Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:09

Jetta schreef:
Ik vind het een vreemd verhaal. De TS heeft vanaf het begin wat afgesleept met het paard. Vaak verhuisd. Zie haar profiel. Dat is niet geweldig voor een paard. CC staat over het algemeen bekend als een professionele paardenliefhebber. Het ljjkt mij vreemd als zij een paard zou verwaarlozen.
Zij zegt dat het paard ziek is geweest. Een ouder paard dat ziek wordt, is er niet 1-2-3 weer bovenop. Het duurt langer voordat de weerstand en het gewicht weer op orde zijn.

Ik heb ook even gekeken, maar ik ben in veel minder tijd nog vaker verhuisd met mn paarden. Zie werkelijk niet in waarom het relevant is dat TS een aantal keren verhuisd is met haar paard....

Wat een verhaal zeg. Iemand opperde dat bruikleenster wellicht had gehoopt dat Pres weer was opgeknapt voordat TS langs zou komen en ik vind dat geen gekke gedachte, ik durfde opvangbaasje van mn hond ook niet te bellen toen Havanna ontsnapt was, hoopte ook dat ik haar weer gevonden zou hebben binnen een paar uur en het hele verhaal met een gekke bek zou kunnen vertellen. Aan de andere kant; nog geen 18 uur daarna was opvangbaasje hier om te helpen zoeken nadat we contact hadden gehad.

Ik begrijp werkelijk niet waarom paard er zo uit moest zien. Dat TS steeds geen contact kreeg pleit natuurlijk niet in het voordeel van bruikleenster. Wat de situatie ook is, als je je paard in bruikleen geeft neem ik aan dat het de bedoeling is dat je regelmatig contact kunt houden en langs kunt houden.

Jammer dat bruikleenster niet in wil gaan op het verhaal, dat zou misschien een hoop kunnen ophelderen... Nu worden de zaken er alleen maar vreemder op.

In ieder geval super dat Pres nu wel goed staat en het naar haar zin heeft :)

_San87_

Re: Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:18

Nou goed, ik snap de terechte waarschuwing. Maar bruikleen helemaal afraden gaat ook wat ver. Het belangrijkste is niet te goed van vertrouwen zijn, een goed contract opstellen en afdwingen dat je goed op de hoogte wordt gehouden van alles wat er met het paard/de pony gebeurt :).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:18

Zoals ik het begrijp was het paard in bruikleen bij persoon A. Daar vermagerde het paard ernstig en zat onder de kale plekken/luis. Toen ging het paard naar bruiklener B? Waarom is het paard toen niet weer terug bij TS gekomen? Of begrijp ik het verhaal verkeerd?

Hoe je het ook wend of keert, het had nooit zo ver mogen komen. Echter vindt ik het ook niet netjes om hier met vingers te wijzen. Feit blijft dat dit paard niet de zorg heeft gekregen die het nodig had, en dat is voor het paard natuurlijk hartstikke sneu! Alleen dat TS kosten heeft gemaakt omdat iemand nalatig was... Tsja, dat had wel voorkomen kunnen worden als ze zelf vaker was gaan kijken. dan merk je het eerder op. Ik zou zelf echt vaker gegaan zijn en meer controle willen hebben. Daarom zal ik ook niet snel aan bruikleen doen, de 'nieuwe eigenaar' zou knettergek van me worden ;)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:30

Wat heftig dit topic.. Owwww :(

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:32

moet er echt niet aan denken, pff

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 13:56

Citaat:
Hoe kan de eigenaar zien dat het niet goed gaat als ze daarvoor alleen maar positieve berichten en foto's heeft gehad.. De eigenaar zat in Rotterdam en de bruiklener in Groningen als ik het goed begrijp. Kweetniet of jij röntgenogen hebt.. Maar mensen in de randstad hebben het niet.. En waarschijnlijk juist omdat de bruiklener haar paarden goed eruit zagen en er zulke goede berichten over zijn, ga je er niet vanuit dat je paard inderdaad staat te creperen onder een deken.. En ze heeft gedaan wat juist was, het dier daar weggetrokken.

Ja, dat waren idd mijn gedachten..Goede berichten op bokt, mooie foto's van ook de andere paarden. Berichten dat het goed gaat. Het ontstond eigenlijk pas toen ik een keer een dagje wilde rijden met vriendinnen.Afspraken waren niet te plannen, kan ook gebeuren met 2 drukke levens. Dus het eerste jaar had ik geen argwaan. Dat kwam pas toen ik Pres de eerste keer zag en dat het 5 maanden heeft geduurd voordat ik kon handelen..was ik ook niet blij mee. Zo frustrerend als je die onmacht voelt. Dan had ik vervoer..maar kon ik nergens op ene stal terecht. Dan had ik stal, dan was het vervoer weer n probleem. Ik durfde het niet openlijk op bokt te vragen, wilde de bruiklener te vriend houden, ik was bang voor de gevolgen als ik achter haar rug om in het openbaar hulp ging vragen. Mijn vriend heeft toen ene profiel aangemaakt en zo ben ik geholpen. Via MP geadverteerd enz. Toen alles rond was met veel moeite ben ik haar gaan halen.

chelle_dora schreef:
Dan nog hou je de eigenaar toch op de hoogte dat je een dierenarts hebt gecontacteerd? Wat ik al zei. misschien wist de eigenaar wel iets wat er aan de hand was omdat het paard het misschien in het verleden al heeft gehad.

Heb om gegevens gevraagd, die kreeg ik niet. Na veel aandringen werd ik genegeerd. Ik heb zelf dierenartsen gebeld, maar die kenden Pres niet.

Ja ik ben een paar keer verhuisd? So what??
Daarom zocht ik niet voor niets een blijvend huis!!
Ik reed veel buiten en die bossen die je daar hebt heb je hier niet.
Ik was genoodzaakt om weer terug te gaan naar mijn oude omgeving.
En juist omdat ik Pres niks tekort wilde doen..kwamen de buitenritten, kinderen en de omgeving bij de bruiklener nog mooier uit.
Pres was niet gelukkig in een stalletje en deze mogelijkheid was super toen met het idee dat ze daar oud zou worden.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:56

_San87_ schreef:
Ragdollcat schreef:
Tja, Noooooit gratis weggeven en of in bruikleen zeker niet met oude dieren, dat moet je nooit willen en doen.

Dit vind ik dan weer jammer. Wij hebben op onze ponyboerderij 3 dieren van derden in bruikleen, een Z paard, een Tinker en een Welsh pony. Onze dieren worden perfect verzorgd, de dierenarts is er eerder te vroeg dan te laat, ze staan in ruimte lichte stallen 's winters (enkel 's nachts), 's zomers staan ze 24/7 buiten, worden ruim op tijd bekapt, één keer in het jaar komt de tandarts voor controle, tevens ook de zadelmaker. De dieren worden ruim voorzien in ruwvoer, staan in een kudde van 8 dieren, nooit alleen en krijgen wanneer ze extra werken krachtvoer.

Hoewel ik zeker vind dat er rotte appels zijn, dat valt niet te ontkennen, hoef je niet alle bruikleen af te raden. Er zijn genoeg mensen die wel fatsoenlijk voor het aangeboden dier zorgen. Zo is het altijd een afspraak die twee kanten op gaat, je hebt als uitlener, vind ik, ook de plicht te controleren hoe je paard erbij staat. Zo komen de eigenaren van de Tinker en de Welsh regelmatig langs en zijn ze zeer tevreden. De eigenaresse van het Z-paard wordt middels de e-mail op de hoogte gehouden omdat ze aan de andere kant van het land woont.

goed gezegd. daarnaast vind ik het goed dat de eigenaren regelmatig langskomen :j

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:00

eilleen333 schreef:
Zoals ik het begrijp was het paard in bruikleen bij persoon A. Daar vermagerde het paard ernstig en zat onder de kale plekken/luis. Toen ging het paard naar bruiklener B? Waarom is het paard toen niet weer terug bij TS gekomen? Of begrijp ik het verhaal verkeerd?

Klopt. Bruiklener B was wel bereidt om Pres in die toestand op haar stal te nemen.
Deze mevrouw gaf les en inruil voor de opvang mocht zij Pres van mij gebruiken voor haar diensten als ze beter was. Ik betaalde de dierenarts en wilde een gezonde pony. Ik wilde niemand opzadelen met een zieke pony. Dat kan je niet maken.
Was zo blij dat er 1 iemand was die me wilde helpen en waar ik terecht kon!!
Ik ben zelf naar stallen in de buurt geweest, ik mocht hier NIET staan. Ze moest EERST BETER zijn. Dat was onmogelijk.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:02

goed gezegd. daarnaast vind ik het goed dat de eigenaren regelmatig langskomen :j[/quote]

Ik ga nu ook zeker regelmatig langs en heb niks te klagen! Beter kan gewoon niet voor alle partijen!
Ik sponsor zelf iemand die les krijgt op mijn pony!
Bruikleen kan ook gewoon goed gaan. Maar dit is een voorbeeld hoe het ook KAN gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:04

bruikleen kan ook even goed gaan en daarna mis....blijven komen/controleren...dat is je plicht naar je paard toe zolang jij de eigenaar nog bent.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:18

geerke schreef:
bruikleen kan ook even goed gaan en daarna mis....blijven komen/controleren...dat is je plicht naar je paard toe zolang jij de eigenaar nog bent.

Volledig mee eens.

TS jij hebt je paard zelf niet verwaarloosd, maar je hebt ook niet veel gedaan toen om dit te voorkomen. Ik zou sowieso een ouder paard niet in bruiklaan geven aan mensen die ik persoonlijk niet ken of die te ver weg wonen. Hopelijk leer je hier iets van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:19

TS heeft gewoon dikke vette pech gehad. Vertrouwen is beschaamd. Mijn ouders hebben ooit in bruikleen een prachtige hond gehad. Baasje wilde persé verantwoordelijk blijven voor de hond als mijn ouders de hond weg wilde doen. Baasje wilde persé NIEt dat er gefokt werd met die kampioenshond, vandaar dat mijn ouders hem mochten hebben, gratis en voor niets wel alle kosten betalend naderhand dierenarts voeding enz. Dat is altijd geweldig gegaan. Baasje kon niet komen kijken want dan was de hond volledig over de mik (ze hielden te veel van elkaar omdat mogelijk te maken, bleek na paar jaar proberen, helaas). Dus zonder controle is dat altijd 100% gegaan en na overlijden hond was oud baasje binnen een minuut gebeld!
Ik vind dus niet dat TS mede schuldig is, want vertrouwen dat het goed zou gaan is beschaamd. Een paard zo verschrikkelijk terug zien daarvoor is gewoon geen enkel excuses voor, ongeacht dat dit adres normaliter wel goed is. Met dit paard is jammerlijk gefaald, ongeacht welke reden daar aan te grondslag ligt. Nee, ik heb daar echt geen woorden voor en vind dat dit topic een rare wending neemt door TS ook nog schuld in de schoenen te schuiven.
Als iemand zegt, ik zorg goed voor jouw dier, dan doe je dat gewoon, einde verhaal, ongeacht controle enz. Op het moment dat dit niet waargemaakt kan worden, bel je onmiddellijk met de woorden, haal hem zsm op, want het gaat fout hier. Daar heb ik niets over gelezen dan dit gebeurd zou zijn.
Ik merk ook dat ik wat boos word dat vertrouwen dus beschaamd mag worden, immers er wordt gezegd "tja TS dan had je maar moeten controleren". Onzin vind ik dat. Deal is in mijn ogen nog altijd deal. En als ik zeg ik zorg voor jouw paard(en) dan doe ik dat ook, net als mijn ouders 100% met hart en ziel! Ongeacht of eigenaar wel of niet nog komt of contact met mij opneemt. Dat dier is aan mij toevertrouwd dus ik heb de verantwoordelijkheid. Het moet toch niet gekker worden...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:01

Het is altijd belangrijk elkaar goed op de hoogte te houden over de toestand van een bruikleenpaard. Lijkt me logisch en fatsoenlijk.
Wat ik bedoelde met de vele verhuizingen (en de uiteindelijke in bruikleenstelling): heeft iemand dan voldoende nagedacht over wat het aankopen van een paard inhoudt? Wat wel en niet goed of wenselijk is voor een paard?
Het doet allemaal niets af aan de vervelende situatie die is ontstaan en die alleen verliezers kent. En het doet niets af aan mijn vraag of je dit op een openbaar forum moet bespreken op deze manier. Ik denk dat er in ieder geval sprake is geweest van grote miscommunicatie en onduidelijk vastgelegde afspraken. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan met het paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:54

pien_2010 schreef:
TS heeft gewoon dikke vette pech gehad. Vertrouwen is beschaamd. Mijn ouders hebben ooit in bruikleen een prachtige hond gehad. Baasje wilde persé verantwoordelijk blijven voor de hond als mijn ouders de hond weg wilde doen. Baasje wilde persé NIEt dat er gefokt werd met die kampioenshond, vandaar dat mijn ouders hem mochten hebben, gratis en voor niets wel alle kosten betalend naderhand dierenarts voeding enz. Dat is altijd geweldig gegaan. Baasje kon niet komen kijken want dan was de hond volledig over de mik (ze hielden te veel van elkaar omdat mogelijk te maken, bleek na paar jaar proberen, helaas). Dus zonder controle is dat altijd 100% gegaan en na overlijden hond was oud baasje binnen een minuut gebeld!
Ik vind dus niet dat TS mede schuldig is, want vertrouwen dat het goed zou gaan is beschaamd. Een paard zo verschrikkelijk terug zien daarvoor is gewoon geen enkel excuses voor, ongeacht dat dit adres normaliter wel goed is. Met dit paard is jammerlijk gefaald, ongeacht welke reden daar aan te grondslag ligt. Nee, ik heb daar echt geen woorden voor en vind dat dit topic een rare wending neemt door TS ook nog schuld in de schoenen te schuiven.
Als iemand zegt, ik zorg goed voor jouw dier, dan doe je dat gewoon, einde verhaal, ongeacht controle enz. Op het moment dat dit niet waargemaakt kan worden, bel je onmiddellijk met de woorden, haal hem zsm op, want het gaat fout hier. Daar heb ik niets over gelezen dan dit gebeurd zou zijn.
Ik merk ook dat ik wat boos word dat vertrouwen dus beschaamd mag worden, immers er wordt gezegd "tja TS dan had je maar moeten controleren". Onzin vind ik dat. Deal is in mijn ogen nog altijd deal. En als ik zeg ik zorg voor jouw paard(en) dan doe ik dat ook, net als mijn ouders 100% met hart en ziel! Ongeacht of eigenaar wel of niet nog komt of contact met mij opneemt. Dat dier is aan mij toevertrouwd dus ik heb de verantwoordelijkheid. Het moet toch niet gekker worden...

Je hebt helemaal gelijk,alleen je kunt gewoon geen mens vertrouwen....dat is de harde waarheid.Vaak gaat het goed maar vaak ook fout.Dat zie je dus hier.
Het is moeilijk om dat uit jou eigen perspectief te zien...jij zou voor andere paarden zorgen alsof het de jouwe betreft(geldt ook voor mij)Maar dat is niet altijd het geval.Jammergenoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:20

Ik lees steeds dat Pres ziek was, maar wat had ze dan? Wat voor ziekte is er vastgesteld?

Waarom is Pres van crazyxactus verhuisd naar een andere bruiklener en dan ook nog tijdens ziekte? Want dan zou Naomi jij er dan toch ook op moeten toezien dar haar ziekte bij die bruiklener goed verzorgd werd. Want kennelijk is ze daar zieker geworden en heb je haar daar weggehaald.

Of snap ik hert nu niet meer en haal ik dingen door elkaar?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:35

je haalt t een beetje door elkaar. CC had precious in bruikleen, ging goed leuke fotos. Maar toen ts eindelijk s kwam kijken stond de pony ziek te wezen onder een deken. ts heeft 5 maanden nodig gehad om pony te verhuizen en nu is het weer een plaatje. Ts verwijt CC zorg voor de pony en CC wil geen antwoorden geven (wat ik kan voorstellen) want of het uitmaakt of niet CC is gedoemd op bokt vanwege de toestand van de pony op de foto. Na dit avontuur is de pony nog 2-3 keer verhuisd en nu is het goed zegt ts. 2e adres heeft negatieve smaak aan ts overgehouden en daat is t hele verhaal zo'n beetje. geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:49

Maar dat zijn geen antwoorden op mijn vragen. Elk paard ziek worden. Iets meer info daarover maakt het verhaal vollediger.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:12

Vreselijk verhaal. Helaas iets vergelijkbaars meegemaakt. Paard en pony samen naar nieuw adres, onder bepaalde voorwaarden. Aan de voorwaarden is niet voldaan; als ik ging kijken werd (heb ik achteraf pas gehoord) tegen mij gelogen. Ook leugens via e-mail.

Geen contact meer gekregen, ondanks allerlei eerder gedane beloftes. Geen enkele reactie van degene die verantwoordelijk was voor beide.

Resultaat: pony net op tijd teruggehaald; paard veel te jong gestorven; spullen weg

Pony gaat nooit meer ergens heen; blijft bij ons. We durven het niet meer aan om nog eens iemand te vertrouwen met onze dieren. Er zijn vast wel betrouwbare mensen, maar we willen het risico niet meer nemen na deze rot-ervaring.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 02:28

Hele topic doorgelezen.................
over het hoe wie, wat en waar doe ik geen uitspraken. Maar dat er kans is op dergelijke dingen als je je paard in bruikleen geeft, geloof ik zeker. Daarom zou ík het nooit kunnen en/of willen.
Niettemin erg triest wat hier is gebeurd, het paard blijft nog altijd de dupe namelijk.

Naomi schreef:
Voor de wet is iemand de eigenaar van een dier -in dit geval Pres- als iemand langer dan 3 maanden zorgt tenzij...(hier zijn weer veel regels aan verbonden). Als we dat papier niet hadden gehad..had de bruiklener volgens de wet recht op Pres.

Dit is NIET waar, dit is zelfs klinklare onzin, b*llsh*t!
Dit is nu al de 2e keer dat je dergelijke dingen hier in dit topic post (na door meerdere bokkers op deze onjuistheden te zijn aangesproken), alsof het dé waarheid is. Dat is het dus NIET. Punt.
Overigens, als je zegt 'want in de wet staat' 'want volgens de wet', dan is het gebruikelijk dat je dan ook even aangeeft wáár je die informatie dan vandaan hebt; wetsartikel e.d.

In jou geval gaat dat echt niet lukken, dan kun je zoeken tot je een ons weegt, want er is geen enkele wettelijke bepaling waarin dit staat omschreven!

Alsjeblieft, als 'leken' over 'de wet' praten worden er zo ontzettend veel onwaarheden verkondigd.......... en het is dan ook nog eens zo jammer dat heel bokt er mee vol staat en half bokt het nog gelooft ook.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:22

Jammer dat het paard de dupe is geworden van nalatigheid van zowel eigenaar als bruiklener. Ik begrijp dat omstandigheden moeilijk waren voor jou, maar ik ben van mening dat je als eigenaar te allen tijde verantwoordelijk bent voor jouw dier, ongeacht de situatie.
Dit is hét grote nadeel van bruikleen: Bruiklener voelt zich niet zo bekommerd om het dier als haar eigen dieren, want tenslotte is het paard niet van hem/haar. De eigenaar daarintegen woont vaak te ver weg om degelijke zorg te kunnen/willen verlenen.
Het komt erop neer dat niemand er echt fatsoenlijk naar omkijkt (en dit dan nog in combinatie met miscommunicatie) waardoor het dier de dupe wordt.
Gelukkig heeft het dier het nu prima naar haar zin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:58

Ik begrijp de kritiek naar TS toe echt niet. Er is er maar 1-tje verantwoordelijk voor de staat waarin de pony verkeerde en dat is CC. TS mocht erop vertrouwen dat het met het paard goed ging gezien de mooie foto's die ze onder ogen kreeg. Toen ze onraad rook en erachter kwam hoe het met het dier was gesteld, heeft ze direct actie ondernomen. Dat het niet van de ene dag op de andere geregeld was kan TS niets aan doen. Daarbij heeft ze flink wat kosten moeten maken om het dier er weer bovenop te helpen. Daarmee heeft ze wat mij betreft ruimschoots aan haar verantwoordelijkheden voldaan.
CC beweert dat het paard onder behandeling was, maar heeft daar geen bewijs van kunnen of willen verstrekken. TS heeft dierenartsen in de omgeving gebeld, maar het dier was niet bij hun bekend.
Wat oorzaak is geweest dat het dier zo verwaarloost is (geestelijke problemen, zoals CC beweert?) is nooit een reden dat TS onwetend werd gehouden over de staat waarin de pony verkeerde. Ik vind i.d.d dat CC heel wat te verwijten valt (kan er echt niets anders van maken).

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:08

russel schreef:
Ik lees steeds dat Pres ziek was, maar wat had ze dan? Wat voor ziekte is er vastgesteld?

Waarom is Pres van crazyxactus verhuisd naar een andere bruiklener en dan ook nog tijdens ziekte? Want dan zou Naomi jij er dan toch ook op moeten toezien dar haar ziekte bij die bruiklener goed verzorgd werd. Want kennelijk is ze daar zieker geworden en heb je haar daar weggehaald.

Of snap ik hert nu niet meer en haal ik dingen door elkaar?

Ik had het al ergens verteld. Pres was zwaar ondervoed, zat onder de luis, gebroken tanden en mijt.
Dat heeft de dierenarts vastgesteld toen ik haar weggehaald had.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:11

JoyCiej007 schreef:
Hele topic doorgelezen.................
over het hoe wie, wat en waar doe ik geen uitspraken. Maar dat er kans is op dergelijke dingen als je je paard in bruikleen geeft, geloof ik zeker. Daarom zou ík het nooit kunnen en/of willen.
Niettemin erg triest wat hier is gebeurd, het paard blijft nog altijd de dupe namelijk.

Naomi schreef:
Voor de wet is iemand de eigenaar van een dier -in dit geval Pres- als iemand langer dan 3 maanden zorgt tenzij...(hier zijn weer veel regels aan verbonden). Als we dat papier niet hadden gehad..had de bruiklener volgens de wet recht op Pres.

Dit is NIET waar, dit is zelfs klinklare onzin, b*llsh*t!
Dit is nu al de 2e keer dat je dergelijke dingen hier in dit topic post (na door meerdere bokkers op deze onjuistheden te zijn aangesproken), alsof het dé waarheid is. Dat is het dus NIET. Punt.
Overigens, als je zegt 'want in de wet staat' 'want volgens de wet', dan is het gebruikelijk dat je dan ook even aangeeft wáár je die informatie dan vandaan hebt; wetsartikel e.d.

In jou geval gaat dat echt niet lukken, dan kun je zoeken tot je een ons weegt, want er is geen enkele wettelijke bepaling waarin dit staat omschreven!

Alsjeblieft, als 'leken' over 'de wet' praten worden er zo ontzettend veel onwaarheden verkondigd.......... en het is dan ook nog eens zo jammer dat heel bokt er mee vol staat en half bokt het nog gelooft ook.

Nou sorry hoor..Ik wist niet dat je je aangevallen voelde.
Dit is mijn verteld en zo ben ik ingelicht toen ik een juridische procedure aanging. Ik denk dat een advocaat en de politie hier niet over liegen tegen mij. Dus ik heb volgens de regels via hun advies gehandeld. Ik heb zelf geen zin in een juridische procedure aan mijn kont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:27

Ragdollcat schreef:
Jetta schreef:
Ik vind het een vreemd verhaal. De TS heeft vanaf het begin wat afgesleept met het paard. Vaak verhuisd. Zie haar profiel. Dat is niet geweldig voor een paard. CC staat over het algemeen bekend als een professionele paardenliefhebber. Het ljjkt mij vreemd als zij een paard zou verwaarlozen.
Zij zegt dat het paard ziek is geweest. Een ouder paard dat ziek wordt, is er niet 1-2-3 weer bovenop. Het duurt langer voordat de weerstand en het gewicht weer op orde zijn.

en dan nog............ is het onbehoorlijk, waarom is het niet behandeld tegen luizen? waarom is er niets over gezegd? waarom loog ze. waarom slecht bereikbaar?

En niets laten weten maar alleen goeie fotos van toevallig in goede periode? de eigenaar in de malling te nemen en zelfs te zeggen dat ze niet komen kan, omdat het ff niet uitkomt?? amehoela .......

Nee ik vinc CC geen paardenliefhebber, want ze heeft het dier gewoon laten verrekken en verhongeren + geen juiste zorg gegeven.

Maar TS is ook een beetje een rare.....waarom zoveel slepen met je dier? Waarom moet het perse weg en door een ander onderhouden worden en verzorgd en dan niet eens in de buurt waardoor je het goed in de gaten kan houden?

Waar staat dat het dier niet behandeld is dan? Paard is bij bruikleenster ook weer een eind opgeknapt, eer TS haar weer kwam halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:33

Babootje schreef:
Mogelijk waren de gebroken tanden en kiezen de oorzaak van het ondervoed raken van het paard. De bruikleenster had gewoon naar de DA gemoeten maar heeft dat nagelaten. Kost natuurlijk geld en dat zal ze niet hebben gehad of niet voor over hebben gehad. Schandalig gewoon.
Als je een paard in bruikleen neemt, dan moet je ook van tevoren de kosten berekenen of dat ook daadwerkelijk kan, of goede afspraken maken met de eigenaar ingeval er kosten gemaakt moeten worden.
Gelukkig gaat het nu weer goed met je pony.

Nogmaals, waar staat dit, waar staat dat CC er nooit een dierenarts naar heeft laten kijken?
Ik lees juist iets anders:
crazycactus schreef:
Ik ben erg verdrietig door dit topic... Pres heeft is bij ons niet verwaarloosd of iets dergelijks ze is ziek geweest en dat heb ik laten nakijken door de dierenarts, ze was toen ze met Naomi meeging al weer behoorlijk opgeknapt. Sorry hoor maar ik vind dit geen stijl.

Waarom kritiek op TS, tja ik persoonlijk houd er niet van je pony maar van hot naar her te slepen. Paarden in bruikleen te geven omdat je omhoog (met spoed was een nieuw adres gevonden) zit en er geen afstand van kunt doen. Het paard vliegt van de ene bruiklener naar de ander. Zorg er zelf voor zou ik zo zeggen of verkoop het, maar loop er niet zo mee te leuren.