Wat ik vannacht toch zag in de wei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Re: Wat ik vannacht toch zag in de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 20:18

Geen idee, ik ken hem niet..
Volgens mij is hij wel weg, er staat geen auto.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:20

Inderdaad heel vreemd allemaal

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:21

Hoop dat ze snel opgehaald worden voor je!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:32

Wat vreemd !! Heb je inmiddels fotos?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:00

Ohh ts dat is een nogal een onverwachten verassing.
khoop dat de eigenaar gauw gevonden word en ook een fatsoen heeft zich te melden.. ik hoop niet dat het verzorgsters zijn die dachten hun verzorgpony te redden van de verkoop etc :+ ( lijkt me eigelijk nog wel zoiets.
Ga dit topic wel volgen ben benieuwd en wauw dat sommige politie gewoon ponys ergens droppen tjees ...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:03

Moderatoropmerking:
Zojuist hebben we een flink aantal zogeheten 'stipjes-reacties' verwijderd.

Zoals je in de Bokt Regels kunt lezen zijn dit soort reacties niet de bedoeling op Bokt, omdat dit soort reacties de topics onoverzichtelijk maken.
Wanneer je een topic wilt blijven volgen, maar je (nog) niet iets bij kunt dragen, kun je met één handeling topics in je eigen berichten zetten. Door op het rondje voor een topic te klikken voeg je een topic toe aan je Eigen Berichten. In je eigen berichten kan je exact hetzelfde doen om dat huiskamer topic uit de lijst te verwijderen dat je al tijden niet meer volgt maar dat nog wel bovenaan de lijst staat.

Afbeelding
Meer informatie kun je hier lezen: [FZ] Nieuwe versie van de forumsoftware

Graag zouden wij in dit topic geen 'stipjes-reacties' meer tegenkomen.

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:04

_Balou schreef:
Vanmorgen is mijn vader er geweest, politie was er toen ook en ze hebben overal gekeken.
Maar hij heeft wss ook een vriendin ofzo, misschien is hij daar ook wel, dan kan die wel dagen wegblijven..
Maar dan vind ik het wel raar dat hij niet opneemt..

Maar het zou toch sowiso een beetje raar zijn als de eigenaar een paar dagen weg is als hij 3 shetlanders zou hebben , die moeten toch ook gevoerd worden enzo, of ik zou iig iemand hebben geregeld die soms even kan komen kijken, die moet het dan toch ook opgemerkt hebben dat de paardjes weg zijn :+

iig hoop ik dat ze snel op worden gehaald en dat Balou niet drachtig is!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:06

inmiddels al wat vernomen?
blijft raar joh

en indd straks ligt die man eh in zijn woning.. weet je niet of die oud is? haha

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 23:04

Mijn vader is er net nog even langsgereden, er staat nu een auto. Morgen gaan we er even heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:06

_Balou schreef:
Mijn vader is er net nog even langsgereden, er staat nu een auto. Morgen gaan we er even heen.

Hopen dat julie dan antwoord hebben :)
En vannacht niet nog een lading ponys krijgen :p

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:08

Kan je vader niet beter nu even heen gaan? Misschien is de auto morgen weer weg.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 23:21

Daar is het nu al te laat voor ;)
En twas ook donker in huis dus wss sliep hij al.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:22

Is hij dan nu niet zijn pony's aan het zoeken?

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:25

Misschien een briefje onder de ruitenwisser doen? Wel vreemd ik was echt niet gaan slapen als ik niet wist waar mijn pony's zijn! Gelukkig worden ze goed opgevangen maar wel vervelend voor jullie.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:26

Als dr nu een auto is ging ik nu heen.. Jij zit al de hele dag net die beesten opgescheept hoor! Dan maar weer uit bed komen! Hoppa

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:30

Ladybird schreef:
Als dr nu een auto is ging ik nu heen.. Jij zit al de hele dag net die beesten opgescheept hoor! Dan maar weer uit bed komen! Hoppa

Nou idd, als je dieren uitgebroken zijn moet je er achteraan ook midden in de nacht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 06:50

_Balou schreef:
Daar is het nu al te laat voor ;)
En twas ook donker in huis dus wss sliep hij al.

Nou en, dan word ie maar wakker.
Dat hij zich maar eens bekommerd om zijn pony's.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:07

Ik had hem ook uit zijn bed gerammeld maar goed,daar kan TS natuurlijk niet over beslissen,dat doet haar vader.

Hopelijk gaan ze snel weer terug naar waar ze horen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:24

Nou dan zette ik de drie pony's gewoon weer terug in hun eigen wei bij die man en de rekening kreeg hij in de brievenbus.
Maar ja iemand die zo laks als die meneer, moet je maar afwachten of je daar medewerking van krijgt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:33

En wat ik me dus al afvraag, kan de politie jouw zomaar drie pony's in het land zetten en zeggen: zo zoekt het maar uit en los het maar op?
Ik vind dit een hele bizarre zaak en ze mogen blij zijn dat ze niet bij mij in het land zijn gezet.
Als de politie zo laks was ging ik overdag naar het politiebureau met de drie pony's en zetten ze daar neer.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:52

jesito, wat ik begreep heeft niet de politie die pony's in de wei gezet, maar heeft gewoon iemand dat gedaan.
De politie was geloof ik wel op de hoogte dat dit pony's ontsnapt waren (melding gehad van losgelopen pony's of dat die persoon ze in een weiland had gezet).
Ik kan me herinneren van een ander topic een tijd terug dat de politie in België dit mag doen, ik gok dat de regels hier vergelijkbaar zijn. Van belang is in zo'n situatie dat de pony's van de weg af zijn, om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:00

Tjee, wat zullen jullie verrast zijn:) Ik zou ook hier even 2x knipperen met mijn ogen als er ineens paarden bij staan in de weide. Herten hier wel eens dat zou ik dan denken. EN nog eens mijn ogen uit wrijven van droom ik nu.

Maar ondertussen zit je er mooi mee. En de eigenaar lijkt niet erg begaan met zijn dieren. Misschien als hij er voor open staat voorstellen naar een nieuw huis te zoeken voor de dieren samen met jullie/ Zodat die dieren ook beter af zijn. HOewel je zegt dat ze er goed uit zien. Dus dan misschien met jullie allemaal helpen met advies geven hoe hij de weide goed afzet voor shetters. Maar ja als er geen geld is..houdt het ook op. Als hij ze nu nog niet gemist heeft??? Dan denk ik...nee niet iemand die naar zijn dieren om kijkt. Dan toch eens voorstellen een goed huis te zoeken voor de dieren. Ook zeker als bekend is dat ze vaker ontsnappen. Dan zou ik als eigenaar mijn weide wel aanpakken en bang zijn dat ik ze weer kwijt ben en nog eens extra controleren.

Tja, weet je we kennen de situatie van de eigenaar van de shetters niet. Dus we kunnen niet oordelen eigenlijk. EN we geven onze mening of idee. Maar ja, eerst de eigenaar maar eens spreken en kijken of je hem kan helpen;)

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:04

Heel vreemd dat de eigenaar er niet is als hij de paardjes thuis heeft staan ze moeten ook eten en drinken... Ja dan lijkt het net of die er niet naar omkijkt , maar ze zien er wel goed uit?
of als het een oude man is , misschien ligt die dood in huis........
laatst hoorde ik dat er een keer een oude vrouw 10? jaar ofzo dood in huis had gelegen die dochter kwam nooit langs en de buren hadden er niet aan gedacht :(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:08

Als je dan toch weet waar ze thuis horen had ik ze dus mooi terug gezet op de 1 of andere manier zodat jij niet net het gezeik zat.
En ondertussen de eigenaar blijven proberen te contacteren.
Hoop voor je dat hij niks met je merrie heeft gedaan.
Bij ons zijn ook weleens ponys ontsnapt maar die wijken godzijdank nooit ver af en vind je gewoon ergens in de stroberg ofzo :')
Shetlander van de overburen is door een andere boer bij ons in de wei gezet toen hij los liep en dachten dat ie bij ons hoorde (veel shetten). Dan sta je toch wel vreemd te kijken als je zon afwijkend beest ziet :+
Gelukkig snel opgelost...maarja wij hadden toen ook een hengst dus je weet nooit

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:18

ais schreef:
jesito, wat ik begreep heeft niet de politie die pony's in de wei gezet, maar heeft gewoon iemand dat gedaan.
De politie was geloof ik wel op de hoogte dat dit pony's ontsnapt waren (melding gehad van losgelopen pony's of dat die persoon ze in een weiland had gezet).
Ik kan me herinneren van een ander topic een tijd terug dat de politie in België dit mag doen, ik gok dat de regels hier vergelijkbaar zijn. Van belang is in zo'n situatie dat de pony's van de weg af zijn, om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Ja oke, in het belang van de pony's kan ik daar ook nog in komen voor de nacht en een dag, maar dan moet er toch echt een oplossing gevonden worden.
Er kan toch niet zomaar van iemand anders zijn probleem, jouw probleem worden gemaakt.