nieuwe parel in wording: Desperado

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:49

was hij ook niet spierbevangen ofzo erbij? Dat hebben we een keer met een fries meegemaakt, had tijden niks gedaan/ stalrust en toen hij weer bewoog stond hij plots doodziek op stal en kon geen stap meer zetten..
Ook omdat Des wat meer voer heeft gekregen dan dat hij in de erbarmelijke toestand waarschijnlijk kreeg, ik weet niet , dat zei mijn gevoel een beetje maar ik lees dat zijn knieën op slot zaten.

Ben zo blij dat er weer licht aan eind van de tunnel lijkt te zijn!! Gun jullie een fantaaaastische kerst en dat het nieuwe jaar maar een supernieuwe gezonde Des voortbrengt *\o/* <3

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:33

Goed laten bekappen zal misschien ook wel schelen, succes! Ik blijf ook volgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:42

Heel het topic doorgelezen en ik vind het echt top wat jullie doen! Ik hoop heel erg mee dat het allemaal weer goedkomt met Des en dat hij net zo'n mooie powny word als zijn familie. (lekker penny :})

Je zag hem echt opknappen die paar dagen dat jullie hem hebben, dus ik hoop dat er een engeltje op jullie schouders zit en dat alles weer helemaal goed komt. Dat gun ik jullie en Des echt!

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:10

Dankjullie nog voor de leuke reacties!

Nog eens een positieve update vanaf mijn kant.
Ben er vandaag weer geweest en hij kwam zelf vrolijk naar ons toegelopen en ik mocht em zo pakken :D normaal moeten we eerst een soort strijd aangaan om te zien wie de baas is, maar dat moest vandaag dus niet en daar zijn we al super blij om *\o/*
Verder een beetje met em aangekloot. Wat wandelen en halthouden weer wegwandelen en halthouden en zo van die oefeningen. Normaal is die hier wat lui en ongeïnteresseerd in maar vandaag was die echt erg vrolijk en vlot :D
Als het zo positief verder gaat ziet de toekomst er goed uit!
Hij is ook al wat bijgekomen en glanst mooi zal morgen nog eens wat foto's nemen en ze hier neer zetten :)
Een positieve goede dag dus :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:17

Super zeg dat het weer beter gaat! :D

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:17

Wauw, super! Ben erg benieuwd naar de update foto van de stoere man! *\o/*

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:50

Wat fijn zeg! Ik maakte me echt zorgen 0.0 laat staan hoe jullie je dan hebben gevoeld.

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:45

Knieën op slot komt wel vaker voor bij paardjes zoals Desperado, die niet in goede conditie zijn en weinig spieren hebben. Komt vaak ook weer vanzelf goed dus duimen dat hij zo verder doet :)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:07

@joketje: Ja daar zijn we van op de hoogte maar als een paard dood ongelukkig is en als een hoopje zieligheid in ze box staat met twee knieën op slot, Zich niet kan verroeren en we hem weet ik hoeveel pijn moeten doen om ze eraf te krijgen. Wat doe je dan?
Elke keer als ze op slot springen en er weer af moeten klikken vergaat hij zo een beetje...

Voor nu gaat het goed en woont hij in de binnenpiste :)
Da is er al meerdere keren bij geweest dus is in goede handen.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:32

Dat zijn van die moeilijke momenten inderdaad. Je weet natuurlijk niet hoe de schade van binnen is, tenzij je foto's laat maken. En dan nog kan de situatie ernstiger zijn dan het in eerste instantie lijkt.

Waarschijnlijk zal de overgang van de ene situatie naar de andere ook een grote rol spelen. Hij zal nog wel wat mindere momenten krijgen misschien, maar met wat geluk en goede verzorging moet het uiteindelijk de goede kant op kunnen gaan. Het blijft een levend wezen tenslotte.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:55

Hoe gaat het nu met hem?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:58

Des gaat heel erg goed, staat nu 23 uur per dag in de binnenbak of weide en 1 uurtje per dag op stal en 1 nachtje in de week gaat hij op stal dan is het wel maar een kort nachtje maar kan die lekker in het stro liggen vind ie heerlijk.

Jasmin heeft al veel met hem aan de hand gewandeld, en oefeningen gedaan met hem qua halthouden en weer stappen, draven aan de hand etc dit allemaal met zadel en hoofdstel, twee dagen geleden heeft ze er dan ook opgezeten en gister heeft ze een kwartiertje op hem gestapt. Hij komt goed bij maarj a dit gaat langzaam wat logisch is kan hem niet zomaar bakken vol voer geven. Je ziet het wel goed aan hem.
Ook is des nu super vrolijk vind ie jasmin lief en probeert hij niet meer te bijten of te slaan. Door het vele bewegen zie je niks meer aan ze knietjes :D

Dat mensen vinden dat we snel gaan met hem kan ik begrijpen als je er niet bij bent, jasmin weegt 48 kilo en vraagt niks van hem. Hij moet gewoon veel bewegen om spieren op te bouwen en voor ze knieën.
Nu trainen we dit aan de hand stappen en draven, en onder de meid stappen een kwartier per dag emn zelf los kunnen bewegen zowel alleen als met vriendjes.

Al met al is hij dus erg lief en gaat goed vooruit ineens! *\o/*

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:30

supernieuws nuvel, bedankt voor de fijne update! zit met een big smile te lezen.

of mensen dingen te snel vinden of niet... boeiend, als hij vooruit gaat, gaat hij vooruit en jullie kennen hem na al die zorgen en tijd met hem het beste :-).
Wens jullie een super super super toekomst met hem! ben zo blij!
hartelijke groetjes uit belgie en dikke knuffel voor Des! <3 *\o/* *\o/* *\o/* enne... post nog eens over paar maandjes als hij lekker ronder is en mooi bespierd ;-)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:33

Ik heb al jullie posts gelezen uit het topic en kan alleen maar bijzonder veel respect hebben! +:)+
Toppers! Ik heb zelf het idee dat het goed gaat komen met hem.

Echt heel snel ga je niet, hij is per slot van rekening al 5 en kan best wat hebben en hij moet juist beter in de spieren komen. Ja, ik denk dat dit helemaal goed gaat komen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:19

Het is heel dubbel he. Je krijgt een heel schraal paard op stal waarvan je wil dat hij aankomt.
Maar ook een dier met dus problemen door gemis aan bespiering.
Dus een beetje aan het werk is alleen maar goed.
Fijn dat hij zo braaf is.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:29

Wat een goed nieuws zeg. Fijn om te lezen dat het weer vooruit gaat. Het zou best kunnen dat hij voorheen wat te weinig beweging heeft gehad, en dat daar om de knietjes even moesten 'omschakelen'. Goed werk hoor! Lekker stappen met hem.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 10:52

Hier nog even de beloofde foto, niet zo'n goede foto maar goed :)
Hij is nog steeds wat mager, maar vinden dat hij toch al iets is bijgekomen wat vinden jullie?

Afbeelding

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:53

*stille meelezer* Ziet er zeker al een stuk beter uit! Ik vind het zo leuk om te lezen dat jullie hem zo'n kans geven! Echt top!

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:36

Die knapt stukje bij beetje op fijn te zien en lezen dat t steeds beetje beter met m gaat!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:45

Hij ziet er al veel beter uit op de foto. Er is zeker vooruitgang, dat is duidelijk. Het lijkt wel of hij linksvoor een iets dikker been heeft dan rechtsvoor, maar dat kan ook komen door dat het ene been wit is en het andere bruin. Ook kan de foto wat vertekenen. Hij heeft zijn levenslust nog wel, hij staat in ieder geval hier weer vrolijk te kijken.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:21

Zó dat is een heel ander plaatje dan zijn eerste foto's. Vasthouden die positieve lijn zou ik zeggen. Succes!! *\o/*

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:05

Ja, toppers! Keep up the good work. Het zal uiteindelijk een plaatje worden!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:54

We zijn weer een aantal dagen verder, hoe gaat het nu met m??

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 08:21

Het gaat erg goed met em :)
Je zoets ze ribben nog steeds, maar hij is al veel ronder geworden!
Hij gaat ook steeds meer en meer glanzen.
Hij zit ook beter in ze vel want hij gaat veel proberen, wat gelukkig nog wel handelbaar is :P
Ook heb ik het idee dat hij naar ons toe veel positiever is geworden en dat hij door heeft dat niet alle mensen slecht zijn :)
Hij heeft ook geen last meer van zijn achterbenen, dus eigenlijk gaat het super *\o/*

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:39

Wat een goed bericht weer. Zeker goed om te lezen dat hij door krijgt dat jullie van goede wil zijn, en anders dan de voorgangers.