet??
Reden dat ik dit topic opende was om de hengst te laten zien later nog eens wat foto's te plaatsen om te laten zien hoe hij op knapt.
En voor tips over het aanpakken van het laten opknappen en spier opbouwen enzo..
Maar daar is niks over gezegt behalve dat ik met hoofdstel en bijzet moet longeren.. ( sorry maar een paard dat nog moet wennen aan zijn nieuwe stal zet ik niet gelijk aan het werk, dit is gewoon conditie opbouwen en beweging.. niks spiertechnisch)
wilmatj schreef:SFC schreef:Maar ze weet zelf ook dondergoed dat ze hier commentaar op ging krijgen (en veel), ze is niet achterlijk denk ik zo.
blijk lijk toch achterlijk?
goh bedankt voor je vriendelijke verwoording??
Mag ik jou nu een idioot noemen omdat jij er vanuit gaat dat iedereen gelijk achterlijk is omdat die iets niet verwacht?? Idioot!!!
keona schreef:Sizzle schreef:Lees al even mee. Heb geen mening over de dekking, dat moet je zelf weten.
Maar ik las singeldwang, stress, schraal....3 zaken die waarschijnlijk met elkaar te maken hebben en een goede reden om dit diertje even op maagzweren te laten controlleren voor je er mee verder gaat.
Goede tip