Libby (hafje) na lang nog eens ITP :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

East_Valley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:09

Wauwwww wat een gave haff! <3 Je tijd haar erg netjes! Mag ik vragen wat voor zadel je hebt?

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:09

East_Valley schreef:
Wauwwww wat een gave haff! <3 Je tijd haar erg netjes! Mag ik vragen wat voor zadel je hebt?

Zadel is een Hulsebos WB4 :)

yvanna

Re: Libby (hafje) na lang nog eens ITP :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:15

mooie foto's, leuk paardje!
mag ik vragen waarom je voor dat bit hebt gekozen?

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 17:34

yvanna schreef:
mooie foto's, leuk paardje!
mag ik vragen waarom je voor dat bit hebt gekozen?

Ik rij haar zowel op trens als stang en trens. S&T is om enkele oefeningen te verfijnen..

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:19

queenie_evy schreef:
Taktfouten zitten er inderdaad in, die zijn er als jong paard ingeslopen en zijn niet makkelijk eruit te rijden. Het diep rijden van mijn paard ben ik het niet zo mee eens. Een haflinger heeft een heel korte en moeilijke nek om lengte te maken... eerst ronder instellen en dan uitschuiven om het neusje eruit te krijgen MET goed ruggebruik..dat is moeilijk voor een paard met zo'n bouw. Maar ik kan je verzekeren dat we goede begeleiding krijgen en vanop foto's is voor jullie natuurlijk soms moeilijk oordelen aangezien het momentopnames zijn he :) voor verdere discusie/vragen staat mijn pb-box steeds open :D

Dan vraag ik me het volgende af, de takt is stap 1, die kan je niet zonder een juiste aanleuning rijden, en om uiteindelijk de takt te verbeteren heb je ook nodig dat het paard losgelaten is maar dat komt ook door een correcte aanleuning en het loswerken van het paard in stap en word later weer verbeterd doordat het paard rechtgericht word maar dan ging het daardoor, voor al die stappen bij stap 1 de takt zelf al taktmatig in de beweging. Door dat allemaal te verbeteren krijgt het paard in die takt meer schwung.
Dus mijn vraag is dan, waarom rij jij verzamelde oefeningen terwijl je weet dat de takt nog niet eens bevestig is? (ik bedoel dit niet aanvallend hoor, meer gewoon omdat ik het niet begrijp). En aan de aanleuning zie je het ook, als de aanleuning correct is, nek het hoogste punt dan word de takt beter maar zo rij je niet veel. Natuurlijk moet je halsstrekken tussendoor en heeft het paard altijd een voorwaarts neerwaarts tendens maar zo kan je het niet laten lopen de hele tijd, dat zijn telkens een paar passen ter controle en omdat het paard daar makkelijker van word, anders dan rij je je paard moedwillig op de voorhand.
Taktfouten onstaan doordat het paard teveel op de voorhand word gereden en niet goed is losgewerkt waardoor hij gewoon al los is. Het is mijns inziens dus niet iets wat erin sluitp, ja wel als je je paard niet loswerkt en continue te diep laat gaan. Maar dat is gewoon met een juiste training op te lossen.

Maargoed dat is mijn mening ;-)

Succes met rijden en veel plezier natuurlijk ook vooral.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:51

misskrisss schreef:
queenie_evy schreef:
Taktfouten zitten er inderdaad in, die zijn er als jong paard ingeslopen en zijn niet makkelijk eruit te rijden. Het diep rijden van mijn paard ben ik het niet zo mee eens. Een haflinger heeft een heel korte en moeilijke nek om lengte te maken... eerst ronder instellen en dan uitschuiven om het neusje eruit te krijgen MET goed ruggebruik..dat is moeilijk voor een paard met zo'n bouw. Maar ik kan je verzekeren dat we goede begeleiding krijgen en vanop foto's is voor jullie natuurlijk soms moeilijk oordelen aangezien het momentopnames zijn he :) voor verdere discusie/vragen staat mijn pb-box steeds open :D

Tekst xxxx

Maargoed dat is mijn mening ;-)

Succes met rijden en veel plezier natuurlijk ook vooral.

Lezen is ook een vak :Y)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:36

Hele mooie aansprekende merrie heb jij zeg!!
En het ziet er allemaal keurig en ontspannen uit,je rijd haar erg fijn super om te zien!
Heel veel plezier en succes met haar!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 06:14

Mooie Haf!!
En die takt.. rij zelf ook op een koudbloed.. een trekpaard.. en tja, die lopen nou eenmaal enorm op de voorhand. Veel oefenen om dat er uit te krijgen.. maar ik hoef niet te vertellen hoe dat moet, dat weet iedereen wel denk ik.. en anders hebben we altijd bokt nog :+

Wees vooral trots op je paardje.. Tis een mooitje!!