Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:31

bliver schreef:
ynid1 schreef:
Het ziet er stuk beter uit. Inslapen daar schrik ik toch van. Ik zou het zeker een maand aankijken voordat ik zo een zware beslissing zou nemen. Als het vooruit en beter gaat zou ik het een goed kans geven en langer afwachten.Goed opletten dat er geen infectie bij komt en regelmatig ontsmetten. Ik hoop toch voor het paardje en jullie dat het goed komt.

Als de spieren niet voldoende bloed krijgen en die afsterven kun je wachten tot je een ons weegt maar die gaan het dan niet meer doen hoor. Maar volgens mij zegt TS eerder dat de prognose goed is op dit moment

Zo'n beslissing nemen ze echt niet snel hoor. Dat het paard niet meteen is ingeslapen zegt al wat, want de dierenarts dacht namelijk direct aan inslapen.

De prognose is nu goed en hij moet sowieso 2 weken op de kliniek blijven. De dierenarts zei dat hij na die weken nog 3 maanden op stal moet staan. Als de kans op herstel te klein is wil de eigenaar hem dat niet aan doen.

Maar nu gaat het prima. Ik heb vandaag ook nog niks gehoord, dus ga er van uit dat het hetzelfde is gebleven. Ik ben donderdagavond terug van vakantie en ik hoop vrijdag nog even langs te kunnen gaan.

LesleyxLinn

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 23:32

vanavond een berichtje gehad van de andere verzorger. Hij staat op zijn been en hij liep ook wat beter. Er kwam wel een beetje pus uit, maar het is nog maar afwachten of dat iets kleins is of een ontsteking.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:45

*vrouw in het busje meldt zich*

Goed om te zien dat het redelijk goed lijkt te genezen.

Net als TS en de nieuwe bijrijdster ben ik me rot geschrokken. Ik was onderweg met mijn paard naar les. Ik zag TS op de fiets met het paard naast zich, ik was afgeremd om elkaar langzaam te passeren en er was nog geen vuiltje aan de lucht. Het paard liep ontspannen naast de fiets, maar ter hoogte van de trailer schrok hij ineens en sprong in het hoge gras (het prikkeldraad was onzichtbaar). Toen sprong hij er weer uit en viel de bijrijdster er af.

Dat zag er ook heel naar uit, gelukkig maakte zij het goed. Ondertussen had ik TS snel haar fiets gegeven, want het paard rende heel hard richting huis en liep een stukje de weg op. Ik zag hem lichtelijk kreupel lopen in de verte, dus vermoedde wel een wondje van het prikkeldraad, maar zo'n wond!! echt niet, ongelofelijk dat hij zonder spier zo hard kon rennen -O-

Ik zag dat TS het paard te pakken had gekregen en vroeg aan de verzorgster of ik haar er even heen moest brengen, maar dat hoefde niet, dus ik vervolgde mijn weg naar mijn springles.

Achteraf had ik dat wel moeten doen en dan de paarden omwisselen zodat dit paard eerder op de kliniek was geweest..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:50

Dat kon jij ook niet weten natuurlijk! als je had gezien wat voor wond hij had had je dat direct gedaan, maar als je dat niet weet kan ik me heel goed voorstellen dat je doorrijdt.

Ik hoop dat hij er weer bovenop komt. Het 'scheelt' dat het een best mooie wond is, zonder verlies van weefsel. En dat het flink bloedde is eigenlijk ook alleen maar goed. Maar dan nog... Wat een jaap!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:58

Jeetje TS, dat is niet niks om mee te maken! Heel veel sterkte en ik hoop op een goede genezing.

En Kahawa respect dat je je verhaal komt doen, jij kan er ook niks aan doen.. Je kon niet weten hoe de toestand van het paard werkelijk was. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:07

LesleyxLinn schreef:
Zo zag het er gister uit:

[ Afbeelding ]

Zoals jullie zien hebben ze het echt fantastisch dicht gekregen.

Wauw, respect voor de dierenarts dat ze het zo netjes hebben kunnen krijgen, ik heb nog nooit zo;n akelige wond gezien zeg :oo
Ook veel respect voor jou, wat zal jij geschrokken zijn!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:11

Kahawa schreef:

Net als TS en de nieuwe bijrijdster ben ik me rot geschrokken. Ik was onderweg met mijn paard naar les. Ik zag TS op de fiets met het paard naast zich, ik was afgeremd om elkaar langzaam te passeren en er was nog geen vuiltje aan de lucht. Het paard liep ontspannen naast de fiets, maar ter hoogte van de trailer schrok hij ineens en sprong in het hoge gras (het prikkeldraad was onzichtbaar). Toen sprong hij er weer uit en viel de bijrijdster er af.

Dat zag er ook heel naar uit, gelukkig maakte zij het goed. Ondertussen had ik TS snel haar fiets gegeven, want het paard rende heel hard richting huis en liep een stukje de weg op. Ik zag hem lichtelijk kreupel lopen in de verte, dus vermoedde wel een wondje van het prikkeldraad, maar zo'n wond!! echt niet, ongelofelijk dat hij zonder spier zo hard kon rennen -O-

Ik zag dat TS het paard te pakken had gekregen en vroeg aan de verzorgster of ik haar er even heen moest brengen, maar dat hoefde niet, dus ik vervolgde mijn weg naar mijn springles.

Achteraf had ik dat wel moeten doen en dan de paarden omwisselen zodat dit paard eerder op de kliniek was geweest..

Kon jij ook niet weten toch. Respect dat jij je alsnog meld hier

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:18

Kahawa vind het tof van je dat je je hier meld.
Je kon van te voren niet weten dat het paard zo gewond was.
Ts is de enige geweest die duidelijk gezien had dat het dier flink door het draad was gegaan.
En dat je uberhaubt gestopt bent is opzich al een wonder, ken er zat die gewoon doorknallen en doen alsof ze niets gezien hebben!

KimmieCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:22

Wat een wond!
Heel veel sterkte, en hopen dat alles goed komt! :(:)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:21

Kahawa schreef:

Ik was al benieuwd of je dit later nig had mee gekregen. Ik begrijp helemaal dat je bent door gereden. Ik had ook nooit verwacht dat het zo erg was. Vooral omdat het ten hoogte van de borst was en hij hard richting naar huis kon rennen.

Ook fijn dat je de fiets aan gaf en je bij de verzorger bent gaan kijken.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:26

Gekke reactie misschien, maar wat fijn om te zien dat hier met medegevoel en respect wordt omgegaan met en door iedereen die bij het ongeluk betrokken was. :) Is helaas lang niet altijd het geval..

Wat betreft de wond, wauw die is goed dicht gemaakt zeg! Bewondering voor de DA, vooral omdat TS zei dat ook de DA nog nooit zo'n wond gezien had (toch?). Ik blijf mee hopen dat het allemaal goed komt.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:29

Net bericht gehad van de andere verzorger. Ze is vandaag weer mee geweest en vond het er naar uit zien met de pus. Maar de dierenarts is positief. Het zit een beetje rond de hechtingen en dat is wel normaal. Nu afwachten of het niet erger wordt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:39

LesleyxLinn schreef:
Ik was al benieuwd of je dit later nig had mee gekregen. Ik begrijp helemaal dat je bent door gereden. Ik had ook nooit verwacht dat het zo erg was. Vooral omdat het ten hoogte van de borst was en hij hard richting naar huis kon rennen.

Ook fijn dat je de fiets aan gaf en je bij de verzorger bent gaan kijken.

Ik zag de bus van de buurvrouw rijden, want ik had buiten les.. Richting de kliniek was ik al bang.. Ik had van een stalgenootje gehoord wie de verzorgster was, want zij kende haar, dus die heb ik op facebook opgezocht. Toen zag ik dat ik heel veel gemeenschappelijke vrienden had en die heb ik gelijk lastig gevallen om haar nr. te vragen. :+

Toen hoorde ik dus van die wond.. En de buurvrouw kwam een van de avonden daarna nog langs om het verhaal nog eens te horen en te vertellen hoe het nu ging, durfde toen niet naar de foto van de wond te kijken.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:40

:oo Zo'n wond heb ik nog nooit gezien! Wat afschuwelijk %)
Heel veel sterkte en succes gewenst voor jullie en het paard!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:53

Kahawa schreef:
Ik zag de bus van de buurvrouw rijden, want ik had buiten les.. Richting de kliniek was ik al bang.. Ik had van een stalgenootje gehoord wie de verzorgster was, want zij kende haar, dus die heb ik op facebook opgezocht. Toen zag ik dat ik heel veel gemeenschappelijke vrienden had en die heb ik gelijk lastig gevallen om haar nr. te vragen. :+

Toen hoorde ik dus van die wond.. En de buurvrouw kwam een van de avonden daarna nog langs om het verhaal nog eens te horen en te vertellen hoe het nu ging, durfde toen niet naar de foto van de wond te kijken.

Ah op die manier. Zij kreeg die avond nog een paar berichten van mensen die ze niet kenden of die haar nr niet hadden over wat er was gebeurd.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:36

Kahawa schreef:

Dit zegt al genoeg dat je op dat moment niet de ernst van de situatie wist. Vind het heel goed van je dat je je alsnog meld :) In ieder geval niet een aso bestuurder die het allemaal niets boeit.

TS
Wat ontzettend knap hoe je hebt gehandeld! Het zag er absoluut niet fijn uit..
Hopen dat alles goed blijft gaan en het goed herstelt.
Ik zal voor je duimen!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 21:11

ilaan schreef:
Kahawa schreef:

Dit zegt al genoeg dat je op dat moment niet de ernst van de situatie wist. Vind het heel goed van je dat je je alsnog meld :) In ieder geval niet een aso bestuurder die het allemaal niets boeit.

TS
Wat ontzettend knap hoe je hebt gehandeld! Het zag er absoluut niet fijn uit..
Hopen dat alles goed blijft gaan en het goed herstelt.
Ik zal voor je duimen!

Het had ook niet veel uitgemaakt als het paard eerder op de kliniek was.
De kliniek is een half uur rijden en de DA was er na een kwartier al en heeft wat pijnstillers enzo gegeven. Gelukkig stond de trailer dichtbij en konden we hem direct inladen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:44

Wat een wond zeg, hopelijk gaat het herstel voorspoedig .

Sterkte ermee.

kensin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 02:17

zo! arm ding, fijn dat je zo goed gehandelt hebt!!

Hopelijk is de eigenaresse goed verzekerd := was het eerst wat in mij opkwam toen ik jouw foto opende.. Zolang de pony maar weer geneest dat is het belangrijkste

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:42

Netjes van de bestuurster!! :j _/-\o_

Hoe hebben ze die wond eigenlijk dicht gekregen?? Is er nieuwe huid opgeplaatst, zo ja waar is die huid dan vandaan gekomen??

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:47

_KiMbErLeY_ schreef:
Netjes van de bestuurster!! :j _/-\o_

Hoe hebben ze die wond eigenlijk dicht gekregen?? Is er nieuwe huid opgeplaatst, zo ja waar is die huid dan vandaan gekomen??

Je kan het niet goed zien op de foto, maar er hangt een heel stuk los. Zo hebben ze de spieren weer aan elkaar kunnen maken en alles verder dicht gehecht.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:49

Aaah oke, op de foto leek het net alsof de huid achter was gebleven op het prikkeldraad ofzo!
Fijn dat de dierenarts het goede ervan inziet!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:58

Jeetje wat een bizarre wond! Gelukkig hebben ze het heel netjes dicht kunnen maken. Ziet er, voor zover het te zien valt op de foto, goed uit.

Sterkte!

simooonnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:20

Wow, wat een heftige wond, ik hoop dat het paard weer helemaal de oude wordt! :j

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 17:21

Even een kleine update. De wond laat aan de oppervlakte los en er komt pus uit. Aan de ene kant goed, zo kan alles er uit en is de kans kleiner dat het verder gaat ontsteken. Aan de andere kant moet het natuurlijk niet teveel los laten. Als het na het weekend nog goed gaat zijn de cruciale 10 dagen voorbij en is de kans groter dat het goed gaat komen. :)