In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:52

Tancreda4 schreef:
Topic met veulens die zwembanden en andere meuk omkrijgen en dan meerdere keren en meerdere topics worden volop als leuk gezien, dol enthousiaste mensen en vragen om meer. Maar een zadel - omdat het een zadel is - is dan opeens weer to much en weer geen humor? Ik snap er niets van.... TS je had het zadel roze moeten verven. En een kroontje op het hoofd moeten zetten. Dan waren er niet zoveel mensen over gevallen blijkbaar :=

Leuke paardjes, vooral de bonte is erg leuk. Nog een lekker jeugdig koppie, maar al wat wegwijs maken zo rustig aan is niets mis mee.

Amen _/-\o_

Ik heb sommigen reacties met open mond bekeken en jeetje zeg....
Maar ik ben met bovenstaande eens, zou het niet beter hebben kunnen verwoord :)

SRY

Re: In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:44

Grappig de reacties hier :')

Nou ik vind het voor een keer geen enkel probleem. Dit hebben we ook gedaan toen mijn pony nog een veulen was, meteen aan alles laten wennen. En met inrijden hadden we nergens last meer van. Zolang je het maar spelenderwijs doet, heb je er alleen maar voordeel mee ;)

Succes met de bonte :) En ook veel plezier met het veulen :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:57

Leuk TS je foto's. Volgens mij staan je paarden bij je aan huis klopt dat?
Voordeel vind ik daarvan dat je zelf vaak het juiste moment voelt om er op te klimmen of er mee weg te rijden. Ook de band met je paard vind ik veel groter sinds wij de paarden aan huis hebben. Dat geldt ook voor het vertrouwen van hun in ons. Dat zie ik ook terug bij jouw foto's of denk ik terug te zien.
Leuk om al gezellige dingetjes te doen met je veulen. Over paar jaar is het opstappen en wegrijden. Paardje kijkt dan nergens meer van op. Wordt het niet zo zwaar gemaakt en spelenderwijs geleerd.

Gerardonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:00

Mooie paardjes hoor :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:23

En het blijft maar doorgaan ... Na een paar x weten we het wel hoor.
Moet ik dan ook nog even vertellen dat ik mijn haflinger ook op 3 jarige leeftijd de basis heb bij gebracht en hem alleen heb ingereden.
Oftewel zonder dat iemand haar vast Had?
Dat was MIJN keuze.
Ook die van ts om het op haar manier zo aan te pakken, na eenmaal zoiets gezegd te hebben en ze de uitleg te hebben laten geven weten we het toch wel?
Als een paard aan de kletter gaat houd een lijntje hem ook niet, Door juist het sjorren dan ook daaraan raken ze vaak nog meer in paniek.
Mijn Haf heeft nooit een pas verkeerd gezet.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:30

Tancreda4 schreef:
Topic met veulens die zwembanden en andere meuk omkrijgen en dan meerdere keren en meerdere topics worden volop als leuk gezien, dol enthousiaste mensen en vragen om meer. Maar een zadel - omdat het een zadel is - is dan opeens weer to much en weer geen humor? Ik snap er niets van.... TS je had het zadel roze moeten verven. En een kroontje op het hoofd moeten zetten. Dan waren er niet zoveel mensen over gevallen blijkbaar :=

Leuke paardjes, vooral de bonte is erg leuk. Nog een lekker jeugdig koppie, maar al wat wegwijs maken zo rustig aan is niets mis mee.

Net wat ik dacht :p
Ik leer mijn jaarling ook heel veel dingen en heb der ook dekjes enzo al om gedaan. Was laatst zelfs aan het knabbelen op een bitje omdat ik het haar voorhield door haar nieuwsgierigheid.
Vind dat je zalig werkt met je dieren en ziet er allemaal super ontspannen uit

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:35

Ik zou alleen even uitkijken bij het veulen, dat als je hier een zadel op legt en vervolgens je voet in de beugel steekt, dat je veulen er net vervolgens als een speer vandoor gaat, want dan zit jij vast in die beugel en ga je er gewoon achteraan ;)
Dit kunnen dan wel weer trauma's veroorzaken.

Nu ben ik niet zo van de trauma's maar toch, kijk wel uit met wat je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:38

Ik mag toch hopen dat je dan niet in de beugel blijft hangen? Je zou sowieso niet in een beugel horen te blijven hangen, en denk niet dat hoe ts staat, dat dat snel gebeurd, voet zit er amper in ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:43

Bepaalde bokkers beginnen echt op te vallen.
Wat een reacties weer.

Veel succes met het beleren van de Bonte. En met het veulen komt het vast allemaal goed.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:44

Je legt een zadel op je veulen?? Dat zou ik niet doen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:45

Anoniem schreef:
Ik mag toch hopen dat je dan niet in de beugel blijft hangen? Je zou sowieso niet in een beugel horen te blijven hangen, en denk niet dat hoe ts staat, dat dat snel gebeurd, voet zit er amper in ;)

Helaas heb ik zelf ondervonden dat je wel degelijk in een beugel kan blijven hangen, zelfs als er in je zadel zo'n veiligheids haak zit. Deze werken niet altijd. Iig niet toen ik gelanceerd werd van m'n paard, om er vervolgens achteraan te gaan, waarbij het paard op m'n knie en enkel is gaan staan tijdens het in paniek weg galopperen. Uiteindelijk los gekomen door een trap tegen m'n heup (heb ik me laten vertellen).
Al met al geen pretje dus, en ik kan het iedereen afraden. Nu, 12 jaar later geniet ik nog elke dag van die 5 minuten onder m'n paard hangen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:47

Zo te zien steunt TS niet bij de foto van het veulen in de beugel dus als het veulen er vandoor had geschoten was er niks aan de hand geweest.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:49

anneliesdj schreef:
Dat heeft zeker wel invloed op de bouw.
Kan heel goed dat hij achter al uitgegroeid is en voor nog 5cm erbij krijgt, is hij uiteindelijk toch recht.
Zoveel overbouwd is hij ook niet eens, als er voor 1/2cm bij komt is het al recht, dat gaat echt nog wel gebeuren.

Ik zei ook niet dat hij overbouwd was dat zei een ander, maar het gaat erom dat als je met 3 langzaam aan laat wennen aan een zadel dat daar niets mis mee is. Overbouwing heeft vaak als nadeel dat bv veel kracht vanuit de voorhand komt waardoor er eventueel sneller slijtage onstaat op de voorhand.

TessaHa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:50

Leuke paardjes!
alleen ik zou niet echt een zadel op een veulen leggen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:55

Serieus?

Is iedereen die wat te zeiken heeft over het zadel in combi met het veulen nu klaar?

Ik vind het wel leuke foto's en ik kan er de humor wél van inzien...
Sterker nog... Het is helemaal niet verkeerd om zo iets te doen...
Beter een veulen dat overal al een keer aangesnufeld heeft dan een veulen dat nooit in de hand is geweest...

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:00

idd, en zoals al door mee mensen gezegd (oa mezelf)
zwembandjes, slingers en balonnen zijn dan net zo gevaarlijk, want wat als het veulen op hol slaat en alles gaat schuiven?

TS, ik vind het er heerlijk relaxt uitzien!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:02

AnnemiekvM schreef:
Bepaalde bokkers beginnen echt op te vallen.
Wat een reacties weer.

Veel succes met het beleren van de Bonte. En met het veulen komt het vast allemaal goed.

:j _/-\o_

Nou ik vond het juist heel erg leuk en was serieus even in de war bij de foto waar je je voet in de beugel had :') _O-
Veel succes met het inrijden van de bonte verder!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:05

Tancreda4 schreef:

dit dacht ik nou net ook met dit topic,of het nou een zwemband of een zadel is...beesy word tenminste mak.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:46

Zoo dat gaat hard. Was niet mijn bedoeling om elkaar zo in de haren te laten vliegen/te gaan ja maaren/of negatief naar elkaar te laten worden.

Mochten mensen niet alles gelezen hebben, wat ik tussendoor gepost heb, staat er rechtsboven in dit bericht in het oranje: 'door de topicstarter'. Klik daar even op en dan kun je mijn berichten achter elkaar aan lezen, waardoor je waarschijnlijk al een veel beter inzicht krijgt van wat IK gezegd heb en niet wat een ANDER gezegd heeft. Voorkomt een hoop verwarring ;)
Mocht je daarna toch nog vragen hebben (of tips, want die zijn uiteraard welkom), zie ik die wel verschijnen in dit topic of via PB.

Daarbij wil ik vragen om gewoon ontopic te blijven, elkaar in elkaars waarde te laten, iedereen mag een mening hebben, maar dram deze niet door. Scheelt een hoop ergernis van alle kanten. Verder hoeft niemand het voor mij op te nemen, wel dank daarvoor, maar is niet bepaald nodig ;)

Als bovenstaande niet opgevolgd gaat worden, houdt het op en laat ik dit topic sluiten. Mijn intentie was niet om er een reltopic van te maken, in tegendeel. Dus: houd elkaar in elkaars waarde en tel tot 10 (of voor mijn part tot 100) ;) :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:49

Waar is de popcorn? :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:55

Wat een heerlijke foto's ts! Leven is al serieus genoeg, dus echt leuk gedaan :D

Die bonte zal snel bijtrekken als ie echt meer aan het werk gaat :j

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:58

Met echt werken wacht ik ook nog wel ff :) Dit soort dingetjes ga ik er nu wel IETS vaker bijpakken, maar vooralsnog geen echte rijplannen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:00

liesenlizzy schreef:
Met echt werken wacht ik ook nog wel ff :) Dit soort dingetjes ga ik er nu wel IETS vaker bijpakken, maar vooralsnog geen echte rijplannen :)

Dat wou ik horen :D Veel succes verder!

vuurneon

Dat zeg ik ook, als ie meer aan het werk gaat :) heb er geen tijd bij gezet haha, als ik je zo al rustig zie beginnen had ik ook echt niet anders verwacht.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-07-14 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

spruitje12

super leuke pony`s :wow: . Dat veulen is super cute <3 ! zie de grap er wel van in 8)7 veel plezier ermee +:)+