M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje1991

Re: M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:01

Woowh, wat een reacties!! Krijg er helemaal kippevel van!!
En de smile gaat haast niet meer van mijn gezicht! Zeker niet als ik bedenk dat ik nog geen eens 2,5 jaar terug een wollige, bokkende shetlander heb gekocht uit de manegelessen, daar inmiddels onwijs lekker mee kan rijden, dan ook nog zo scoren in de wedstrijden, en al niet te spreken over de reacties en publiciteit!!! Wauwie, wat kan je dan onwijs trots zijn op je beesie!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:08

Ik vind jou en je shet zo gaaf! Vindt jullie topics geweldig! Heel veel succes in het M

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:11

Hahaha wat VET , TS! Super knap!
Ik zeg, rijd ze er allemaal uit! Zal ze leren te mauwen en miepen over lengte en gewicht. De zuurpruimen :D

Wat zal jij blij zijn dat je niet meer groeit en dus gewoon lekker kan blijven rijden op je machtige shet!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:14

Zo zeg, wat een prestatie. :D

Laat ze maar zeiken meid, je rijdt niet voor niks zomaar ff de punten voor de M1 bij elkaar. Wat een leuke combinatie zijn jullie!
Veel succes en plezier!

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:19

Echt een geweldige shetlander! Je rijdt netjes.
Veel succes en plezier in de M. (:

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:28

Het ziet er super uit!!!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:00

Echt een terechte plaats in uitgelicht, wat een gave combinatie zeg! Super stoer dat je überhaupt tussen de paarden durft te rijden en ze er dan ook nog eens allemaal uitrijdt! Kan ik met mijn toch wel wat grotere, maar nog steeds pony tussen de paarden een voorbeeld aan nemen. Geweldig!
Hoorde Leonie (m'n instructrice) al over jullie en echt leuk om jullie zo dan tegen te komen haha. Waar start je nog meer? Ben benieuwd of ik je nog eens tegenkom dan!

En vind het heel knap dat mensen hier precies in kunnen schatten hoe zwaar je pony is en hoe zwaar jij bent en daar conclusies uit kunnen trekken voordat je het zelf bevestigd hebt :') cijfertjes zeggen niet alles, het gaat om hoe jouw pony zich voelt en aan eerder gedrag te zien(lezen) zal ze echt wel laten merken als ze zich niet goed voelt!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:27

Citaat:
De mening over onze combinatie verschilt wel vaker, al hoor ik nu steeds meer van bijvoorbeeld toeschouwers, en zelfs juryleden dat we soms als een van de betere combinatie op een wedstrijdterrein zijn! Hoe vaak je wel niet combinaties ziet waarvan iemand véél te zwaar is, het paard slecht verzorgd is, of z'n paard nog net-niet-mishandelt omdat hij een oefening niet goed genoeg doet. Ik ben mij bewust van dat ik niet de kleinste ben voor Bonfire, en rijd dan ook zeker nog geen eens 4 dagen in de week dressuurmatig! We longeren vaak genoeg, of wandelen, doen lekker duin-/ en strandritten, zijn begonnen met mennen, en omdat zij deze afwisseling zo leuk vindt, wil ze graag die enkele keren voor mij dressuurmatig hard werken! Ze komt uit de manege, en was hier alleen maar aan het stieren, rennen, en vooral HEEL VEEL aan het bokken!! Wat is er dan beter voor een ponyrug? En goed passend zadel, met iemand die onder het gewichtslimiet zit, die netjes met haar pony omgaat, OF bonkende kinderen die in haar mond trekken, die totaal geen evenwicht hebben, en met een slechtpassend zadel 6-7 dagen meerdere lesuren per dag lopen?

Ik ken Bonfire goed genoeg om te kunnen zien wanneer zij er geen plezier in heeft, of wanneer het haar teveel is. Daar houd ik meer dan heel veel rekening mee. Ze wordt goed verzorgd, staat overdag heerlijk buiten te genieten, krijgt speciaal voer, veel aandacht, en voornamelijk heel veel afwisseling.[/i][/i]

Heb even je post gekopieerd en het enige wat ik eraan toe zou willen voegen is : en zo is het het!! Laat de mensen die hier anders over denken lekker denken en trek het je niet aan. Je zou toch willen dat iedereen zijn of haar paard groot of klein zoveel afwisseling en aandacht zou geven. Er zijn er heel veel meer die dat niet krijgen en dat is veel erger!! Succes in het M1 dat gaat helemaal goed komen!

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:30

Kijk nou toch wat een dapper achterbeentje! Als ik dit met mijn paard van 1.65m zou kunnen zou ik heel blij zijn! Lol met je knol, daar gaat het toch om!

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:06

Hey Danique! Wat leuk dat zo ver bent met bonfire! Dit is wel even een andere pony dan de Bonfire die ik 3 jaar geleden zag rijden in de manegelessen, echt heel knap van je!

Tamara_Macy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:26

Ik ben echt fan van jullie! Geweldig!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:49

Geweldig en dat met een ukkie(sorry), menig ruiter doet je dit niet na.

Weet iemand overigens wat een pit pony is????
En dan mopperen er een aantal dat je te groot bent.
Shetlanders, IJslanders en Fjorden zijn Noordelijke rassen. Zijn klein vanwege de koude omstandigheden(weinig warmteverlies). maar kunnen naar verhouding meer aan dan de "gewone" warmbloeden.

Tamara_Macy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:10

Ja een pit pony is de benaming voor pony's die in kolenmijnen te werk werden gesteld. in elk geval onder de grond. Zij vervingen daar een kind of een vrouw. De laatste ponymijn werdt gesloten in 1971.

Om weer even on-topic te gaan: Een eigenaar weet zelf het beste hoe zijn of haar pony zich voelt. TS heeft 100% een goeie band met haar pony. Ik vind het super om te zien hoe een meisje en haar pony de M1 halen. Zij is een voorbeeld voor alle pony ruiters ;)

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:10

Floor_x schreef:
Leuke pony, je hebt hem leuk aan het lopen!

Maar ik vind je helaas wel te lang en te zwaar voor haar. ;)
Je pony kan daardoor erg belemmerd worden in zijn bewegingen.

Haar lengte valt wel aardig mee hoor. En ze is al helemaal niet te zwaar. Ik ben eigenlijk ook wat aan de lane kant voor mijn pony maar ik rijd er ook nog steeds op.

Ik vind je echt een super leuke combinatie met je shet! :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:17

_/-\o_

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:38

Wat een top prestatie! Daar kun je trots op zijn :D

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:08

Mooie prestatie zeg en wat een leuke combinatie maak je met Bonfire.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:18

Wat een mooie prestatie en wat ziet het er goed uit op de foto's! Ik wens jullie heel veel succes en vooral heel veel plezier in het M!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:40

Niekje1991 schreef:
Bedankt voor de (meeste) leuke reacties!! +:)+
Erg fijn dat er ook super positieve berichten zijn!!

De mening over onze combinatie verschilt wel vaker, al hoor ik nu steeds meer van bijvoorbeeld toeschouwers, en zelfs juryleden dat we soms als een van de betere combinatie op een wedstrijdterrein zijn! Hoe vaak je wel niet combinaties ziet waarvan iemand véél te zwaar is, het paard slecht verzorgd is, of z'n paard nog net-niet-mishandelt omdat hij een oefening niet goed genoeg doet. Ik ben mij bewust van dat ik niet de kleinste ben voor Bonfire, en rijd dan ook zeker nog geen eens 4 dagen in de week dressuurmatig! We longeren vaak genoeg, of wandelen, doen lekker duin-/ en strandritten, zijn begonnen met mennen, en omdat zij deze afwisseling zo leuk vindt, wil ze graag die enkele keren voor mij dressuurmatig hard werken! Ze komt uit de manege, en was hier alleen maar aan het stieren, rennen, en vooral HEEL VEEL aan het bokken!! Wat is er dan beter voor een ponyrug? En goed passend zadel, met iemand die onder het gewichtslimiet zit, die netjes met haar pony omgaat, OF bonkende kinderen die in haar mond trekken, die totaal geen evenwicht hebben, en met een slechtpassend zadel 6-7 dagen meerdere lesuren per dag lopen?

Ik ken Bonfire goed genoeg om te kunnen zien wanneer zij er geen plezier in heeft, of wanneer het haar teveel is. Daar houd ik meer dan heel veel rekening mee. Ze wordt goed verzorgd, staat overdag heerlijk buiten te genieten, krijgt speciaal voer, veel aandacht, en voornamelijk heel veel afwisseling.

Hele wijze woorden TS! Ben het volledig met je eens. Wat zal jij trots zijn op de kleine Shettie :j Ik vind het iig een super mooie combintatie, heel stoer met je kleintje tussen de grote paarden! Gefeliciteerd en op naar 't M1!! *\o/*

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:49

Geweldig! Knap gedaan zo tussen de paarden _/-\o_ Succes in het M1!!!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:58

Heel gaaf, zie jullie wel vaker voorbij komen op bokt!
Dat je aan de lanfe kant bent is niet erg, aangezien je correct dressuurmatig rijdt.
Ga zo door!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:01

Wauw, daar hebben we bonfire weer hoor :D Ik dacht: Yes weer een topic!

Ziet er echt geweldig uit.
Je kan goed zien, dat je weet wat je doet met je lengte, en ik vind dat je met je goede balans er echt netjes op zit, mijn complimenten! :D
En wat doet bonfire het goed zeg. Gefeliciteerd en ik wens je heel veel succes met de M1! :D

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:14

Super super bedankt weer allemaal voor de onwijs leuke reacties!! :D Jullie maken mijn dag helemaal!

SaraJoyce schreef:
Echt een terechte plaats in uitgelicht, wat een gave combinatie zeg! Super stoer dat je überhaupt tussen de paarden durft te rijden en ze er dan ook nog eens allemaal uitrijdt! Kan ik met mijn toch wel wat grotere, maar nog steeds pony tussen de paarden een voorbeeld aan nemen. Geweldig!
Hoorde Leonie (m'n instructrice) al over jullie en echt leuk om jullie zo dan tegen te komen haha. Waar start je nog meer? Ben benieuwd of ik je nog eens tegenkom dan!

En vind het heel knap dat mensen hier precies in kunnen schatten hoe zwaar je pony is en hoe zwaar jij bent en daar conclusies uit kunnen trekken voordat je het zelf bevestigd hebt :') cijfertjes zeggen niet alles, het gaat om hoe jouw pony zich voelt en aan eerder gedrag te zien(lezen) zal ze echt wel laten merken als ze zich niet goed voelt!

Dankjewel!! :D Onwijs leuk compliment!!
Cijfertjes zeggen inderdaad niet alles, gelukkig niet haha!

Je gaat toch niet vertellen dat je les hebt van Leonie Buur he? Dat is onwijs leuk lessen!!
Wij rijden voornamelijk in Heemskerk/Castricum, omdat dit te voet/te hoef, heel makkelijk te doen is. Maar binnenkort gaan we verder weg starten gelukkig! :D Ons vrachtwagentje, samen met Linnebill, is in de maak, en dan gaan we nog meer knallen!! :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:23

Gefeliciteerd met je laatste puntjes in het L2!! Meer dan verdiend +:)+
Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, wat was eigenlijk de aanleiding dat je 2,5 Bonfire hebt gekocht? Want dit was nu niet echt voorspelbaar denk ik zo, M1 met een shetlander! (en daarom juist ontzettend knap! :) )

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:42

Wauw, dat is echt gaaf! Dat jullie samen al zoveel bereikt hebben!
_/-\o_