yvonnedv schreef:miss_lizje schreef:Jeetje wat een verhaal!
Ben ik de enige die nogal verbaast is dat de politie dit zomaar mag doen? Een gevangen paard bij anderen paarden stoppen met alle gevolgen van dien? Hoevere mag je dan kosten verhalen als er schade is geleden (denkend aan, hengst bij merrie/paard kapot getrapt en afgekeurt/etc.)? Je zou toch bijna je weide hermetrisch met 10tallen sloten afsluiten om te voorkomen dat dit bij jou zo ongevraagd gebeurt.
Tja dan kan er ook niemand bij jouw paarden komen mocht er iets met ze aan de hand zijn.
Als ik het goed begrijp heeft de politie de paarden niet tussen de paarden van TS gezet. Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
TS Als jouw paarden onverhoopt uit zouden breken zou je dan niet blij zijn dat de politie handelt als in dit geval? Zou je liever hebben dat ze ze ergens naar een opvang brengen wat klauwen vol geld kost?
Ze hebben allereerst achter mijn paarden gejaagd om die van hun wei af te krijgen, daarna die paarden op mijn wei gezet (paarden mesten en deze paarden hebben niet zo'n zuivere mest...) en vervolgens hebben ze helemaal NIETS laten weten aan mij.
Ik wil mijn paarden in een opvang hebben als ze ontsnappen, ik wil niemand tot last zijn met mijn paarden en ook zeker zijn dat er goed voor gezorgd wordt, dat weet je niet bij iemand uit de buurt die nota bene niet op de hoogte wordt gesteld dat die paarden er staan.
De politie kan de eigenaar niet bereiken en de man die verantwoordelijk is voor de zaak vertrekt over een kwartier naar huis voor het weekend. Puntje bij paaltje: ik zit ze zelf dit weekend nog mee. Ze verweten mij dat ze niet konden weten van wie die wei was want er hing geen briefje en ze waren wel 300meter verder bij een huis gaan bellen maar die mensen wisten van niets. Maar bij mijn buren gaan bellen hadden ze niet aan gedacht nee. En zelf een briefje hangen vonden ze ook niet nodig want normaal had ik er helemaal niks van gemerkt want zou er snel een eigenaar worden gevonden en hadden ze de dieren alweer opgehaald voordat ik op mijn wei kwam. Dus mensen inlichten is dan niet nodig. (Krom?!) De eigenaar had ze dan van hen zomaar weer mogen komen ophalen zonder mijn medeweten.
Ik ben nog steeds niet thuis en zo weer op de wei. Ga de paardjes allemaal voeren en ik denk ook insprayen tegen de vliegen want het is echt erg hier vandaag (al weet ik dus niet of ik daar voor bevoegd ben

). Ik mocht de eigenaar ook zelf bellen en het oplossen, maar dat ben ik niet van plan aangezien ik dus niets goed heb gehoord over de eigenaar en het niet ga riskeren om ook nog drama extra te krijgen terwijl ik momenteel andere dingen aan mijn hoofd heb. Paardjes staan goed dus verder komt alles wel inorde.
Sloten hebben sleutels en de buren krijgen er, net als mijn pensionklant, zo kan er altijd iemand bij als er iets is (over poorten klimmen kan ook in hoge nood, zo moeilijk is dat niet natuurlijk).
Verder reageer ik op alle berichten straks, erg bedankt voor de vele reacties die echt positief over mijn handelen reageren